• Οικονομία

    Τα 21 SOS για το φετινό επίδομα θέρμανσης

    • Βασίλης Τσεκούρας


    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την υποβολή αιτήσεων στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για το φετινό επίδομα θέρμανσης. Οι δικαιούχοι θα μπορούν να αιτούνται της επιδότησης έως και τις 11 Ιανουαρίου, προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσει σε εκκαθάριση των δηλώσεων και κατόπιν στην καταβολή του επιδόματος στους δικαιούχους.

    Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, έχουν υποβληθεί 598.760 αιτήσεις, που αποτυπώνει τις μεγάλες ανάγκες θέρμανσης των πολιτών σε όλη την επικράτεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε ένα 24ωρο έχουν υποβληθεί επιπλέον 36.000 αιτήσεις. 

    Για την καλύτερη ενημέρωση των νοικοκυριών, η ΑΑΔΕ εξέδωσε έναν οδηγό με 21 ερωτήσεις και απαντήσεις, για θέματα που αντιμετωπίζουν συχνότερα οι δικαιούχοι:

    Ερώτηση 1: Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ νια υποβολή αίτησης για το επίδομα θέρμανσης;

    Απάντηση: α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς.
    β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα τακτοποιούνται, εναλλακτικά δίνοντας Α.Φ.Μ. και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις Πράξεις Προσδιορισμού Φόρου Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων των τελευταίων πέντε (5) ετών.
    Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον Α.Φ.Μ. σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι’ αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασής σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.

    Ερώτηση 2:  Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ για καταχώριση αποδείξεων αγοράς ειδών καυσίμων;

    Απάντηση: Αποκλειστικά και μόνο χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς σας.

    Ερώτηση 3: Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το επίδομα θέρμανσης;

    Απάντηση: Μέχρι και τις 11 Ιανουαρίου 2021.

    Ερώτηση 4: Ποιες αγορές καυσίμων θέρμανσης θα συμμετέχουν στο επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2020 – 2021;

    Απάντηση: Οι αγορές που αφορούν σε πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης, φυσικό αέριο, υγραέριο, καυσόξυλα και βιομάζα (πέλετ) υπό τον όρο ο δικαιούχος να πραγματοποιήσει αγορές των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων από 1 Οκτωβρίου 2020 έως και 28 Φεβρουαρίου 2021 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης από 15 Οκτωβρίου 2020, ημερομηνία από την οποία αρχίζει η διάθεσή του.
    ΠΡΟΣΟΧΗ! Κάθε δικαιούχος δικαιούται επιδότησης ενός μόνο είδους καυσίμου θέρμανσης.

    Ερώτηση 5: Μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ για ποια είδη καυσίμων θέρμανσης πρέπει να καταχωρίσω αποδείξεις;

    Απάντηση: Για όλα τα είδη καυσίμων θέρμανσης, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης. Για το πετρέλαιο θέρμανσης, υποχρέωση καταχώρισης των παραστατικών στην Υπηρεσία μας, έχει ο διακινητής πετρελαίου θέρμανσης (ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ.), στο πληροφοριακό σύστημα ΗΦΑΙΣΤΟΣ. Η εκπρόθεσμη καταχώριση, μετά το πέρας των 14 ημερών από την ημερομηνία αγοράς, επιφέρει πρόστιμο στο μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ..

    Ερώτηση 6: Μέχρι πότε έχω προθεσμία καταχώρισης αποδείξεων αγοράς λοιπών καυσίμων (εκτός του πετρελαίου θέρμανσης);

    Απάντηση: Για αγορές από 1 Οκτωβρίου 2020 έως και 31 Δεκεμβρίου 2020 η προθεσμία καταχώρισης είναι έως 11 Ιανουαρίου 2021. Για αγορές από 1 Ιανουαρίου 2021 έως και 28 Φεβρουαρίου 2021 η προθεσμία καταχώρισης είναι έως 28 Φεβρουαρίου 2021 και ειδικά για το φυσικό αέριο η προθεσμία καταχώρισης είναι έως 31 Μαρτίου 2021.

    Ερώτηση 7: Πότε θα καταβληθεί το ποσό του επιδόματος θέρμανσης στον τραπεζικό μου λογαριασμό;

    Απάντηση: Έως 31 Ιανουαρίου 2021 για το σύνολο των αγορών που τιμολογήθηκαν έως 31 Δεκεμβρίου 2020. Έως 31 Μαρτίου 2021 για το σύνολο των αγορών που τιμολογήθηκαν έως 28 Φεβρουαρίου 2021. 
    Ειδικά για το φυσικό αέριο η πληρωμή δύναται να πραγματοποιηθεί έως 26 Απριλίου 2021.

