• Πολιτική

    Πιερρακάκης: Το σχέδιο της κυβέρνησης για τη μείωση της γραφειοκρατίας

    O υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης

    O υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης


    Το Εθνικό Πλαίσιο Απλούστευσης Διαδικασιών και Μείωσης της Γραφειοκρατίας, με στόχο την ψηφιακή ανασύσταση του κράτους και της δημόσιας διοίκησης ανέλυσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στην Ολομέλεια της Βουλής.

    Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει τη δημιουργία μητρώου διοικητικών διαδικασιών του Δημοσίου, προσβάσιμο από τους πολίτες, ώστε να ξέρουν ποιες διαδικασίες ισχύουν και για ποια υπόθεσή τους και την έναρξη οριζόντιου προγράμματος μέτρησης και μείωσης διοικητικών βαρών της νομοθεσίας προς επιχειρήσεις και πολίτες, παρόμοιο με εκείνο που είχε «τρέξει» το 2014 ο τότε υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και σημερινός πρωθυπουργός, με τον ΟΟΣΑ.

    Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση ξαναφέρνει στο προσκήνιο τα ΚΕΠ, θα τα ενδυναμώσει και θα τα εκσυγχρονίσει. «Τα ΚΕΠ είναι από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του ελληνικού κράτους και γι’ αυτό απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έχουν παραμεληθεί. Ξαναφέρνουμε στο προσκήνιο αυτό τον εξαιρετικό θεσμό. Τον ενδυναμώνουμε και τον αξιοποιούμε», ανακοίνωσε ο κ. Πιερρακάκης.

    Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανέφερε επίσης ότι μια από τις πρώτες ενέργειες της κυβέρνησης θα είναι αποτύπωση όλων των γραφειοκρατικών βημάτων για πολίτες και επιχειρήσεις. «Από τη γέννηση μέχρι την απώλεια της ζωής, κάθε γεγονός συνεπάγεται μια σειρά από ενέργειες ή “ουρές”. Η διαλειτουργικότητα θα κατοχυρώσει την ελαχιστοποίηση αυτών των ενεργειών», είπε ο υπουργός και ενημέρωσε ότι «η κυβέρνηση προβαίνει στον μετασχηματισμό της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων σε Κέντρο Δεδομένων, συνολικά της Δημόσιας Διοίκησης, για την αδιάλειπτη παροχή ψηφιακών υπηρεσιών. Για τον σκοπό αυτό, θα πραγματοποιηθεί επέκταση της G-Cloud υποδομής της ΓΓΠΣ ώστε να μεταφερθεί εκεί μεσοπρόθεσμα το σύνολο των δεδομένων και μητρώων του δημοσίου».

    Βίβλος Ψηφιακής Διακυβέρνησης

    Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, απέναντι στον κατακερματισμό αρμοδιοτήτων για την ψηφιακή διακυβέρνηση θα αντιτάξει τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, έναν πρακτικό οδηγό που θα προσδιορίζει στόχους μετρήσιμους της ψηφιακής στρατηγικής. Η Βίβλος θα επικαιροποιείται ετησίως προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της δημόσιας διοίκησης, θα υποστηρίζει τις προτεραιότητες ψηφιακής στρατηγικής και θα ακολουθεί τις θεσμικές και τεχνολογικές εξελίξεις.

    «Η Βίβλος θα είναι η απάντηση στον κατακερματισμό αρμοδιοτήτων για την ψηφιακή διακυβέρνηση, στις επικαλυπτόμενες ή αποσπασματικές δράσεις και στην έλλειψη μετρήσιμης στόχευσης στους φορείς που υλοποιούν ψηφιακές υπηρεσίες», είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Το gov.gr

    Αναφερόμενος στις βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία ότι θα αφορούν βελτιώσεις σε υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου που υλοποιούνται σε 3- 12 μήνες, από ομάδες στελεχών του δημόσιου τομέα, των εταιρειών που τα υποστηρίζουν και ομάδες εξειδικευμένων στελεχών.

    «Βασική αρχή του σχεδιασμού αποτελεί επίσης η παροχή κάθε ψηφιακής υπηρεσίας από ένα κεντρικό σημείο. Για τον σκοπό αυτό δημιουργείται μία κεντρική Διαδικτυακή Πύλη, το gov.gr, ένα κεντρικό σημείο εισόδου και ψηφιακής εξυπηρέτησης, όπου θα είναι συγκεντρωμένες όλες οι ψηφιακές λύσεις και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες και λοιποί συναλλασσόμενοι με το Δημόσιο», είπε ο υπουργός.

    Oι μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις θα αφορούν, όπως επισήμανε, μια σειρά από μεγάλα έργα που θα υποστηρίζουν τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα σε σημαντικούς τομείς πολιτικής -και τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και αρκετά χρόνια. Συστήματα όπως αυτό της διαχείρισης του ανθρωπίνου δυναμικού- HRMS, του ενδοεπιχειρησιακού σχεδιασμού του δημοσίου τομέα- ERP, και της διαχείρισης των σχέσεων του δημοσίου με τους πολίτες- CRM, θα σχεδιασθούν και θα προκηρυχτούν άμεσα. «Ο στόχος μας είναι να προβούμε στις σχετικές αναγγελίες σύντομα, ώστε να είμαστε σε θέση να έχουμε προκηρύξει τα πρώτα σχετικά έργα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

    Το σύστημα 112

    Ο υπουργός ανέφερε ότι το σύστημα 112 θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του έτους. «Θυμηθήκαμε, ήδη από τις πρώτες ημέρες του βίου της νέας κυβέρνησης -μέσα από τη θεομηνία της Χαλκιδικής και τον προχθεσινό σεισμό της Αθήνας- το ότι η πρόσβαση στις τηλεπικοινωνίες αποτελεί βασική ανθρώπινη ανάγκη. Έχουμε ήδη δεσμευτεί πως το σύστημα 112 θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του τρέχοντος έτους. Η βασική υποδομή του συστήματος είναι ήδη λειτουργική και αυτό που τώρα προσπαθούμε να κατοχυρώσουμε είναι ότι σε συνεργασία με τους κατασκευαστές τηλεφώνων η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους πολίτες και για όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές. Έχουμε επίσης ήδη δεσμευτεί πως μέσα σε λίγες εβδομάδες, σε συνεργασία με τους παρόχους, η ΓΓ Πολιτικής Προστασίας θα έχει στη διάθεσή της μια “ενδιάμεση λύση”. Αυτή θα αφορά τη δυνατότητα αποστολής SMS σε επιλεγμένες περιοχές, σε περίπτωση που υπάρξει η σχετική αναγκαιότητα», είπε ο υπουργός.

    Tα ΕΛΤΑ

    Για τα ΕΛΤΑ, ο υπουργός είπε ότι «η εταιρεία δείχνει να έχει αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, απόρροια έλλειψης ιδιαίτερης μέριμνας και αποφασιστικότητας αρκετών ετών». Όπως ανέφερε, τα δεδομένα αναλύονται και ο σχεδιασμός που θα προχωρήσει θα έχει ως γνώμονα την εξυγίανση, την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της εταιρείας και των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. «Η ανάγκη για να υπάρξει βιώσιμη παρέμβαση είναι αδήριτη και δεν μπορούν να υπάρξουν πρόσθετες χρονοτριβές», είπε ο κ. Πιερρακάκης.



    ΣΧΟΛΙΑ