array(0) {
}
        
    
Menu
0.57%
Τζίρος: 356.33 εκατ.

Santo Wines: Πώς το ελληνικό οινοποιείο μπήκε στο αποκλειστικό βιβλίο της Rolls-Royce για τα 100 χρόνια Phantom

            
The Wiseman

Γιατί έχει χάσει την μπάλα ο λαοπρόβλητος ΚΜ, στα 850 εκατ. τα λεφτά των Σαρακάκηδων, η Κούστα, η Βίσση και το Αθηνών Αρένα, που πάει ο Κεραστάρης, τι συμβαίνει με το Safe, τα νέα πλοία του Ρέστη, και ο χωρισμός του εφοπλιστή

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 19.12.2025
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, τι θα γίνει σε Metlen και Intralot, τι θα κάνει τώρα η Βρεττού, νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική, νέο deal για Δελαπόρτα, τα dinners Χούρι και Χατζηιωάννου, και γιατί το matsuhisa θα γίνει…Προκοπούπολη

Οι 4 που κέρδισαν τις εντυπώσεις

Αγαπητοί αναγνώστες, την Παρασκευή η αγορά ήταν σχετικά ήπια με Qualco, ΔΑΑ, ΑΒΑΞ και CENER να κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Στην Intralot το rebalancing δεν έφερε τις αναμενόμενες εισροές.

Άλλαξαν χέρια 11 εκατ. χαρτιά στο κλείσιμο της συνεδρίασης, αν και η αγορά περίμενε περίπου 15 έως 17 εκατ. μετοχές.

Οι τράπεζες δεν φαίνεται να συμμετέχουν στο end year ράλι , αν και οι τιμές τους είναι σε υψηλά επίπεδα.

Μεγάλο  ενδιαφέρον θα εχει σήμερα η νέα Πειραιώς καθώς η μετοχή επανέρχεται στο ταμπλό στην τιμή των 7,02 ευρώ.

 

QUALCO και ΑΕΜ

Από σήμερα στον δείκτη FTSE Mid Cap εισάγονται QUALCO και ΑΕΜ.

Δεν αποκλείεται να υπάρξουν εισροές (inflows) στο κλείσιμο της συνεδρίασης για τις δυο αυτές μετοχές.

 

ACAG: Η επιτυχία του +0,17%

Και για όσους δεν το προσέξατε, η ACAG δηλαδή η Austria Card, μόλις πέρασε σε θετικό πρόσημο.

Δηλαδή η μετοχή από τις αρχές του 2025 έχει απόδοση 0,17% καθώς την Παρασκευή έκλεισε στα 5,95 ευρώ.

Ακόμα και η προθεσμιακή κατάθεση τριμήνου έχει απόδοση πολύ υψηλότερη.

Δηλαδή 1,7%.

«Τεραστίων διαστάσεων επιτυχία»…

Ελένη Βρεττού: Το νέο deal

Προ ημερών, αμέσως μετά το deal της εξαγοράς της Pantelakis SEC, αναρωτήθηκα εάν η CEO της Credia Ελένη Βρεττού θα μείνει ήσυχη, τουλάχιστον μέχρι την Πρωτοχρονιά.

Από ότι μαθαίνω ότι μόνο ήσυχη δεν θα μείνει, αλλά θα προχωρήσει και σε νέα στρατηγική συνεργασία.

Η νέα πολυετής συνεργασία αφορά τεράστια εταιρεία διαχείρισης πληρωμών.

Η συνεργασία θα εκτείνεται εκτός από την Ελλάδα και στη Μάλτα εφόσον μεταβιβαστούν οι μετοχές και μετά από εποπτικές εγκρίσεις.

Μέχρι στιγμής η Credia μετράει δυο deal.

Την HSBC Μάλτας και την Pantelakis Sec.

Ψυχανεμίζομαι πάντως ότι μετά το deal νο 3 με την εταιρεία διαχείρισης πληρωμών έρχεται και Deal no 4.

Not bad!!!

Αλέξανδρος Σαρακάκης: Στα 283 εκατ. ευρώ η περιουσία του σύμφωνα με την A&M

Αγαπητοί φίλοι, είναι βέβαιο ότι έχετε διαβάσει τις προηγούμενες ημέρες στο mononews, την είδηση σχετικά με την μεγάλη διαμάχη στην οικογένεια Σαρακάκη.

Για την  ακρίβεια μεταξύ του Αλέξανδρου Σαρακάκη και της τέως συζύγου του Ειρήνης Καρρά.

Λοιπόν σας έχω φρέσκα νέα, καθώς η διαμάχη των δυο πλευρών είναι πολυεπίπεδη.

Η νομική ομάδα της Καρρά υπό τον δικηγόρο Θέμη Σοφό, εν όψει της γιγαντιαίας αγωγής εναντίον του Σαρακάκη, που εκτιμάται ότι θα ζητήσει από 50 έως 100 εκατ. ευρώ, έχει ετοιμάσει σε συνεργασία με μεγάλο οίκο του εξωτερικού την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων ολόκληρης της οικογένειας και κατ’ επέκταση και του ιδίου του Αλέξανδρου.

Η αποτίμηση της περιουσίας της οικογένειας, σύμφωνα με την Alvarez & Marsal (A&M), ανέρχεται σε 850 εκατ. ευρώ.

Στην αποτίμηση περιλαμβάνονται τα 11 πλοία της ICONIC Shipping (dry bulkers) και τα ετήσια έσοδα που αποφέρουν, άλλες συμμετοχές φανερές και κρυφές, ακίνητα, μετρητά, πίνακες κλπ.

Προφανώς το μερίδιο του Αλέξανδρου Σαρακάκη, ανέρχεται στο 1/3 της περιουσίας αυτής.

Άρα πέριξ των 283 εκατ. ευρώ.

Η διαμάχη μεταξύ Αλέξανδρου Σαρακάκη και Ειρήνης Καρρά είναι πολυεπίπεδη καθώς η τελευταία τον κατηγορεί για πολλά.

Σε άλλες υποθέσεις έχει παραπεμφθεί να δικαστεί ενώ άλλες βρίσκονται ακόμα στην ανάκριση.

 

Ο ΚΜ και οι άσχετοι σύμβουλοι

Να σας πάω τώρα στα πολιτικά και στην υπόθεση των αγροτικών μπλόκων.

Κι αν περίμενε κάποιος ότι την εβδομάδα των Χριστουγέννων δεν θα είχαμε τρακτέρ στους δρόμους, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσει. Απορώ μάλιστα με κάποιους συμβούλους του πρωθυπουργού που πριν από μερικές ημέρες τον διαβεβαίωναν ότι μετά τις ανακοινώσεις για το αγροτικό θα άνοιγαν οι δρόμοι.

Και έπεσαν πανηγυρικά έξω, ρίχνοντας στα βράχια και τον «λαοπρόβλητο» Κυριάκο Μητσοτάκη.

Τα μπλόκα παραμένουν, οι αγρότες ανοίγουν τις μπάρες στα διόδια και όλος ο ελληνικός λαός θα πληρώσει τη ζημιά, οι κρατήσεις στους τουριστικούς προορισμούς βουλιάζουν αφού έχουν καταγραφεί ακυρώσεις σε ποσοστό τουλάχιστον 30%.

