• Το σύνδρομο Αθνάρ και το κρίσιμο σταυροδρόμι του Μητσοτάκη, πώς 15 λεπτά δημοσιότητας κόστισαν 5 εκατ. στον 80αρη Κούτρα, το χτύπημα της Goldman στην HELLENIQ ENERGY και ποιοι κολοσσοί σκουπίζουν MYTIL

    Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη δεν θα μπορούσε παρά να επηρεάσει και τις πολιτικές εξελίξεις εν όψει της προκήρυξης των επικείμενων εκλογών.

    image

    H τραγωδία στα Τέμπη και το πολιτικό μορατόριουμ

    Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη δεν θα μπορούσε παρά να επηρεάσει και τις πολιτικές εξελίξεις εν όψει της προκήρυξης των επικείμενων εκλογών.

    Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο χθεσινοβραδινό του μήνυμα, πέραν των όσων ανέφερε για τη διερεύνηση της υπόθεσης και τον καταλογισμό των ευθυνών, διαβεβαίωσε ότι «θα μείνουμε ενωμένοι και σε αυτή την τραγωδία».  

    Όπως γίνεται αντιληπτό η επιθυμία ή διαβεβαίωση του πρωθυπουργού θα ήταν πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί μέσα σε προεκλογικές συνθήκες.

    Πριν από αυτό η Κυβέρνηση είχε ανακοινώσει την αναβολή της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου της Παρασκευής.

    Σε αυτήν τη συνεδρίαση εκτός από την ανακοίνωση της αύξησης του κατώτατου μισθού, σύμφωνα με πληροφορίες ο πρωθυπουργός επρόκειτο να ανοίξει τα χαρτιά του για το χρόνο διεξαγωγής των Εκλογών.

    Απ’ ό,τι φαίνεται πλέον η Κυβέρνηση είναι πολύ πιθανόν να αναγκαστεί να εγκαταλείψει τον σχεδιασμό για την προσφυγή στις κάλπες την 9η Απριλίου.

    Σε κάθε περίπτωση  θα ήταν άκαιρο, ενώ ακόμη είναι ζεστό το αίμα σαράντα και πλέον αθώων θυμάτων, η χώρα να εισέλθει σε προεκλογική περίοδο.

    Βέβαια τα χρονικά περιθώρια έτσι και αλλιώς είναι δεδομένα, και η όποια μετάθεση θα προκριθεί για την πρώτη Κυριακή των Εκλογών, αναγκαστικά θα είναι ολιγοήμερη.

    Όμως αυτή τη στιγμή πρωτίστως για την Κυβέρνηση  και δευτερευόντως για την αντιπολίτευση ο σεβασμός προς τη μνήμη των νεκρών επιτάσσει σιωπή παρά τις θορυβώδεις προεκλογικές αντεγκλήσεις.

    Το σύνδρομο Αθνάρ και ο Μητσοτάκης

    Πριν από 19 χρόνια, για την ακρίβεια, το 2004 στη Ισπανία είχαν προγραμματισθεί εθνικές εκλογές για την Κυριακή 14 Μαρτίου.

    Παραμονές των εκλογών οι δημοσκοπήσεις έδιναν ισχυρό προβάδισμα 4-4,5 ποσοστιαίων μονάδων στο φιλελεύθερο συντηρητικό κόμμα του Χοσέ Μαρία Αθνάρ.

    Ήταν τέτοια η βεβαιότητα επικράτησης του κόμματος του κ. Αθνάρ ώστε το BBC χαρακτήριζε το προβάδισμα των 4-4,5 ποσοστιαίων μονάδων συντηρητική πρόβλεψη.

    Τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές, στις 11 Μαρτίου 2004, ένα τρομακτικό γεγονός συγκλόνισε την Ισπανία.

    Νωρίς το πρωί εκρήξεις βομβών συντάραξαν τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Ατόσα της Μαδρίτης και τρένα ανατινάχθηκαν εν κινήσει.

    Οι νεκροί ξεπέρασαν τους 200 και το σοκ ήταν μέγα για την κοινωνία.

