ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σημαντική μείωση στις προσφορές έφερε η εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ που επισήμως ξεκίνησε από τις 17 Μαρτίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για το πρώτο τετράμηνο του έτους, το ποσοστό των προϊόντων που πωλούνται υπό κάποια μορφή προωθητικής ενέργειας μειώθηκε κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες, διαμορφούμενο σε 25% επί των συνολικών πωλήσεων σε αξία. Τη μεγαλύτερη μείωση καταγράφουν τα είδη φροντίδας για το σπίτι, με πτώση 6,6 ποσοστιαίων μονάδων και ποσοστό συμμετοχής στις πωλήσεις μόλις 21,4%. Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας, όπου οι προωθήσεις περιορίστηκαν κατά 4,9 μονάδες, πέφτοντας στο 25,6%.
Μικρότερη η υποχώρηση των προσφορών στα τρόφιμα
Αντίθετα, τα τρόφιμα εμφανίζουν μικρότερη υποχώρηση στις προσφορές – μόλις 0,9 μονάδες – με τη συμμετοχή των προωθητικών ενεργειών να παραμένει σχετικά σταθερή στο 25,7%.
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί στροφή προς πιο στοχευμένες ενέργειες και περιορισμό των γενικευμένων εκπτώσεων αφού άλλωστε οι νέοι κανόνες ως προς την προβολή των εκπτώσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι αυστηροί και η μη τήρησή τους επισύρει πρόστιμα από 5.000 ευρώ έως 1,5 εκατ. ευρώ και διπλασιασμό σε περίπτωση υποτροπής.
Αυξήσεις τιμών και κατανάλωσης
Πάντως στο τετράμηνο ανοδική τροχιά ακολουθεί ο όγκος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις αλλά και τον περιορισμό των προσφορών. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana ο κύκλος εργασιών του κλάδου διαμορφώθηκε στα 4,36 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 7,4% σε αξία και 4,1% σε όγκο. Οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν κατά 2% συνολικά, με τις τιμές στα τρόφιμα να συνεχίζουν να αυξάνονται σε αντίθεση με τις τιμες στα είδη προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού. Ειδικότερα οι τιμές στα τρόφιμα παραμένουν σε ανοδική πορεία (+3,2%) ενώ τα είδη προσωπικής υγιεινής εμφανίζουν μείωση κατά -2,1% και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού κατά -1,6%.
Στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, την ισχυρότερη άνοδο σε αξία καταγράφουν τα αλκοολούχα ποτά (+18,1%), τα σνακς (+11%) και τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+9,2%). Αντίθετα, μείωση 0,4% σημειώνουν τα καθαριστικά. Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων, η τάση είναι επίσης θετική για όλες τις βασικές κατηγορίες, με κορυφαία τα αλκοολούχα ποτά (+10,3%), τα κατεψυγμένα (+9,1%) και τα βοηθήματα μαγειρικής (+6,9%).
Ανεβάζουν ρυθμούς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται στο 27,1% (+6%) ενώ τα επώνυμα προϊόντα «τρέχουν» με +6,3%. Ώθηση στις πωλήσεις της ιδιωτικής ετικέτα δίνει πλέον η κατηγορία των προϊόντων για τη φροντίδα σπιτιού καθώς είναι η μοναδική που ενισχύεται, από το 27,2% του 2024 σε 28,1% το αντίστοιχο 4μηνο του 2025. Αντίθετα τα PL τρόφιμα και προϊόντα προσωπικής υγιεινής εμφανίζουν πολύ οριακή μείωση. Τρόφιμα (από 27,6% σε 27,4% το 4μηνο του 2025) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (από 21,4% σε 21,3%).
Τέλος, σε ότι αφορά τη γεωγραφική ανάπτυξη και τα μεγέθη των σούπερ μάρκετ που τρέχουν με υψηλότερους ρυθμούς, τα υπερκαταστήματα, δηλαδή οι σάλες άνω των 2.500 τ.μ., για δεύτερο συνεχόμενο μήνα παίρνουν… κεφάλι έναντι των μικρών καταστημάτων έως 400 τ.μ., καθώς αναπτύσσονται με ρυθμό 8,1% έναντι των μικρών καταστημάτων (+6,9%).
Ισχυρό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης παρουσιάζουν τα νησιά (+9,4%), η Πελοπόννησος (+8,9%) και η Κρήτη (+8,5%), με την Αττική να εμφανίζει τον χαμηλότερο ρυθμό αύξησης (+5,2%).
Διαβάστε επίσης
Το μεγάλο στοίχημα της Μοτοδυναμικής: Ηλεκτρική στροφή με Nio και παρουσία σε τρεις χώρες
Ο νέος CEO, Δημήτρης Γαλάνης, και το… «Μοντέλο Μαξίμου» στη διοίκηση των Public
Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα το ντεμπούτο του ομίλου Καστελόριζο στις κατασκευές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μητσοτάκης για Μέση Ανατολή: Έντονη ανησυχία – Απαιτείται αυτοσυγκράτηση και ψυχραιμία
- Προειδοποίηση Ισραήλ προς Ιρανούς: Απομακρυνθείτε από πυρηνικούς αντιδραστήρες
- Το ρεκόρ ενός ρινόκερου – Έργο του Φρανσουά-Ξαβιέ Λαλάν σε δημοπρασία
- Στεγαστικά δάνεια: Ανοίγει πάλι η κάνουλα – Εκταμιεύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ στο α΄ 4μηνο
