ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η άδεια που έδωσε η διοίκηση του Ζαππείου Μεγάρου για τη διεξαγωγή ενός drone show σε εξωτερικό χώρο του -συγκεκριμένα σε 200 τ.μ.- οδήγησε στις εικόνες που εμφανίστηκαν την Πέμπτη το βράδυ στον αθηναϊκό ουρανό με διαφήμιση γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών πάνω από την Ακρόπολη.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία Essence mediacom, ζητώντας την έγκριση για την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas, προέβη σε σχετικό αίτημα προς τη διοίκηση του Ζαππείου, η οποία και το ενέκρινε. Άγνωστο, ωστόσο, αν από την πλευρά του Ζαππείου ερευνήθηκαν οι παράμετροι της εκδήλωσης και οι τυχόν επιπτώσεις της στα αρχαιολογικά μνημεία του κέντρου της Αθήνας, όπως και τελικά συνέβη.
Το μίσθωμα του χώρου, εξάλλου, ορίστηκε 380 ευρώ.
Στο μεταξύ, από νωρίς το πρωί, το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε ότι καταθέτει μήνυση κατά παντός υπευθύνου αναφορικά με την διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών, στην οποία απεικονίζεται η Ακρόπολη κάτω -«πατημένη» μπορεί να πει κανείς- από ένα υπερμεγέθες αθλητικό υπόδημα, επιπλέον μαζί με την φίρμα της.
Σχετική άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού δεν ζητήθηκε και δεν υπήρχε -και δεν θα γινόταν να υπάρξει – έτσι η παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας είναι καταφανής. Το υπουργείο Πολιτισμού μάλιστα είναι σε επικοινωνία, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του και με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί αν υπήρχε άδεια από την μεριά της για την χρήση drone, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για το εν λόγω γεγονός.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με εικόνες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, έχοντας φωτίσει τον νυχτερινό αθηναϊκό ουρανό, το αθλητικό υπόδημα, το σήμα και μηνύματα της εταιρείας προβάλλονται πάνω από τον ιερό βράχο σε ένα είδος πολύχρωμου σώου με φώτα.
Το συγκεκριμένο σώου ωστόσο δεν είχε καμία σχέση με την Ακρόπολη αλλά με το Ζάππειο ενώ η εταιρεία δεν είχε άδεια να την χρησιμοποιήσει για την διαφήμιση των προϊόντων της. Η αυστηρότητα του υπουργείου Πολιτισμού και η τήρηση του Αρχαιολογικού Νόμου είναι εξάλλου δεδομένη, έχοντας μάλιστα συχνά επικριθεί γι΄αυτό, όπως στην περίπτωση του Γιώργου Λάνθιμου, που αποφάνθηκε, και ορθώς, αρνητικά στο αίτημά του για το γύρισμα συγκεκριμένων σκηνών στην Ακρόπολη, που δεν συνάδουν με το μνημείο.
Παρόμοια άδεια δεν ζητήθηκε ποτέ από την εταιρεία αθλητικών ειδών αν και το αίτημά της φυσικά και θα είχε απορριφθεί. Μένει να διαπιστωθεί τώρα πώς ακριβώς συνέβη το όλο γεγονός, που προκάλεσε αυτήν την βλάβη στο κύρος του μνημείου και αν θα υπάρξουν συνέπειες για τους υπεύθυνους.
Η πλήρης ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού έχει ως εξής:
«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι:
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.
Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
Διαβάστε επίσης:
Μαρλίν Ντιμά – Ρεκόρ για την ακριβότερη γυναίκα καλλιτέχνιδα
Ρούμπιο: Επικοινωνία με Νετανιάχου – Οι ΗΠΑ προβληματίζονται με την ανθρωπιστική κατάσταση στη Γάζα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Σήμα για αναβάθμιση της Ελλάδας, αναθεώρησε σε «θετικό» το outlook, διατήρησε το BBB-
- Οι δασμοί της νέας «δημιουργικής καταστροφής» και της προεκλογικής συνέπειας του Τραμπ
- Το δείπνο των «γαλάζιων» στου «Κατσόγιαννου», το δόγμα της Ντόρας, με ποιον βουλευτή είναι έξαλλος ο Κ.Μ., ο Δένδιας και οι δωρεές και η ερώτηση που δεν απαντά ο «Ψηλός»
- Power Game στο OPEN του Ιβάν Σαββίδη, τι γίνεται με Ζούλα, Πορτοσάλτε, οι κινήσεις Μαρινάκη και που θα μοιράσει λεφτά ο ΕΚΚΟΜΕΔ