Η κυβέρνηση τώρα ποντάρει στον κοινωνικό αυτοματισμό, πώς δηλαδή οι ξενοδόχοι, οι εστιάτορες, οι εταιρείες μεταφορών κ.λπ. θα τα βάλουν με τους αγρότες, μπας και λήξουν οι κινητοποιήσεις, όμως, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα.

Με τα σημερινά δεδομένα από αύριο οι αγρότες θα αφήνουν τον κόσμο να πηγαίνει στους προορισμούς τους, αλλά θα κάνουν Χριστούγεννα στα μπλόκα.

Εγώ βλέπω, πάντως, έναν διπλό εγκλωβισμό. Και οι αγρότες θέλουν να φύγουν αλλά δεν μπορούν και η κυβέρνηση θέλει να δώσει κάτι παραπάνω αλλά δεν δύναται.

Αλλά επιμένω: Υπήρξαν σύμβουλοι – και υπουργοί – της κυβέρνησης, που είχαν πείσει το Μέγαρο Μαξίμου ότι θα σβήσουν οι κινητοποιήσεις πριν από τις γιορτές.

Επεσαν παταγωδώς έξω και απορώ:

Δεν έχουν καμιά επαφή με την κοινωνία και με τον αγροτικό κόσμο;

Τηλέφωνα δεν πήραν σε συνδικαλιστές να μάθουν τι θα συμβεί; Και το κυριότερο: Το ΜΜ τους γαλάζιους βουλευτές της περιφέρειας δεν τους ακούει; Κάτι παραπάνω ξέρουν αυτοί.

Ο στρατηγός Κ.Μ. και η απόλυτη ευθύνη για την ήττα  

Προσέξτε τώρα τι έχει πάθει ο… «λαοπρόβλητος» Κ.Μ. και φάνηκε και στη χθεσινή εβδομαδιαία ανάρτησή του.

Ενώ έχουν ανακοινωθεί μια σειρά από θετικά μέτρα η βελόνα στις δημοσκοπήσεις όχι μόνο δεν κινείται προς τα πάνω αλλά δείχνει και απώλειες για τη Νέα Δημοκρατία.

Η υπόθεση των αγροτών σε συνδυασμό με τα κωμικοτραγικά που συμβαίνουν στην Εξεταστική Επιτροπή (στην οποία «σαρώνει» κυριολεκτικά η Ζωίτσα) προκαλεί τεράστια ζημιά στην κυβέρνηση.

Ενώ ανακοίνωσε σημαντικά μέτρα για το στεγαστικό, μπήκαν λεφτά στις τσέπες χιλιάδων Ελλήνων, δόθηκε λύση μετά από χρόνια στην υπόθεση των δανείων σε ελβετικό φράγκο, έξω πάμε καλά με τη νίκη Πιερρακάκη στο Eurogroup ενώ πήραμε και την φρεγάτα «Κίμων» σε μια συγκινητική εκδήλωση, τίποτε από όλα αυτά δεν στέκεται ικανό να υπερνικήσει τις αγροτικές κινητοποιήσεις.

Και τα γκάλοπ δείχνουν ότι, παρά την προσπάθεια του ΜΜ να βάλει κοινωνικές ομάδες να τσακωθούν με τους αγρότες, αυτό όχι μόνο δεν συμβαίνει αλλά αντίθετα επιδεινώνει την διάρρηξη της σχέσης κυβέρνησης και κοινωνίας.

Προφανώς ο ΚΜ έχει χάσει την επαφή του με την κοινωνία. 

Γιατί είναι αλήθεια ότι ο στρατηγός έχει την απόλυτη ευθύνη για την ήττα.

Κούστα –  Βίσση: Οι νέες business στο Αθηνών Αρένα

Αγαπητοί φίλοι, ψυχανεμίζομαι ότι την χειμερινή περίοδο 2026-2027, τα πάντα θα αλλάξουν στην νυχτερινή Αθήνα.

Η αγορά του εμβληματικού χώρου του Αθηνών Αρένα από τον επικεφαλής της Danaos shipping Γιάννη Κούστα, δεν έγινε μόνο για επενδυτικούς λόγους.

Το κτήριο ανήκε από τον Δεκέμβριο του 2024 στον επιχειρηματία Γιάννη Παπαλέκα, ο οποίος το είχε αγοράσει αντί του ποσού των 7 εκατ. ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι είχε σχεδιάσει να το μεταμορφώσει σε γραφειακούς χώρους , εν τούτοις προ εβδομάδων το πούλησε στον ship owner και μέτοχο (κατέχει το 52%) της Danaos η οποία έχει κεφαλαιοποίηση στο χρηματιστήριο του Nasdaq 1,7 δισ. δολάρια.

Την αναβίωση του ΑΡΕΝΑ αναλαμβάνουν πλέον η Δήμητρα Κούστα και η Άννα Βίσση μέσω των εταιρειών D&A Productions και D&A Live Concerts Single Member P.C..

Μαζί φιλοδοξούν να χτίσουν εκ νέου την έννοια του Show στην Αθήνα μετατρέποντας το Αθηνών Αρένα ξανά σε ένα venue διεθνών προδιαγραφών με υψηλή αισθητική.

Παράλληλα, σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής, αφού μετά από 10 χρόνια επιτυχημένων sold out εμφανίσεων στο Hotel Ermou -έναν χώρο που ταυτίστηκε με το όνομά της- η Άννα Βίσση επιλέγει το Αθηνών Αρένα, έναν χώρο μεγαλύτερης κλίμακας, που θα προσφέρει την απόλυτη εμπειρία διασκέδασης.

Πλέον, η CEO της D&A Δήμητρα Κούστα έρχεται να επανασυστήσει στο κοινό το Αθηνών Αρένα και να φέρει πίσω την παλιά του αίγλη.

Έναν πιο λαμπερό και επιμελημένο χώρο για τον κόσμο που θέλει να βιώσει την κορυφαία ελληνική διασκέδαση, παρουσιάζοντας την απόλυτη show woman.

Την Άννα Βίσση.

Ο Κεραστάρης στον ΟΑΣΑ

Ο έμπειρος όσο και ικανός manager Αντώνης Κεραστάρης αναλαμβάνει από τις αρχές του 2026, την (δύσκολη) θέση του CEO στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνών (ΟΑΣΑ).

Η θέση προκηρύχθηκε από το Υπερταμείο και ο Κεραστάρης αποδείχθηκε ο πλέον κατάλληλος καθώς έχει τεράστια εμπειρία στην διοίκηση μεγάλων εταιρειών.

O Κεραστάρης θα είναι ταυτόχρονα και πρόεδρος στις θυγατρικές εταιρίες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ.

Aπόφοιτος του Κολεγίου Ψυχικού και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Αντώνης Κεραστάρης είναι ένα όνομα γνωστό στο επιχειρείν, καθώς έχει περάσει από διάφορες επιτελικές θέσεις σε εταιρείες από τη δεκαετία του 2000 και μετά.

Έχει περάσει από τη θέση του οικονομικού διευθυντή της Cosmote, το 2008 ήταν για έξι χρόνια CEO της HOL (πρώην Vodafone), ενώ από το 2014 μέχρι το 2019 ήταν CEO της Intralot.

Από το 2020 ως και τον Σεπτέμβριο του 2025 ήταν Regional Leader και Managing Director της Brink’s Hellas.

