• Ένα χέρι κρατά έναν κορμό δέντρο σε ένα δάσος

    Ο πλανήτης στο κόκκινο: Η επόμενη μέρα

    INTERAMERICAN: Ασφάλεια σε εποχές αβεβαιότητας

    • NewsRoom

    Σε μια εποχή που η κλιματική κρίση δημιουργεί αβεβαιότητα και ανασφάλεια ο ρόλος του ασφαλιστικού κλάδου γίνεται σημαντικότερος από ποτέ. Τόσο για να αποκαταστήσει με τα προϊόντα του το αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας όσο και για καθοδηγήσει στην επόμενη μέρα υιοθετώντας τη βιωσιμότητα σε κάθε δραστηριότητά του, ακολουθώντας τα κριτήρια ESG στις επενδύσεις, στο underwriting, στο σχεδιασμό προϊόντων, στις λειτουργίες και στις συνεργασίες του.

    Η Interamerican στοχεύει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 και αναλαμβάνει εδώ και χρόνια σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση.

    Σε προϊοντικό επίπεδο, ήδη από το 2010 διαθέτει δύο «πράσινες» προϊοντικές γραμμές, την ασφάλιση της περιβαλλοντικής ευθύνης “Green line” και την ασφάλιση των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας “Energy line” ενώ το 2022 η εταιρεία εισήγαγε, μέσω της Anytime, το πρώτο «πράσινο» συμβόλαιο ασφάλισης αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

    Στον τομέα της παροχής υπηρεσιών Οδικής Βοήθειας, η μεγάλη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα οδήγησε την εταιρεία σε μια ακόμη πρωτοποριακή κίνηση, να εντάξει στον στόλο της Οδικής Βοήθειας και ηλεκτρικά ποδήλατα για την αμεσότερη και λιγότερο επιβαρυντική για το περιβάλλον, παροχή υπηρεσιών οδικής βοήθειας στο κέντρο της πόλης. Παράλληλα, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση των επαγγελματιών οδηγών για τη διαχείριση περιστατικών με ηλεκτροκίνητα οχήματα ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των εργαζομένων, των πελατών και του οχήματος.

    Παράλληλα, στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από την λειτουργία της εταιρίας, η εταιρεία υιοθετεί – πρακτικές μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, διαχείρισης αποβλήτων και ανακύκλωσης, καθώς επίσης και βιώσιμης διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

    Η Interamerican κοντά στους ασφαλισμένους της σε κάθε κρίση

    Η διαχείριση των ζημιών από φυσικές καταστροφές έρχεται στο επίκεντρο, καθώς η κλιματική κρίση που μέχρι σήμερα αποτελούσε μια θεωρητική απειλή, έγινε υπαρκτός κίνδυνος μετά τα περιστατικά των τελευταίων μηνών, με τις πυρκαγιές και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τις απώλειες ανθρώπων και ζώων, τις ανυπολόγιστες ζημιές σε καλλιέργειες, υποδομές, κατοικίες και επιχειρήσεις και τεράστιες επιπτώσεις στο περιβάλλον.

    Από την πρώτη στιγμή της καταστροφής στη Θεσσαλία, οι συνεργάτες της Interamerican που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και συγκεκριμένα σε Καρδίτσα, Βόλο, Τρίκαλα και Λάρισα βρέθηκαν στο πλευρό των ασφαλισμένων της, παρέχοντάς τους οποιαδήποτε βοήθεια και διευκόλυνση. Στη μάχη που έπρεπε να δώσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς για τη φροντίδα και την προστασία των πλημμυροπαθών η Interamerican συνέβαλε διαθέτοντας άμεσα 3 ασθενοφόρα, τα οποία παρείχαν τις πρώτες βοήθειες σε κατοίκους της περιοχής και έκαναν 40 διακομιδές ασθενών στα νοσοκομεία.

    Η γρήγορη ανταπόκριση της Interamerican και της Anytime σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες οφείλεται στην ύπαρξη και ενεργοποίηση του μηχανισμού διαχείρισης έκτακτων αναγκών, βάσει του οποίου υπήρξε έγκαιρη ενίσχυση του δικτύου με περισσότερους από 30 εμπειρογνώμονες να βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, σε ανοιχτή επικοινωνία με τους διακανονιστές ζημιών. Επιπροσθέτως τέθηκε σε εφαρμογή η διαδικασία άμεσης αποτίμησης και διευθέτησης της ζημιάς με τη συνεργασία και συναίνεση του ασφαλιζόμενου (“fast track”).

