Ο Τραμπ, οι δασμοί και η κίνηση προς τις 2.000 μονάδες
Και… ξανά προς τη δόξα τραβά το ελληνικό Χρηματιστήριο που δεν μπορεί να… «αντέξει» ούτε δύο πτωτικές συνεδριάσεις γι’ αυτό χθες σημείωσε άνοδο 0,57% στις 1.967 μονάδες με εκτίναξη του τζίρου στα 274 εκατ. ευρώ.
Ενδοσυνεδριακά ο δείκτης έπιασε και τις 1.987 μονάδες, όμως στη συνέχεια επικράτησαν οι πωλητές και η αποκόμιση κερδών.
Το deal που έκλεισε ο Ντόναλντ Τραμπ, κυρίως με την Ιαπωνία, για δασμούς 15% στα ιαπωνικά προϊόντα, έφερε ευφορία καθώς ήταν μικρότερη από αυτή που είχε ανακοινώσει ο POTUS για δασμούς 25%.
Χθες το απόγευμα, ένα δημοσίευμα των FT ότι κλείνει συμφωνία με την ΕΕ για δασμούς 15%, έφερε πάρτι στο αμερικανικό χρηματιστήριο και στο γερμανικό με τον DAX να κλείνει 0,8% υψηλότερα.
Έτσι δεν αποκλείεται να δούμε ακόμη και σήμερα κινήσεις πάνω από τις 2.000 μονάδες για τον γενικό δείκτη, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για οριστικό deal που ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.
Ο εμπορικός πόλεμος αποφεύγεται με τον τρόπο αυτό και το… πάρτι μπορεί να ξεκινήσει.
Alpha Bank: Άγαρμπο «γύρισμα»
Θα σταθώ, πάντως, στην κίνηση που έκαναν χθες οι τράπεζες αλλά και στην «περίεργη» στροφή στο τέλος για την Alpha Bank, με την… άγαρμπη πτώση της τιμής της μετοχής.
Εν αναμονή των αποτελεσμάτων της επόμενης εβδομάδας είδαμε τα τραπεζικά χαρτιά να περιορίζουν τα κέρδη του και την Alpha να κλείνει με αρνητικό πρόσημο.
Συγκεκριμένα, η Εθνική έκλεισε στο +2,19% αν κι έφτασε μέχρι τα 12,07 ευρώ και +3,56%, η Eurobank στο +1,51%, είχε φτάσει μέχρι τα 3,18 ευρώ (+1,92%) και η Πειραιώς +1,05% αν και είχε φτάσει μέχρι τα 6,886 ευρώ (+3,39%).
Ασανσέρ η Alpha καθώς στην αρχή της συνεδρίασης επικράτησε… πάρτι αγοραστών, η μετοχή έφτασε στο +4,59% και στα 3,396 ευρώ για να κλείσει τελικά με πτώση -1,14%.
Η έκθεση της Citi βοήθησε στο θετικό κλίμα για τον τραπεζικό δείκτη.
Συγκεκριμένα, ο αμερικανικός οίκος αύξησε την τιμή – στόχο για την μετοχή της Πειραιώς στα 7,6 ευρώ από 6 ευρώ, της Alpha Bank στα 3,85 ευρώ από 3 ευρώ και της Εθνικής Τράπεζας στα 13,5 ευρώ από 10,3 ευρώ.
ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ: Το… πάρτι του νερού
Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, «ταρακούνησαν» τις κοιμώμενες μετοχές του νερού, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ αλλά και όσες εταιρείες σχετίζονται με τα έργα που πρόκειται να γίνουν.
Η… ξεχασμένη ΕΥΔΑΠ κατέγραψε άνοδο 12,42% στα 6,70 ευρώ και η ΕΥΑΘ άνοδο 13,33% στα 3,74 ευρώ.
Από κοντά η ΒΙΟΣΟΛ (Unibios) με άνοδο 25,11% καθώς την ευνοούν οι εξαγγελίες για μονάδες αφαλάτωσης.
Πάντως χθες η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έγραψαν νέο υψηλό δύο ετών με περισσότερα από 500 χιλιάδες κομμάτια. Το «μοντέλο ΔΕΗ» για… βιώσιμες εταιρείες ύδρευσης, η εμπλοκή του Γιώργου Στάσση στο νέο μοντέλο και η ανάγκη να γίνουν μεγάλα έργα τα επόμενα χρόνια (φράγματα, αφαλάτωση, γεωτρήσεις), δημιουργούν ένα νέο success story στην αγορά.
Not bad, αλλά περιμένουμε και συνέχεια…
Metlen: Πάνω από 90% η δημόσια πρόταση, ίσως φτάσει το 94%
Δύο 24ωρα απέμειναν για να κλείσει η δημόσια πρόταση της Metlen PLC για την απόκτηση όλων των μετοχών της Metlen AE.
