• Οικονομία

    Το αλαλούμ με το νέο επίδομα στο πετρέλαιο κίνησης

    Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Οικονομικών

    Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Οικονομικών


    Πολύ πάνω από τα 2,14 ευρώ το λίτρο διαμορφώνεται η τιμή στο πετρέλαιο κίνησης, με το οικονομικό επιτελείο να αναζητά τη «φόρμουλα» για να προχωρήσει σε μια νέα παρέμβαση που θα ρίξει την τιμή κάτω από τα 2 ευρώ.

    Μόνη λύση φαίνεται πως είναι η επιδότηση απευθείας στην αντλία, όπως είχε συμβεί από την περασμένη άνοιξη έως και το τέλος Σεπτεμβρίου. Τότε μάλιστα, η επιδότηση ήταν στα 0,15 ευρώ το λίτρο.

    Σημείο – κλειδί για τις τελικές αποφάσεις όμως αποτελούν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Είναι η προϋπόθεση την οποία θέτουν τα κυβερνητικά στελέχη για την ανακοίνωση νέας της επιδότησης, καθώς αν η διεθνής τιμή συνεχίσει να έχει ανοδική πορεία θα πρέπει να υπάρξει σίγουρα μία νέα παρέμβαση. Σε αντίθετη περίπτωση, η παρέμβαση θα μείνει στο… συρτάρι, καθώς μία επιδότηση των 15 λεπτών του ευρώ απαθής στην αντλία κοστίζει στα κρατικά ταμεία περίπου 30 με 35 εκατ. ευρώ το μήνα.

    «Παρακολουθούμε τις τιμές του diesel, σε όλη την Ευρώπη δυστυχώς έχει περάσει το diesel την αμόλυβδη. Υπάρχει η πρόθεση παρέμβασης, αλλά πρέπει να δούμε την εξέλιξη των τιμών τις επόμενες ημέρες μέχρι να λάβουμε την τελική απόφαση», σημείωσε χθες ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης.

    Υπενθυμίζεται πως πριν από λίγα 24ωρα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου είχε τονίσει στο briefing των πολιτικών συντακτών πως «δεν αναμένονται αποφάσεις τις επόμενες ημέρες για το πετρέλαιο κίνησης. Παρατηρούμε έξαρση των τιμών, η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αντιδρά σπασμωδικά αλλά στο σωστό χρόνο και έχοντας αξιολογήσει τον δημοσιονομικό χώρο κάνει παρεμβάσεις προκειμένου να έχουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα», μια δήλωση που είχε ερμηνευθεί ως μια κίνηση να μπει στον «πάγο» το σενάριο για νέα επιδότηση στο diesel.

    Με δεδομένο ότι έχει εξαντληθεί ήδη ο δημοσιονομικός χώρος από το πακέτο μέτρων της ΔΕΘ, το οικονομικό επιτελείο αναζητεί κονδύλια που θα χρηματοδοτήσουν μία νέα επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης. Φαίνεται μάλιστα ότι μέχρι να βρεθούν οι πόροι το νέο μέτρο θα μείνει «παγωμένο».

    Όπως έλεγαν πάντως, στελέχη του οικονομικού επιτελείου, πρόθεσή τους είναι να επιδοτηθεί το Diesel από τις αρχές Νοεμβρίου έως και το τέλος του έτους.

    Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα προς το Υπουργείο Οικονομικών αναμένει την ανακοίνωση των επιδοτήσεων για το Νοέμβριο σε φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα. Με τις χονδρεμπορικές τιμές να έχουν υποχωρήσει τις τελευταίες εβδομάδες εκτιμάται ότι οι επιδοτήσεις θα είναι πολύ χαμηλότερες από τους προηγούμενους μήνες.

    Εφόσον επιβεβαιωθούν αυτές οι εξελίξεις, ανοίγει το «παράθυρο» να βρεθούν οι πόροι που χρειάζονται για τη νέα παρέμβαση στο πετρέλαιο κίνησης, αφού η πτώση των τιμών θα επιβαρύνει λιγότερο τον κρατικό προϋπολογισμό.

    Με βάση τα σημερινά δεδομένα τιμών η επιδότηση στο Diesel θα είχε στόχο να πέσει η τιμή του κάτω από τα δύο λίτρα αλλά το συγκεκριμένο καύσιμο να γίνει και πάλι φθηνότερο από την απλή αμόλυβδη, της οποίας η μέση πανελλαδική τιμή είναι κατά σχεδόν 0,10 ευρώ φθηνότερο από το πετρέλαιο κίνησης.

    Διαβάστε επίσης:

    Fast track συντάξεις: 2 στις 10 συντάξεις έχουν αποκλίσεις

    Άδωνις Γεωργιάδης: Τετ α τετ με εκπροσώπους των βενζινοπωλών και των αρτοποιών



    ΣΧΟΛΙΑ