    Η Interamerican δίπλα στους πληγέντες της Θεσσαλίας
    Η Interamerican δίπλα στους πληγέντες της Θεσσαλίας

    Επιπλέον, σε συνεργασία με το Humanity Greece, έναν οργανισμό τον οποίο τόσο η Interamerican όσο και η Anytime υποστηρίζουν και συνεργάζονται, διέθεσαν όχημα της Οδικής Βοήθειας για τη μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης στη Θεσσαλία -συγκεκριμένα ήταν η πρώτη οργανωμένη αποστολή που έφτασε στην περιοχή. Επιπλέον, διατέθηκε χώρος για την προσωρινή αποθήκευση και φύλαξη ειδών που συγκεντρώθηκαν στο Car Point, τη μονάδα αποζημίωσης και επισκευής αυτοκινήτων στην Αθήνα, ενώ καλύφθηκε η δαπάνη μίσθωσης φορτηγού οχήματος για τη μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης στη Θεσσαλία.

    Επιπρόσθετα, εθελοντές εργαζόμενοι της Interamerican & Anytime βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο Συντονιστικό Κέντρο του Humanity Greece βοηθώντας στις απαραίτητες καταγραφές και ταξινομήσεις ειδών πρώτης ανάγκης, πριν σταλούν στις πληγείσες περιοχές.

    Τέλος, θέλοντας η συμβολή των Interamerican & Anytime να είναι ουσιαστική και να καλυφθούν συγκεκριμένες ανάγκες των μονάδων που επιχειρούν στην περιοχή, προχώρησαν στην κάλυψη σημαντικής δαπάνης εξοπλισμού της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης αλλά και κάλυψης μέρους της κτηνιατρικής δαπάνης ζώων από πυρόπληκτες και πλημμυροπαθείς περιοχές που μεταφέρθηκαν στις εγκαταστάσεις του Dog’s Voice στο Μαρκόπουλο.

    Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Interamerican, δήλωσε: «Βρισκόμαστε από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των ασφαλισμένων μας και όλων των συμπολιτών μας που δοκιμάζονται από τις καταστροφικές συνέπειες της κακοκαιρίας “Daniel”, αξιοποιώντας στο έπακρο όλα τα μέσα, τις υποδομές και την τεχνογνωσία που διαθέτει ο όμιλος Interamerican. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εργαζόμενους και ασφαλιστικούς συμβούλους της Interamerican που καταβάλουν καθημερινά κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διευκόλυνση και φροντίδα των ανθρώπων που μάς έχουν εμπιστευτεί την ασφάλεια της περιουσίας τους».

    Δομημένο σύστημα διαχείρισης έκτακτων αναγκών

    Χάρη στο δομημένο σύστημα διαχείρισης έκτακτων αναγκών, το οποίο η εταιρία έχει δημιουργήσει και εφαρμόζει σε αντίστοιχες περιπτώσεις, η Interamerican και η Anytime ανταποκρίθηκαν γρήγορα στις πρωτόγνωρες συνθήκες. Υπήρξε έγκαιρη ενίσχυση του δικτύου με περισσότερους από 30 εμπειρογνώμονες να δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, σε ανοιχτή επικοινωνία με τους διακανονιστές ζημιών. Επιπροσθέτως τέθηκε σε εφαρμογή η διαδικασία άμεσης αποτίμησης και διευθέτησης της ζημιάς με τη συνεργασία και συναίνεση του ασφαλιζόμενου (“fast track”).

    Κομβικό ρόλο από τις πρώτες στιγμές στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων αλλά και της τοπικής κοινωνίας διαδραμάτισαν οι ιδιόκτητες μονάδες της Οδικής και Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας της Ιnteramerican. Ο υφιστάμενος στόλος στην περιοχή ενισχύθηκε περαιτέρω και τελικά πάνω από 30 οχήματα της Οδικής Βοήθειας αλλά και 3 πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα, συνέδραμαν το έργο των Αρχών και προσέφεραν πολύτιμες υπηρεσίες στους συνανθρώπους μας. Ενδεικτικά, έως σήμερα προσφέρθηκαν υπηρεσίες σε πάνω από 1.500 οχήματα, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 40 διακομιδές προς τις τοπικές δομές υγείας ενώ παρασχέθηκαν πρώτες βοήθειες σε 30 και πλέον συνανθρώπους μας από τα πληρώματα των ασθενοφόρων.

    Η Interamerican δίπλα στους πληγέντες της Θεσσαλίας
    Η Interamerican δίπλα στους πληγέντες της Θεσσαλίας

    Έως σήμερα πάνω από 2.000 αιτήσεις αποζημίωσης έχουν κατατεθεί στην Interamerican από ασφαλισμένους της που επλήγησαν από την πρόσφατη κακοκαιρία “Daniel”, με το συνολικό ποσό να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 70 εκ ευρώ. Από τις παραπάνω αιτήσεις, 750 αφορούν τον κλάδο αυτοκινήτου και οι υπόλοιπες τους κλάδους ακίνητης περιουσίας. Ενδεικτικό του μεγέθους της καταστροφής από την κακοκαιρία “Daniel” στη Θεσσαλία είναι το γεγονός ότι ο όγκος των περιστατικών αποζημίωσης για ακίνητη περιουσία που υποδέχθηκε η εταιρία τις πρώτες τέσσερις ημέρες, υπό κανονικές συνθήκες αντιστοιχεί σε αριθμό αναγγελιών διαστήματος τεσσάρων μηνών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 95% των ζημιών έχει ήδη αποτιμηθεί από τους πραγματογνώμονες της εταιρίας και πως από τη δεύτερη κιόλας εργάσιμη ημέρα μετά το συμβάν, ξεκίνησαν οι καταβολές πληρωμών στους δικαιούχους ασφαλισμένους της Interamerican.