Την Παρασκευή το απόγευμα θα έχουμε τις επίσημες ανακοινώσεις για το ποσοστό αποδοχής, όμως, εγώ σας έχω νέα.
Μου λένε ότι αυτή τη στιγμή που με διαβάζετε η εταιρεία έχει πιάσει σίγουρα τον στόχο του 90% με κάποιες πληροφορίες να λένε ότι μπορεί να «χτυπήσει» και το 94%.
Εξαιρετικά νέα θα έλεγα για τον Ευάγγελο Μυτιληναίο και την προαιρετική δημόσια πρόταση προς τους μετόχους.
Οι προοπτικές της εταιρείας και η άψογη στρατηγική φέρνουν αυτό το εντυπωσιακό ποσοστό αποδοχής.
Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε μια ακόμη συμφωνία, για την κατασκευή σημαντικών έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στη χώρα.
Η συνολική αξία των συμβολαίων ανέρχεται σε £34,8 εκατ.
ΟΠΑΠ vs Brightstar για τα λαχεία…
ΟΠΑΠ και Brightstar Lottery θα είναι τελικά οι δύο μονομάχοι στον διαγωνισμό για τα Κρατικά Λαχεία.
Και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον ενδιαφέρον η διαδικασία καθώς πρόκειται για δύο πολύ ισχυρούς παίκτες στο χώρο της λοταρίας και των λαχείων, η καθεμιά με τα δικά της πλεονεκτήματα.
Το παραχωρούμενο δικαίωμα καλύπτει το σύνολο των υφιστάμενων Κρατικών Λαχείων, δηλαδή το Στιγμιαίο Κρατικό Λαχείο, το Στεγαστικό Κρατικό Λαχείο, το Λαϊκό Λαχείο, το Κρατικό Λαχείο υπέρ Κοινωνικής Αντιλήψεως, το Εθνικό Λαχείο, καθώς και το Έκτακτο ή Ειδικό Λαχείο που κληρώνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κρατικών Λαχείων (AELLE).
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού οι δύο ενδιαφερόμενοι θα υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές, όμως, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν οι φήμες ότι η Brightstar θα μπορούσε να προχωρήσει σε συμφωνία με retailer, με έναν σουπερμαρκετά, ώστε μέσω των καταστημάτων του να μπορεί να διαθέσει τα λαχεία, ζήτημα που αποτελεί προϋπόθεση.
Κανείς δεν θα απέκλειε δηλαδή μια συμφωνία π.χ. με τον Σκλαβενίτη που διαθέτει πάνω από 450 καταστήματα.
Ή με τον ΑΒ Βασιλόπουλο ο οποίος στο τέλος του 2025 θα διαθέτει 410 franchise και 240 εταιρικά σημεία πώλησης, αγγίζοντας συνολικά τα 650 καταστήματα.
Να κλείσω για τον διαγωνισμό του Υπερταμείου λέγοντας ότι την άψογη διαδικασία για τα Κρατικά Λαχεία «έτρεξε» ο επίμονος και ικανός Παναγιώτης Σταμπουλίδης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος.
… Και η παρουσία του fund Apollo
Τον ΟΠΑΠ τον γνωρίζουμε, την Brightstar ίσως να μην την ξέραμε αλλά πρόκειται για μια εταιρεία σημαντική.
Η Brightstar Lottery (πρώην International Game Technology – IGT) προχώρησε στην πώληση του τομέα Gaming & Digital σε εταιρεία συμμετοχών που ελέγχεται από τα επενδυτικά κεφάλαια της Apollo Global Management και πήρε 4 δις δολάρια μετρητά.
Η Apollo συγχώνευσε τις εξαγορασθείσες δραστηριότητες με την Everi Holdings, δημιουργώντας ένα νέο, ιδιωτικό όμιλο Gaming–Digital–FinTech υπό την ονομασία IGT, με συνολική αποτίμηση περίπου 6,3 δισ. δολάρια.
Τα funds της Apollo διαχειρίστηκαν τη συναλλαγή μέσω θυγατρικής εταιρείας, η οποία πλέον ελέγχει τις δραστηριότητες Gaming & Digital.
Ο νέος όμιλος που σχηματίστηκε με την Everi έχει έδρα το Λας Βέγκας, και συνεχίζει να λειτουργεί υπό το brand IGT, ενισχυμένος από την τεχνογνωσία και τις επενδύσεις της Apollo.
Η δε Brightstar πλήρωσε 2 δις σε δάνεια, 1 δις επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους, 500 εκατ. για το ιταλικό λόττο και άλλα 400 εκατ. για εταιρικούς σκοπούς.
Έχει εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Νέας Υόρκης (NYSE) και διατηρεί παρουσία σε πάνω από 90 χώρες με 6.000 εργαζόμενους.
