Σε μήλον της έριδος έχει εξελιχθεί το ζήτημα της διέλευσης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, γεγονός που επιβεβαιώνουν τα πολλαπλά μέτωπα που έχουν ανοίξει μεταξύ ΣΑΤΑ και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και ανάμεσα στον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και τέως υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου και τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του με τον τελευταίο ανασχηματισμό της κυβέρνησης, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τις απόψεις να συνεχίζουν να διίστανται μέχρι και σήμερα. Το ΣΑΤΑ προχώρησε στις 28 και 29 Μαΐου σε 48ωρη απεργία και τη δεύτερη μέρα των κινητοποιήσεων βρέθηκε έξω από το υπουργείο Μεταφορών, ως ένδειξη διαμαρτυρίας καθώς είναι ευρέως γνωστό ότι ο κ. Κυρανάκης έχει αποκλείσει από το διάλογο τον Πρόεδρο του ΣΑΤΑ Θύμιο Λυμπερόπουλο, λόγω μη πολιτισμένης συμπεριφοράς.

1

Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης έξω από το υπουργείο, ο κ. Κυρανάκης προσκάλεσε στο γραφείο του εκπροσώπους του ΣΑΤΑ, εξαιρώντας τον κ. Λυμπερόπουλο για τον λόγο που προαναφέραμε. Ωστόσο, από τη μία το ΣΑΤΑ ισχυρίζεται ότι ο Βασίλης Οικονόμου είχε εγγυηθεί τη διέλευση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, από την άλλη ο κ. Κυρανάκης απαντά ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

ΣΑΤΑ: Η διάταξη του Οικονόμου άφηνε περιθώρια για να βρεθεί η χρυσή τομή

Μιλώντας στο mononews.gr ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΑΤΑ Βασίλης Σιάσσος ανέφερε ότι ο κ. Κυρανάκης «επέλεξε τους συνομιλητές του», αφήνοντας εκτός τον εκλεγμένο Πρόεδρο του ΣΑΤΑ. «Ο εκάστοτε υπουργός δεν καλεί τον Λυμπερόπουλο στο γραφείο του ως άτομο, αλλά ως Πρόεδρο ενός συνδικάτου», σημείωσε εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια του σωματείου.

Όσον αφορά το ζήτημα με τις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Σιάσσος απαντά ότι το τελικό κείμενο που θα πήγαινε στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης άφηνε όντως εκτός των λεωφορειολωρίδων τα ταξί και τις μοτοσυκλέτες.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Σιάσσο μετά την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο κ. Οικονόμου είχε υποσχεθεί στο ΣΑΤΑ ότι με υπουργική απόφαση θα γινόταν συγκοινωνιακή μελέτη που θα όριζε τους όρους και τις προϋποθέσεις της διέλευσης των ταξί στις λεωφορειογραμμές. Όπως υπογραμμίζει ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΑΤΑ ο νέος ΚΟΚ είναι ένα κείμενο το οποίο δεν αλλάζει συχνά και κρίνει ότι το αίτημα της διέλευσης των ταξί δεν επρόκειτο να ικανοποιηθεί. «Η διάταξη του Οικονόμου άφηνε ένα παράθυρο ανοιχτό για να βρεθεί η χρυσή τομή», είπε στη συνέχεια.

Διχασμός ΣΑΤΑ και Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Οδηγών Ταξί

Επιπλέον, ο κ. Σιάσσος ερωτηθείς για τις σχέσεις ΣΑΤΑ και Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Οδηγών Ταξί, εξήγησε ότι οι σχέσεις του ΣΑΤΑ με την ΠΟΕΙΑΤΑ δεν είναι καθόλου καλές, δεδομένου ότι οι δύο φορείς ακολουθούν διαφορετικό τρόπο διεκδίκησης των αιτημάτων τους.

Το ΣΑΤΑ, που έχει τοπικό χαρακτήρα επιλέγει τον δρόμο της μαχητικότητας, της αγωνιστικότητας και του δυναμισμού, ενώ η ΠΟΕΙΑΤΑ τον συγκαταβατικό διάλογο, όπως μας ανέφερε ο κ. Σιάσσος.

