• Οικονομία

    Απαγκίστρωση από το ΑΣΕΠ και ενίσχυση προσωπικού ζητούν οι Ρυθμιστικές Αρχές – Τι αλλάζει

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Το θέμα της ενίσχυσης με προσωπικό των Ρυθμιστικών Αρχών, έρχεται στο προσκήνιο τις επόμενες ημέρες, καθώς αναμένεται να περάσει από το υπουργικό συμβούλιο το θέμα που έχουν θέσει οι Ρυθμιστικές Αρχές της χώρας για απαλλαγή από την υποχρέωση η επιλογή προσωπικού να γίνεται από το ΑΣΕΠ και από άλλες αγκυλώσεις που εμποδίζουν τη στελέχωσή τους, με αποτέλεσμα να λειτουργούν με ελλείψεις προσωπικού.

    Οι Ρυθμιστικές Αρχές, ζητούν νομοθετικές αλλαγές που θα επιτρέψουν τη γρήγορη κάλυψη των αναγκών του σε προσωπικό, τον περιορισμό των απωλειών προσωπικού από μετακινήσεις σε άλλους φορείς και κυρίως τον περιορισμό του ρόλου του ΑΣΕΠ, στην νομιμοποίηση της πρόσληψης.

    Επίσης ζητούν τη θέσπιση μισθολογικών κινήτρων προκειμένου να προσελκύσουν υψηλής εξειδίκευσης και εμπειρίας προσωπικό και να μην εξισώνεται το νεοπροσλαμβανόμενο ειδικό επιστημονικό προσωπικό των Αρχών με το διοικητικό οικονομικό προσωπικό του υπόλοιπου δημόσιου τομέα.

    Στόχος είναι να διαμορφωθούν νομοθετικές διατάξεις που θα εκσυγχρονίζουν και θα διευκολύνουν το υπάρχον πλαίσιο προσωπικού των Ρυθμιστικών Αρχών, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε προσωπικού που αντιμετωπίζουν.

    Ειδικότερα, με πρωτοβουλία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, οι υπόλοιπες 7 Ρυθμιστικές Αρχές της χώρας (Ρυθμιστική Αρχής Ενέργειας, Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και Επιτροπή Ανταγωνισμού), συνδιαμόρφωσαν κοινές θέσεις και τις κατέθεσαν πρόσφατα στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης.

    Στόχος είναι η οριοθέτηση ενός κοινού πλαισίου και η σύγκλιση σε ορισμένες θεμελιώδεις αρχές και συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο ευέλικτο πλαίσιο για το προσωπικό των Αρχών που θα ενδυναμώνει την Ανεξαρτησία τους, βελτιώνοντας το υφιστάμενο κεκτημένο νομικό πλαίσιο αυτονομίας της κάθε αρχής.

    Ειδικότερα, οι Ρυθμιστικές Αρχές ζητούν:

    -Να αρθούν τα εξισωτικά μέτρα και κανόνες λειτουργίας τους με τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, στο βαθμό που δημιουργούν ανυπέρβλητα προβλήματα στις διαδικασίες προσλήψεων.

    -Να αρθούν μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα που ισχύουν για το δημόσιο τομέα ιδίως για τις Αρχές που δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

    -Να διευρυνθεί το πεδίο εφαρμογής ευνοϊκών διατάξεων.

    -Να εξαιρεθούν από τον κανόνα διενέργεις μιας πρόσληψης και κάθε μια αποχώρηση

    -Να απαγκιστρωθούν οι διαδικασίες πρόσληψης των Αρχών από τις μακροχρόνιες διαδικασίες που ακολουθούνται από το ΑΣΕΠ οι οποίες οδηγούν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση προσλήψεων.

    Οι Αρχές να ρυθμίζουν οι ίδιες τις διαδικασίες πρόσληψης και την επιλογή των στελεχών τους με επικύρωση των αποτελεσμάτων των σχετικών διαδικασιών από το ΑΣΕΠ. Όπως τονίζεται η διασφάλιση της ανεξαρτησίας κάθε Αρχής επιβάλλει την πρόσληψη προσωπικού από Επιτροπή που συγκροτείται με μέλη τη Διοίκησή της, ενώ οι διαδικασίες πρόσληψης πρέπει να είναι ταχείες και ευέλικτες. Το ΑΣΕΠ ωστόσο, θα μπορεί εκ των υστέρων να ασκεί έλεγχο νομιμότητας στο πλαίσιο της επικύρωσης των αποτελεσμάτων των σχετικών διαδικασιών.

    Επιπλέον προτείνεται, η απόσπαση στελεχών των Αρχών προς φορείς του Δημοσίου, κυβερνητικά όργανα, βουλευτές, ή ευρωβουλευτές να είναι δυνατή κατόπιν προηγούμενης σύμφωνης γνώμης των Ανεξάρτητων Αρχών προέλευσης.

    Τα μισθολογικά ζητήματα

    Όπως αναφέρεται στις κοινές θέσεις των Ρυθμιστικών Αρχών, το ισχύον μισθολογικό σύστημα, ειδικά για την κατηγορία του ειδικού επιστημονικού προσωπικού σε συνδυασμό με το απαιτητικό περιβάλλον εργασίας μιας Ανεξάρτητης Αρχής οδηγεί ντετερμινιστικά σε υποστελέχωση των Αρχών από πλευράς προσωπικού και ποιότητάς τους.

    Γι΄αυτό οι Αρχές προτείνουν:

    -Τη θέσπιση αμοιβών για το σύνολο των πρόσθετων προσόντων πρόσληψης

    -Τη θέσπιση αμοιβών για τη συμμετοχή σε ομάδες εργασίας

    -Τη  μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα στα όρια της βαθμολογικής

    -Την αναγνώριση επιδομάτων και bonus για την επιτυχή ολοκλήρωση εργασιών και την αποτελεσματική άσκηση αρμοδιοτήτων

    -Τη θέσπιση ρυθμίσεων για την πληρωμή των μετακινήσεων του προσωπικού

    -Τη θέσπιση ειδικού μισθολογίου με βάση τις δεξιότητες και όχι στα τυπικά προσόντα

    -Τη σταδιακή εξίσωση των αποδοχών νεοπροσλαμβανόμενου προσωπικού με τις αντίστοιχες των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων.

    Διαβάστε επίσης

    Andrea Moraru (EBRD) στο mononews: Η Ελλάδα θα βγει πιο ισχυρή από το πανδημικό σοκ – «Χρυσές» ευκαιρίες στη χώρα

    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Η απόφαση που ανακλήθηκε, ο πανίσχυρος εφοπλιστής, οι φρεγάτες και το ενδιαφέρον για τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας – Όλο το παρασκήνιο

    Hρακλής ΙΙ: Με 3 δισ. νέους τίτλους από leasing προετοιμάζονται οι τράπεζες – Πού εντοπίζονται τα προβλήματα



    ΣΧΟΛΙΑ