• Κοινωνία

    Έσσεξ: Φρίκη προκαλούν οι λεπτομέρειες για τον τραγικό θάνατο των θυμάτων- Ποιοι οι βασικοί ύποπτοι

    • Βίκυ Βενιού

    Το φορτηγό του θανάτου στο Έσσεξ


    Νέες, συγκλονιστικές λεπτομέρειες ήρθαν στο φως για τις συνθήκες επιβίωσης μέσα στο κοντέινερ και τους λόγους που επιλέχθηκε το φορτηγό- ψυγείο. Που επικεντρώνουν τις έρευνές τους οι Αρχές.

    Σοκάρουν τα στοιχεία που έρχονται στο φως ένα ένα, σχετικά με την υπόθεση στο Έσσεξ, όπου οι βρετανικές Αρχές εντόπισαν στο κοντέινερ ενός φορτηγού 39 άψυχα σώματα.

    Η υπόθεση έχει συγκλονίσει την παγκόσμια κοινή γνώμη, ενώ η Ευρώπη βρίσκεται σε αναταραχή, με τις τοπικές Αρχές των κρατών από τα οποία πέρασε το φορτηγό στο μεγάλο ταξίδι του από την Βουλγαρία προς τη Βρετανία να έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τη λύση του μυστηρίου, με το επικρατέστερο σενάριο να είναι αυτό της σωματεμπορίας.

    Οι νέες πληροφορίες για το φορτηγό του θανάτου προκαλούν φρίκη, καθώς από τα στοιχεία που έχουν προκύψει έως τώρα, τα οποία έφεραν στο φως οι βελγικές Αρχές, έχει διαπιστωθεί ότι οι 31 άνδρες και οι 8 γυναίκες, όλοι Κινέζοι στην καταγωγή, ήταν παγιδευμένοι στο κοντέινερ του φορτηγού για τουλάχιστον 10 ώρες, δηλαδή τουλάχιστον από τη στιγμή που έφτασαν στο λιμάνι του Ζεεμπρούγκε.

    Υπενθυμίζεται ότι, βάσει των στοιχείων που έγιναν χθες γνωστά, ο θάλαμος του φορτηγού ήταν ψυγείο, με αποτέλεσμα οι 39 άνθρωποι να είναι εγκλωβισμένοι σε ένα περιβάλλον, όπου η θερμοκρασία άγγιζε τους -25 βαθμούς Κελσίου. Μάλιστα, όπως σχολίασε ο επικεφαλής του βελγικού λιμανιού «ένα κοντέινερ-ψυγείο, όπως αυτό, είναι τελείως σφραγισμένο».

    «Τα φέρετρα έχουν περισσότερο αέρα από αυτό το κοντέινερ»

    Σοκ προκαλούν, ακόμη, οι δηλώσεις εργαζομένων του λιμανιού, που μίλησαν στην Daily Mail, υποστηρίζοντας ότι «ακόμα και αν δεν είχε ενεργοποιηθεί η ψύξη, όποιος ήταν κλεισμένος μέσα στο κοντέινερ για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πέθαινε από ασφυξία. Τα φέρετρα έχουν περισσότερο αέρα από αυτά τα κοντέινερ, όταν είναι σφραγισμένα».

    Από τις δηλώσεις αυτές προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι Κινέζοι πρέπει να υπέφεραν, σε συνθήκες χαμηλού αέρα και εξαιρετικού κρύου, βρίσκοντας αργό και βασανιστικό θάνατο.

    Το φορτηγό του θανάτου στο Έσσεξ

    Γιατί εγκλώβισαν τους Κινέζους σε φορτηγό- ψυγείο

    Παράλληλα, εξετάζοντας το σενάριο της σωματεμπορίας, το οποίο θεωρείται και το πιθανότερο, αξιωματούχος των Αρχών εξηγεί στην Daily Mail λεπτομέρειες για τα φορτηγά ψυγεία που χρησιμοποιούνται για τέτοιου είδους μεταφορές ανθρώπων, σοκάροντας με τα όσα αποκαλύπτει.

