• Πολιτισμός

    Το «δράμα» μιας πριγκίπισσας στη Ρώμη – Έξωση από τη βίλα με τον Καραβάτζιο

    Η  πριγκίπισσα Ρίτα Μπονκομπάνι Λουντοβίζι


    Η τελευταία πράξη του «δράματος» της γεννημένης στο Τέξας των ΗΠΑ, πλην όψιμης ιταλίδας πριγκίπισσας  Ρίτα Τζένρετ Μπονκομπάνι Λουντοβίζι παίζεται τις τελευταίες ημέρες και ώρες στη Ρώμη. Η χήρα του πρίγκιπα Νικολό Μπονκομπάνι Λουντοβίζι, με τον οποίο είχαν παντρευτεί το 2009 –εκείνος πέθανε το 2018- αναμένεται να υποστεί την έξωση, που έχει διατάξει το δικαστήριο, από την βίλα Αουρόρα με την περίφημη τοιχογραφία του Καραβάτζιο. Κι αυτό, ύστερα από την δικαστική διαμάχη με τα δύο παιδιά του άντρα της από τον πρώτο του γάμο, τα οποία δεν αναγνώρισαν ποτέ την μητριά τους ως κληρονόμο του πατέρα τους. (Σημειώνουμε ότι στην ιστορία της βίλας με το εκπληκτικό έργο του μεγάλου ιταλού ζωγράφου, αλλά και στον πρότερο ταραχώδη βίο της πριγκίπισσας έχει αναφερθεί το mononews)

    Η απόφαση του δικαστηρίου, που εκδόθηκε τον  περασμένο Ιανουάριο από την δικαστή της Ρώμης Μίριαμ Γιαπέλι είναι τελεσίδικη και σύμφωνα με αυτήν η πριγκίπισσα κατηγορείται, μεταξύ άλλων, ότι απέτυχε να διατηρήσει το σπίτι σε «καλή κατάσταση συντήρησης» μετά την κατάρρευση ενός εξωτερικού τοίχου.  Κατόπιν αυτού οι Καραμπινιέρι έχουν λάβει εντολή να εκτελέσουν την έξωση. Το διάταγμα συγκεκριμένα καλεί την αστυνομία να εκδιώξει οποιονδήποτε εξακολουθεί να μένει εκεί, να καταλάβει την ιδιοκτησία, να αλλάξει τις κλειδαριές και να «απορρίψει ή να καταστρέψει» κάθε έπιπλο ή έγγραφο, που έχει μείνει πίσω.

    Η πριγκίπισσα πάντως, μαζί με την ουκρανή οικονόμο της, την κόρη της οικονόμου και δύο μικρά εγγόνια της παρέμειναν στη βίλα περιμένοντας τους αστυνομικούς, καθώς ο χρόνος προειδοποίησης  έχει παρέλθει.

    Η  πριγκίπισσα Ρίτα Μπονκομπάνι Λουντοβίζι

    Πατρική περιουσία

    Η περίφημη βίλα Αουρόρα κοντά στην αριστοκρατική Βία Βένετο ανήκει στην οικογένεια Λουντοβίζι  από τις αρχές του 1600. Μετά τον θάνατο του πρίγκιπα Νικολό Μπονκομπάνι Λουντοβίζι το κτίριο του 1570 διεκδικήθηκε από τα παιδιά του, που υποστήριξαν ότι τους ανήκει και ότι ο παππούς τους σκόπευε να το κληροδοτήσει σε αυτούς. Όσο για τον πατέρα τους ανέφεραν, ότι τους κακομεταχειρίστηκε ενώ παράλληλα έκανε κακή διαχείριση της περιουσίας του. Προς τούτο οργάνωσαν  μία πολύπλευρη νομική εκστρατεία για να αποκτήσουν τον έλεγχο του ακινήτου ώστε να μπορεί να πουληθεί.