    Επειδή ως τότε το Σοσιαλιστικό Κόμμα του άσημου και αμφισβητούμενου από πολλούς Θαπατέρο υποστήριζε την αποχώρηση των ισπανικών στρατευμάτων από το Ιράκ, η συντηρητική κυβέρνηση Αθνάρ προσπάθησε να αποδώσει την ευθύνη των βομβιστικών επιθέσεων στους βάσκους αυτονομιστές και απέκρυψε στοιχεία που φανέρωναν ότι η επίθεση έφερε τη σφραγίδα παραρτημάτων της Αλ Κάιντα.

    Στις τρεις ημέρες που μεσολάβησαν από τις εκρήξεις ως τις εκλογές η κυβέρνηση Αθνάρ συνελήφθη ψευδόμενη, απεδείχθη ότι τις επιθέσεις είχαν οργανώσει Άραβες οπαδοί του Μπιν Λάντεν και όχι η χώρα των Βάσκων.

    Η ίδια γνώριζε στοιχεία, είχε ενδείξεις και τις απέκρυψε από την κοινή γνώμη, θέλοντας προφανώς να ξεπεράσει τη σύνδεση των φονικών βομβιστικών ενεργειών με τη συμμετοχή της Ισπανίας στον πόλεμο του Ιράκ.

    Τότε, λοιπόν, οι πολιτικοί αναλυτές βρέθηκαν σε αδιέξοδο πρωτοφανές.

    Προσπαθούσαν να προσεγγίσουν τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων και δεν μπορούσαν.

    Ήταν τέτοια η ένταση του γεγονότος και αβάστακτο το βάρος που μετέφερε στην ισπανική κοινωνία, ώστε ήταν αδύνατη η πρόβλεψη της συμπεριφοράς των ψηφοφόρων.

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο Τύπος μιλούσε για τη χειρότερη καταστροφή σε ισπανικό έδαφος από την εποχή του εμφυλίου πολέμου μεταξύ των ετών 1936-1939.

    Ανετράπησαν τα προγνωστικά 

    Αρκετοί υπέθεταν ότι οι Ισπανοί θα ψήφιζαν συναισθηματικά και θα συσπειρώνονταν γύρω από την κυβέρνησή τους αποδεχόμενοι ότι η χώρα δέχεται επίθεση.

    Άλλοι εκτιμούσαν ότι θα κέρδιζε όποιος θα αντιμετώπιζε σκληρά και αδιάλλακτα την τρομοκρατική απειλή, υποθέτοντας ότι το συντηρητικό κόμμα τελικώς θα ωφεληθεί.

    Στον αντίποδα, πολλοί υποστήριζαν ότι οι νέοι, οι οποίοι είχαν ταχθεί κατά του πολέμου, θα κατευθύνονταν μαζικά προς τους σοσιαλιστές, αλλά ταυτόχρονα σημείωναν ότι ως τότε το κόμμα του άσημου Θαπατέρο δεν κάλυπτε τις προσδοκίες τους.

    Ουσιαστικά προγνώσεις δεν υπήρχαν, καθώς η κοινωνία δεν είχε ξαναζήσει τέτοια κρίση, τα αισθήματα ανασφάλειας κυριαρχούσαν, η έως τότε πανίσχυρη κυβέρνησή τους έμοιαζε με ομάδα χωρίς συνοχή, με ένα τρεμάμενο σχήμα που φοβόταν την αλήθεια και πάσχιζε να κρύψει τις πραγματικές πλευρές της καταστροφής.

    Στο τριήμερο εκείνο το εκλογικό σώμα αντέδρασε υπό το βάρος απίστευτων συναισθημάτων, αξιοποίησε πρωτοφανείς μορφές επικοινωνίας, ξεπέρασε τα συνήθη εργαλεία, τα SMS έκαναν θραύση, αυτοοργανώθηκε και κατήλθε στις εκλογές θυμωμένο και ανήσυχο, με τη βεβαιότητα ότι η κυβέρνησή του δεν μπορεί να το προστατεύσει ούτε να εγγυηθεί ασφαλές μέλλον.

