• Κοινωνία

    Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία καλεί σε απολογία 34 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ για την τραγωδία στα Τέμπη

    Τραγωδία στα Τέμπη (φωτογραφία αρχείου)

    Τραγωδία στα Τέμπη (φωτογραφία αρχείου)


    Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, που είναι ανεξάρτητο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αρμόδιο για οικονομικά εγκλήματα εις βάρος της Ένωσης, κάλεσε σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές του σιδηροδρόμου τουλάχιστον 34 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία είναι θυγατρική του ΟΣΕ, κάνοντας λόγο για κακή διαχείριση της σύμβασης 717/2014.

    Πρόκειται για την «αμαρτωλή» σύμβαση που είχε υπογραφεί το 2014 μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της Κοινοπραξίας Alstom-ΤΟΜΗ (θυγατρική της ΑΚΤΩΡ) αρχικής αξίας 52 εκατ. ευρώ και αφορούσε τη σήμανση και τη τηλεδιοίκηση σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (πλην του Τιθορέα-Δομοκός). Αυτή συνδέεται άμεσα με την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς εάν είχε παραδοθεί και το σύστημα λειτουργούσε θα είχε αποφευχθεί η σύγκρουση των δύο τρένων στις 28 Φεβρουαρίου.

    Πηγές που έχουν πολύ καλή εικόνα της κλήσης της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας αναφέρουν ότι μπορεί να προκύψει πλήθος ποινικών διώξεων καθώς δεν αποκλείεται να βγουν στην επιφάνεια αδικήματα που είναι κακουργηματικού χαρακτήρα. Προσθέτουν, δε, ότι στη λίστα με όσους θα απολογηθούν περιλαμβάνονται βοηθοί, επιβλέποντες, διευθύνουσες, διευθύνοντες, μέλη διοικητικών συμβουλίων, αλλά και όσοι ενεπλάκησαν στη διαχείριση της σύμβασης.  Μάλιστα, έχουν παραλάβει φακέλους με κατηγορίες και η προθεσμία που τους έχει δοθεί, ώστε να ετοιμάσουν τις απολογίες τους, είναι τα τέλη Αυγούστου.

    Το βασικότερο ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν οι 34 είναι για ποιο λόγο ανέχθηκαν τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση και τις παραβιάσεις των αναδόχων εταιριών.

    Ποια είναι η σύμβαση 717

    Πρόκειται για μία άκρως προβληματική σύμβαση, η οποία καταρτίστηκε από την ΕΡΓΟΣΕ που υπεγράφη το φθινόπωρο του 2014 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2017. Ωστόσο, έχουν περάσει έξι έτη και ακόμα να παραδοθεί στην αναθέτουσα αρχή.

    Εκτός, όμως, από τις σημαντικές καθυστερήσεις, για τις οποίες οι 34 της ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να απαντήσουν στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, χρειάστηκε το 2021 να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση με τις ίδιες εταιρείες το κόστος της οποίας ανήλθε στα 16,5 εκατ. ευρώ. Με αποτέλεσμα η σύμβαση να έχει κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο 67,5 εκατ. ευρώ.

    Τι αφορά η 717

    Η σύμβαση 717 αφορά την εγκατάσταση του ECΤS του συστήματος (European Control Train System), το οποίο και θα διασφάλιζε την ασφάλεια των τρένων και των ταξιδιωτών, κάτι το οποίο δεν έγινε  την 28η Φεβρουαρίου.

    Το σύστημα ECΤS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:

    • Τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
    • Την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
    • Την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).

    Επιπλέον, θα αυξανόταν η ταχύτητα της κάλυψης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη καθώς ο χρόνο της διαδρομής θα «ροκανιζόταν» από τις 3 ώρες και 57 λεπτά στις 3 ώρες και 15 λεπτά.

    Διαβάστε επίσης:

    Απάντηση Καμμένου σε ΣΥΡΙΖΑ: Μη με προκαλείτε, θα δώσω βίντεο και μηνύματα

    Θραύσμα από το Ερέχθειο επιστρέφεται στην Ελλάδα – Από Γαλλίδα υπήκοο

    Πυρκαγιά σε δασική έκταση στο Μαρκόπουλο Ωρωπού



    ΣΧΟΛΙΑ