Intralot: Την άλλη Τετάρτη το πράσινο φως
Την επόμενη Τετάρτη 30 Ιουλίου, σε νέα συνεδρίαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, θα εγκριθεί – εκτός απροόπτου- το ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στην Intralot, του Αμερικανού fund manager με νοτιοκορεάτικη καταγωγή, Σου Χιούνγ Κιμ.
Ο Κιμ έχει υποβάλει πρόταση για το 66,66% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Η δημόσια πρόταση έγινε στις αρχές Ιουλίου και η τιμή πιθανολογείται ότι θα είναι στο 1,07 ευρώ.
Το τίμημα ανέρχεται σε 2,666 δισ. ευρώ και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο που προσφέρει ελληνική εταιρεία για εξαγορά ξένης, στο διάστημα της τελευταίας 20ετίας.
Ο Σου Κιμ κατείχε πριν από τη δημόσια πρόταση το 33,34% της Intralot.
«Σπρίντερ» ο Πιέρ
Συνεπής στις δεσμεύσεις του ο Κυριάκος Πιερρακάκης κατέθεσε χθες τη ρύθμιση για τις προμήθειες που θα πληρώνουμε στα ΑΤΜ.
Όλο το Σαββατοκύριακο δούλευε πυρετωδώς με την ΤτΕ για να ετοιμάσει την παρέμβασή του, τη Δευτέρα έκανε τις ανακοινώσεις και δύο 24ωρα μετά την κατέθεσε στο νομοσχέδιο για τον Τελωνειακό Κώδικα, που θα ψηφιστεί άμεσα.
Η ταχύτητα του Πιέρ σχετίζεται με το γεγονός ότι δεν ήθελε να περάσει χρόνος και να συνεχίσουν να πληρώσουν υπερβολικά ποσά οι πελάτες των ΑΤΜ, κυρίως των ιδιωτικών.
Έτσι, από τις 11 Αυγούστου θα τεθεί σε ισχύ η ρύθμιση Πιερρακάκη.
Τουλάχιστον υπάρχουν κάποιες φορές όπου ο υπουργός δεν… χάνεται στις γραφειοκρατίες και τα τερτίπια των νόμων.
Άλλωστε, η κοινωνία απαιτεί άμεσες λύσεις κι όχι χρονοβόρες διαδικασίες, γι’ αυτό και είναι επαινετό το… σπριντ του Πιερ.
Για όσους δεν θυμούνται επιβάλλεται μηδενισμός χρεώσεων για αναλήψεις μετρητών από το δίκτυο ΑΤΜ των τραπεζών, κατάργηση των χρεώσεων σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ, είτε αυτό ανήκει σε τράπεζα είτε σε τρίτο πάροχο.
Κι αυτό βοηθά πολύ περιοχές της περιφέρειας και απομακρυσμένα χωριά.
Και τέλος, θέσπιση εθνικού πλαφόν ύψους 1,5 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων στις υπόλοιπες περιπτώσεις.
Τι συμβαίνει με τη Pharmathen;
Τις τελευταίες μέρες πληθαίνουν οι πληροφορίες, που αναφέρουν ότι ο CEO της Pharmathen, Δημήτρης Καδής, παραιτήθηκε από τη θέση του λόγω οικονομικών προβλημάτων στο εσωτερικό της φαρμακευτικής.
Η ίδια η εταιρεία, πάντως, αρνείται να σχολιάσει όλα αυτά που ακούγονται και παραπέμπει στο δελτίο τύπου, που έστειλε πριν από μια βδομάδα.
«Δεν έχουμε κάποιο σχόλιο για όλα αυτά», απαντούν σιβυλλικά, ρίχνοντας κι άλλο λάδι στη φωτιά.
Η Pharmathen είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής γενόσημων φαρμάκων, αλλά το 2024 έκλεισε με ζημιά 38,8 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, προκαλώντας μουρμούρα.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι όλα ξεκίνησαν από προβλήματα σε μία από τις μονάδες παραγωγής.
Πριν από μία εβδομάδα η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία παρουσίασε τον νέο CEO John Nason.
«Ο John Nason αναλαμβάνει καθήκοντα ως νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, διαδεχόμενος τον Δημήτρη Καδή, με άμεση ισχύ.
Πρόκειται για μια κοινή απόφαση, που ελήφθη κατόπιν προσεκτικού σχεδιασμού και συζητήσεων μεταξύ του Δημήτρη Καδή και του Διοικητικού Συμβουλίου κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.»
Ο κ. Καδής σε δηλώσεις του στο δελτίο τύπου τονίζει ότι, ως μέτοχος, παραμένει αφοσιωμένος στην εξέλιξη της εταιρείας και θα προσφέρει, όπου είναι δυνατόν, στην μελλοντική της πρόοδο.