    Στις εκλογές της 14ης Μαρτίου 2004 τα προγνωστικά ανετράπησαν κατά τρόπο πρωτοφανή.

    Οι Ισπανοί κατήλθαν μαζικά στις κάλπες, η συμμετοχή στις εκλογές αυξήθηκε κατά 7% και το προβάδισμα των 4-4,5 ποσοστιαίων μονάδων υπέρ των συντηρητικών όχι μόνο εξανεμίστηκε, αλλά μεταφέρθηκε στους σοσιαλιστές.

    Ο άσημος και αμφισβητούμενος Θαπατέρο κέρδισε το 42,5% των ψήφων έναντι 37,5% των συντηρητικών του Αθνάρ.

    Ο Μητσοτάκης και το κρίσιμο σταυροδρόμι

    Γιατί τα γραφώ όλα αυτά.

    Ο Μητσοτάκης βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.

    Ο Λάος θέλει να μάθει όλη την αλήθεια, αν και την ξέρει.

    Άπαντες προειδοποιούσαν ότι αργά η γρήγορα τα συμβεί η τραγωδία με τα τρένα.

    Το mononews.gr μόλις προ ολίγων εβδομάδων είχε δημοσιεύσει δυο μεγάλες συνεντεύξεις που προειδοποιούσαν όσα ζούμε τις τελευταίες ώρες.

    Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, στις 16 Ιανουαρίου του 2023, σε μια συγκλονιστική όσο και προφητική συνέντευξη της στο mononews.gr, έχει αναφερθεί στα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου και είχε φέρει προ των ευθυνών τους τόσο τη Hellenic Train, που διαχειρίζεται τα τρένα, όσο και τον ΟΣΕ, ο οποίος διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Ο Μητσοτάκης πρέπει τώρα να πάρει και άλλα κεφάλια, να πει όλη την αλήθεια στον ελληνικό λαό και να δώσει άμεσες λύσεις.

    Ελλάκτωρ σε Κούτρα: Θα κρατήσω τα 5 εκατ. ευρώ

    Μια από τις πλέον ερασιτεχνικές δουλειές που έγιναν ποτέ στην Ελλάδα ήταν αυτή της διεκδίκησης της Ακτωρ από το δίδυμο των 80αρηδων Κούτρα και Τσέντα.

    Προφανώς οι άνθρωποι λόγω του προχωρημένου της ηλικίας τους προσπάθησαν να κερδίσουν 15 λεπτά δημοσιότητας.

    Έτσι πάρα το γεγονός ότι και οι δυο δεν έχουν τα λεφτά που πρέπει προσπάθησαν να διαπραγματευόσουν το αδιανόητο.

    Να αγοράσουν την Άκτωρ γνωρίζοντας ότι χρειάζονται τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ για να τα καταφέρουν.

    Αυτά τα 15 λεπτά δημοσιότητα όμως κόστισαν στο δίδυμο 5 εκατ. ευρώ.

    Προσέξτε.

    Όταν ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις των Κούτρα και Τσέντα με τη διοίκηση της Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ -0,38% 2,63 κατέθεσαν μια εγγυητική επιστολή υπερ της Ελλάκτωρ ύψους 5.000.000 ευρώ.

    Τα χρήματα αυτά σε περίπτωση που δεν προχωρούσε το deal με υπαιτιότητα του κατασκευαστικού διδύμου, θα τα κρατούσε η Ελλάκτωρ.

    Το  deal όπως σας έχουμε προαναγγείλει εδώ και πολλές ημέρες τελικά δεν προχωράει για πολλούς λόγους.

    Πρώτον δεν έχουν τα λεφτά, δεύτερον οι τράπεζες αρνήθηκαν να αλλάξουν εγγυητή οι εγγυητικές που έχουν ήδη εκδοθεί υπέρ της ΑΚΤΩΡ με την εγγύηση της Ελλάκτωρ και τρίτον οι τράπεζες αρνήθηκαν να βγάλουν και νέες εγγυητικές των 100 εκατ. που θα χρειαζόταν από εδώ και στο εξής για να αναλάβουν νέα έργα.

