• Πολιτική

    Υπερψηφίστηκε με ευρεία συναίνεση το νομοσχέδιο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

    • NewsRoom
    βουλη

    Ελληνική Βουλή


    Με ευρεία συναίνεση η Ολομέλεια της Βουλής υπερψήφισε το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κύρωση της σύμβασης-παραχώρησης για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης. Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης τάχθηκαν όλα τα κόμματα πλην του ΚΚΕ και της Χρυσής Αυγής.

    Πάντως κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι αντιπαραθέσεις, κυρίως για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου, τις αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις και για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, ήταν έντονες.

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, δεσμεύτηκε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα και σε συνεργασία με τον υπουργό Δικαιοσύνης θα φέρει δικαιότερη ρύθμιση, όπως είπε, για τους επαγγελματίες αγρότες των οποίων απαλλοτριώνεται μεγάλο ποσοστό αγροτικής γης.

    Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό αεροδρόμιο με αναπτυξιακή υπεραξία, τονίζοντας ότι είναι στον αντίποδα της πολιτικής που είχε επιβάλει ο νεοφιλελευθερισμός.

    «Είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο με προβλέψεις για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και υπέρ των πολιτών. Πρώτη φορά προβλέφθηκαν ανταποδοτικά τέλη 2% επί του τζίρου της εταιρείας που, όπως εκτιμάται, θα φθάσουν στα 184 εκατομμύρια ευρώ προς όφελος της τοπικής κοινωνίας», τόνισε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος έκανε λόγο για  «ισχυρή παρουσία του Δημοσίου στην εταιρεία του αεροδρομίου με ποσοστό συμμετοχής 45%», καθώς και για «απαγόρευση μεταβίβασης των μετοχών του Δημοσίου κάτω από το 35%, για να μην δοθεί ποτέ η δυνατότητα ξεπουλήματος του».

    Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος, σημείωσε ότι με την επικύρωση της σύμβασης του αεροδρομίου στο Καστέλι «μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για όλη τη χώρα και πρέπει να κερδηθεί ένα τριπλό στοίχημα: Η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για τη μελέτη και κατασκευή του στους επόμενους 60 μήνες, η αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου Νίκου Καζαντζάκη με καινοτόμες δράσεις και η ολοκλήρωση εντός χρονοδιαγραμμάτων όλων των συνδέσεων του νέου αεροδρομίου με τους οδικούς άξονες της Κρήτης».

    «Μιλάμε για ένα ολιστικό έργο που είχε εξαγγελθεί επί Γιώργου Σουφλιά, είχε δύο καθυστερήσεις επί κυβέρνησης Σαμαρά και 7 καθυστερήσεις επί δικών σας ημερών. Η ΝΔ θα είναι αρωγός του έργου ώστε τα επόμενα 5 χρόνια να παραδοθούν σε χρήση όλες οι υποδομές του», πρόσθεσε ο κ. Μπουκώρος.

    Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νικόλαος Ηγουμενίδης, έκανε λόγο για έργο μακράς πνοής και τόνισε ότι η χωροθέτησή του στο Καστέλι, είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και εξαντλητικής διαβούλευσης και θα συμβάλει στην αναβάθμιση Κρήτης και της ευρύτερης περιοχής.

    Ο ειδικός εισηγητής της ΔΗΣΥ Βασίλης Κεγκέρογλου κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση του έργου ενώ επεσήμανε ότι η λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου είναι τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας και θα πρέπει να γίνει με τρόπο που θα ωφεληθεί η τοπική κοινωνία.

    «Το έργο είναι παραπάνω από αναγκαίο και δικαιώνει και την τοπική κοινωνία και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που πήρε τις πολιτικές αποφάσεις το 2002-2003 για την επιλογή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, κόντρα στις θέσεις που λάμβαναν υπόψη τα συμφέροντα ορισμένων κατηγοριών και λιγότερο τα συμφέροντα της Κρήτης», τόνισε ο κ. Κεγκέρογλου.

    Αντίθετα, ο εισηγητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης χαρακτήρισε ληστρική επένδυση την κύρωση της σύμβασης την οποία υποστηρίζουν όχι μόνο η κυβέρνηση αλλά και η ΝΔ και η ΔΗΣΥ. «Με τη νέα σύμβαση το ελληνικό δημόσιο παραχωρεί τα αποκλειστικά δικαιώματα του νέου διεθνούς αεροδρομίου σε επιχειρηματικούς ομίλους. Το κράτος πριμοδοτεί με 180 εκατ. ευρώ τον ιδιώτη και χρεώνεται και τις απαλλοτριώσεις. Είναι απολύτως ψέματα τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Η παραχώρηση σε ιδιώτη της κατασκευής και εκμετάλλευσης του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι δεν διασφαλίζει ούτε το περιβάλλον, ούτε την ασφάλεια ούτε την υγεία των κατοίκων ούτε και τη διαφάνεια», υποστήριξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ.

    Η εισηγήτρια του Ποταμιού Αντιγόνη Λυμπεράκη, έκανε λόγο για ένα αναγκαίο αναπτυξιακό έργο και υπογράμμισε ότι πρέπει να σταματήσει η οξεία κριτική περί ομηρίας της επιχειρηματικότητας σημειώνοντας ότι αυτή η λογική και τακτική τραβά τη χώρα προς τα πίσω. «Η συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Οι ιδεοληψίες μας κοστίζουν. Αυτό φαίνεται καθαρά στην περίπτωση του Ελληνικού που κάθεται 18 χρόνια αναξιοποίητο. Για εμάς στο Ποτάμι είναι σαφές ότι η κατασκευή και λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι είναι ένα μεγάλο, σημαντικό και αναγκαίο έργο υποδομής για τη Κρήτη, το Ηράκλειο και ολόκληρη τη χώρα», κατέληξε.



    ΣΧΟΛΙΑ