• Οικονομία

    Συντάξεις: Γρηγορότερη η διαδικασία έκδοσης με την άμεση ηλεκτρονική επικοινωνία με τον e-ΕΦΚΑ

    Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης

    Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης


    Περισσότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο αναμένεται να εξοικονομήσει ο ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) μετά την ενεργοποίηση του νέου Ψηφιακού Δωμάτιου Επικοινωνίας με τους ασφαλισμένους.

    Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, πρόκειται για μια νέα καινοτομία που τίθεται σε εφαρμογή, καθώς πλέον ο ασφαλισμένος θα έχε τη δυνατότητα μετά την υποβολή αιτήματος να κλείνει ηλεκτρονικό ραντεβού με τον υπάλληλο που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του.

    Μέσω της πλατφόρμας του e-ΕΦΚΑ, ο ασφαλισμένος θα μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησής του.

    Σε πρώτη φάση την πλατφόρμα θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι περίπου 55.000 ασφαλισμένοι που έχουν υποβάλει αίτηση για κύρια σύνταξη και οι 97.000 για επικουρική. Μετά την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων συντάξεων έως το τέλος του καλοκαιριού, η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη και στους υπόλοιπους ασφαλισμένους, προκειμένου να υποβάλουν αίτημα για το πότε μπορούν να συνταξιοδοτηθούν. Οι εν λόγω ασφαλισμένοι θα μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα Ψηφιακό Δωμάτιο μέσω του efka.gov.gr και μέσω της ενιαίας δικτυακής πύλης του Δημοσίου www.gov.gr, βάζοντας του κωδικούς taxisnet.

    Το ψηφιακό δωμάτιο θα αντικαταστήσει τρεις τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία απονομής:

    • Την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου, όπου ο e ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης,
    • την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμισή τους,
    • την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την διάρκεια του 2021 υπεβλήθησαν 225.000 αιτήσεις για κύρια σύνταξη και 150.000 για επικουρική και εφάπαξ και λόγω της ανταλλαγής χειρόγραφης αλληλογραφίας, της επιβάρυνσης του προσωπικού του e-ΕΦΚΑ και της αποστολής κλητήρων για την αποστολή φακέλων δαπανήθηκαν 10 εκατ. ευρώ. Μια συναλλαγή μέσω ταχυδρομείου στην καλύτερη περίπτωση απαιτούσε 15 ημέρες, πλέον ηλεκτρονικά θα γίνεται σε μερικά λεπτά.

    Ταυτόχρονα, μόνο για την αναζήτηση της πορείας του συνταξιοδοτικού φακέλου πραγματοποιούνται καθημερινά 15.500 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο 1555, το 20% του συνόλου των κλήσεων, ενώ για την προσκόμιση εγγράφων επισκέπτονται τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ κάθε χρόνο 100.000 ασφαλισμένοι.

    Χρήση του ψηφιακού δωματίου θα μπορούν να κάνουν και οι 458 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι. Συγκεκριμένα, μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν την ανάθεση της υπόθεσής τους σε πιστοποιημένο επαγγελματία για ανακεφαλαίωση ασφαλιστικού χρόνου και αναγνωρίσεις. Θα μπορούν να το πράξουν αυτό ακόμα και όσοι ασφαλισμένοι έκαναν την αίτησή τους πριν από την υιοθέτηση του μέτρου των πιστοποιημένων επαγγελματιών ή δεν το έχουν επιλέξει εξαρχής κατά τη διαδικασία αίτησης συνταξιοδότησης τους. Με αυτόν τον τρόπο, από τις αρχές Σεπτεμβρίου οι 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες θα αποκτήσουν και αυτοί πρόσβαση στο Ψηφιακό Δωμάτιο για να αναλάβουν τέτοιου είδους περιπτώσεις.

    Υποβολή αίτησης

    Μέσω του ψηφιακού δωματίου θα μπορούν να προχωρήσουν στις εξής ενέργειες:

    1. Να επισυνάπτουν όλα τα έγγραφα και τα δικαιολογητικά της αίτησης συνταξιοδότησης στην πλατφόρμα.

    2. Να ομαδοποιούνται όλα τα έγγραφα ανάλογα με το ποιος τα έχει επισυνάψει, δηλαδή στα «έγγραφα πολίτη» και στα «έγγραφα e-Ε.Φ.Κ.Α.». Κάθε έγγραφο συνοδεύεται από κάποιες πληροφορίες που το αφορούν και πιο συγκεκριμένα: το όνομα του αρχείου, τον τύπο του αρχείου και την ημερομηνία και την ώρα που επισυνάφθηκε.

    Όλοι οι ρόλοι χρηστών οι οποίοι έχουν πρόσβαση στις αιτήσεις μπορούν να δουν και να κατεβάσουν όλα τα έγγραφα και από τις δύο (2) ως άνω ομάδες εγγράφων. Δεν υπάρχει περιορισμός στον συνολικό αριθμό των αρχείων που μπορούν να επισυναφθούν.

    3. Να αρχειοθετούνται όλα τα μηνύματα και τα έγγραφα που ανταλλάχθηκαν στην περιοχή «Επικοινωνία» της πλατφόρμας. Δίνεται η επιλογή να ανακτηθούν τα έγγραφα που έχουν στείλει και οι δύο πλευρές. Μάλιστα οι επικεφαλής θα μπορούν να παρεμβαίνουν σε περιπτώσεις που οι υπάλληλοι καθυστερούν να απαντήσουν στους ασφαλισμένους, καθώς όλα πλέον θα είναι ηλεκτρονικά καταχωρημένα.

    Διαβάστε επίσης

    Ελληνικός τουρισμός: Μεγάλοι νικητές και με διαφορά 5άστερα και Μύκονος

    Στις δυσεύρετες φοιτητικές εστίες μπαίνουν σφήνα οι εταιρείες ακινήτων



    ΣΧΟΛΙΑ