    Μιλάμε για παταγώδη αποτυχία των ανθρώπων που εάν κάποιος προσθέσει τα χρόνια τους φτάνουν τα 160 έτη.

    Όμως τώρα το δίδυμο της αποτυχίας είναι αναγκασμένοι να χαρίσουν στην Ελλάκτωρ, 5 εκατ. ευρώ.

    Η θέση της Ελλάκτωρ είναι αδιαπραγμάτευτη.

    «Τα λεφτά δεν επιστρέφονται» είπε χθες το μεσημέρι στον WISEMAN κορυφαία πηγή της Ελλάκτωρ.

    Πάντως μετά από αυτό ήλθε η ώρα του Κούτρα να αποσυρθεί τελείως από τις business.

    Γιώργος Περιστέρης: Πούλησε 300.000 ΓΕΚ

    Τις προηγούμενες ημέρες έγινε μια μικρή αλλαγή στην μετοχική σύνθεση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Ο  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, κ. Γεώργιος Περιστέρης, προέβη σε πώληση 300.000 μετοχών συνολικής αξίας 3.540.000 ευρώ.

    Τις μετοχές αγόρασε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Εταιρείας κ. Μιχαήλ Γουρζής.

     

     Μεσίστιες οι σημαίες και στο κτίριο της EKT στη Φρανκφούρτη

    Σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρωζώνη έχει εξαπλωθεί το κύμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης προς τα θύματα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

    Η πρόεδρος της Ευρωπαικής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ, με μήνυμα της εκφράζει την βαθιά της λύπη για το συμβάν.

    Όπως αναφέρει:

    «Είμαι βαθιά λυπημένη για την τραγική απώλεια ζωών στο χθεσινοβραδινό σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Λάρισα της Ελλάδας.

    Σήμερα συμμετέχουμε με άλλα θεσμικά όργανα της ΕΕ στο να κυματίζουν μεσίστιες τις σημαίες μας καθώς θρηνούμε τα θύματα.

    Οι σκέψεις μας είναι με τις οικογένειες και τους φίλους τους.»


    Πρωτιά στο Ελληνικό Χρηματιστήριο από
    Deutsche Bank

    H χθεσινή ημέρα θα μείνει στην ιστορία για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στο οποίο βρήκαν άδικο και φρικτό θάνατο τουλάχιστον 40  άνθρωποι, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν νέα παιδιά.

    Όσο πόνο και οργή αν προκάλεσε το συμβάν, η ζωή  βρίσκει τη δύναμη και συνεχίζεται,   ακολουθώντας πάντα αμείλικτα την αέναη κίνηση της στο μέλλον.

     Όσο λοιπόν και αν η τραγωδία με όλες τις πτυχές της επισκιάζει όλη την ειδησιογραφία, σαν την Αφρικανική σκόνη που έχει καλύψει τον Αττικό ουρανό τις τελευταίες ημέρες, και  κάποιες  άλλες ειδήσεις κατόρθωσαν με δειλά – δειλά και με συστολή  να σκίσουν το πέπλο αυτό της κατήφειας και του εθνικού πένθους.

    Μία τέτοια είδηση είναι και αυτή που αφορά στο Ελληνικό Χρηματιστήριο το οποίο τον Φεβρουάριο εμφάνισε την καλύτερη επίδοση ανάμεσα στις 38 αγορές που παρακολουθεί η Deutsche Bank.

    Aνάλογη είναι η εικόνα που εμφανίζει η ελληνική αγορά από τις αρχές του έτους.

    Συγκεκριμένα η απόδοση του ΧΑ από τις αρχές του έτους φθάνει το 21,5% (10,1% τον Ιανουάριο + 10,4% το Φεβρουάριο).

    Το κουφάρι που μπορεί να γίνει φιλέτο στην Πειραιώς

    Το θεόρατο κτίριο του παλιού ΙΚΑ στο Μεταξουργείο, στην Πειραιώς 64 ανακατασκευάζεται από το 2012.

    Μία δεκαετία αργότερα το βγάζει σε διαγωνισμό ο ΕΦΚΑ, καλώντας τους επενδυτές να δαπανήσουν 10,3 εκατομμύρια για να το ανακαινίσουν και στη συνέχεια να το νοικιάσουν με 115.000 ευρώ το μήνα.