    «Ο λόγος που χρησιμοποιούν κοντέινερ-ψυγεία είναι γιατί ο εξοπλισμός με θερμικές κάμερες που ανιχνεύουν ανθρώπινη παρουσία δεν λειτουργεί σε αυτά τα οχήματα. Είναι παγωμένα και δεν μπορείς να καταγράψεις την παρουσία κάποιου μέσα σε ένα τέτοιο κοντέινερ. Οι δουλέμποροι πρέπει να το γνώριζαν αυτό. Και αυτό δείχνει πόσο πονηροί είναι. Αναζητούν συνεχώς «τρύπες» και αυτό τις περισσότερες φορές καταλήγει σε θύματα», υποστήριξε ο αξιωματούχος.

    Το δυστυχές είναι ότι, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, αυτή δεν είναι η πρώτη περίπτωση μεταφοράς Κινέζων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αντιθέτως, η διακίνηση Κινέζων ανδρών και γυναικών σε φορτηγά συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια από σπείρες, οι οποίες φέρνουν τους ανθρώπους αυτούς στο Ηνωμένο Βασίλειο, με σκοπό να τους εκμεταλλεύονται ως σκλάβους σε οίκους ανοχής, εταιρείας μασάζ και εστιατόρια.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ΜΚΟ Salvation Army, η Κίνα είναι η τρίτη χώρα καταγωγής ανθρώπων, που η οργάνωση βοήθησε για να γλιτώσουν από τα δεσμά της σκλαβιάς.

    Που επικεντρώνονται οι έρευνες για τους υπόπτους

    Οι βρετανικές, αλλά και βελγικές Αρχές συνεχίζουν τον αγώνα δρόμου, προκειμένου να βρουν στοιχεία για το ποιοι βρίσκονται πίσω από τη μεταφορά των 39 άτυχων ανθρώπων, ανάμεσά τους κι ενός ανήλικου, προκαλώντας τους τραγικό και βίαιο θάνατο. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές που επικαλείται ο Guardian, οι έρευνες των Αρχών επικεντρώνονται σε τρία μέλη μιας συμμορίας, που έχουν βάση τη Βόρεια Ιρλανδία. Την ίδια ώρα, ο Telegraph υπογραμμίζει ότι στο μικροσκόπιο έχει μπει μια σπείρα στην πόλη Αρμάγκ, με επαφές σε παραστρατιωτικές ομάδες. Ο ένας εξ’ αυτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει σχέσεις με τη βουλγαρική εταιρεία, στην οποία ανήκε το φορτηγό, που μετέφερε το ρυμουλκούμενο ψυγείο-κοντέινερ, μέσα στο οποίο βρέθηκαν τα πτώματα των μεταναστών στο Έσσεξ.

    Παρ’ όλα αυτά, οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τις έρευνες να επικεντρώνονται στην κινέζικη μαφία των δουλεμπόρων «Snake Heads» («Κεφάλια των Φιδιών»). «Αυτοί που πέθαναν, έτρεφαν ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον σε μια καλή χώρα», ανέφερε πηγή στη Mirror.

    Οι συμμορίες των δουλεμπόρων από την Κίνα ιδρύθηκαν, όπως έχει γίνει γνωστό, στην ανατολική επαρχία Φουτζιάν της Κίνας. Έχουν αναλάβει τη διακίνηση «σκλάβων» μεταναστών και ιερόδουλων από την Ασία στη Δύση, κερδίζοντας, με αυτό τον τρόπο, εκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα, τα κέρδη των συμμοριών από το δουλεμπόριο φαίνεται να έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς πληθαίνουν οι Κινέζοι χωρικοί, οι οποίοι, μέσα στην απελπισία τους, είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν τις ζωές τους, προκειμένου να γλιτώσουν από τη φτώχεια.

    Η απελπισία της φτώχειας οδηγεί πολλούς στα χέρια των συμμοριών

    Μιλώντας σε βρετανικά ΜΜΕ, επιθεωρητές της αστυνομίας υποστήριξαν ότι τέτοιες περιπτώσεις Κινέζων πολιτών είναι άνθρωποι που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών και, συνήθως, ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή στη Δύση, όντας πρόθυμοι να πληρώσουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια για το ταξίδι των παιδιών και άλλων συγγενικών τους προσώπων μέχρι τη Βρετανία, καθώς οι συμμορίες των δουλεμπόρων τους υπόσχονται ότι θα βρουν δουλειές ως σερβιτόροι ή υπάλληλοι γραφείου.