Interesting…
Η Κυριακούλης αποκτά ποντοπόρο, η μετοχή πάνω από 2 ευρώ
Στις 17 Ιουλίου το mononews έγραφε για 7 μετοχές που τραβούν τα βλέμματα και μεταξύ αυτών ήταν και η Κυριακούλης.
Η μετοχή της εταιρείας μέχρι τις 10 Ιουλίου κινούνταν σταθερά στα επίπεδα του 1,10 – 1,20 ευρώ ανά μετοχή και ξαφνικά… ράλι.
Την περασμένη Παρασκευή έκανε ένα 13,02% για να κλείσει στα 2,17 ευρώ και με δύο απανωτές πτώσεις πάνω από 4% χθες ανέκαμψε με κέρδη πάνω από 4%, αλλά με χαμηλό αριθμό μετοχών.
Η εταιρεία αλλάζει ρότα με την είσοδο των αδερφών Τζώρτζη και χθες ανακοίνωσε ότι προχωρά στη μίσθωση πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου μέσω γυμνής ναύλωσης τριετίας.
Μετά η εταιρεία θα αποκτήσει το ακίνητο και το συνολικό ύψος της συναλλαγής ανέρχεται σε 13,956 εκατ. δολάρια.
Όπως πληροφορούμαστε, σε εξέλιξη βρίσκονται αυτή την περίοδο και οι συζητήσεις με κορυφαίους διεθνείς κατασκευαστές σκαφών αναψυχής για την απόκτηση νέων μοντέλων, ενόψει του 2026.
Happy end για Καμπουρίδη – Κοπελούζο
Λήξη συναγερμού σήμανε η κοινή ανακοίνωση της πλευράς Καμπουρίδη και Κοπελούζου, σχετικά με τον πόλεμο που είχε ξεσπάσει για το One & Only Kea Island.
Αφορμή για τη διαμάχη με φόντο το πολυτελές θέρετρο, στάθηκε η διαφωνία για το ύψος της αμοιβής της Redex, με τις δύο πλευρές να έχουν δώσει τα χέρια εδώ και μέρες.
Η διαμάχη ήρθε στη δημοσιότητα εξαιτίας του πλειστηριασμού περιουσιακών στοιχείων εντός της έκτασης όπου αναπτύσσονται πολυτελείς βίλες του One & Only και είχαν προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, οι οποίοι, όπως είναι επόμενο, ακυρώθηκαν.
Εξάλλου και ο εργολάβος πληρώνεται και ο δανεισμός του έργου εξυπηρετείται κανονικά, άρα στην Τζια όλα βαίνουν πια ομαλά.
Big business με νεότευκτα για τον Διαμαντή Πολέμη
Σε κινήσεις ανανέωσης του στόλου της ναυτιλιακής του, New Shipping, με νεότευκτα πλοία προχωρά, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο εφοπλιστής Αδαμάντιος Πολέμης, ο οποίος επί σειρά ετών ακολουθούσε μία πιο συντηρητική στρατηγική επενδύσεων.
Η χρονική συγκυρία δεν είναι τυχαία.
Ο στόλος της New Shipping, η οποία ιδρύθηκε το 2014, όταν ο Αδαμάντιος Πολέμης και ο αδελφός του Σπύρος χώρισαν τις ναυτιλιακές τους δραστηριότητες, αριθμεί περίπου 30 πλοία -τάνκερ και bulkers- με μέσο όρο ηλικίας τα 15 χρόνια, εκ των οποίων πολλά έχουν ναυπηγηθεί πριν το 2010.
Στο εβδομαδιαίο της report, η Xclusive Shipbrokers συνδέει την εταιρεία με την παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων suezmax, με option για δύο ακόμη, στο κινεζικό ναυπηγείο Qingdao Beihai Heavy Industry, τα οποία θα παραδοθούν το 2028.
Το κόστος κατασκευής σύμφωνα με την ναυλομεσιτική θα ανέλθει στα 77 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο εφοπλιστής έχει έρθει σε επαφή και με άλλα ναυπηγεία, όπως τα Hengli Shipbuilding και Dalian Shipbuilding Industry Corp (DSIC).
Με το ενδιαφέρον του να επεκτείνεται πέρα από τα suezmaxes και στα τάνκερ LR2 και panamax.
Παρότι και στο παρελθόν η New Shipping συνδέθηκε με πιθανά ναυπηγικά project, αυτά δεν επιβεβαιώθηκαν.
Σύμφωνα πάντως με τις πλατφόρμες VesselsValue και Clarksons, η εταιρεία έχει ήδη υπό κατασκευή ένα LR2, ενώ πρόσφατα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι πρόκειται για το χωρητικότητας 115,000-dwt Hesperia Tide (κατασκευής 2025) το οποίο η New Shipping απέκτησε μέσω συμφωνίας μεταπώλησης έναντι 70 εκατ. δολαρίων.