Credia Bank: Δυνατή και στην Ναυτιλία

Προ ολίγων ημερών, η CrediaBank διακρίθηκε με το βραβείο «Shipping Financier of the Year» των Lloyd’s List Greek Shipping Awards για πρώτη φορά, χάρη στην επέκταση του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου της, το οποίο έχει ισορροπημένη διασπορά σε πλοία ξηρού και υγρού φορτίου, επιβατηγών (Ro/Pax) αλλά και πλοίων υποστήριξης λιμενικών υπηρεσιών.

Η τράπεζα εξετάζει και στηρίζει  εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις επισκευές πλοίων αλλά και  στην κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Επικεφαλής του Shipping finance είναι ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, ένα στέλεχος που ήλθε στην τράπεζα πρόσφατα και έχει την απόλυτη εμπιστοσύνη της CEO Ελένης Βρεττού.

Σήμερα, το χαρτοφυλάκιο της CrediaBank στη ναυτιλία ξεπερνά τα $430 εκατ., με σημερινά εκταμιευμένα υπόλοιπα να ξεπερνούν τα $315 εκατ., με περισσότερα από 40 υποθηκευμένα πλοία και με το 39% να αφορά σε χρηματοδοτήσεις με περιβαλλοντικό προσανατολισμό, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή δέσμευση της CrediaBank στη βιώσιμη και περιβαλλοντικά υπεύθυνη ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

 

Τι τρέχει με το πρόγραμμα SAFE και το «εθνικό όχημα»

Αγαπητοί φίλοι, το πρόγραμμα SAFE, από το οποίο η Ελλάδα θα πάρει 787 εκατ. ευρώ, είναι αυτή την περίοδο το πιο hot θέμα. Κι αυτό γιατί οι ελληνικές προτάσεις για projects που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα έχουν έντονο επιχειρηματικό παρασκήνιο. Η Ελλάδα έχει καταθέσει τρία draft με τα προγράμματα που θέλει να ενταχθούν στο SAFE, ωστόσο, ακόμη τίποτε δεν έχει «κλειδώσει».

Το mononews έχει αναδείξει το θέμα, ειδικά με το λεγόμενο «εθνικό όχημα» ή τα οχήματα γενικής χρήσης των Ενόπλων Δυνάμεων, και σήμερα θα διαβάσετε σε άλλη στήλη αποκαλυπτικό ρεπορτάζ.

Αυτό που ξέρουμε μέχρι στιγμής είναι ότι το εθνικό όχημα, ένα πρόγραμμα προϋπολογισμού περί τα 200 εκατ. ευρώ, δεν έχει ενταχθεί στο SAFE. Ωστόσο, μαθαίνω ότι ασκούνται ασφυκτικές πιέσεις από επιχειρηματίες, πρεσβείες και άλλους φορείς, προκειμένου τελικά να «μπει» στη σχετική λίστα. Το lobbying που έχει στηθεί αυτή την περίοδο ίσως να μην έχει προηγούμενο.

Αν τελικά το εθνικό όχημα δεν μπει στο SAFE μην το θεωρήσετε χαμένο.

Κάποιοι θεωρούν σημαντικό τον εκσυγχρονισμό των οχημάτων των ΕΔ, ειδικά εκείνων που μεταφέρουν νέα οπλικά συστήματα, και ενδεχομένως να το επαναφέρουν και να πληρώσει ο εθνικός προϋπολογισμός.

Για το project έχει εκφράσει έντονο ενδιαφέρον ο επιχειρηματίας Πολυχρόνης Συγγελίδης μαζί με την ιταλική IVECO, αλλά δεν αποκλείεται να έχουν κι άλλα δυνατά επιχειρηματικά ονόματα στο προσκήνιο.

Μαθαίνω επίσης ότι και το λεγόμενο «εθνικό τυφέκιο», ένα όπλο για το σύνολο του ελληνικού στρατού, μένει εκτός του προγράμματος SAFE. Ο λόγος; Κερδήθηκε χρόνος με τον εκσυγχρονισμό του γνωστού σε όλους G3.

Υπενθυμίζεται ότι από το πρόγραμμα SAFE έμεινε εκτός και η πρόταση του Πάνου Ξενοκώστα σε συνεργασία με την ONEX

H μεγάλη αποχώρηση της τριανδρίας

Με σκοπό να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της Ακτής Β’ στη Βούλα, που έχει μισθώσει από το δημόσιο, αποσύρθηκε από το διαγωνισμό για την Ακτή Βουλιαγμένης η κοινοπραξία των Κόκκαλη – Κωνσταντακόπουλου – Προκοπίου.

Παρ’ ότι θεωρήθηκε ισχυρός υποψήφιος όταν εκδήλωσε ενδιαφέρον στο διαγωνισμό της ΕΤΑΔ, η κοινοπραξία δεν κατέθεσε τελικά δεσμευτική προσφορά για να μην… τα μπλέξει, μιας και τα δύο assets θα μπορούσαμε να τα πούμε και ανταγωνιστικά, όταν θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους.

Στη Βούλα, πάντως, η τριανδρία σχεδιάζει ήπια ανάπλαση με αθλητικές εγκαταστάσεις, τρία εστιατόρια (ένα για κάθε μέτοχο) και «παράρτημα» των εγκαταστάσεων του Ilisian, μέσω επένδυσης 10 – 15 εκατομμυρίων.

Βίκτωρ Ρέστης: Κίνηση – έκπληξη με παραγγελίες πλοίων

Σε μια κίνηση που εξέπληξε την αγορά, προχώρησε ο εφοπλιστής Βίκτωρ Ρέστης.

Συγκεκριμένα η εταιρεία του, Enterprises Shipping & Trading υπέγραψε συμβόλαιο για δύο επιβεβαιωμένα (firm) και δύο προαιρετικά (optional) ultramax bulkers.

Η έκπληξη έγκειται στο γεγονός ότι την κατασκευή των πλοίων αυτών θα κάνει μια εταιρεία, η Shandong LianMeida Shipbuilding, που συστάθηκε στην περιοχή Penglai της πόλης Yantai, στην επαρχία Shandong, μόλις πριν από τρεις μήνες.

Η εταιρεία που δεν έχει ακόμη ιστοσελίδα φαίνεται να αποτελεί ουσιαστικά μετεξέλιξη του Penglai Bohai Shipyard, μιας εταιρείας που δραστηριοποιούνταν στην ίδια περιοχή πριν κηρυχθεί σε πτώχευση από κινεζικό δικαστήριο το 2015.

Το Penglai Bohai τέθηκε σε δημόσιο πλειστηριασμό το 2020, ωστόσο δεν προέκυψαν πληροφορίες σχετικά με το ποιος απέκτησε τα περιουσιακά του στοιχεία και υπό ποιους όρους.

Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Clarksons, το Penglai Bohai δεν είχε παραδώσει ποτέ πλοία χωρητικότητας άνω των 12.000 dwt.

Ως εκ τούτου, ναυλομεσίτες εξέφρασαν την έκπληξή τους βλέποντας το μέχρι πρότινος άγνωστο, φερόμενο ως διάδοχο ναυπηγείο να κλείνει συμφωνίες για σημαντικά μεγαλύτερα bulk carriers.

Σαν να μην ήταν αρκετά απαιτητικά τα ultramax για ένα νέο ναυπηγείο χωρίς γνωστό ιστορικό, η LianMeida φέρεται να προσεγγίζει την Enterprises και για ακόμη μεγαλύτερα πλοία.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης φέρεται επίσης να έχει υπογράψει επιστολή προθέσεων (letter of intent – LoI) για έως και έξι newcastlemaxes με τη νεοσύστατη επιχείρηση.