    Βιώσιμη Επιχειρηματική Λειτουργία, τα Βιώσιμα Προϊόντα και τις Υπηρεσίες

    Η Interamerican ενσωματώνει τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης (ESG), στην επιχειρηματική στρατηγική του Ομίλου, διέποντας όλες τις λειτουργίες του. Η νέα στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης της Εταιρείας αποτυπώνει την προσπάθεια του ομίλου να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, την ευημερία του κοινωνικού συνόλου και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους συνεργάτες, τον μέτοχο και τα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη του.

    Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης του ομίλου αναπτύσσεται σε τρεις βασικούς πυλώνες, τη Βιώσιμη Επιχειρηματική Λειτουργία, τα Βιώσιμα Προϊόντα και τις Υπηρεσίες και τη Δημιουργία Αξίας για τα ενδιαφερόμενα μέρη, που αποτελούν τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του ομίλου. Το περιεχόμενο της Έκθεσης, έχει αναπτυχθεί σύμφωνα τα ανανεωμένα πρότυπα GRI Reporting Standards 2021, ακολουθώντας την επιλογή “In accordance” και ενσωματώνοντας τα “GRI reporting principles”, τον Οδηγό Δημοσιοποίησης Πληροφοριών ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών, το πρότυπο AA1000 Accountability Principles Standard, ενώ οι επιδράσεις της Εταιρείας έχουν αντιστοιχηθεί με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.

    Η Interamerican είναι από τις πρώτες ελληνικές εταιρείες που ακολουθούν τα νέα πρότυπα GRI 2021, σε εθελοντική βάση, αφού έχουν τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του έτους 2023.

    Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιάννης Καντώρος, «Με απόλυτο σεβασμό στα ενδιαφερόμενα μέρη μας, τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, πιστεύουμε ότι αυτή η έκθεση θα σάς βοηθήσει να γνωρίσετε καλύτερα την εταιρεία, τις αρχές και τις αξίες που τη διέπουν, τις επιχειρηματικές προκλήσεις και προτεραιότητές της αλλά και τον ρόλο που θέλει να διαδραματίζει ως υπεύθυνος εταιρικός πολίτης στην οικονομία, το περιβάλλον και την ευρύτερη κοινωνία».

    Σύμφωνα με την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Interamerican σε €226,9 εκ. ήταν οι αποζημιώσεις που έδωσε η εταιρεία στο σύνολο των προϊοντικών γραμμών, στα €178,13 εκ. Κοινωνικό Προϊόν και η συνεισφορά της στο 0,1% του ελληνικού ΑΕΠ. Έχει Δείκτη Σύστασης ΝPS, 71 στα προϊόντα και 59 στις υπηρεσίες και 92% βαθμός ικανοποίησης πελατών και τα ποσοστά Φερεγγυότητας της αγγίζουν το 239%.

    Όσον αφορά τους εργαζόμενους, δεν έχει υπάρξει κανένα συμβάν διάκρισης σε θέματα άνισης μεταχείρισης, ίσων ευκαιριών ή έλλειψης σεβασμού των εργαζομένων, ενώ το 90% των εργαζομένων έλαβε αμοιβές υψηλότερες των ελάχιστων προβλεπόμενων από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, έγιναν 103 νέες προσλήψεις και πραγματοποιήθηκαν 12.926 συνολικές ώρες εκπαίδευσης.

    Παρουσία έχει και στην υποστήριξη της πράσινης ενέργειας, με €1,5 δισ. συνολική ασφαλιστική κάλυψη μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε. και 2 προϊοντικές γραμμές με επίκεντρο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), “Green Line” και “Energy Line”. Τέλος έχει δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό προβλεπτικό μοντέλο εκτίμησης και χαρτογράφησης κινδύνων από καταστροφικά φαινόμενα (το ΥΑΝΤΑΣ).

    Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ο πλανήτης στο κόκκινο: Η επόμενη μέρα»

    Διαβάστε επίσης:

    Κλιματική αλλαγή: Πού βρισκόμαστε

    Ασφαλιστική αγορά: Η απάντηση στην ανασφάλεια που προκαλεί η κλιματική κρίση

    Εθελοντική Αγορά Άνθρακα: Πώς χρηματοδοτεί πράσινα έργα και βιοποικιλότητα