• Κοινωνία

    Χειμερινές εκπτώσεις 2020: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

    • NewsRoom
    Χειμερινές εκπτώσεις: Τζίρο σε επίπεδα προ κορονοϊού περιμένουν τα καταστήματα


    Τη Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου ξεκινούν οι εκπτώσεις για τη χειμερινή περίοδο του 2020, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και τις 29 Φεβρουαρίου

    Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι, στο εκπτωτικό αυτό διάστημα, συμπεριλαμβάνεται και η Κυριακή, 19 Ιανουαρίου, δηλαδή η πρώτη Κυριακή της περιόδου των εκπτώσεων, κατά την οποία, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, τα καταστήματα «μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν, με προτεινόμενο ωράριο 11:00 – 18:00».

    Παράλληλα, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών προτρέπει τους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου. Επί τη ευκαιρία, ο πρόεδρος του Συλλόγου, Σταύρος Καφούνης, σχολίασε ότι η απόδοση της καταναλωτικής δραστηριότητας κατά τις χειμερινές εκπτώσεις, όπως θα αναδειχθεί μετά την ολοκλήρωση αυτής της περιόδου, θα δώσει ασφαλή συμπεράσματα για το κατά πόσο οι Έλληνες έχουν πράγματι ξεπεράσει την μακρά περίοδο της οικονομικής κρίσης και έχουν εισέλθει σε μία νέα φάση, με τους καταστηματάρχες να αναμένουν αυξημένη κίνηση, αλλά και τζίρο στα μαγαζιά τους σε αυτές τις εκπτώσεις.

    Εκτός από τη συμβουλή του ΕΣΑ να αξιοποιήσουν οι καταναλωτές τις ειδικές προσφορές που θα βρουν αυτή την περίοδο, επισημαίνουν ωστόσο και τα σημεία τα οποία θα δώσουν ιδιαίτερη προσοχή όσοι επιλέξουν να ψωνίσουν αυτή την περίοδο, ώστε να μην εξαπατηθούν και να μην υποπέσουν σε σφάλματα κατά τις αγορές τους.

    Τα σημεία που επισημαίνει ο ΕΣΑ είναι τα εξής:

    1) Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την υποχρεωτική αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

    2) Εφόσον παρέχεται συγκεκριμένο ποσοστό έκπτωσης σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

    3) Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

    4) Καλούμε το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, εμπιστευόμενο τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, το προτρέπουμε να ενισχύσει, εκτός από τα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας και τις παραδοσιακές αγορές σε όλες τις γειτονιές της πόλης, καθώς και να αποφεύγει να προμηθεύεται αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, από πηγές παράνομου εμπορίου.

    5) Τέλος, επειδή θα υπάρξουν εντυπωσιακές εκπτώσεις από την αρχή της περιόδου, παροτρύνουμε τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές, προβαίνοντας, όμως, εγκαίρως σε έρευνα αγοράς με γνώμονα τη σχέση ποιότητας και τελικής τιμής, επιλέγοντας με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που προγραμματίζουν να αγοράσουν για να καλύψουν τις πραγματικές τους ανάγκες.



    ΣΧΟΛΙΑ