• The Wiseman

    Ποιος χτίζει θέσεις στην MIG;

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Μια κουρασμένη κυβέρνηση περιμένει τον τουρισμό!

    Με το στόμα ανοικτό μείναμε εχθές ότι κυβερνητικό στέλεχος μας εξηγούσε πως ο «Ευκλείδης δεν πιστεύει στον ιδιωτικό τομέα, αλλά μόνο στις δημόσιες επενδύσεις ως εργαλείο ανάπτυξης»! Ο υπουργός Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος το είχε σαφώς εξηγήσει προχθές, σε εκδήλωση που έγινε στο χρηματιστήριο, αλλά ο Ευκλείδης επιμένει. Το ίδιο κυβερνητικό στέλεχος έλεγε πως «ο Ευκλείδης περιμένει να βγούμε από τα μνημόνια για να ενεργοποιήσει τις δημόσιες επενδύσεις».

    Όταν κάποιος τόλμησε να του πει πως «ο Ευκλείδης» κόβει συνεχώς το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για να εμφανίζει πλεόνασμα, δεν έλαβε απάντηση.

    Είναι σαφές πως στην κυβέρνηση έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και τις τελευταίες εβδομάδες δίνουν μάχες οπισθοφυλακών μέχρι να φτάσει ο Μάιος, να αρχίσει η απογείωση λόγω τουρισμού και να πάμε μέχρι το φθινόπωρο. Έτσι ελπίζουν!

    Τότε, λένε, θα γίνει και ο ανασχηματισμός καθώς θα αντικατασταθούν οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων λόγω της συμφωνίας με τους δανειστές. Όπου δεν έγιναν φωτογραφικοί διαγωνισμοί για νέους γενικούς γραμματείς βέβαια. Η χώρα στον αυτόματο πιλότο «μέχρι να βγούμε από το μνημόνιο και να αρχίσουν οι δημόσιες επενδύσεις»!

     

    Ποιος χτίζει θέσεις στην MIG; 

    Ισχυρή άνοδο είχαμε και χθες στην μετοχή της MIG  γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει μεγάλο  ενδιαφέρον. Η υπόθεση θυμίζει τον ΟΤΕ όταν το 2007 έχτιζε θέσεις η MIG και ο αείμνηστος Ανδρέας Βγενόπουλος. Προφανώς πίσω από την αγορά των μετοχών κρύβεται ο περίφημος επενδυτής…Muller  o οποίος επίσημα κατέχει το 10% των μετοχών της εισηγμένης.  Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τελικά η υπόθεση MIG. Το βέβαιο είναι ότι το αφεντικό της εταιρίας Θανάσης Παπανικολάου ξέρει από τους κωδικούς, την καταγωγή όσων μαζεύουν εκ νέου MIG.

     

    Ποιος θα πάρει τα  ΕΛΠΕ;

    Πάνω που η αγορά έμπαινε σε λήθαργο ήρθε η επισημοποίηση, χθες, των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και του ομίλου Λάτση για την από κοινού πώληση πλειοψηφικού πακέτου των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) για να ανοίξει το δρόμο σε νέο γύρο σεναρίων.

    Ποιος θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη ώστε να αποκτήσει το 51% των ΕΛΠΕ που φαίνεται να πωλούν το δημόσιο και ο όμιλος Λάτση; Ποιο ποσοστό του δημοσίου θα πωληθεί (από το 35% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ);

    Ποιο ποσοστό θα πωλήσει ο όμιλος Λάτση ο οποίος κατέχει το 45,47% των μετοχών της εισηγμένης; Φαίνεται πως οι δύο μέτοχοι έχουν συμφωνήσει να διατηρήσουν από 15% έκαστος και να πωλήσουν το υπόλοιπο.

    Όσο για τους υποψηφίους κυκλοφορούν ονόματα που ξεκινούν από την σαουδαραβική Aramco (στην αγορά θεωρείται απίθανο σενάριο) και φτάνουν μέχρι την ιταλική ENI και την ολλανδική Vitol.

    Στην Ευρώπη καταγράφεται κινητικότητα στον τομέα των διυλιστηρίων με την Varo Energy, που λειτουργεί δύο διυλιστήρια (σε Ελβετία και Γερμανία) και αποθηκευτικούς χώρους, να ετοιμάζει εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ.

    Η αμερικανική Carlyle και η γνωστή Vitol θα πωλήσουν περί το 30% – 40% των μετοχών της Varo Energy μέσω της δημόσιας εγγραφής.

    Και τι θα γίνει με τις συμμετοχές όπως η ΔΕΠΑ;

    Τι θα συμβεί με τις συμμετοχές των ΕΛΠΕ, όπως το 35% της ΔΕΠΑ που κατέχει σήμερα; Θα πάνε «πακέτο» στον ιδιώτη επενδυτή ή θα βρεθεί άλλη φόρμουλα;

    Το ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, που ελέγχει το 65% της ΔΕΠΑ, μπορεί να καθυστερήσει τη διαδικασία «αξιοποίησης» του ποσοστού του με βάση της συμφωνία με τους δανειστές.

    Εκσυγχρονισμός Σπίρτζη 

    Την ίδια στιγμή που σε γειτονικές βαλκανικές χώρες, όπως η Βουλγαρία, ο στόλος των φορτηγών έχει ανανεωθεί και σε ποσοστό 60% – 70% είναι κατηγορίας Euro V, στην Ελλάδα ψηφίζουμε ρυθμίσεις για να παραταθεί η κυκλοφορία παμπάλαιων ρυπογόνων οχημάτων.

    Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης το έχει ήδη κάνει για τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, που ρυπαίνουν καθημερινά την Αθήνα, χωρίς να υπάρχει σχέδιο ανανέωσης.

    Ετοιμάζεται να το κάνει και για τα ταξί, με σχετική ρύθμιση που υπάρχει στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου για τις μεταφορές, που παρατείνει το όριο ηλικίας στα 22 χρόνια. Ναι καλά διαβάσατε.

    Την ίδια στιγμή, στην κυβέρνηση κάνουν πως δε βλέπουν τα παμπάλαια φορτηγά (η πλειοψηφία είναι Euro III, δηλαδή εξαιρετικά ρυπογόνα) που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και στο κέντρο των πόλεων π.χ. για τον εφοδιασμό πολυκαταστημάτων. Που θα πάει, κάποια στιγμή θα ξυπνήσουν!

    Κι επειδή αναφέραμε τον ΟΑΣΑ, δηλαδή τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα, να υπενθυμίζουμε ότι οι μπάρες του μετρό δεν έχουν κλείσει παρά τις εξαγγελίες Σπίρτζη και η λαθρεπιβίβαση χτυπάει ρεκόρ αφού υπάρχουν μόνο 15 ελεγκτές για να κάνουν έλεγχο σε λεωφορεία και τρόλεϊ και 80 σε μετρό-τραμ-ηλεκτρικό.

    Όμως κανείς δεν ενδιαφέρεται.

    the wise man
    the wise man



    ΣΧΟΛΙΑ