array(0) {
}
        
    
Menu
-0.5%
Τζίρος: 242.50 εκατ.

Δολοφονία Λάλα: Μάρτυρας «κλειδί» ήταν μαζί του στο ξενοδοχείο – Οι Αρχές βρήκαν καμένο όχημα με το οποίο εκτιμούν ότι διέφυγαν οι δράστες

Χρύσανθος Πανάς
Comments

Δεν περνά εβδομάδα που να μην διαβάσουμε για κάποιο επιχειρηματικό σχέδιο στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, στη φιλοξενία, την εστίαση, τα ακίνητα.

Ο όρος «Αθηναϊκή Ριβιέρα» πριν από μια δεκαετία προκαλούσε μειδιάματα και σχόλια του τύπου «Ριβιέρα Ψωροκώσταινας».

1

Πλέον έχει καθιερωθεί και θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την επιμονή ενός επιχειρηματία στο rebranding της περιοχής.

Ο Χρύσανθος Πανάς, που με τον αδελφό του Σπύρο άνοιξαν πριν από τριάντα χρόνια το Island στη Βάρκιζα, υπήρξε μοναχικός ανανεωτής της γεωγραφικής ταυτότητας που ξεκινά από τον Πειραιά και φτάνει έως το Σούνιο.

Ο επαναπροσδιορισμός ταυτότητας της παραλιακής δεν ήταν κρατικό σχέδιο ούτε επετεύχθη χάρη σε κάποια καμπάνια του ΕΟΤ. Δεν λέμε ότι οι αδελφοί Πανά έχτισαν την Αθηναϊκή Ριβιέρα όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, με τα ακριβά οικιστικά πλάνα και την αισθητική συνοχή.

Λέμε όμως ότι επιχειρηματίες με όραμα μπορούν να προσφέρουν το περιτύλιγμα και να φέρουν κοσμοπολίτικη αύρα. Από τη δεκαετία του ’90, ο Χρύσανθος Πανάς χρησιμοποιούσε τον όρο «Ριβιέρα» και επένδυσε ουσιαστικά σε αυτόν, προσκαλώντας στο μαγαζί του ηθοποιούς διεθνούς αναγνώρισης, μόδιστρους, γαλαζοαίματους και διασημότητες με πραγματικό αποτύπωμα.

Ο Χρύσανθος και ο Σπύρος ξεκίνησαν νεότατοι να επενδύουν στον χώρο της εστίασης, της φιλοξενίας και των εκδηλώσεων, με πρώτο σταθμό το beach bar στον Ναυτικό Όμιλο Βουλιαγμένης. Αυτό που έμοιαζε με απλό καλοκαιρινό εγχείρημα εξελίχθηκε σε κάτι πολύ ευρύτερο.

Το Island Club & Restaurant, που εγκαινιάστηκε το 1994, θα μπορούσε να είναι ένα ακόμα μαγαζί δίπλα στη θάλασσα, αν δεν ξεκινούσε η προσπάθεια να τοποθετηθεί στον παγκόσμιο χάρτη της ημερήσιας και νυχτερινής διασκέδασης.

Τα αδέλφια κατάλαβαν ότι υπάρχει ανάγκη για πλαίσιο: αν όλη η περιοχή είναι αναβαθμισμένη, τότε οι προοπτικές ενός καταστήματος είναι ακόμη καλύτερες.

Ο Χρύσανθος Πανάς πιστεύει πως οι χώροι φιλοξενίας δεν είναι απλώς εμπορικές επιχειρήσεις, είναι συστήματα εμπειρίας. Έχει δηλώσει: «Κανείς δεν θυμάται τι έφαγε, αλλά θυμάται πώς ένιωσε». Αυτό το «πώς ένιωσε» έγινε η ταυτότητα της Αθηναϊκής Ριβιέρας: πολυτέλεια χωρίς κραυγαλέες δηλώσεις, κομψότητα, ευγένεια και αξιοποίηση του περιβάλλοντος, της ακτογραμμής με το φως της Αττικής.

Οι προοπτικές μιας ακτής που θα έμοιαζε με την Κυανή είχαν συζητηθεί ήδη από τη δεκαετία του ’50, αλλά ουδείς επέμεινε. Δεκαετίες αργότερα ο Χρύσανθος Πανάς ενσωμάτωσε τον όρο «Ριβιέρα» στο αφήγημα των επιχειρήσεών του. Δημιούργησε έναν αστικό μύθο για τα νότια: έγινε τόπος όπου οι επισκέπτες θα ζούσαν κάτι διαφορετικό από το συμβατικό ελληνικό καλοκαίρι.