    Ερώτηση 8: Τι θα πρέπει να κάνω ώστε να διασταυρωθεί η απόδειξη αγοράς πετρελαίου θέρμανσης;

    Απάντηση: Θα πρέπει να δώσετε στον προμηθευτή πετρελαίου θέρμανσης τα σωστά στοιχεία, ΑΦΜ και ΑΡΙΘΜΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, για να εκδώσει το παραστατικό αγοράς. Τα σωστά στοιχεία είναι εκείνα με τα οποία υποβάλατε ή θα υποβάλετε αίτηση και αναγράφονται στο αποδεικτικό υποβολής το οποίο εμφανίζεται όταν πατήσετε το μπλε εικονίδιο με την ένδειξη «PDF».
     
    Το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί στον ΑΦΜ του αιτούντος, δηλαδή στον ΑΦΜ που αντιστοιχεί στους TAXISnet κωδικούς με τους οποίους υποβλήθηκε ή θα υποβληθεί η ηλεκτρονική αίτηση.

    Στην περίπτωση πολυκατοικίας το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί είτε στον ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου που αντιστοιχεί στους TAXISnet κωδικούς με τους οποίους δημιουργήθηκε ή θα δημιουργηθεί το προφίλ της πολυκατοικίας, είτε στον ΑΦΜ πολυκατοικίας, εφόσον έχει εκδοθεί τέτοιος και έχει καταχωρισθεί από τον διαχειριστή/εκπρόσωπο της πολυκατοικίας στο σχετικό προφίλ. 

    Το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να αναγράφει τον σωστό αριθμό παροχής ρεύματος της μονοκατοικίας και στην περίπτωση πολυκατοικίας τον σωστό αριθμό παροχής ρεύματος που δηλώθηκε ως κοινόχρηστος στο προφίλ.

    Ερώτηση 9: Τι θα πρέπει να κάνω ώστε να διασταυρωθεί η απόδειξη αγοράς όταν το είδος του καυσίμου θέρμανσης είναι κάποιο από τα λοιπά καύσιμα, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης;

    Απάντηση: Θα πρέπει απλά να καταχωρίσετε στην εφαρμογή ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ τις αγορές σας. Τα στοιχεία που απαιτούνται είναι:

    1. ο αριθμός της απόδειξης αγοράς ειδών καυσίμων
    2. το ποσό/αξία της συναλλαγής
    3. ο ΑΦΜ της επιχείρησης-πωλήτριας των ειδών καυσίμων θέρμανσης
    4. η επωνυμία της επιχείρησης-πωλήτριας των ειδών καυσίμων θέρμανσης

    Σε περίπτωση που οι δικαιούχοι καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων, τότε καταχωρείται, επιπρόσθετα των ανωτέρω και τα εξής:

    1. ο αριθμός της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά ο αριθμός που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης)
    2. ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας
    3. το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο

    Σε αντίθεση με τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης, στα λοιπά είδη καυσίμων δεν έχει σημασία ο ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής ρεύματος. 

    Ερώτηση 10: Υπέβαλα την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς μου, αλλά τα παραστατικά αγοράς καυσίμων θέρμανσης αναγράφουν τον ΑΦΜ της συζύγου μου (ή το αντίστροφο). Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;

    Απάντηση: Θα υπάρξει πρόβλημα και δεν θα ολοκληρωθεί η διασταύρωση των στοιχείων μόνο αν πρόκειται για παραστατικά που αφορούν αγορά πετρελαίου θέρμανσης, ενώ για τα λοιπά είδη καυσίμων θέρμανσης η διασταύρωση θα ολοκληρωθεί χωρίς πρόβλημα.

    Στην περίπτωση προβλήματος, για να λυθεί και να ολοκληρωθεί η διασταύρωση των αγορών πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει εγκαίρως να προβείτε σε μία μόνο από τις δύο παρακάτω ενέργειες:

    α) πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος (11 Ιανουαρίου 2021), να κάνετε ανάκληση της αίτησης σας και να υποβάλει εκ νέου αίτηση η/ο σύζυγος σας με τους δικούς της/του TAXISnet κωδικούς.
    β) αν δεν έχουν περάσει 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης, μπορείτε να ζητήσετε από τον προμηθευτή σας (πρατηριούχο) να αλλάξει τον ΑΦΜ αγοραστή και να δηλώσει της/του συζύγου σας.

    Ερώτηση 11: Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω έως τις 11 Ιανουαρίου 2021 νια το επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2020- 2021;

    Απάντηση: Η εφαρμογή δεν έχει κάποιο όριο στο πλήθος των αιτήσεων που θα υποβάλετε, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη. Οι αιτήσεις θα πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας.