Δεν έχουν γίνει γνωστές πληροφορίες σχετικά με το πότε θα παραδοθούν τα ultramax και τα newcastlemax, ούτε σε ποια τιμή.

Εφόσον επιβεβαιωθεί, η συμφωνία για τα πλοία των 63.500 dwt θα είναι σπάνια για την Enterprises, η οποία δεν έχει παραγγείλει bulk carriers εδώ και χρόνια.

Μόνο η συνδεδεμένη εταιρεία Safbulk Maritime έχει παραγγείλει δύο ultramax νεότευκτα στα ναυπηγεία Dalian Cosco KHI (Dacks) και Nantong Cosco KHI (Nacks), με παράδοση προγραμματισμένη για το 2027.

Η Enterprises εμφανίζεται σήμερα να διαθέτει στόλο 17 bulk carriers, κατασκευασμένων μεταξύ 2005 και 2019. Η αναζήτηση νεότευκτων ultramax και newcastlemax θεωρείται λογική, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει πουλήσει αρκετά παλαιότερα πλοία παρόμοιου μεγέθους τα τελευταία χρόνια.

Η εταιρεία έχει αποεπενδύσει από τρία supramax στη δευτερογενή αγορά από τον Απρίλιο, ενώ τα τρία πλοία που είχε πουλήσει νωρίτερα, μεταξύ Μαΐου 2023 και Μαρτίου 2025, ήταν όλα capesize.

Ανδρέας Λασκαράτος: Από τα ράλι στη ναυτιλία

Οι Έλληνες έχουν τη ναυτιλία στο DNA τους και αυτό το αποδεικνύουν κάθε μέρα. Κι αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι δεν είναι μόνο οι παραδοσιακοί «καραβοκύρηδες» που κάνουν σχέδια, αλλά και άγνωστοι στην αγορά «παίκτες» που βλέπουν ευκαιρίες.

Ενας τέτοιος είναι και ο πρώην trader της Glencore, Ανδρέας Λασκαράτος, ο οποίος έχει μεγάλα σχέδια για τη νέα του εταιρεία εμπορίας πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Αν και η οικογένεια Λασκαράτου έχει σχέση με τη ναυτιλία, δεν υπήρξαν ποτέ πλοιοκτήτες. Και ο ίδιος έχει κάνει καριέρα 10 ετών στους αγώνες αυτοκινήτου ενώ έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία σε νηογνώμονες, ναυλωτές, ναυτασφαλιστικούς πραγματογνώμονες, ναυλομεσίτες και άλλους φορείς, ενώ ήταν ακόμη στο πανεπιστήμιο.

Ο Ανδρέας Λασκαράτος ίδρυσε την AB Commodities στην Ελβετία το 2023 και πλέον έχει αρχίσει να χτίζει παρουσία στις αγορές ναυλώσεων πλοίων.

«Δημιούργησα μια επιχείρηση αρκετά μεγάλη ώστε να τραβήξει την προσοχή της Glencore, ενώ ταυτόχρονα γινόταν υπερβολικά μεγάλη για την Oteko. Έτσι πρότεινα να πάρω το χαρτοφυλάκιό μου, με την ευλογία τους, και να πάω στη Glencore, κάτι που και έγινε, και έμεινα εκεί για μερικά χρόνια.

Κάποια στιγμή, η Glencore δεν κινούνταν προς την κατεύθυνση που πίστευα ότι έπρεπε να κινηθεί, τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό, με την εμπειρία που είχα τότε».

Ο Λασκαράτος θεώρησε επίσης ότι ο εμπορικός κολοσσός διέθετε ένα χαρτοφυλάκιο που υπέφερε λόγω των μεταβαλλόμενων γεωπολιτικών συνθηκών, «με τις ρωσικές ροές να μη λειτουργούν πλέον».

Την περίοδο εκείνη συνεργαζόταν με τον επικεφαλής της Glencore στο LPG, Σεμπαστιάν Βιλέμς.

Ο Λασκαράτος είπε: «Ήμουν πολύ νέος ιεραρχικά, αλλά ο Σεμπ ήταν ένας απίστευτος trader, από τους καλύτερους στον κόσμο σε οποιοδήποτε προϊόν. Ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους traders στο trading floor της Glencore, ανεξαρτήτως προϊόντος.

Δεν ήθελα να ανταγωνιστώ. Έτσι, δημιουργήσαμε την AB και φέραμε τον Σεμπ να ενταχθεί ως chief trading officer, γιατί θέλουμε τους καλύτερους. Τους θέλεις στην ομάδα σου».

Ανοίγει γραφεία

Η AB θα δημιουργήσει νέο desk LNG το πρώτο τρίμηνο.

Διαθέτει ήδη 10 desks σε λειτουργία, με παρουσία επίσης σε Λονδίνο, Μονακό, Καναδά και Σιγκαπούρη.

Ο Λασκαράτος είπε: «Έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο DNA. Είμαστε ακόμη μικροί, αλλά ένας από τους λόγους είναι ότι είμαστε πολύ αντίθετοι στη “διάχυση” του DNA μας.

Προσπαθούμε πολύ στις συνεντεύξεις να διασφαλίσουμε ότι όποιος έρχεται, γυναίκα ή άνδρας, κάνει την υπόλοιπη ομάδα να αισθάνεται ότι τουλάχιστον φέρνουμε ανθρώπους που ανεβάζουν τον μέσο όρο.

Έχει να κάνει περισσότερο με το ταίριασμα του χαρακτήρα και της κουλτούρας, όχι μόνο με τα αποτελέσματα αποκομμένα από τους υπόλοιπους».

Ο Λασκαράτος είπε ότι η AB «θέτει πολύ ενεργά» αυτή την κουλτούρα, «ώστε όπου κι αν πας, σε οποιοδήποτε γραφείο, να βλέπεις την ίδια κουλτούρα, το ίδιο vibe, το ίδιο branding, τα πάντα ίδια».

«Αν αφήσεις την κουλτούρα να διαμορφωθεί παθητικά, τότε δεν μπορείς να την αλλάξεις εύκολα», πρόσθεσε.

Οι προσπάθειες που έκανε το 2010 για την απόκτηση πλοίων LPG τον έφεραν στην προσοχή της Oteko, ιδιοκτήτριας του τερματικού σταθμού Taman στη Μαύρη Θάλασσα της Ρωσίας.

«Και μου είπαν, κάνουμε κάτι στο Λονδίνο, έλα μαζί μας. Και μετά κάπως εξελίχθηκε σε ναυλώσεις, ναυτιλία, trading και φυσικές ροές. Και στη συνέχεια η εταιρεία αγόρασε τα περιουσιακά στοιχεία LPG της BP στην Τουρκία», είπε ο Λασκαράτος.

Γεμίζει τα ταμεία η Ισμήνη Παναγιωτίδη

Η εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία ξηρού φορτίου Icon Energy υπό τη διοίκηση της Ισμήνης Παναγιωτίδη, ανακοίνωσε ότι το πλοίο τύπου panamax,Alfa χωρητικότητας 77.000 dwt (ναυπήγησης 2006) επέκτεινε τη χρονοναύλωσή του με έναν μη κατονομαζόμενο διεθνή όμιλο εμπορίας εμπορευμάτων για αόριστο χρονικό διάστημα.

