• Οικονομία

    Θύμα της κρίσης ο Άγιος Βαλεντίνος: Κόβουν τις ρομαντικές δαπάνες οι Έλληνες

    • NewsRoom


    Ενόψει της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, η εταιρεία διαχείρισης πιστώσεων Intrum ρώτησε περισσότερους από 24.000 ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη σχετικά με τα οικονομικά τους και πώς αυτά επηρεάζουν την ερωτική τους ζωή.

    Οι απαντήσεις διαφέρουν από χώρα σε χώρα, ενώ πολλοί Ευρωπαίοι -μεταξύ των οποίων και οι Έλληνες – περιορίζουν τις δαπανηρές ρομαντικές χειρονομίες προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδα τους.

    «Σε λίγες χώρες, έως και 1 στους 4 απάντησε ότι θα προτιμούσε να χρησιμοποιήσει την πιστωτική του κάρτα προκειμένου να μην γυρίσει στο σπίτι με άδεια χέρια. Δυστυχώς η πίεση που νιώθουν ορισμένοι προκειμένου να εκφράσουν τον ρομαντισμό τους είναι τόσο υψηλή, ώστε προτιμούν να αυξήσουν την πιστωτική τους κάρτα για να αγοράσουν κάποιο δώρο”, επισημαίνει η Anna Fall, Chief Brand & Communications Officer στην Intrum.

    «Πιστεύουμε ότι το να μιλάς ανοιχτά για τα χρέη σου και το οικονομικό άγχος με τον σύντροφό σου είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα και να μειώσεις την ανησυχία».

    Σχεδόν το ένα τρίτο όλων των ερωτηθέντων (31%) είπε ότι οι ρομαντικές εκπλήξεις ή τα βραδινά ραντεβού είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που κόβουν όταν χρειάζεται να περιορίσουν τις δαπάνες τους. Ωστόσο, οι συμπεριφορές είναι πολύ διαφορετικές ανά χώρα.

    Στην Πορτογαλία, σχεδόν οι μισοί (48%) απάντησαν ότι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα θυσίαζαν για να εξοικονομήσουν χρήματα είναι οι ρομαντικές εκπλήξεις. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα (44%), τη Ρουμανία (41%), την Ισπανία και την Ιρλανδία (40%) είναι επίσης μεταξύ εκείνων που σπεύδουν να περιορίσουν τις ρομαντικές τους δαπάνες.

    Αντίθετα, στην Εσθονία, το ποσοστό αυτό περιορίζεται στο 13%, με την πλειοψηφία των ερωτηθέντων να εμφανίζονται απρόθυμοι να περιορίσουν τα δώρα και τις εκπλήξεις προς τους συντρόφους τους. Ακολουθούν οι Δανοί και οι Νορβηγοί με 24% και οι Αυστριακοί με 25%.

    Εκείνοι που είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους προκειμένου να ξοδέψουν χρήματα για τον σύζυγο ή τον σύντροφό τους είναι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία. Και στις δύο χώρες, το 24% είπε ότι η αγορά δώρων αποτελεί τον πιο συνηθισμένο λόγο για τον οποίο αυξάνουν τα χρέη τους, έναντι 15% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

    Οι άνδρες αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση από τις γυναίκες να ξοδέψουν χρήματα σε ρομαντικά δώρα – το 18% υποστήριξε ότι αποτελεί τον βασικό λόγο για τον οποίο θα επιβάρυναν την πιστωτική του κάρτα έναντι 12% των γυναικών. Ομοίως, το 16% των ανδρών εξέφρασε την πεποίθηση ότι αν δεν ξόδευε τόσα πολλά, η σύντροφός τους θα τους εγκατέλειπε, σε σύγκριση με το 10% των γυναικών που έδωσε ανάλογη απάντηση.

    Διαβάστε ακόμη:

    Το «πακέτο» Μητσοτάκη – «Κλειδώνει» το επίδομα… ακρίβειας



    ΣΧΟΛΙΑ