Λίγο πριν από τον απολογισμό της χρονιάς που φεύγει και με το βλέμμα ήδη στη νέα που έρχεται, η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, άνοιξε το χριστουγεννιάτικα στολισμένο γραφείο της και μας υποδέχθηκε για μια συνέντευξη με ανθρώπινο χαρακτήρα και ουσία.
Ζεστή, προσιτή παρουσία, αναλυτική και μετρημένη στα λόγια της, με μια εσωτερική χαρά που φαίνεται όταν ο λόγος της ξεφεύγει από το βάρος του χαρτοφυλακίου της και το σφικτό απαιτητικό πρόγραμμά της.
Καθισμένη απέναντι μου μ’ ένα γήινο κουστούμι, απομονώνει για λίγο τα κινητά και τους δεκάδες φακέλους που την περιμένουν να διαβαστούν. Και κάπως έτσι μπαίνουμε σε μια συζήτηση για τις αναμνήσεις της από τα παιδικά και μαθητικά χρόνια στα δημόσια σχολεία των Αμπελοκήπων. Με έναν πατέρα αυστηρό εκπαιδευτικό που δύσκολα ξέφευγε κάτι από το ραντάρ του -την «τσίμπαγε» στην κοπάνα- με την ίδια να αυτοχαρακτηρίζεται με χαμόγελο «σπασικλάκι» μαθήτρια, αλλά και λίγο αγοροκόριτσο… Από τότε της άρεσε το ποδόσφαιρο.

Η σχέση της με την εκπαίδευση πολύ βαθιά. Πατέρας, θείοι, ξαδέλφια, όλοι εκπαιδευτικοί. Τα αρχικά όνειρα για τη Νομική και τη δικηγορία εγκαταλείφθηκαν γρήγορα για να ακολουθήσει την οικογενειακή παράδοση.
Θυμάται την πρώτη μέρα ως καθηγήτρια Αγγλικών σε μια τάξη ΙΕΚ, εκείνη σε ηλικία 22 ετών και οι μαθητές 19-20 ετών, σχεδόν συνομήλικοι!
Πώς βρέθηκε από τα θρανία του σχολείου στα έδρανα της Βουλής και σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας να χαράσσει εκπαιδευτική πολιτική;
Μιλήσαμε για τα ανοικτά μέτωπα που υπάρχουν στην Παιδεία και τη δουλειά που γίνεται. Από τα εκπαιδευτικά κενά μέχρι τι μένει να καλύψει η Δ’ φάση προσλήψεων που έρχεται μετά τις γιορτές, τι κάνουν για να αντιμετωπιστεί το θέμα της στέγασης των εκπαιδευτικών και τα κονδύλια του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση.

Τι λέει για τη βία ανηλίκων και τον σχολικό εκφοβισμό, θέμα που απασχολεί έντονα την κοινωνία και πώς ενισχύονται τα σχολεία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς;
Πώς προχωράει το πρόγραμμα ανακαίνισης και αναβάθμισης δημοσίων σχολείων Μαριέττα Γιαννάκου, πόσα δημόσια Ωνάσεια σχολεία θα προστεθούν από τη νέα σχολική χρόνια και πόσα Πειραματικά;
Η είσοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο αναγκαίος μετασχηματισμός προς ένα σχολείο του αύριο αποτελούν ζητούμενο και αντικείμενο συζήτησης στο Υπουργείο.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τη λειτουργία των ξένων μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, από τα ονόματα που ακούγαμε ποια θα έρθουν και πώς δεν θα αποδυναμωθούν τα δημόσια ΑΕΙ;

Υπάρχει ελεύθερος χρόνος και τι την ευχαριστεί να κάνει;
Αναφέρεται στην αγάπη της για τον Παναθηναϊκό, τον σύντροφό της που γνώρισε στην ίδια θύρα στο γήπεδο, στους πολιτικούς από αντίπαλα κομματικά στρατόπεδα με τους οποίους έχει φιλίες και στο αν θα μπει τελικά το μάθημα… υφαντικής στα σχολεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Λεωφόρος Συγγρού: Συνελήφθη 31χρονος οδηγός μηχανής – Οδηγούσε με 161χλμ/ώρα (Βίντεο)
- Μιχαηλίδου: Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο – Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2026 ανακηρύχθηκε η Θέρμη
- Γκίκας από Άγιο Ευστράτιο: Εγκαινιάζουμε ένα υπερσύγχρονο Σκάφος – Πλωτό ασθενοφόρο που προσθέτει νέες δυνατότητες στο Λιμενικό
- Κικίλιας: «Ολοκληρώθηκαν πληρωμές 22,16 εκ. ευρώ για το μεταφορικό ισοδύναμο»