Η συμφωνία ανανεώνεται επ’ αόριστον, εκτός εάν κάποιο από τα δύο μέρη δώσει ειδοποίηση τριών μηνών, ενώ δεν μπορεί να λυθεί πριν από τον Ιούλιο του επόμενου έτους.

Η Icon ανέφερε:

«Απολαμβάνοντας τη συνεχιζόμενη στήριξη των ναυλωτών μας, το πλοίο θα παραμείνει πλήρως απασχολημένο και θα συνεχίσει να αποφέρει έσοδα … με κυμαινόμενο ημερήσιο ναύλο συνδεδεμένο με τον δείκτη Baltic Panamax Index.

Όλα τα πλοία του στόλου μας απασχολούνται σε χρονοναυλώσεις, αποφέροντας ναύλους με κυμαινόμενα ημερήσια έσοδα συνδεδεμένα με τον Baltic Panamax Index και τον Baltic Supramax Index, μια στρατηγική που μας επέτρεψε να επωφεληθούμε άμεσα από την ενίσχυση της ναυλαγοράς κατά τη διάρκεια του 2025».

Δύο από τα τρία πλοία ξηρού φορτίου του στόλου είναι ναυλωμένα με evergreen συμβάσεις.

Τα μέσα ημερήσια έσοδα του στόλου ανήλθαν περίπου στα 15.450 δολάρια το τρίτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 41% σε σχέση με τα 10.900 δολάρια του προηγούμενου τριμήνου και κατά 21% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 4,2 εκατ. δολάρια, από 0,9 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Μέχρι στιγμής στο τέταρτο τρίμηνο, τα πλοία αποφέρουν ημερήσια έσοδα ύψους 15.750 δολαρίων.

Η Icon ανέφερε επίσης ότι μπορεί να προχωρήσει σε επαναγορά ιδίων μετοχών έως ποσού 1 εκατ. δολαρίων.

Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται στα 1,98 εκατ. δολάρια.

Τον Νοέμβριο, η Icon είχε ανακοινώσει ότι συγκεντρώνει κεφάλαια για την επέκταση του στόλου της μέσω συμφωνίας μετοχών με τον Αμερικανό επενδυτή Yorkville Advisors.

Η Icon πούλησε 132.144 μετοχές στο πλαίσιο συμφωνίας εφεδρικής αγοράς μετοχών (standby equity purchase agreement) σε μέση τιμή 1,86 δολάρια ανά μετοχή.

Το συνολικό ποσό ανήλθε σε περίπου 246.000 δολάρια.

Ποια είναι η Ισμήνη Παναγιωτίδη

Η Ισμήνη Παναγιωτίδη είναι κόρη του Γαβριήλ «Βίλλυ» Παναγιωτίδη, ιδρυτή της Excel Maritime Carriers και πρώην βασικού μετόχου της δανέζικης εταιρείας product tankers Torm.

Είναι επίσης αδελφή του επικεφαλής της κυπριακής Castor Maritime, Πέτρου Παναγιωτίδη. Παράλληλα, είναι διευθύνουσα σύμβουλος και ιδρύτρια της ελληνικής Pavimar, η οποία διαθέτει στόλο 14 bulk carriers.

Η Icon εισήχθη στο Nasdaq πέρυσι με ένα πλοίο από τον στόλο της Pavimar, πριν προσθέσει γρήγορα ακόμη ένα πλοίο από την ελληνική Anosis Maritime.

Ακολούθως, το 2025, απέκτησε ένα ultramax ναυπήγησης 2020 από την ιαπωνική Doun Kisen.

Συμμαχία Πειραιώς – Στέγγου

Μεγάλη κινητικότητα παρατηρώ στην οικογένεια Στέγγου της Τεχνικής Ολυμπιακής.

Είδα την Παρασκευή ότι συστάθηκε μια νέα εταιρεία, η Vesta Axiopoiisis Akiniton με έδρα τον Αλιμο και κεφάλαιο 7.370.000 και σκοπό τη διαχείριση ακίνητης περιουσίας έναντι αμοιβής, κατασκευαστικές εργασίες, κατασκευή οικιστικών ακινήτων, υπηρεσίες εκμίσθωσης κ.λπ.

Το ενδιαφέρον εδώ έγκειται στη σύνθεση της εταιρείας. Ο Γιώργος Στέγγος, επικεφαλής της Τεχνικής Ολυμπιακής μέσω της εταιρείας Premier Capital Investment Greece, κατέβαλε εισφορές 5.896.000 ευρώ ενώ η Τράπεζα Πειραιώς, εκπροσωπούμενη από τον Σταύρο Αδαμόπουλο, κατέβαλε εισφορές 1.474.000 ευρώ.

Στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας πρόεδρος είναι ο Στέγγος, αναπληρωτής πρόεδρος ο Λάμπρος Πρωτονοτάριος και μέλη οι Μιχάλης Κατραμάδος και Νικόλαος Βεζυράκης.

Η συμμαχία Στέγγου – Πειραιώς πιθανότατα να σχετίζεται με το Project Arrow, το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της Intrum που εξαγόρασε το 2024 η Τεχνική Ολυμπιακή έναντι 19,8 εκατ. ευρώ.

Θυμίζω ότι πρόσφατα ο Στέγγος προχώρησε στην ίδρυση δύο εταιρειών, της Vista Luxury Properties και στην Greenhill South Vista με σκοπό την ανάπτυξη πολυτελών κατοικιών, κυρίως στην περιοχή της Βούλας.

Βιγκόπουλος – Παπαλιός – Βέργος σε νέα εταιρεία

Μια συμμαχία που μπορεί να κρύβει πολλά, βλέπουμε στη σύσταση μιας νέας εταιρείας, της Hermit & Co με έδρα το Μαρούσι.

Πρόκειται για μια εταιρεία real estate με κεφάλαιο 100 χιλ. ευρώ που θα δραστηριοποιείται στην αγοραπωλησία ακινήτων, κατασκευαστικές εργασίες, διαχείριση έναντι αμοιβής κ.λπ.

Στο διοικητικό συμβούλιο συναντάμε τον γνωστό φαμακοβιομήχανο Αχιλλέα Βιγκόπουλο, ο οποίος μέσα στο καλοκαίρι ίδρυσε ο ίδιος τέσσερις εταιρείας ακινήτων.

Πρόκειται για τον γνωστό επιχειρηματία ο οποίος το 2019 πούλησε αντί 100 εκατ. ευρώ την οικογενειακή επιχείρηση Genepharm κι έχει απασχολήσει τις στήλες life style με το διαζύγιο με την επιχειρηματία Νικόλ Κότοβος, τη σχέση του με τη Ναταλία Μουνδρέα κ.λπ.

Στο ίδιο διοικητικό συμβούλιο βρίσκουμε τον γιο του Νίκο Βιγκόπουλο, αλλά και τον εφοπλιστή Νικόλα Παπαλιό, της γνωστής ναυτικής οικογένειας από τη Χίο. Ο Παπαλιός έχει προσπαθήσει να υλοποιήσει μια μεγάλη τουριστική επένδυση στην Αστυπάλαια.

Πρόεδρος και CEO, αλλά και αυτός που κατέβαλε το κεφάλαιο είναι, πάντως, ο Παναγιώτης Βέργος.