    Παρόλο πρόκειται για κουφάρι, το ακίνητο θεωρείται φιλέτο λόγω της τοποθεσίας του, μιας και απέχει 700 μέτρα από την Ομόνοια και 500 μέτρα από το Θησείο και καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο στις Αγησιλάου και Μυλλέρου.

    Έχει κατασκευαστεί περί το 1954, έχει συνολική επιφάνεια 17.190 τ.μ. και μένει να φανεί αν θα προσελκύσει επενδυτές ως «εξαιρετικά σημαντικό κτίριο της μεταπολεμικής περιόδου».

    Για την ιστορία, να πούμε ότι η συζήτηση για την αξιοποίηση του άνοιξε πριν από 20 χρόνια!

    Από το 2002 ξεκίνησαν οι μελέτες για τη μετατροπή του σε κτίριο διοίκησης του ΙΚΑ, ενώ από το 2012 ξεκίνησε η διαδικασία αποκατάστασης.

    «Κρότωνας» στην Τράπεζα Πειραιώς ο Ηλιόπουλος

    Για τις νομικές πρωτοβουλίες που θα αναλάβει ο Μάριος Ηλιόπουλος στη MIG έχετε ενημερωθεί από χθες.

    Απευθύνθηκα λοιπόν σε έγκριτο νομικό, ο οποίος προς αποφυγή παρεξηγήσεων ουδεμία σχέση έχει ο ίδιος ή το Γραφείο του με την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ 1,31% 3,88  μήπως μπορέσω και καταλάβω που το πάει.

    Η απάντηση που έλαβα ήταν ομολογουμένως αφοπλιστική και παρέπεμπε στον «Κρότωνα»,  γνωστό και ως τσιμπούρι στην καθομιλουμένη. Στο παράσιτο που προσκολλάται στο δέρμα θηλαστικών -κυρίως σκύλων-, τρέφεται με το αίμα που απορροφά από αυτά και είναι δύσκολη η αποκόλλησή του.

    Η πλευρά Ηλιόπουλου κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για αναστολή της απόφασης του Δ.Σ. με την οποία έγινε δεκτή η πρόταση της Strix Holdings για την ανταλλαγή ομολόγων, αλλά και αίτηση για έλεγχο της MIG  τις οικονομικές χρήσεις 2020, 2021, 2022.

    Σήμερα μάλιστα θα συζητηθεί η προσωρινή διαταγή και η όποια απόφαση εκτιμάται ότι θα αποτελέσει πρόκριμα όταν θα γίνει η κύρια συζήτηση των Ασφαλιστικών μέτρων τόσο για την αναστολή της ισχύος της από 13.12.2022 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας με την οποία έγινε αποδεκτή η πρόταση της εταιρίας «Strix Holdings L.P.» για την ανταλλαγή του συνόλου των ομολογιακών δανείων της Εταιρίας με τη συνολική συμμετοχή της στην θυγατρική «Attica Α.Ε. Συμμετοχών όσο και για την αίτηση έκτακτου οικονομικού ελέγχου κατά της εταιρείας.

    Οι αποφάσεις για τα ζητήματα αυτά επρόκειτο να ληφθούν την Παρασκευή το απόγευμα στην επαναληπτική γενική συνέλευση της MIG.

    Στην περίπτωση που ο δικαστής κάνει σήμερα δεκτό το αίτημα της πλευράς Ηλιόπουλου είναι προφανές ότι η Γενική Συνέλευση δεσμεύεται αναλόγως, τουλάχιστον μέχρι να βγει η απόφαση των Ασφαλιστικών μέτρων, όπερ συνεπάγεται μία ακόμη καθυστέρηση, η οποία στην ουσία θα φρενάρει και τη συγχώνευση Attica με ΑΝΕΚ.

    Όμως και πάλι Κυριακή κοντή γιορτή διότι το υπέρτατο όργανο για τη λήψη αποφάσεων σε μία ανώνυμη εταιρεία είναι η Γενική Συνέλευση και εκεί η πλευρά της Πειραιώς, με βαρύ αντίτιμο είναι η αλήθεια, διαθέτει τον απόλυτο έλεγχο.