Κυρανάκης: Ειδικά οχήματα των ΑΜΕΑ και ταξί μηδενικών ρύπων στις λεωφορειολωρίδες

Ο κ. Κυρανάκης δήλωσε ότι δεν πρόκειται να συνομιλήσει με άτομα που απειλούν, εκβιάζουν και θεωρούν «υπαλληλίσκους» τους, τους υπάλληλους του υπουργείου, αναφερόμενος στην άρνηση εκπροσώπων του ΣΑΤΑ να προσέλθουν εντός του υπουργείου, προκειμένου να καταθέσουν τα αιτήματά τους και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος.

Όπως ανέφερε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου «Η πρόσκληση δεν απευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος έχει επανειλημμένα ασκήσει λεκτική βία και απειλές κατά εργαζομένων του Υπουργείου, με τρόπο που δεν συνάδει με τη θεσμική λειτουργία και τον σεβασμό στον δημόσιο διάλογο».

«Θέλουμε ταχύτερα και πιο αξιόπιστα δρομολόγια», γεγονός που θα επιτευχθεί αν φύγουν ταξί και ΙΧ από τις λεωφορειολωρίδες, σχολίασε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.

Σχετικά με τα έμφορτα ταξί, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι θα επιτρέπεται η επιβίβαση και η αποβίβαση, ανακοινώνοντας ότι μόνη εξαίρεση κίνησης στις λεωφορειολωρίδες θα έχουν τα οχήματα ειδικού τύπου που χρησιμοποιούν τα ΑΜΕΑ, αλλά και τα ταξί μηδενικών ρύπων, τα οποία θα αποκτήσουν πινακίδες σε ξεχωριστό χρώμα, με προτεραιότητα πάντα στην κίνηση των λεωφορείων.

Ο κ. Σιάσσος είπε ότι αυτό το μέτρο δεν ήταν στη διάταξη του Οικονόμου, υπογραμμίζοντας ότι τα ταξί μηδενικών ρύπων στην Αττική είναι μόλις 100 ενώ τα μέλη του Σωματείου αγγίζουν τις 14.000, οπότε το μέτρο αυτό δεν διευκολύνει τον κλάδο. Την ίδια ώρα, ο κ. Κυρανάκης θεωρεί αυτό το μέτρο και ως ένα κίνητρο στροφής προς την ηλεκτροκίνηση, λέγοντας ότι στο πρόσφατο παρελθόν, επί ημερών του Χρήστου Σταϊκούρα υπήρχε χρηματοδοτικό εργαλείο, που επιχορηγούσε τους οδηγούς με ποσά άνω των 20.000€ για να στραφούν προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά είχε μηδαμινή ανταπόκριση.

Αιχμές Κυρανάκη κατά Οικονόμου

Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του, στο χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Μεταφορών δεν υπήρχε συγκοινωνιακή μελέτη του ΟΑΣΑ για τη διέλευση των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, αφήνοντας αιχμές προς τον κ. Οικονόμου για τη στάση με την οποία αντιμετώπιζε τον Θύμιο Λυμπερόπουλο.

Ακολούθως, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι δεν έχει γίνει ακόμα κάποια μελέτη, ωστόσο, οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ είναι εναντίον αυτής της θέσης περί ελεύθερης διέλευσης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

«Θέλω να απαντήσω στον Βασίλη Οικονόμου, ο οποίος αυτές τις μέρες έχει βγει σε διάφορα ραδιόφωνα και έχει πει ότι υπήρχε συμφωνία. Η συμφωνία που μου παραδόθηκε εμένα από τον ίδιο τον Βασίλη Οικονόμου έλεγε κατόπιν συγκοινωνιακής μελέτης του ΟΑΣΑ ο υπουργός θα έχει την δυνατότητα να δώσει εξαίρεση και στα έμφορτα ταξί. Ρωτήστε λοιπόν στον ΟΑΣΑ, υπάρχει τέτοια συγκοινωνιακή μελέτη; Όχι, είναι η απάντηση. Μιλήστε με τους συγκοινωνιολόγους του ΟΑΣΑ, είναι κάποιος υπέρ αυτού του μέτρου; Όχι, είναι η απάντηση».

«Δε λαμβάνω αποφάσεις χωρίς μελέτες», υπογράμμισε.