Επανεπενδύοντας κεφάλαια που εξασφάλισε από τις πωλήσεις δύο παλαιότερης κατασκευής VLCC του στόλου της, σε συμφέρουσες τιμές, που πραγματοποίησε το προηγούμενο δίμηνο.
Σκάνδαλο και με τα «Οικολογικά Σχήματα;»
Περνούσα, που λέτε, χθες έξω από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τ’ αυτιά μου πήραν μια φράση «Οικολογικά Σχήματα» και αμέσως μετά κλαυθμός και οδυρμός.
Δεν γνωρίζω ποιοι ήταν οι… κλαίοντες αλλά αμέσως μετά άκουσα ότι έρχεται κι εκεί σοκ αντίστοιχο με τις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ για βοσκοτόπια που δεν είχαν ή για τη βιολογική γεωργία και τους μελισσοκόμους που δεν είχαν δει να πετάει μέλισσα στα 100 μέτρα.
Ρώτησα να μάθω τι ακριβώς συμβαίνει και τι είναι αυτά τα Οικολογικά Σχήματα. Μου είπαν ότι πρόκειται για επιδοτήσεις – αντιστάθμισμα στο «πρασίνισμα» της ΚΑΠ.
Εν ολίγοις για να μη σας κουράσω δίνονται κίνητρα στους αγρότες για να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές. Και μη νομίσετε ότι είναι πενταροδεκάρες.
Για παράδειγμα για το 2025 ο ΟΠΕΚΕΠΕ είχε ανακοινώσει ότι πλήρωσε 458 χιλιάδες παραγωγούς δίνοντας 608 εκατ. ευρώ.
Μου λένε λοιπόν ότι θα δούμε πολλά… παρατράγουδα και με την υπόθεση αυτή.
Κάτι περίεργα μου είπαν για τα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ), για τις αιτήσεις και τις πιστοποιήσεις και πολλά άλλα.
Πολύ φοβάμαι ότι ο Ασκός του Αιόλου άνοιξε για τα καλά…
Μείον 4,4 δισ. για τους αγρότες στη νέα ΚΑΠ!
Και μιας και μιλάμε για την αγροτιά, να σας πω ένα νέο που δεν έχει γίνει και πολύ γνωστό μέσα στον ορυμαγδό των ειδήσεων για το σκάνδαλο με τις επιδοτήσεις.
Μου λέει έγκυρη πηγή ότι η νέα ΚΑΠ προβλέπει μείωση του ποσού που θα πάρει η Ελλάδα, της τάξης του 22%.
Αν χοντρικά η παρούσα Κοινή Αγροτική Πολιτική έδωσε στη χώρα μας κοντά στα 20 δισ. ευρώ, αυτό σημαίνει ότι χάνονται τα επόμενα χρόνια για τους αγρότες 4,4 δισ. ευρώ.
Τεράστιο νούμερο για τα ελληνικά δεδομένα, μεγάλη απώλεια για το αγροτικό εισόδημα.
Κι έπεται και η Κοινή Αλιευτική Πολιτική όπου και εκεί δεν ακούγονται καθόλου καλές ειδήσεις…
Κρίσιμες διαβουλεύσεις για τα ληξιπρόθεσμα
Δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία η αναφορά της Ρυθμιστικής Αρχής (ΡΑΑΕΥ) και του Προέδρου Θανάση Δαγούμα που αποχωρεί ως το φθινόπωρο, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, δηλαδή για τους ανεξόφλητους λογαριασμούς στο ρεύμα.
Ήδη, πολύ πριν δημοσιοποιηθεί η έκθεση της ΡΑΑΕΥ για το 2024, σε συσκέψεις που έγιναν στο ΥΠΕΝ, τόσο ο υπουργός Σταύρος Παπασταύρου όσο και ο υφυπουργός Νίκος Τσάφος, αλλά και ο πρώην γ.γ. Ενέργειας Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης που συνέλεγε τα στοιχεία, είχαν ανάγλυφη την εικόνα μπροστά τους.
Να θυμίσω ότι σύμφωνα με την έκθεση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές καταναλωτών προς τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας άγγιξαν συνολικά τα 1,74 δις. ευρώ για σταθερούς πελάτες και επιπλέον 1,65 δισ. ευρώ για πελάτες που έχουν αλλάξει πάροχο.
Σύνολο 3,4 δισ. ευρώ.
«Οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί επιβαρύνουν τόσο τους παρόχους όσο και τους συνεπείς καταναλωτές, καθώς οι εταιρείες σε κάποια στιγμή μετακυλούν υποχρεωτικά μέρος του κόστους στην τελική τιμή» είχε πει σε ανύποπτο χρόνο ο κος Δαγούμας και γι’ αυτό τώρα αναζητείται λύση.
