Στο επίμαχο ζήτημα των λεωφορειολωρίδων και της διέλευσης των έμφορτων ταξί αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης νωρίτερα την Πέμπτη, με την κινητοποίηση των οδηγών ταξί έξω από το υπουργείο να βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο κ. Κυρανάκης δήλωσε ότι δεν πρόκειται να συνομιλήσει με άτομα που απειλούν, εκβιάζουν και θεωρούν υπαλλήλους τους, τους υπάλληλους του υπουργείου, αναφερόμενος στην άρνηση εκπροσώπων του ΣΑΤΑ να προσέλθουν εντός του υπουργείου, προκειμένου να καταθέσουν τα αιτήματά τους και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος.

1

Μάλιστα όπως ανέφερε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου «Η πρόσκληση δεν απευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος έχει επανειλημμένα ασκήσει λεκτική βία και απειλές κατά εργαζομένων του Υπουργείου, με τρόπο που δεν συνάδει με τη θεσμική λειτουργία και τον σεβασμό στον δημόσιο διάλογο».

Έμφαση στους απλούς πολίτες – Ποιοι θα κινούνται στις λεωφορειολωρίδες

Κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε για μία ακόμη φορά το έργο της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων, με τον στόλο της ΟΣΥ μέχρι τα τέλη Ιουνίου να έχει περίπου 1000 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός, προτεραιότητα θα δοθεί στους απλούς πολίτες και αυτό είναι μία πολιτική επιλογή.

Ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε ότι μέχρι το φθινόπωρο θα έχουν προστεθεί κάμερες και στο εμπρόσθιο μέρος του κάθε λεωφορείου και οι παραβάτες θα λαμβάνουν ψηφιακές κλήσεις.

Όπως τόνισε «Θέλουμε ταχύτερα και πιο αξιόπιστα δρομολόγια», γεγονός που θα επιτευχθεί αν φύγουν ταξί και ΙΧ από τις λεωφορειολωρίδες.

Σχετικά με τα έμφορτα ταξί, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι θα επιτρέπεται η επιβίβαση και η αποβίβαση, ανακοινώνοντας ότι μόνη εξαίρεση κίνησης στις λεωφορειολωρίδες θα έχουν τα οχήματα ειδικού τύπου που χρησιμοποιούν τα ΑΜΕΑ, αλλά και τα ταξί μηδενικών ρύπων, τα οποία θα αποκτήσουν πινακίδες σε ξεχωριστό χρώμα, με προτεραιότητα πάντα στην κίνησων των λεωφορείων.

Απάντηση σε Βασίλη Οικονόμου: Ποτέ δεν είχε συμφωνηθεί τα έμφορτα ταξί να κινούνται στις λεωφορειολωρίδες

Ο κ. Κυρανάκης στη συνέχεια αναφέρθηκε στον πρώην υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου και στις πρόσφατες τοποθετήσεις του σχετικά με τα ταξί.

Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι σχετικά με το ζήτημα, αυτό που είχε συζητηθεί με το ΣΑΤΑ, ήταν ότι μόνο κατόπιν συγκοινωνιακής μελέτης του ΟΑΣΑ, που θα έχει τα αντίστοιχα αποτελέσματα, θα μπορούσαν τα έμφορτα να κινούνται στις λεωφορειολωρίδες και ουδέποτε είχε συμφωνηθεί η ελεύθερη κίνησή τους σε αυτές.

Ακολούθως, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι δεν έχει γίνει ακόμα κάποια μελέτη, ωστόσο, οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ είναι εναντίον αυτής της θέσης περί ελεύθερης διέλευσης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

«Θέλω να απαντήσω στον Βασίλη Οικονόμου, ο οποίος αυτές τις μέρες έχει βγει σε διάφορα ραδιόφωνα και έχει πει ότι υπήρχε συμφωνία. Η συμφωνία που μου παραδόθηκε εμένα από τον ίδιο τον Βασίλη Οικονόμου έλεγε κατόπιν συγκοινωνιακής μελέτης του ΟΑΣΑ ο υπουργός θα έχει την δυνατότητα να δώσει εξαίρεση και στα έμφορτα ταξί. Ρωτήστε λοιπόν στον ΟΑΣΑ, υπάρχει τέτοια συγκοινωνιακή μελέτη; Όχι, είναι η απάντηση. Μιλήστε με τους συγκοινωνιολόγους του ΟΑΣΑ, είναι κάποιος υπέρ αυτού του μέτρου; Όχι, είναι η απάντηση».

«Δε λαμβάνω αποφάσεις χωρίς μελέτες», υπογράμμισε.

Τέλος, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στη λογική του Προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου.

«Σε ανθρώπους όπως ο Λυμπερόπουλος, ο οποίος υποσχόταν και παλιά ότι κάθε ταξί που ελέγχει ο ίδιος θα είναι εκλογικό κέντρο του ΣΥΡΙΖΑ ή εκλογικό κέντρο πολιτικών προσώπων τους οποίους επιλέγει ο ίδιος να συνδιαλέγεται, είναι μία λογική πολύ μακριά από εμένα».

«Η λογική του κ. Λυμπερόπουλου είναι ”όποιος με βοηθάει, του κάνω το ταξί πολιτικό του κέντρο”. Και εμένα μου το έχουν προτείνει, δεν παίρνω αποφάσεις με τέτοιου είδους πολιτικά κριτήρια….. Δεν με αφορά αυτό. Αυτό είναι θέμα αξιακό και όχι ψηφοθηρικό…. Όλοι θέλουμε καλύτερες εναλλακτικές στα μέσα μαζικής μεταφοράς».

Διαβάστε επίσης:

Κυρανάκης: Έρχονται νέοι συρμοί σε μετρό και προαστιακό – Ενισχύεται η ασφάλεια στα μέσα σταθερής τροχιάς

Σε κόντρα ΣΑΤΑ και Πανελλήνια Ομοσπονδία Οδηγών Ταξί – Για «πολιτικάντικα παιχνίδια» κάνει λόγο η ΠΟΕΙΑΤΑ

Τον Ιούνιο στους δρόμους της Αθήνας 11 από τα 200 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου της ΟΣΥ