Αντιμετώπισε την επιχειρηματικότητα ως πολιτιστική παρέμβαση, όπου η ελληνική φιλοξενία απέκτησε πολυτελές περίβλημα.

Το τοπίο πλέον διαμορφώνεται με όρους μεγάλων έργων και επενδύσεων. Το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας βρίσκεται στο επίκεντρο ενός από τα πιο φιλόδοξα αστικά σχέδια ανάπλασης στην Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, περισσότερα από 80 νέα οικοδομικά σχέδια αναπτύσσονται από τη Γλυφάδα μέχρι το Καβούρι: επαύλεις, πολυκατοικίες, ξενοδοχεία. Και η ζήτηση για ακίνητα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα εκτοξεύεται.

Μέσα σ’ αυτή τη θεαματική εξέλιξη, η επιμονή του Χρύσανθου Πανά για το rebranding μοιάζει προφητική. Πριν από επενδυτικά funds, αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και δασικούς χάρτες, υπήρξε ένας άνθρωπος που διέκρινε στο παραλιακό μέτωπο τη διεθνή του προοπτική και συνέβαλε χωρίς κρατική στήριξη, αλλά με συνέπεια και τόλμη.

Η Αθηναϊκή Ριβιέρα εξελίχθηκε σε περιοχή με υπεραξία και ξεκάθαρη αισθητική πρόταση. Κι αν κάποιοι ανησυχούν για τον αποκλεισμό των ντόπιων, ότι δηλαδή μετατρέπεται σε νησίδα ξένου πλούτου, να πούμε ότι η διασκέδαση στην Αθηναϊκή Ριβιέρα απευθύνεται σε όλα τα βαλάντια. Υπάρχουν επιλογές για όλους.

Οι πανάκριβες ξαπλώστρες συνυπάρχουν με τις ελεύθερες παραλίες, τα εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας συνυπάρχουν με καφέ των λίγων ευρώ, τα ρεζερβέ της νύχτας συνυπάρχουν με δωρεάν είσοδο σε κλαμπ όπου κάθε νέος ή λιγότερο νέος μπορεί να πληρώσει το ποτό του. Αυτός ο πλουραλισμός είναι η αληθινή ταυτότητας της Αθηναϊκής Ριβιέρας.

Διαβάστε επίσης: 

Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα το ντεμπούτο του ομίλου Καστελόριζο στις κατασκευές

Ο νέος CEO, Δημήτρης Γαλάνης, και το… «Μοντέλο Μαξίμου» στη διοίκηση των Public

Σούπερ μάρκετ: Συνεχίζεται το «ψαλίδι» στις προσφορές που έφερε ο Κώδικας Δεοντολογίας

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς η ηλικία των αγοραστών – επενδυτών αλλάζει την αγορά ακινήτων στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Beefbar Athens: Ο απόλυτος lifestyle προορισμός για weekend brunching
Αθηναϊκή Ριβιέρα: Οι επενδύσεις 200 εκατ. ανά χιλιόμετρο και οι γκρίνιες των δημάρχων

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η συνάντηση Ερντογάν –Τράμπ στο Λευκό Οίκο, η Διάσκεψη για τη Γάζα και οι γνωστικές μεροληψίες στην ελληνική δημόσια σφαίρα»
Ο Κωστής Χατζηδάκης και η αόρατη ψηφιακή γραφειοκρατία
Ο Θεοδωρόπουλος του ΣΕΒ, ο Aghion του Νόμπελ και η παραγωγικότητα
Ο αργός θάνατος του ΠΑΣΟΚ
Mεθυσμενάκια και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Η πολιτική ως μηχανισμός εξόντωσης
Ανδρουλάκης και Τσίπρας: η ηθική ως αυταπάτη της πολιτικής ζωής
Ζόραν Μαμντανί: Η φωνή των φτωχών
Μάκης Βορίδης: τα αυγά και τα τσεκούρια
ΠΑΣΟΚ σε καθρέφτη Σοβιετίας: η πίστη πάνω από την επάρκεια