    Μέχρι όμως να φθάσει τελικά η υπόθεση εκεί ενδεχομένως να περάσει λίγο περισσότερος χρόνος απ΄ότι προέβλεπαν κυρίως στην Attica Group όπου θα πρέπει να τρέξουν να προλάβουν ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν.

    Αναθεωρεί προς τα πάνω ο Ευτύχης Βασιλάκης

    Μου λένε πως το «αφεντικό» της Autohellas, o Ευτύχης Βασιλάκης, παίρνοντας τα μηνύματα της μεγάλης τουριστικής ανάκαμψης για το 2023 αλλά και για το 2024, σκέφτεται να αναθεωρήσει προς τα πάνω το επενδυτικό σχέδιο για την «πράσινη ανανέωση» του στόλου της Autohellas για την περίοδο 2022-2026, να το κάνει περισσότερο «εμπροσθοβαρές».

    Όπως είναι γνωστό πριν περίπου 3 μήνες ο Ευτύχης Βασιλάκης πήρε δάνειο 51 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα και ενίσχυση 85 εκατ. ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ βάζει και  34 εκατ. από «την τσέπη» της εταιρείας για να συμπληρώσει τα 170 εκατομμύρια  που είναι το κόστος του αναπτυξιακού προγράμματος.

    Το  σχέδιο προβλέπει τη σταδιακή αντικατάσταση του στόλου της εταιρείας με νέα, ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, με προδιαγραφές εκπομπών ρύπων έως 50 gr CO2/km.

    Βλέποντας όμως ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατακόρυφα φέτος ενώ του χρόνου η τουριστική σεζόν στη χώρα θα είναι σχεδόν δωδεκάμηνη, στον όμιλο σκέφτονται σοβαρά να «ρίξουν» άλλα 30-50 εκατομμύρια.

    Η εταιρία αγόρασε πάνω από 1.500 αυτοκίνητα λίγο πριν αλλά και μέσα στην πανδημία  και έχει ήδη αναπτύξει  δίκτυο  φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στοχεύοντας πολύ στις νησιωτικές περιοχές, κυρίως τα μικρότερα νησιά στο Αιγαίο.

    Το επιπλέον ποσόν θα βγει τόσο από ίδια συμμετοχή όσο και από πιθανό πρόσθετο δανεισμό, ενώ οι λογιστές της εταιρίας διερευνούν αν μπορεί να γίνει κάτι πρόσθετο με το Ταμείο.

    Στο ίδιο το Ταμείο μάλιστα, ο  διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού, ο Νίκος Μαντζούφας, αν και χαμηλών τόνων άνθρωπος, δεν λέει εύκολα «όχι» σε αναπτυξιακές προτάσεις.

    Κυριακή κοντή γιορτή που λένε…

    Το χαστούκι της Goldman στην HELLENIQ ENERGY και ποιοι κολοσσοί σκουπίζουν MYTIL

    Φίλοι αναγνώστες του Wiseman με το καινούριο report της Goldman Sachs για την HELLENIQ ENERGY (πρώην ΕΛΠΕ) ,  η ελληνική επενδυτική κοινότητα πιάστηκε εξ απήνης.

    Μία μέρα πριν βγάλει η HELLENIQ ENERGY αποτελέσματα κάποιοι ανέβασαν τη μετοχή κατά 2,75% στα 8,60 ευρώ προεξοφλώντας τα καλά αποτελέσματα και πιστεύοντας ότι η μετοχή θα συνεχίσει να έχει μεγάλη άνοδο.

    Δυστυχώς για αυτούς, το report της Goldman Sachs που βγήκε τη Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου ήταν καταπέλτης.

    Η Goldman Sachs έδωσε σύσταση SELL με τιμή στόχο τα 7,70 ευρώ.

    Η Goldman στο report της μας τονίζει ότι για να τιμολογήσουμε την HELLENIQ ENERGY πρέπει να κοιτάξουμε το 2024.