Σημαντική είναι η αναλογία των ληξιπρόθεσμων οφειλών ανά MWh καταναλωθείσας ενέργειας, που μας δείχνει ξεκάθαρα πόσο «οικονομικό κενό» αφήνει κάθε MWh απλήρωτης ενέργειας.
Ειδικά για τους οικιακούς καταναλωτές (χωρίς να υπολογίσουμε όσους έχουν Κοινωνικό τιμολόγιο-ΚΟΤ) ήταν στα 46,77 ευρώ/MWh για πρώην πελάτες και 16,04 ευρώ/MWh για σημερινούς, δεν το λες και λίγο.
Για το λόγο αυτό οι ζυμώσεις ώστε να δοθεί λύση βρίσκονται σε εξέλιξη…
Real estate από τον Τζαννή (Ζαννή) Φραντζέσκο
Στο ΓΕΜΗ ανέβηκε χθες η σύσταση της εταιρείας ZF Holding με αρχικό κεφάλαιο 100.000 ευρώ και έδρα τη Γλυφάδα.
Το ενδιαφέρον έγκειται στο γεγονός ότι διαχειριστής είναι ο Τζαννής ή Ζαννής Φραντζέσκος (εξ ου και τα αρχικά ZF), ο γνωστός και «mister Nammos», ο οποίος τα τελευταία χρόνια ζει μόνιμα στο Μονακό.
Η εταιρεία θα δραστηριοποιείται σε αγοραπωλησία ιδιοκτησιών χρονομεριστικής μίσθωσης, υπηρεσίες διαχείρισης ακινήτων έναντι αμοιβής, υπηρεσίες εταιρειών παροχής επενδυτικών συμβούλων, παροχή συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ, αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων, οικοπέδων, κτιρίων κ.λπ.
Μια κανονική εταιρεία real estate δηλαδή και μάλλον ο Φραντζέσκος έχει βρει επενδυτικές ευκαιρίες και θέλει να επενδύσει στα ακίνητα.
Η νέα αεροπορική εταιρεία και τα… διαστημόπλοια
Ίσως να μην έδινα σημασία στη σύσταση μιας εταιρείας με όνομα FLY X AIRLINES και 25.000 ευρώ κεφάλαιο. Διαχειριστής είναι ο Βασίλειος Δόριζας και το ενδιαφέρον εστιάζεται στον σκοπό της.
Λέει λοιπόν ότι θα δραστηριοποιηθεί στις αεροπορικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού αεροπορικών μεταφορών, διακίνηση φορτίων, χονδρικό εμπόριο αεροπλάνων και άλλων αεροσκαφών, οργανωμένα ταξίδια, επισκευές κινητήρων, καύσιμα για αεριωθούμενα, και… επισκευή και συντήρηση αεροσκαφών και διαστημοπλοίων.
Δεν ξέρω αν ο κ. Δόριζας γνωρίζει κάτι παραπάνω από εμένα τον μέσο Ελληνα που δεν έχει δει… Ούφο στη ζωή του.
Ούτε ξέρω ποιος είναι αυτός ο… φωστήρας που έφτιαξε ΚΑΔ «επισκευή αεροσκαφών και διαστημοπλοίων».
Αυτό που ξέρω είναι ότι έχει ενδιαφέρον και το έψαξα λίγο περισσότερο.
Βρήκα λοιπόν ότι ο Βασίλειος Δόριζας, πρώην πιλότος (και του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη) το 2017 συνέστησε εταιρεία ονόματι Athens Spirit Airlines με έδρα και πάλι το Μαρκόπουλο. Συμμετείχαν επίσης τα παιδιά του Άρτεμις και Δημήτριος Δόριζας και τότε είχε ακουστεί ότι ήθελαν να ξεκινήσουν πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού και να φτιάξουν μια «ομογενειακή» αεροπορική εταιρεία, αγοράζοντας 6 αεροσκάφη.
Η εταιρεία δεν προχώρησε, παραμένει ενεργή αλλά χωρίς έσοδα και μόλις χθες ανέβηκε στο ΓΕΜΗ απόφαση για προσθήκη της ένδειξης «Μονοπρόσωπη» στην επωνυμία της εταιρείας, ώστε η επωνυμία της εταιρείας εφεξής να είναι «ATHENS SPIRIT AIRLINES ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».
Δεν ξέρω, μπορεί ο πολύπειρος πρώην πιλότος της Ολυμπιακής και του πρωθυπουργικού Falcon να θέλει να ξαναζεστάνει την ιδέα αυτή.