Προμέρισμα από την ΕΛΑΪΣ Unilever Hellas

Σε μια περίοδο που η ΕΛΑΪΣ Unilever Hellas αλλάζει δομή και ρόλους, στο πλαίσιο ευρύτερων παγκόσμιων αλλαγών σε επίπεδο ομίλου, οι αριθμοί αποκτούν δεύτερη ανάγνωση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, που ελήφθη λίγες ημέρες πριν, για τη διανομή προμερίσματος στους μετόχους για τη χρήση του 2025,  μια κίνηση που δεν συνιστά απλώς ένδειξη ισχυρών ταμειακών ροών, αλλά αντανάκλαση του ευρύτερου εταιρικού μετασχηματισμού που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με τις προσωρινές χρηματοοικονομικές καταστάσεις της περιόδου από 1 Ιανουαρίου έως 30 Νοεμβρίου 2025, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 77,0 εκατ. ευρώ από 21,8 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 61,2 εκατ. ευρώ από 15,4. Καθοριστική επίδραση στα αποτελέσματα είχε η καταγραφή κερδών 63,5 εκατ. ευρώ από επιμέτρηση στην εύλογη αξία, τα οποία αποτυπώνονται ξεχωριστά στην κατάσταση αποτελεσμάτων.

Παράλληλα, η εικόνα ρευστότητας εμφανίζεται σημαντικά ενισχυμένη. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ανήλθαν σε 97,8 εκατ. ευρώ στο τέλος Νοεμβρίου 2025, από 33,9 εκατ. ευρώ στο τέλος της προηγούμενης χρήσης, ενώ η καθαρή θέση της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 91,8 εκατ. ευρώ, έναντι 56,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.

Ενώ οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυεθνικού ομίλου διαμορφώθηκε στο ενδεκάμηνο έφτασαν στα 342,6 εκατ. ευρώ.

Όπως είναι γνωστό η εταιρεία το περασμένο καλοκαίρι προχώρησε στο spin-off της δραστηριότητας παγωτού, με τη δημιουργία της Algida Ice Cream Company Μονοπρόσωπη Α.Ε., στο πλαίσιο του παγκόσμιου project «Verdi». Στο πλαίσιο αυτό έτρεχε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου το οποίο ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους.

Ergon: Δωρεάν μετοχές σε στελέχη της εταιρείας

Μαθαίνω ότι η Ergon Τρόφιμα Συμμετοχών, η εταιρεία που συστάθηκε μετά την είσοδο του επενδυτικό fund της Halcyon Equity Partners στην εταιρεία των αδελφών Δούζη κάνει μια κίνηση με ενδιαφέρον.

Παρέχει κινητροδότηση μέσω διάθεσης δωρεάν μετοχών σε διευθυντικά και διοικητικά στελέχη των συνδεδεμένων εταιρειών του ομίλου.

Στο  πλαίσιο του προγράμματος που ενέκρινε λίγα 24ωρα πριν η έκτακτη γ.σ, θα διατεθούν ως 11.694.666 νέες προνομιούχες μετοχές, χωρίς δικαίωμα ψήφου, αξίας 10 λεπτών η κάθε μια και οι οποίες θα προέλθουν από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με κεφαλαιοποίηση κερδών εις νέον, που θα αποφασίσει το Διοικητικό Συμβούλιο κατ’ εξουσιοδότηση της παρούσας Γενικής Συνέλευσης.

Η συνολική ονομαστική αξία των μετοχών που θα διατεθούν μέσω του προγράμματος 1,169 εκατ. ευρώ το οποίο αντιστοιχεί στο 1,60% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, και το προνόμιο θα συνίσταται στην απόληψη ετήσιου, το οποίο για κάθε συμμετέχοντα θα ανέρχεται σε ποσό μεταξύ 3.000-5.000 ευρώ  κατά προτεραιότητα, πριν από τις κοινές μετοχές.

Η διάρκεια του προγράμματος είναι έξι μήνες και λήγει στις 30 Ιουνίου 2026.

Να σας θυμίσω ότι η  ΕΡΓΟΝ ΤΡΟΦΙΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. με μετοχικό κεφάλαιο 67,42 εκατ. ευρώ συστάθηκε τον περασμένο Μάρτιο μετά την είσοδο του fund Halcyon Equity Partners S.C.A SICAR, μέσω επένδυσης μειοψηφικής συμμετοχής με στόχο  την καλύτερη διαχείριση και ανάπτυξη όλων των brands και concepts του ομίλου, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές υπό το οικοσύστημα της Ergon.

Η Καρυστιανού και η παράλογη στάση της

Να πάμε λίγο στην Μαρία Καρυστιανού και στον έλεγχο που διεξήγαγε το ΣΔΟΕ σχετικά με τα έσοδα από την περσινή συναυλία για τα θύματα των Τεμπών και που πήγαν αυτά τα λεφτά.

Εδώ και μήνες, και μάλιστα από συγγενείς θυμάτων της τραγωδίας, αφηνόταν να εννοηθεί ότι κάτι συνέβη με τα χιλιάδες ευρώ που συγκέντρωσε 0 Σύλλογος του οποίου επικεφαλής είναι η κ. Καρυστιανού.

Το ΣΔΟΕ ως όφειλε, έκανε έλεγχο, πήρε αρχεία, θα ελέγξει και θα βγάλει πόρισμα για το αν όλα είναι νόμιμα και κάποιοι δεν εκμεταλλεύτηκαν τον πόνο χιλιάδων Ελλήνων που έσπευσαν να συνδράμουν.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι η στάση της κ. Καρυστιανού. Είναι υπέρ άνω του νόμου και δεν το ξέρουμε; Δεν πρέπει να ελεγχθούν οι σκιές και οι καταγγελίες που έχουν γίνει;

Ή μήπως είναι λογικό το επιχείρηση ότι αφού δεν έχουν γίνει άλλοι έλεγχοι σε επώνυμους γιατί κάνατε σε εμάς;

Τρέφω απόλυτο σεβασμό στην κ. Καρυστιανού ως μάνα που έχασε το παιδί της. Αλλά ως εν δυνάμει πολιτικός που θέλει να διαλύσει τη Δικαιοσύνη, να βάλει στη φυλακή όποιον θέλει, να μην της γίνεται έλεγχος από τις Αρχές γιατί είναι κάτι διαφορετικό από όλους εμάς, αυτό και δεν το καταλαβαίνω και θα τον κριτικάρω.

Αλλωστε, ο καθαρός ουρανός δεν φοβάται τις αστραπές…

Η δύσκολη δουλειά για Πιερρακάκη – Παπασταύρου

Σοβαρό θέμα έχει προκύψει για χιλιάδες πρατήρια καυσίμων της επαρχίας, από την υποχρεωτική αναβάθμιση του Συστήματος Εισροών–Εκροών της ΑΑΔΕ από την 1η Ιανουαρίου. Το ετήσιο κόστος αναβάθμισης είναι  5-6.000 ευρώ ανά πρατήριο και απειλεί με μαζικά λουκέτα πρατήρια καυσίμων σε απομακρυσμένες περιοχές, νησιά και χωριά.

Οι πρατηριούχοι χτυπούν καμπανάκια αφού δεν διαθέτουν ούτε τα χρήματα, ούτε την  τεχνική ετοιμότητα για τις αλλαγές. Η αγορά φοβάται ότι η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά κενά τροφοδοσίας, την ώρα που η ΑΑΔΕ υπερασπίζεται -και ορθά- την αναβάθμιση ως κρίσιμο εργαλείο κατά του λαθρεμπορίου.