    Ωστόσο, χιλιάδες είναι οι άνθρωποι που πέφτουν θύματα των Snake Heads, καταλήγοντας σκλάβοι σε οίκους ανοχής, ινστιτούτα μασάζ και υπόγεια εργαστήρια επεξεργασίας ινδικής κάνναβης, με τις οικογένειές τους στην Κίνα να αγνοούν την τραγική τους μοίρα και να συνεχίζουν επί χρόνια να πληρώνουν τις συμμορίες για τα έξοδα του ταξιδιού.

    Ποιοι είναι οι Snake Head, με την μακρά δράση σε δουλεμπόριο

    Αναφορικά με την κινέζικη συμμορία Snake Head, αυτή χρησιμοποιεί κλεμμένα ή πλαστά διαβατήρια και ψεύτικες βίζες, ενώ δωροδοκεί και τα κατάλληλα πρόσωπα για τη διακίνηση από χώρα σε χώρα των «σκλάβων» μεταναστών, χωρίς να ενδιαφέρεται στο ελάχιστο για την ασφάλειά τους. Στο παρελθόν, μέλη της σπείρας έχουν εμπλακεί και σ’ άλλες τραγωδίες.

    Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2000 εντοπίστηκαν τα πτώματα 54 ανδρών και τεσσάρων γυναικών σε ένα ψυγείο κοντέινερ στο Ντόβερ, κρυμμένα πίσω από κούτες με ντομάτες και ψεύτικα ξύλινα πάνελ. Τα θύματα είχαν επιβιβαστεί σε σφραγισμένο φορτηγό στην Ολλανδία και βρήκαν φρικτό θάνατο από ασφυξία. Η έρευνα έδειξε ότι, μέσα στην αγωνία τους, χτυπούσαν με τα παπούτσια τους τα τοιχώματα του φορτηγού καθώς τέλειωνε ο αέρας.

    Το εύρος της δράσης της συμμορίας Snake Head αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά με τη σύλληψη, το 2000, της διαβόητης «μητέρας όλων των Snake Heads», της αποκαλούμενης «αδελφής Πινγκ» στο Χονγκ Κονγκ. Η Πινγκ, που άφησε την τελευταία της πνοή σε αμερικανική φυλακή πριν από πέντε χρόνια, πιστεύεται ότι ενεπλάκη στη διακίνηση άνω των 200.000 μεταναστών στην ΕΕ και συνδέθηκε με τους θανάτους των 58 Κινέζων στο φορτηγό-ψυγείο το 2000.

    Τονίζεται ότι, ήδη, από την εποχή εκείνη, οι βρετανικές Αρχές είχαν προειδοποιήσει ότι το δουλεμπόριο ήταν ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς δράσης του υποκόσμου, ένας τομέας που ενισχύθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με την αυξανόμενη ζήτηση και τα τεράστια κέρδη για τις συμμορίες διακινητών, όπως απέδειξε και η τελευταία τραγωδία στο Έσσεξ.

    Η αστυνομία προσπαθεί, ταυτόχρονα, να εντοπίσει τη διαδρομή που ακολούθησαν οι 31 άνδρες και οι 8 γυναίκες, προσπαθώντας να διαπιστώσει κατά πόσον μετείχαν κι άλλες σπείρες στην επιχείρηση μεταφοράς τους, μέσω των διαφόρων συνόρων από την κεντρική Ασία και την Ευρώπη.

    Την ίδια ώρα, οι βρετανικές Αρχές ξεκίνησαν την διαδικασία απομάκρυνσης των σορών από το φορτηγό του θανάτου. 11 από τα 39 άψυχα σώματα έχουν ήδη μεταφερθεί στο νεκροτομείο, προκειμένου να ξεκινήσει η νεκροψία, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία ταυτοποίησής τους.



    ΣΧΟΛΙΑ