ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Ευρωπαίος επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας, στην ομιλία του, στο πλαίσιο του The Posidonia Sea Forum περιέγραψε το μέγεθος της ευκαιρίας –και της πρόκλησης– που αντιμετωπίζει ο κλάδος της κρουαζιέρας και επισήμανε: «Μόνο στην Ελλάδα, το 2024 υπήρξαν σχεδόν 5.500 επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων σε λιμάνια, φέρνοντας περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες στις ακτές μας. Αυτός είναι ένας εντυπωσιακός αριθμός, που αντανακλά το πόσο ζωτικής σημασίας είναι αυτός ο κλάδος τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για τις τοπικές. Αλλά η ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνει εις βάρος της βιωσιμότητας. Η ανταγωνιστικότητα και η περιβαλλοντική ευθύνη πρέπει να συμβαδίζουν, αν θέλουμε να διασφαλίσουμε το μέλλον για την επόμενη γενιά ταξιδιωτών».
Ο ίδιος, επέστησε την προσοχή στην αλλαγή του προφίλ και των προτεραιοτήτων των ταξιδιωτών κρουαζιέρας: «Το ενδιαφέρον για διακοπές κρουαζιέρας μεταξύ των νέων έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 55% τα τελευταία πέντε χρόνια, δείχνοντας μια ανανεωμένη διάθεση για αυτό το είδος τουρισμού. Ταυτόχρονα, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αυξάνεται – οι ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της κρουαζιέρας στον πλανήτη έχουν αυξηθεί κατά 32% μεταξύ του ίδιου κοινού. Πρέπει να τους ακούσουμε και να ανταποκριθούμε».
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος αναφέρθηκε επίσης και στην επικείμενη Στρατηγική της Ε.Ε. για τα Λιμάνια, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2025: «Αυτό το ολοκληρωμένο σχέδιο θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών λιμένων, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα, επιταχύνοντας την ενεργειακή μετάβαση, βελτιώνοντας τις συνθήκες εργασίας και αυξάνοντας την ανθεκτικότητα στις γεωπολιτικές και οικονομικές αναταραχές. Είναι σημαντικό ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας θα έχει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την εφαρμογή αυτής της στρατηγικής».
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας ολοκλήρωσε την ομιλία του με ένα ισχυρό μήνυμα για την ανάγκη ισορροπίας: «Καταλαβαίνουμε ότι χωρίς ανταγωνιστικότητα, δεν υπάρχει βιώσιμο μέλλον. Θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να διασφαλίσω ότι οι πράσινες πολιτικές μας έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύουν —και όχι να εμποδίζουν— τη δύναμη αυτού του ζωτικού κλάδου».
Διαβάστε επίσης
Julie Green: Η κρουαζιέρα δεν αποτελεί αιτία υπερτουρισμού
Κομισιόν: Το σχέδιο REPowerEU για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τη ρωσική ενέργεια
Θεοδώρα Ρήγα: Μόνο το 5% των επισκεπτών της Σαντορίνης φτάνουν στο νησί με κρουαζιερόπλοια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Ματθαίου: Οι Κούφιοι άνθρωποι της εποχής μας
- Το Βιετνάμ των κροίσων: Superyachts, ιδιωτικά jets και μια νέα παγκόσμια τάση πολυτέλειας
- H επιτυχία του Πιέρ, η ντροπή στα Κατεχόμενα, η Γιάννα και το τηλεσκόπιο, τι θα γίνει με Βορίδη – Αυγενάκη και το ποσοστό της ΝΔ
- Το πάρτι του ΑΝΤ1 με ηχηρές απουσίες και σιωπηρές παρουσίες, γιατί ο Ιβάν αποτίμησε τα ΜΜΕ, η αποχώρηση-«σταθμός» του Σόλακ, η Σία, ο Ζούλας και ο Σκάι