Από παλιά τόσο ο Θέμης Κιουρτζής πρόεδρος της Ομοσπονδίας (ΠΟΠΕΚ) όσο και ο Νίκος Παπαγεωργίου, πρόεδρος των Πρατηριούχων Αττικής, μιλούσαν για τη δυσκολία του εγχειρήματος  και άμεση απειλή για 2000 από τα 6500 πρατήρια που έχουν απομείνει. Θυμίζω ότι πριν λίγα χρόνια η χώρα μας διέθετε πάνω-κάτω 10.000 βενζινάδικα.

Σήμερα φαίνεται πως το 95% των πρατηρίων δεν έχει εγκαταστήσει το σύστημα, καθώς δεν έχει τη δυνατότητα να το κάνει. Αλλά και κάτι πιο σημαντικό:  ούτε οι πιστοποιημένοι εγκαταστάτες είναι τεχνικά προετοιμασμένοι για την τοποθέτηση και λειτουργία  των νέων συστημάτων.

Σε αυτό το κλίμα ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κυριάκος Πιερρακάκης και ο ΥΠΕΝ Σταύρος Παπασταύρου, ψάχνουν εναγωνίως λύση, έστω και μεταβατική ως «γέφυρα» μέχρι το νέο καθεστώς.

Συνολικό ετήσιο κόστος 15.000, ποιος θα το πληρώσει;

Οι πρατηριούχοι υποστηρίζουν ότι το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης των συστημάτων που ξεκινήσει με 5-6.000 μπορεί να φτάσει έως και 15.000 ευρώ ετησίως, αν συνυπολογιστούν οι προηγούμενες υποχρεώσεις (ηλεκτρονικά τιμολόγια, υπολογιστές, λογισμικά). Ζητούν επιδότηση από το Υπουργείο Οικονομικών, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν λάβει απάντηση. Η κατάσταση θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη για πρατήρια χαμηλής κίνησης, τα οποία ήδη λειτουργούν οριακά.

Η αναβάθμιση του Συστήματος Εισροών–Εκροών, έγινε υποχρεωτική από την ΑΑΔΕ, και όσα  πρατήρια δεν συμμορφωθούν έως τις αρχές του έτους θα σφραγιστούν.

Κίνδυνος ελλείψεων σε καύσιμα

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κλάδου, η Ελλάδα είχε σχεδόν 10.000 πρατήρια πριν τα μνημόνια, ενώ σήμερα έχουν απομείνει περίπου 6.500. Αν κλείσουν άλλα 2.000, όπως φοβούνται οι πρατηριούχοι, θα υπάρξουν περιοχές όπου η πρόσβαση σε καύσιμα θα απαιτεί διαδρομές δεκάδων χιλιομέτρων.

Ήδη αναφέρονται περιπτώσεις, όπως στην ορεινή Φωκίδα και την Ευρυτανία, όπου η απόσταση χωρίς πρατήριο μπορεί να φτάσει τα 75 χιλιόμετρα.

Τι είναι το Σύστημα Εισροών – Εκροών

Το σύστημα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις εισροές και εκροές καυσίμων, καταγράφει τις κινήσεις των αντλιών, ελέγχει τις δεξαμενές, εντοπίζει διαρροές και αποστέλλει δεδομένα στην ΑΑΔΕ. Η αναβάθμιση του 2025 στοχεύει στην πλήρη ιχνηλασιμότητα των καυσίμων και στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Η ΑΑΔΕ λέει ότι το νέο σύστημα ασκεί  έλεγχο σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και καταπολεμά το λαθρεμπόριο. Αυτό είναι απόλυτα σωστό, θεωρητικά.

Αν όμως πολλά πρατήρια δεν αντέξουν και κλείσουν, ποιος θα τροφοδοτεί με καύσιμα πολλά επαρχιακά σημεία;

Για την Κρήτη όμως έτοιμη η παράταση…

Εάν όμως για το σύστημα στα πρατήρια η παράταση συζητιέται, για τη διασύνδεση του ηλεκτρικού συστήματος της Κρήτης αυτή ήδη είναι ειλημμένη.

Μαθαίνω πως ο Παπασταύρου έχει ήδη έτοιμη την απόφαση με την οποία παρατείνει το  υβριδικό μοντέλο λειτουργίας μέσα στο 2026για να μην υπάρξει  κενό αποζημίωσης αναφορικά με τις συμβατικές μονάδες που θα τεθούν σε ψυχρή εφεδρεία.

Η καλωδιακή  διασύνδεση Κρήτη – Αττική του ΑΔΜΗΕ είναι τεχνικά έτοιμη για πλήρη λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο-τετράμηνο του 2026, αλλά ο μηχανισμός στήριξης των μονάδων εφεδρείας δεν έχει ακόμη εγκριθεί. Η παράταση διασφαλίζει ότι οι μονάδες θα συνεχίσουν να αμείβονται έως ότου θεσπιστεί το νέο πλαίσιο, χωρίς να δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά.

…Αλλιώς θα έμεναν χωρίς αποζημίωση οι θερμικές μονάδες στο νησί

Αν η Κρήτη εντασσόταν κανονικά στο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρισμού (ΕΣΜΗΕ) από τον Ιανουάριο, οι τοπικές θερμικές μονάδες θα έμεναν χωρίς αποζημίωση μέχρι να εγκριθεί ο μηχανισμός εφεδρείας. Με την παράταση, οι μονάδες, τις οποίες θα λειτουργεί πλέον η ΔΕΗ,  συνεχίζουν να αμείβονται για το επιπλέον κόστος λειτουργίας στο ημι – αυτόνομο σύστημα του νησιού.

Υπάρχει συμφωνία για τη διατήρηση 500 MW θερμικής ισχύος στο νησί για λόγους ασφάλειας. Η ζήτηση θα καλύπτεται από εισαγωγές μέσω των καλωδίων, ΑΠΕ και συστήματα αποθήκευσης.

Η διατήρηση των μονάδων σε ψυχρή εφεδρεία θα κοστίζει 50 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2035. Ωστόσο, η πλήρης διασύνδεση της Κρήτης θα μειώσει δραστικά τις ΥΚΩ, εξοικονομώντας 400 εκατομμύρια το χρόνο  για τους καταναλωτές.

Ο ΣΚΑΙ και ο αταλαντομαγνήτης…

Κραυγές και ψίθυροι ακούγονται από πολλούς ανθρώπους στο κανάλι του Φαλήρου, με αφορμή μια μεταγραφή στον τομέα της Ψυχαγωγίας που ετοιμάζεται, όπως λένε τουλάχιστον, να κάνει ο σταθμός.

Στον Σκάι ακούγονται φράσεις του τύπου «ωχ θα τη δούμε την παραμονή Πρωτοχρονιάς και μετά μάλλον θα τη φορτωθούμε στην απογευματινή ζώνη» ή «προσλαμβάνουμε όποια απολύεται από άλλα κανάλια ως αποτυχημένη» ή «ποια μεταγραφή παιδιά; Δυο χρόνια άνεργη ήταν η γυναίκα…» ή το αμίμητο  «μάλλον έχουμε τον… αταλαντομαγνήτη εδώ!

Δεν έχουμε αφήσει ατάλαντη για ατάλαντη να μην την δοκιμάσουμε, με εγγυημένη αποτυχία!».

Εγώ και πάλι διαχωρίζω τη θέση μου από αυτές τις κακεντρέχειες αν και μαθαίνω πως η αμφιλεγόμενη άφιξη βρίσκεται πολύ κοντά, σχεδόν έκλεισε.