Οικονόμου: Υπήρχε όντως συμφωνία με τον ΣΑΤΑ

Το mononews.gr επικοινώνησε νωρίτερα το απόγευμα της Πέμπτης 29 Μαΐου 2025 με το γραφείο του κ. Οικονόμου, ρωτώντας τον τι ακριβώς ισχύει, δεδομένου ότι ο κ. Κυρανάκης αρνείται κατηγορηματικά ότι υπήρχε συμφωνία με το ΣΑΤΑ για τις λεωφορειολωρίδες.

«Κατ’ αρχήν σχετικά με την ένταση της διαμαρτυρίας των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί σήμερα, πιστεύω ότι πρέπει να μάθουμε όλοι, φορείς και κλάδοι, ότι έχουμε κάθε δικαίωμα να διεκδικούμε συζητώντας με επιχειρήματα και να τηρούμε τους κανόνες της δημόσιας συζήτησης ακόμα και όταν δεν υιοθετούνται οι προτάσεις μας.  Στο τέλος αυτός που έχει την ευθύνη και κρίνεται για το τι θα υιοθετηθεί ή όχι είναι η εκάστοτε πολιτική ηγεσία κάθε Υπουργείου και η εκάστοτε κυβέρνηση εν γένει.

Ως προς τα πραγματικά γεγονότα ο κ Λυμπερόπουλος όντως είχε ”συμφωνία με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών”. Είχαμε υιοθετήσει την πρότασή τα έμφορτα ταξί να μπορούν να εισέρχονται στη λεωφορειολωρίδα και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στο αρθρ. 52 του ΚΟΚ που απέστειλε το Υπουργείο Μεταφορών πριν τον ανασχηματισμό στην Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης προς κατάθεση και ψήφιση, διατυπώνεται ρητά ότι μετά από μελέτη, ο εκάστοτε Υπουργός Μεταφορών θα μπορεί να ορίσει τον τρόπο για το πώς θα εισέρχονται τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

Παρά ταύτα το γεγονός ότι έγινε ανασχηματισμός προ της ψήφισης του ΚΟΚ και η τωρινή πολιτική ηγεσία αποφάσισε να ξαναδεί το συγκεκριμένο άρθρο και να το αναμορφώσει όπως αποφασίσει είναι δικαίωμά της. Η τελική απόφαση του κ. Κυρανάκη αλλά και η τελική απόφαση της Κυβέρνησης για το τι εν τέλει θα υιοθετηθεί και θα προωθηθεί προς ψήφιση, ομοίως θα κριθούν», σχολίασε ο κ. Οικονόμου σε ανακοίνωσή του που στη συνέχεια την κοινοποίησε και στα υπόλοιπα ΜΜΕ.

Οικονόμου προς Κυρανάκη: Η παρορμητικότητα συνδυασμένη με την απειρία οδηγεί σε αστοχίες

Στη συνέχεια, ο Βασίλης Οικονόμου έστρεψε τα πυρά του ενάντια στον κ. Κυρανάκη κάνοντας λόγω για «παρορμητικότητα» και «απειρία».

«Όσον αφορά τον κ Κυρανάκη και τις δηλώσεις σε ΜΜΕ σήμερα αφήνοντας υπόνοιες για ”ψηφοθηρική συμπεριφορά μου” λόγω της αποδοχής του αιτήματος των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί την αφήνω ασχολίαστη όπως της αξίζει. Όμως στα 57 μου έτη και εκλεγμένος πριν από 25 χρόνια στο κοινοβούλιο απογοητεύομαι και στεναχωριέμαι όταν βλέπω ότι νέοι βουλευτές 4-5 ετών μόλις τους εμπιστευτούν μια θέση εξουσίας φέρονται αλαζονικά και γίνονται κριτές των πάντων. Άλλωστε η παρορμητικότητα συνδυασμένη με την απειρία οδηγεί σε αστοχίες… ας το αφήσουμε λοιπόν….».

Διαβάστε επίσης:

Κυρανάκης: Έρχονται νέοι συρμοί σε μετρό και προαστιακό – Ενισχύεται η ασφάλεια στα μέσα σταθερής τροχιάς

Σε κόντρα ΣΑΤΑ και Πανελλήνια Ομοσπονδία Οδηγών Ταξί – Για «πολιτικάντικα παιχνίδια» κάνει λόγο η ΠΟΕΙΑΤΑ

Τον Ιούνιο στους δρόμους της Αθήνας 11 από τα 200 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου της ΟΣΥ