    Όπου εκεί, με βάση τις εκτιμήσεις της (βλ. πίνακες παρακάτω) τα ΕΛΠΕ θα παίζουν με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e=6,3.

    Πάνω από τον ιστορικό μέσο όρο που είναι το 5,8 και πολύ παραπάνω σε σχέση με την MOTOR OIL ΜΟΗ 1,40% 27,62 που παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e=5,3.

    Η χθεσινή συνεδρίαση ήταν τρανή απόδειξη το πόσο μεγάλη βαρύτητα έχουν τα report της Goldman Sachs στον κλάδο των διυλιστηρίων.

    Η MOTOR OIL έκλεισε χθες με άνοδο 2,47% στα 25,7 ευρώ με την HELLENIQ ENERGY να κλείνει με πτώση της τάξης του 0,72% στα 8,30 ευρώ.

    Να φανταστείτε, μία μέρα πριν τα αποτελέσματα των ΕΛΠΕ, η μετοχή της είχε κλείσει στα 8,60 ευρώ.

    Το report της Goldman όμως δεν στέκεται μόνο με τι προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024 παίζουν την HELLENIQ ENERGY, αλλά δίνει και τεράστια βαρύτητα στο τι απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών θα έχουν τα ΕΛΠΕ το 2024.

    Με βάση τις εκτιμήσεις της Goldman, η HELLENIQ ENERGY θα έχει  μία προσδοκώμενη απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών της τάξης του 1%, ενώ η MOTOR OIL θα έχει μία προσδοκώμενη απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών της τάξης του 6%, με τον ιστορικό μέσο όρο να βρίσκεται στα 5%.

    Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι αναγνώστες με ορίζοντα το 2024 τα ΕΛΠΕ είναι πολύ πιο ακριβά σε σύγκριση με τη MOTOR OIL.

    Το σημαντικότερο όμως, κατά την ταπεινή άποψη του Wiseman, στο report της Goldman, βρίσκεται στη σελ. 7.

    Εκεί η Goldman μας λέει η  ότι ο κλάδος της διύλισης πρέπει να παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e=5,5.

    Εν αντιθέσει ο κλάδος των ΑΠΕ πρέπει να παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e=10.

    Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η MOTOR OIL αγόρασε τις ΑΠΕ, της Ελλάκτωρ.

    Η έκθεση της Goldman Sachs για την Helleniq Energy
    Η έκθεση της Goldman Sachs για την Helleniq Energy

    MYTΙLINEOS: Γιατί άρεσε στους θεσμικούς

    Το μέλλον είναι η πράσινη ενέργεια, κάτι το οποίο το έχει αντιληφθεί πλήρως ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος και μετατρέπει τη MYTILINEOS ΜΥΤΙΛ -0,22% 35,76 σε κορυφαία πράσινη ενεργειακή εταιρεία.

    Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του Wiseman από το City του Λονδίνου, αυτό είναι που αρέσει πάρα πολύ στους ξένους θεσμικούς στην MYTILINEOS.

    Η σημαντική εμπειρία που έχει η MYTILINEOS στην κατασκευή ΑΠΕ (ανάμεσα στις 10 μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων σε παγκόσμιο επίπεδο) και συγχρόνως η δημιουργία ενός συνολικού portfolio ΑΠΕ των 9,1 GW είναι που κάνουν τη MYTILINEOS πάρα πολύ ελκυστική.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Wiseman από το city του Λονδίνου σε αυτά τα επίπεδα τιμών στη MYTILINEOS αγοραστές είναι 2 ξένοι κολοσσοί.

    Μετά την Alpha Bank το κρατικό επενδυτικό fund της Σιγκαπούρης GIC άρχισε να τοποθετείται και στην MYTILINEOS.

    Μαζί με αυτό αγοραστής είναι και η FIDELITY.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στην προχθεσινή παρουσίαση της MYTILINEOS στην HSBC ήταν παρόν και το Kuwait Investment Authority. Είναι ολοφάνερο ότι η MYTILINEOS έχει αλλάξει πίστα.