H εταιρεία που θα τρέξει έργο 160 εκατ. στον Ταυρωπό
Στήθηκε και επισήμως η εταιρεία ειδικού σκοπού που θα τρέξει ένα από τα μεγαλύτερα αρδευτικά έργα της χώρας.
Η «Ταυρωπία Γη Αρδευτική Α.Ε.» ιδρύθηκε με κεφάλαιο 3 εκατ. ευρώ για να αναλάβει το έργο ΣΔΙΤ ύψους 159,65 εκατ. ευρώ, που αφορά την αποκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του αρδευτικού δικτύου του ΤΟΕΒ Ταυρωπού, καλύπτοντας 115.000 στρέμματα.
Ανάδοχος, με μοναδική προσφορά, η ένωση ΑΒΑΞ – Άκτωρ Παραχωρήσεις (η τελευταία πλέον περάνει στον όμιλο ΑΚΤΩΡ), με τη σύμβαση να διαρκεί 25 έτη.
Το διοικητικό σχήμα της εταιρείας φέρει την υπογραφή των δύο μεγάλων ομίλων. Πρόεδρος ο Γεώργιος Παπαγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος ο Γεώργιος Συριανός – Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ Παραχωρήσεις – ενώ στο τραπέζι κάθονται ο Νίκος Μιτζάλης – μέλος στο Γραφείο CEO του Ομίλου AVAX – μαζί με τις Μαρία-Ελένη Νιτσοπούλου και Ειρήνη Σκοτιδάκη.
Ετοιμάζει επένδυση στην Τήνο ο Βιγκόπουλος
Τον είχαμε χάσει, είναι η αλήθεια τον Αχιλλέα Βιγκόπουλο, ο οποίος κάποτε ήταν συνεχώς σε πολλά life style περιοδικά και στήλες.
Ο jet setter, το 2019 πρωταγωνίστησε σε ένα από τα μεγαλύτερα deal στο χώρο της φαρμακοβιομηχανίας, πουλώντας αντί 100 εκατ. ευρώ την εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας του, Νίκος, την Genepharm στην MC Pharm.
Ο εκατομμυριούχος Αχιλλέας γνωστός bon vivant, με διαζύγιο με την επιχειρηματία Νικόλ Κότοβος και σχέσεις με γνωστές κυρίες, όπως η Ναταλία Μουνδρέα, είχε ιδρύσει το 2020 μια εταιρεία, την Novimed ενώ πριν από μερικούς μήνες έφτιαξε και την Veritas Pharma.
Χθες στο ΓΕΜΗ ανέβηκε μια ακόμη εταιρεία του γνωστού επιχειρηματία, αυτή τη φορά στο real estate.
Συγκεκριμένα η εταιρεία TINOS ALPHA με αρχικό κεφάλαιο 35.000 ευρώ έχει βασικό μέτοχο τον Νικόλαο Βιγκόπουλο, γιο του Αχιλλέα, ο οποίος όμως συμμετέχει σ’ αυτό το εγχείρημα.
Αγοραπωλησίες ακινήτων, ενοικιάσεις, βραχυχρόνια μίσθωση κ.λπ. είναι η δραστηριότητα της εταιρείας κι εκτιμώ ότι πρόκειται για κάποιο σχήμα που θα προχωρήσει σε επένδυση στην Τήνο.
Κράνη αλλά γιατί όχι με μηδενικό ΦΠΑ;
Διάβασα μια ανακοίνωση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την εκστρατεία «μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους».
Χιλιάδες παραβάσεις βεβαιώθηκαν, 350 ευρώ πρόστιμα και αφαίρεση άδειας για ένα μήνα για τον οδηγό, αυστηρές κυρώσεις και για τους επιβάτες.
Μπράβο, σκληρός νόμος, αλλά νόμος μπας και σωθεί έστω μια ζωή μοτοσικλετιστή.
Το δελτίο τύπου καταλήγει: «Το κράνος δεν είναι απλώς αξεσουάρ, είναι ευθύνη που σώζει ζωές».
Γιατί όμως η Πολιτεία μεταχειρίζεται το κράνος ως… αξεσουάρ;
Γιατί δεν προχωρά ακόμη και στον μηδενισμό του ΦΠΑ που από το 2020 είναι 13%, ώστε να μπορούν να αγοράσουν όλοι κράνος;
Σήμερα για να πάρεις ένα «κανονικό» κράνος, κι όχι ένα της πλάκας, πρέπει να πληρώσεις πάνω από 250 ευρώ.
Για τα πολύ καλά και πολύ ασφαλή πρέπει να δώσεις 500 ευρώ, άρα στο χιλιάρικο για όποιον θέλει να πάρει και για τον συνοδηγό.