Θα κοστίσει άλλωστε ελάχιστα χρήματα στο κανάλι αφού η γνωστή τι-βι περσόνα, συμφώνησε χωρίς διαπραγμάτευση στη χαμηλή αμοιβή που της προτάθηκε…

Η πλατινομαλλούσα του ΣΕΦ

Σας έχω πει ότι ο Κίμπερλι Γκιλφόιλ είναι «γάτα» της επικοινωνίας και δεν αφήνει να πέσει τίποτε κάτω.

Είναι σελέμπριτι, είναι εξωστρεφής, αλλά είναι και πανέξυπνη ώστε να ξέρει πολύ καλά τι πρέπει να κάνει κάθε στιγμή. Γι’ αυτό και δεν αφήνει εκδήλωση για εκδήλωση, τραπέζι για τραπέζι και γήπεδο για γήπεδο.

Μετά τις εμφανίσεις της στο ΣΕΦ, δίπλα στους Αγγελόπουλους και τον Νίκο Τσάκο, την περασμένη εβδομάδα πήγε και στο ΟΑΚΑ για τον Παναθηναϊκό, πήρε και την πράσινη φανέλα, κάθισε και στην πρώτη σειρά των καθισμάτων που έχει ο χορηγός Aktor.

Ομως, την Παρασκευή στο ΣΕΦ ο Ολυμπιακός έπαιζε με την Βιλερμπάν κι επειδή δεν μπορούσε η πρέσβης… έστειλε τον γιο της, Ρόνιν.

Οχι μόνο του, αλλά με την πλατινομαλλούσα Delanie Cate Flynn, ο οποία σας το λέω: Προκάλεσε πολλά… εμφράγματα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Το μοντέλο από το Σικάγο, βρίσκεται σταθερά στην παρέα της Κίμπι και τις περισσότερες φορές τη βλέπουμε στο πλευρό του γιου της, Ρόνιν.

Την Παρασκευή έκοψε την ανάσα πολλών φιλάθλων με το μίνι μαύρο φόρεμα και τις ψηλοτάκουνες μαύρες μπότες.

Φωτογραφήθηκε με τον Ρόνιν μετά το τέλος του αγώνα, συνομίλησε με τον Νίκο Τσάκο και άλλους επίσημους και στη συνέχεια μπήκε στον prive χώρο που βρίσκεται έξω από τις εξέδρες των VIP.

Ο ξανθός άγγελος της παρέας της Κίμπερλι, σας το λέω. Εχει μεγάλο σουξέ στο ΣΕΦ…

O γιος της Κίμπερλι με την πλατινομαλλούσα καλλονή

Το διαζύγιο του εφοπλιστή

Ένας χαμηλών τόνων εφοπλιστής ο Εντυ Βαλεντής της Pyxis Tankers, και η σύζυγος του Θεοδώρα Πικρού, αποφάσισαν να χωρίσουν.

Από ότι πληροφορήθηκα το διαζύγιο ήταν συναινετικό.

Η κ. Πικρού είναι εγγονή της εμβληματικής Αλίκης Περρωτή- Κωνσταντοπούλου.

Η σπουδαία εθνική ευεργέτης, θεωρεί την Θεοδώρα συνεχίστρια του έργου της στον τομέα της κοινωνικής προσφοράς.

Η Pyxis διαθέτει σήμερα έναν σύγχρονο στόλο έξι μεσαίου μεγέθους πλοίων, τα οποία ασχολούνται με τη θαλάσσια μεταφορά ενός ευρέος φάσματος προϊόντων διύλισης πετρελαίου και ξηρού φορτίου χύδην και αποτελείται από τρία δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων MR, ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Kamsarmax και ελέγχουσες συμμετοχές σε δύο κοινοπραξίες ξηρού φορτίου χύδην, ενός αδελφού πλοίου Kamsarmax και ενός Ultramax.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, τι θα γίνει σε Metlen και Intralot, τι θα κάνει τώρα η Βρεττού, νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική, νέο deal για Δελαπόρτα, τα dinners Χούρι και Χατζηιωάννου, και γιατί το matsuhisa θα γίνει…Προκοπούπολη
Γιατί ο Κυριάκος χάνει την Κρήτη, τι λένε οι πονηροί για Eurobank, τι συμβαίνει με ΑΔΜΗΕ και Λαβιφάρμ, οι εξαγορές του Ψάλτη, «χτίζουν» στόλους Ανδριανοπούλου – Γιαλόζογλου και τα parties των Coustas και Χούρι
Το ράλι των 11, η Βρεττού έκλεισε το deal Credia-Pantelakis, το 2% της ΔΕΗ στον Κόπι, οι αλλαγές στο deal ΟΠΑΠ-Allwyn, ζημιές για την Λιλή Περγαντά και ποιος εφοπλιστής αγόρασε VAR για το tennis court
Το ράλι των 12, τo smart money στην Ελλάκτωρ, ο Μπουτσικάκης και η μεγάλη δουλειά των ΕΑΣ, οι… ομοτράπεζοι Δένδιας – Γεραπετρίτης, τα ψώνια του εφοπλιστή Αγγέλου, οι νέες business της Μπενρουμπή, οι «ανιψούλες» του υπουργού και ο rich γάμος στο Ciragan με… IBAN
Ποιος αγόρασε Optima, τι συμβαίνει με Motor Oil, στα δικαστήρια Grivalia και Στράφτη, το super κάλεσμα της ΕΕΝΕ και του Κρίστιαν, οι γκρίνιες στην Εθνική Ασφαλιστική, η μεταγραφή στην Πειραιώς, οι κινήσεις της Μιλένας Παππά, και το πάρτι της Μελίνας Τραυλού
To turnaround story της ΑΒΑΞ, γιατί η Credia ειναι talk of the town, το πάρτι του λομπίστα στην DC, ο πρόεδρος Πιερ και η υποδοχή στο αεροδρόμιο, και η σύναξη των 25 βουλευτών στο Lolita’s
Στο σκαμνί ο Σαρακάκης, το ράλι σε Βιοχάλκο, Qualco, Ideal, η επιταγή της Βρεττού, το super ομόλογο της Aktor, το 1 δισ. του Κρίστιαν, η ώρα του Πιέρρ, το μυστήριο με Αγάπη και Κωστάντζα Σμπώκου, και η λίστα Law 20 του mononews
Τι θα κάνουν οι αγορές το 2026, η Πειραιώς στα 9,2 ευρώ, η κίνηση της Βρεττού, o Βαφειάς στον Nasdaq Tower, η «καταιγίδα» του VV και τα deal της Αγγελικούση, τα νέα μέτρα του Πιερρ, και το διαζύγιο (;) βουλευτή
Το ράλι των super 7 μετοχών, τι έγινε με Optima και Cener, ο Εξάρχου στον Λευκό Οίκο, τα big deal Prodea και Παπαλέκα, ο ανασχηματισμός με Λοβέρδο και Στυλιανίδη και γιατί φεύγει ο Τσιάρας
Ο πόλεμος Χατζηδάκη – Κρητικών, η επιτυχία της Νίκης, οι μετοχές, το end year rally και το FOMO, το νέο deal που έρχεται, τι αγοράζει ο Παπαλέκας, το κάλεσμα του Καίσαρη και το θηριώδες beef Σαρακάκη – Καρρά