ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δεκαοκτώ Γάλλοι βουλευτές, οι οποίοι συμμετέχουν σε διάφορα κόμματα (από το Γαλλικό Κομμουνιστικό Κόμμα έως τους Ρεπουμπλικάνους) δημοσιοποίησαν μια έκκληση κατά της στρατηγικής του «επιθετικού ντάμπιγκ» που αποδίδεται στην GNV – Grandi Navi Veloci, μια ιταλική εταιρεία της ελβετικής MSC, του Τζιανλουίτζι Απόντε, η οποία δραστηριοποιείται στη γαλλική αγορά εδώ και αρκετό διάστημα από το λιμάνι του Σετ με συνδέσεις με το Μαρόκο και την Αλγερία.
«Για αρκετά χρόνια, ένας σιωπηλός πόλεμος διεξάγεται στη Μεσόγειο. Δεν είναι μόνο τα πλοία που βρίσκονται σε σύγκρουση, αλλά και δύο οράματα για το εμπόριο: από τη μία πλευρά, αυτή των ναυτιλιακών φορέων που ενδιαφέρονται για την κερδοφορία, την κοινωνική ισότητα και την εθνική κυριαρχία.
Από την άλλη, αυτή ενός παίκτη που υποστηρίζεται από έναν χρηματοοικονομικό γίγαντα που, γραμμή προς γραμμή, διαταράσσει την ισορροπία των φυσικά βιώσιμων εμπορικών δραστηριοτήτων», αναφέρουν στο έγγραφο τους οι Γάλλοι βουλευτές.
Στη συνέχεια, οι Γάλλοι βουλευτές αναφέρουν: «Αυτός ο παίκτης είναι η GNV, θυγατρική του ομίλου MSC. Σε τρία χρόνια, η GNV έχει χάσει πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων 257 εκατομμύρια ευρώ το 2024, χωρίς ποτέ να επιβραδύνει την επέκτασή της. Γιατί; Επειδή μπορεί να το αντέξει οικονομικά.
Η MSC διοχετεύει τεράστια κεφάλαια (290 εκατομμύρια ευρώ το 2024), καλύπτοντας τις αβυσσαλέες ζημίες της χωρίς να περιμένει βραχυπρόθεσμη κερδοφορία. Αυτή η συμπεριφορά, εντελώς άσχετη με τους τυπικούς οικονομικούς κανόνες, έχει ένα όνομα: «αρπακτικό ντάμπινγκ», κατηγορούν οι βουλευτές.
«Από το Μαρόκο και την Αλγερία, από τη Σετ μέχρι τις Βαλεαρίδες Νήσους, η GNV εφαρμόζει την ίδια συνταγή: μοναδική εμπορική επιθετικότητα, μεγάλο στόλο και μηδενικές τοπικές κοινωνικές υποχρεώσεις.
Σε μια κανονική ανταγωνιστική αγορά, αυτό θα οδηγούσε σε πτώχευση. Στην περίπτωση της GNV, οδηγεί στην αύξηση μεριδίου αγοράς, ακόμη και αν αυτό σημαίνει την εξαφάνιση των ανταγωνιστών που σέβονται τους φορολογικούς, κοινωνικούς και εμπορικούς κανονισμούς.
Στη Γαλλία, οι γαλλικές εταιρείες, πρωταθλήτριες της απασχόλησης Γάλλων ναυτικών και της γαλλικής σημαίας, βιώνουν αυτή την κατάσταση βάναυσα. Η Γαλλία χάνει έδαφος, η εθνική σημαία υποχωρεί, προς όφελος μιας εταιρείας που λειτουργεί υπό ιταλική σημαία, με ναυτικούς με συμβάσεις χαμηλού κόστους και υποστηριζόμενη πλήρως από έναν μέτοχο με έδρα την Ελβετία», συνεχίζουν οι Γάλλοι πολιτικοί.
Αφού κάνουν, οι Γάλλοι βουλευτές, μια προσέγγιση με την πρόσφατη υπόθεση της P & O στη Μάγχη, υπενθυμίζουν την συμφωνία MSC-Moby (που εκκρεμεί έρευνα για μια φερόμενη αντιανταγωνιστική συμφωνία), το κείμενο των Γάλλων βουλευτών καταλήγει με μια έκκληση προς τους γαλλικούς και ευρωπαϊκούς θεσμούς να παρέμβουν:
«Η αποδοχή του μοντέλου GNV σημαίνει ότι παραιτούμαστε από την ικανότητά μας να ελέγχουμε τις ροές επιβατών και εμπορευμάτων και παραδίδουμε τα λιμάνια μας σε ξένα συμφέροντα χωρίς καμία απαίτηση για αμοιβαιότητα.
Ήρθε η ώρα να δράσουμε. Ζητούμε μια κανονιστική και στρατηγική αφύπνιση, στη Γαλλία και σε όλη την Ευρώπη. Είναι επείγον: να υποταχθεί η πρόσβαση στα γαλλικά λιμάνια σε καθαρές κοινωνικές, δημοσιονομικές και περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, να τεθεί τέλος στην εμπορική αφέλεια απέναντι στις αρπακτικές στρατηγικές που υποστηρίζονται από υπερκεφαλαιοποιημένους ομίλους και να προστατευθούν οι γραμμές εθνικού συμφέροντος με τα μέσα κυριαρχίας που επιτρέπονται από το νόμο.
Η Μεσόγειος Θάλασσα δεν μπορεί να γίνει παιδική χαρά για έναν καπιταλισμό χωρίς πυξίδα. Είναι ένας ζωτικός χώρος, δημόσιας υπηρεσίας, κυριαρχίας. Ήρθε η ώρα να την υπερασπιστούμε.»
Διαβάστε επίσης:
Στουμπ: Ο Τραμπ θέλει ΗΠΑ και Ευρώπη να συντονιστούν για την επιβολή κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας
Αντόνιο Κόστα: “Ενώνουμε δυνάμεις για να ενισχύσουμε τις εγγυήσεις ασφαλείας της Ουκρανίας”
Νίκος Χαρδαλιάς: Ανακοίνωσε το νέο διοικητικό σχήμα της Περιφέρειας Αττικής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Quest: EBITDA 100 εκατομμυρίων και επέκταση στις λευκές συσκευές το πλάνο Φέσσα
- Ιωάννινα – Κακαβιά: Προχωρούν οι μελέτες για τον αυτοκινητόδρομο – Πότε ξεκινάει τα έργα η ΑΒΑΞ
- Ελβετικό φράγκο: Το παρασκήνιο της ρύθμισης και το «κούρεμα» έως 25%
- Ο ανασχηματισμός στο Μαξίμου, το παρασκήνιο για το καλώδιο, η συγχώρεση του Δαμιανού, η πρόκληση των Τούρκων κι ένα hot πολιτικό quiz