Ποιος έχει να δώσει 1.000 ευρώ άραγε;
Και γιατί είναι ευκολότερο να επιβάλλεις υψηλά πρόστιμα για κάτι που λες ότι είναι υποχρεωτικό, αντί να κάνεις μια εκστρατεία για φθηνό κράνος;
Κυνήγησε τον Ουίλιαμ και την Κέιτ… έφερε μάντολες
Διαβάσατε εγκαίρως στο mononews.gr ότι τα ελληνικά νησιά του Ιονίου, με αφετηρία την πανέμορφη Κεφαλονιά επέλεξαν ο πρίγκιπας Ουίλιαμ, διάδοχος του Θρόνου του Ηνωμένου Βασιλείου και η Κέιτ Μίντλετον για μία ολιγοήμερη καλοκαιρινή απόδραση.
Το πριγκιπικό ζεύγος έφτασε στο νησί με τα τρία παιδιά του, Τζορτζ, Σάρλοτ και Λούις αλλά επέλεξαν να μείνουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, ίσως και για λόγους ασφαλείας, όπως επιβάλλουν τα αυστηρά πρωτόκολλα προστασίας της βασιλικής οικογένειας.
Μετά την παραμονή τους στην Κεφαλονιά, λένε πως επιβιβάστηκαν σε πολυτελή θαλαμηγό για να συνεχίσουν τις διακοπές τους και σε άλλα νησιά του Ιονίου, κυρίως στην Κέρκυρα με την οποία διατηρούν πατροπαράδοτες σχέσεις.
Υπενθυμίζω πως ο μακαρίτης πια, κάποτε Βασιλικός σύζυγος της Ελισάβετ, ο Φίλιππος, πατέρας του Καρόλου και παππούς του Ουίλιαμ, είχε γεννηθεί στην Κέρκυρα το 1922, καθότι προερχόμενος από την ελληνική βασιλική οικογένεια.
Όλο αυτό το σκηνικό όμως έφερε πολύ γέλιο στη δημοσιογραφική πιάτσα: Ένα «αστέρι» (κατ’ άλλους «αστροπελέκι») του gossip ρεπορτάζ πήγε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο νησί του Ανδρέα Λασκαράτου, αποφασισμένος να φύγει με αποκλειστικές δηλώσεις από τον πρίγκιπα και κυρίως με αποκλειστική συνέντευξη και φωτό από την Κέιτ Μίντλετον.
Το διαφήμιζε κιόλας πριν φύγει και έλεγε πως θα ζητήσει πολλά χρήματα για την επιτυχία του επιστρέφοντας.
Τελικά με τα πολλά αποκλειστικά που υποσχόταν και έταζε, παραλίγο να χρειαστεί ο ίδιος… αποκλειστική νοσοκόμα.
Ο άνθρωπος φαίνεται πως πλησίασε αρκετά τους γαλαζοαίματους και μπράβο του, αλλά πάνω σε… μπράβους έπεσε, δηλαδή φύλακες – «ντούκια» του πριγκιπικού ζεύγους που είναι κανονικοί κομάντος και όχι απλοί σεκιουριτάδες. Έφαγε μερικές σπρωξιές και μια γερή τσουλήθρα και γύρισε άναυλα, σφυρίζοντας αδιάφορα, από το Αργοστόλι στην Αθήνα.
Όταν τον ρώτησαν πού είναι οι αποκλειστικές συνεντεύξεις και οι συνταρακτικές φωτό, απάντησε σιβυλλικά: «Σας έφερα γλυκύτατες και πεντανόστιμες μάντολες (σ.σ. προφανώς κανονικές μάντολες, μην πάει ο νους σας αλλού), σας έφερα και κομφέτο (σ.σ. το παστοκύδωνο, παραδοσιακό γλύκισμα του νησιού) αλλά και το περιβόητο παστέλι από τα δυο πιο γνωστά ζαχαροπλαστεία του νησιού».
Τα ζαχαροπλαστεία είναι πασίγνωστα, ας μην κάνουμε διαφήμιση, αφού το «αστροπελέκι» μας, έμεινε τελικά με τις μάντολες ανά χείρας…
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σιδηρόδρομος: Από τις αλλεπάλληλες ακινητοποιήσεις αμαξοστοιχιών και τις βλάβες, στις ράγες του εκσυγχρονισμού
- Ο… αυτόκλητος «mister 550.000 ευρώ», οι νέες business των εργολάβων, οι άσχετοι Τσέχοι που «χτυπούν» την Aegean, η «καρφάρα» του Κ.Μ. και όλα όσα έγιναν στο Προεδρικό Μέγαρο
- «Πράσινο» στο πρώτο θέρετρο ιστιοπλοϊκού τουρισμού στο Ιόνιο – Οι λεπτομέρειες του Project Anemos
- Βάσεις 2025: Ποιες σχολές εκτοξεύτηκαν, ποιες έμειναν στάσιμες και τα τμήματα με άδεια αμφιθέατρα