    Ερώτηση 12: Κατά τη χρονική περίοδο θέρμανσης 2020- 2021, έχω προμηθευτεί περισσότερα του ενός είδη καυσίμων. Μπορώ να υποβάλλω πολλαπλές αιτήσεις, μία για κάθε είδος καυσίμου;

    Απάντηση: Όχι. Σύμφωνα με την απόφαση, κάθε δικαιούχος δικαιούται επιδότησης ενός μόνο είδους καυσίμου θέρμανσης και επίσης η κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη.

    Ερώτηση 13: Ως διαχειριστής πολυκατοικίας, απαιτείται να δημιουργήσω προφίλ πολυκατοικίας όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης;

    Απάντηση: Στην περίπτωση αυτή οι αιτήσεις όλων των δικαιούχων αρκεί να γίνουν ως σε μονοκατοικίες. Η εφαρμογή δε σας εμποδίζει να δημιουργήσετε προφίλ πολυκατοικίας, αλλά δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.

    Ερώτηση 14: Ως διαχειριστής πολυκατοικίας στην οποία υπάρχει κοινός καυστήρας, τι πρέπει να κάνω όσον αφορά τα χιλιοστά θέρμανσης, την ενεργοποίηση πληρωμής και τον ΑΦΜ πολυκατοικίας;

    Απάντηση: Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα).

    Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μία κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορέσετε να ενεργοποιήσετε και την δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. 

    Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί.

    ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου. 

    Ερώτηση 15: Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

    Απάντηση: Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δε πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.

    ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά τις 11 Ιανουαρίου 2021, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως τις 28 Φεβρουαρίου 2021 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση.

    Ερώτηση 16: Είμαι διαχειριστής πολυκατοικίας, πως μπορώ να αλλάξω τα στοιχεία που εμφανίζονται στην κατανομή ενοίκων και συγκεκριμένα τα πεδία Επώνυμο και Όνομα ενοίκου;

    Απάντηση: Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν την αίτηση. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

    Ερώτηση 17: Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν υπάρχει αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

    Απάντηση: Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κτλ.. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

    Ερώτηση 18: Στην πολυκατοικία μας το κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε ως πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος/ιδιοκτήτης να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

    Απάντηση: Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας, ως κάτοικοι μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου θέρμανσης με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

    Ερώτηση 19: Τα τετραγωνικά μέτρα της οικίας μου επηρεάζουν το ποσό του επιδόματος;

    Απάντηση: Όχι

    Ερώτηση 20: Η εταιρία φυσικού αερίου χρειάζεται να προβεί σε κάποια ενέργεια προκειμένου να λάβω το επίδομα θέρμανσης;

    Απάντηση: Όχι 

    Ερώτηση 21: Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω δήλωσης ανενεργού IBAN. Πως μπορώ να τον διορθώσω;

    Απάντηση: Ο νέος αριθμός λογαριασμού IBAN θα δηλωθεί μέσω του συνδέσμου https://www.aade.gr/.

    Στο myTAXISnet επιλέγετε «Ο λογαριασμός μου» και συνδέεστε με τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς σας. Αφού συνδεθείτε, θα εμφανιστεί στα αριστερά της οθόνης το μενού της Εικόνας 2 από το οποίο επιλέγετε «Δήλωση Λογαριασμού – IBAN”. Στην οθόνη που θα εμφανιστεί επιλέγετε το πλήκτρο «Μεταβολή», δηλώνετε τον νέο αριθμό λογαριασμού IBAN και επιλέγετε το πλήκτρο «Καταχώριση».

    Eξυπηρέτηση των δικαιούχων

    οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης μπορούν να επικοινωνούν με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και την πλατφόρμα της, «myΘέρμανση», μέσω email, αλλά και τηλεφωνικά και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και να λύνουν τα όποια θέματα αντιμετωπίζουν ή τις όποιες απορίες έχουν. 

    Το email είναι το [email protected]. Το τηλέφωνο για την εξυπηρέτηση των πολιτών είναι το 2131621000 και θα λειτουργεί και μέσα στο Σαββατοκύριακο, 09:00 – 14:00. 

    Διαβάστε ακόμη:

    Η ασάφεια για τα νέα καύσιμα έφερε μείωση κατά 50% στις παραγγελίες πλοίων – Στάση αναμονής από τους πλοιοκτήτες

    Λιανεμπόριο: Πλήρης απογοήτευση για παράταση lockdown και αναστολή «click away» -Δυσαρέσκεια για τη στοχοποίηση του κλάδου



    ΣΧΟΛΙΑ