• Πολιτική

    Θρίλερ με το νέο τσιγαράδικο: Oι 250 κούτες με τα λαθραία τσιγάρα και οι «εξαφανισμένοι» παραλήπτες

    ΣΕΚΑΠ


    Σε θρίλερ εξελίσσεται η νέα υπόθεση με τον εντοπισμό πλοίου που μεταφέρει μεγάλο φορτίο λαθραίων τσιγάρων, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία των Αρχών, ακολουθούσε τη  ρότα των λαθρεμπόρων από το Μαυροβούνιο προς τις ακτές της Νότιας Κρήτης, δηλώνοντας ως προορισμό του το Τομπρούκ της Λιβύης.


    Πηγή φωτό: Cretalive.gr


    O λιμενάρχης Ηρακλείου, Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Ευθύμιος Δουβής

    Στο φορτηγό πλοίο Golendri, υπό σημαία Τανζανίας, έκαναν ρεσάλτο στελέχη του Λιμενικού καθώς είχαν πληροφορίες εδώ και μέρες για το ύποπτο φορτίο του. Η επιχείρηση των λιμενικών έγινε στον όρμο των Σφακίων και εδώ αρχίζουν να διατυπώνονται μια σειρά από ερωτήματα, αλλά και περίεργες συμπτώσεις:

    1. Το πλοίο που επρόκειτο να φτάσει στο Τομπρούκ προχθές, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε δηλώσει κατά τον απόπλου από το Μαυροβούνιο, βρέθηκε στον όρμο των Σφακίων χθες. Σε μια περιοχή, δηλαδή, που δεν είχε κανένα λόγο να βρίσκεται. Σύμπτωση; To δεύτερο πλοίο εντοπίσθηκε πολύ κοντά στην Παλαιόχωρα, όπου είχε εντοπισθεί προ μηνών και το άλλο «τσιγαράδικο», που βρέθηκε να μεταφέρει τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ.

    2.Στο πλοίο επιβαίνουν έξι Ουκρανοί ναυτικοί. Όπως δείχνουν οι φωτογραφίες- ντοκουμέντο που δημοσίευσε το Flashnews.gr η επιχείρηση για την εκφόρτωση του λαθραίου φορτίου ήταν καλά στημένη, αφού τέσσερις νταλίκες -δύο με ελληνικές και άλλες δύο με βουλγαρικές πινακίδες- περίμεναν σε απομονωμένο σημείο, προκειμένου να το παραλάβουν. Στο σημείο αυτό, ωστόσο, προκύπτει ένα ακόμη ερώτημα για την υπόθεση, που της προσδίδει τα χαρακτηριστικά του θρίλερ: Πώς είναι δυνατόν να γίνεται μια τέτοια συντονισμένη και πολυήμερη επιχείρηση από το Λιμενικό και την τελευταία στιγμή να μην συλλαμβάνονται, αλλά να παραμένουν άφαντοι οι οδηγοί των φορτηγών και όσοι πιθανά θα ήταν μαζί τους για βοήθεια. Κι όμως, οι οδηγοί θα αποτελούσαν βασικό κρίκο που θα μπορούσε να οδηγήσει στους εντολείς τους και στους πραγματικούς παραλήπτες του παράνομου φορτίου, γράφει το Πρώτο ΘΕΜΑ.


    Η διαδρομή του πλοίου προς το λιμάνι του Ηρακλείου, όπως αποτυπώνεται στο marinetraffic.com

    3.Το πλοίο, με έτος κατασκευής το 1971, που μπήκε στο λιμάνι του Ηρακλείου περίπου στις εννιάμισι το βράδυ της Παρασκευής με τους λιμενικούς να βρίσκονται πάνω στο φορτηγό και σκάφος του Σώματος να το συνοδεύει. Όμως, προκαλεί απορία και ερωτήματα το γεγονός ότι δεν επελέγη να οδηγηθεί στο πλησιέστερο μεγάλο λιμάνι που είναι αυτό των Χανίων και οδηγείται στο Ηράκλειο- περιοχή δηλαδή, που δεν έχουν δικαιοδοσία ούτε οι ίδιες λιμενικές αρχές, αλλά ούτε και οι ίδιες δικαστικές αρχές. Εκτός βεβαίως, και αν την επιχείρηση του ρεσάλτο στο πλοίο δεν την οργάνωσαν οι λιμενικές αρχές των Χανίων, αλλά οι αντίστοιχες του Ηρακλείου, πράγμα που σημαίνει ότι αντίστοιχα, το Ηράκλειο είχε τις αρχικές πληροφορίες και επέλεξε να μην τις μοιραστεί με τα Χανιά.

    Κούτες με ετικέτες της ΣΕΚΑΠ

    Ήδη, από τη στιγμή που το φορτηγό έδεσε στην προβλήτα 4 του λιμανιού του Ηρακλείου άρχισε η έρευνα, η καταμέτρηση και η «αναγνώριση» του φορτίου, στο επίπεδο των «ετικετών» που φέρουν τα λαθραία τσιγάρα. Εκεί θα γίνει η πρώτη αποτίμηση των δασμών που θα έχανε το ελληνικό δημόσιο από τη διάθεση αυτών των τσιγάρων στη διαρκώς ογκούμενη αγορά των λαθραίων – σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα παράνομο είναι το 1 στα 5 τσιγάρα στην Ελλάδα, με το κράτος να χάνει ετησίως πάνω από 600 εκατ. ευρώ από διαφυγόντες δασμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο Σκάι, αλλά δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα, τα αμπάρια του πλοίου είναι φορτωμένα με τουλάχιστον 3.200 κούτες τσιγάρα, εκ των οποίων τουλάχιστον 250 φέρουν τη σφραγίδα της ΣΕΚΑΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, στην καταμέτρηση μετέχει ειδικό κλιμάκιο λιμενικών από την Αθήνα, καθώς και τελωνειακών που θα καθορίσουν το ύψος των δασμών που θα έχασε το δημόσιο εφόσον το φορτίο κατέληγε στην αγορά.



    ΣΧΟΛΙΑ