    Προσελκύει πλέον το ενδιαφέρον παγκόσμιων κολοσσών.

    Όμως, όπως μας τονίζουν οι ειδικοί, οι χειριστές της μετοχής της MYTILINEOS κάνουν πάρα πολύ επαγγελματική δουλειά.

    Ενώ η μετοχή βρίσκεται δίπλα στα ιστορικά υψηλά της, οι χειριστές της έχουν καταφέρει να αποσυμφορίσουν τον RSI και ειδικότερα να τον έχουν φτάσει με χθεσινό κλείσιμο στο 66,279.

    Για να γνωρίζετε οι 2 ξένοι κολοσσοί αγοραστές δεν βιάζονται.

    Συγκεκριμένα, ενώ χθες έγιναν 4 πακέτα με μία μέση τιμή 25,31 ευρώ, αξίας 3,95 εκατ. ευρώ, η μετοχή έκλεισε στο 25,18.

    Είναι ολοφάνερο ότι επειδή υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι πωλητές οι αγοραστές δεν βιάζονται καθόλου, για να χτίσουν τη θέση τους…

    Καλά κάνουν.

    Όπως πολύ καλά γνωρίζετε φίλοι αναγνώστες, η ΑΓΟΡΑ ποτέ δεν ακούει αυτό που θέλουν οι πολλοί, πόσο μάλλον κάνει.

    Τρέχουν όλοι τώρα και δεν φτάνουν…

     

    Τράπεζα Πειραιώς: Το σωστό Timing του WISEMAN

    Όμως υπάρχουν πάντα και οι εξαιρέσεις.

    Ο μεγαλοεπενδυτής κ. Τίμος Μελισσάρης για μία ακόμα φορά ήταν η ΕΠΙΤΟΜΗ του σωστού TIMING.

    Στις 19 Δεκεμβρίου ο κ. Μελισσάρης γράφει στον Wiseman ότι πρέπει να αγοράσουμε την Τράπεζα Πειραιώς ΤΩΡΑ!

    Συγκεκριμένα, λέει τώρα που δεν υπάρχει τόσο δυνατή ορατότητα την αγοράζουμε με στόχο να την πουλήσουμε το 2025 με ένα P/TBV 2024e=0,9, δηλαδή τα 4,86 ευρώ.

    Αυτό είναι σε βάθος τριετίας το απόλυτο τραπεζικό PLAY, τονίζει ο κ. Μελισσάρης.

    Ακόμα μετά από μία εβδομάδα, ο κ. Μελισσάρης επισήμανε το πόσο λάθος είναι ο αναλυτής της Goldman Sachs που είχε δώσει τότε τιμή στόχο για την Πειραιώς το 1 ευρώ.

    Η πραγματικότητα τον δικαίωσε αμέσως και η Goldman Sachs αναβάθμισε την Τράπεζα Πειραιώς μετά από τρεις βδομάδες δίνοντάς της τιμή στόχο τα 2,20 ευρώ.

    Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι η μετοχή ξεκίνησε μία φρενήρη άνοδο με αποτέλεσμα 7 εβδομάδες μετά, και συγκεκριμένα στις 28 Φεβρουαρίου, να έχει κλείσιμο στα 2,4010 ευρώ.

    Μία απόδοση της τάξης του 76,54%.

    NOT BAD AT ALL!!! μέσα σε 7 εβδομάδες.

    Και ήρθε και η WOOD πριν από μερικές ημέρες να αναβαθμίσει την Πειραιώς δίνοντάς της τιμή στόχο τα 3,80 ευρώ.

    Τα λόγια είναι περιττά.

    Αυτό λέγεται η επιτομή της αξιοπιστίας.

    Όμως τον κ. Μελισσάρη τον γνωρίζουμε χρόνια, δεν πέτυχε μόνο διάνα στην περίπτωση της Πειραιώς, αλλά και παλαιότερα στην MOTOR OIL, στην ΓΕΚ, στην ΤΕΝΕΡΓ, στην ΟΤΟΕΛ και τέλος στον Μυτιληναίο.

    Την μία μετά την άλλη και όλες στην αφετηρία τους…

     

    Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.