    Η βίλα Αουρόρα στη Ρώμη

    Ένα από τα παιδιά μάλιστα, ο Μπάντε Μπονκομπάνι Λουντοβίζι έγραψε στο Twitter την Τετάρτη έναν έπαινο για την εντολή έξωσης, που τους παρέχει τα δικαιώματά τους  στη βίλα και στο περιεχόμενό της. Από τη μεριά της ωστόσο, η χήρα του πρίγκιπα διατείνεται, ότι αυτή και ο σύζυγός της εργάστηκαν επιμελώς για να αποκαταστήσουν τη βίλα όσο καλύτερα μπορούσαν, προσθέτοντας ότι προσπάθησε να διαπραγματευτεί με τα παιδιά του συζύγου της. Χαρακτήρισε ως εκ τούτου την επικείμενη έξωσή της «απροσδόκητη και άδικη».

    Ένας από τους χώρους της βίλας

    Να σημειωθεί, ότι η βίλα Αουρόρα, κτισμένη στους Κήπους του Σαλλούστιου, όπου είχε την έπαυλή του ο Ιούλιος Καίσαρας, βρίσκεται επίσης κοντά στους Κήπους Μποργκέζε αλλά και στην περίφημη  Βία Βένετο της Ρώμης. Το κτίριο έχει έκταση 2.800 τ.μ. με τουλάχιστον πενήντα δωμάτια ενώ στην ιδιοκτησία περιλαμβάνονται δύο ακόμη στρέμματα κήπων.

    Έργα τέχνης

    Η απόφαση έξωσης σηματοδότησε το αποκορύφωμα μιας πικρής, κληρονομικής ιστορίας, που περιελάμβανε τον πλειστηριασμό της βίλας, αρχικά στην αξία των 471 εκατομμυρίων ευρώ και στη συνέχεια, λόγω έλλειψης προσφορών, στην πτώση του ποσού στα 353 εκατομμύρια.

    Η είσοδος στο κτήμα της βίλας Αορόρα

    Η μεγάλη αξία της βίλας οφείλεται φυσικά στην ύπαρξη του έργου του Καραβάτζιο, ο οποίος εκτέλεσε την οροφογραφία ενός μικροσκοπικού δωματίου, όπου φθάνει κανείς ανεβαίνοντας μία σπειροειδή σκάλα από τον δεύτερο όροφο. Το έργο ήταν παραγγελία του καρδινάλιου Φραντσέσκο Μαρία ντελ Μόντε, που ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς προστάτες του νεαρού τότε Καραβάτζιο.  Ο ίδιος χρησιμοποιούσε το κτίριο ως κυνηγετικό καταφύγιο ενώ το συγκεκριμένο δωμάτιο ήταν ένας χώρος όπου ήθελε να αποσύρεται, προκειμένου να ασχολείται με πειράματα αλχημείας, πολύ διαδομένα στην εποχή του.

    Οροφογραφία του Καραβάτζιο στη βίλα Αουρόρα

    Ζωγραφισμένη με λάδι σε γύψο, πιθανότατα το 1597, η τοιχογραφία  -η μοναδική του Καραβάτζιο – έχει πλάτος 2,75 μέτρων και απεικονίζει  τρεις αρχαίους θεούς, που συνοδεύονται από τα ιερά ζώα, που τους εκπροσωπούσαν. Ο Δίας με τον αετό, ο Ποσειδώνας με τον ίππο της θάλασσας και ο Πλούτωνας με τον τρικέφαλο κέρβερο. Τα πρόσωπα των θεών μάλιστα, θεωρείται, ότι βασίζονται στη μορφή του ίδιου του Καραβάτζιο.  Μόνον αυτό το έργο έτσι, έχει εκτιμηθεί, λόγω και της μοναδικότητάς του στα 310 εκατ. ευρώ.  Στο κτίριο όμως, υπάρχουν και άλλα έργα τέχνης –τοιχογραφίες, όπως και 28 γλυπτά.

    Ο Νικολό και η Ρίτα Μπονκομπάνι Λουντοβίζι

    Η ίδια η πριγκίπισσα  Ρίτα Τζένρετ Μπονκομπάνι Λουντοβίζι πάντως, μετά την τελική απόφαση έξωσης είχε να δηλώσει: «Τι βάναυσο τέλος στην όμορφη ζωή μου με τον αγαπημένο μου Νικολό».

    Διαβάστε επίσης

    Η βυζαντινή Θεσσαλονίκη επιστρέφει στον σταθμό Βενιζέλος του μετρό

    Η βίλα των εκατομμυρίων με τον Καραβάτζιο και τα κρυμμένα θαύματα – Διαμάχη κληρονόμων



    ΣΧΟΛΙΑ