• Mononews TV

    Ροζακέας: Γιατί το διαζύγιο του Ομίλου Σαράντη με την Estee Lauder είναι win-win συμφωνία – mononewsTV


    Το «διαζύγιο» του Ομίλου Σαράντη με την Estee Lauder μετά από 21 χρόνια συνεργασίας αποτελεί μια win-win συμφωνία, σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου.

    Η πώληση του 49% στο Joint Venture με την Estee Lauder έναντι 55,2 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή του τιμήματος δεν ήταν απόφαση εν μια νυκτί, αλλά προϊόν συζητήσεων με γνώμονα τα συμφέροντα της εταιρείας και σύμφωνα με τη στρατηγική go-to-market της ELC, εξηγεί στο mononews.gr, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και CFO της εισηγμένης, Κώστας Ροζακέας.

    Εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η αποεπένδυση έγινε νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα που είχε συμφωνηθεί, αναφέρεται στις σχέσεις της διοίκησης του ομίλου με την Estee Lauder και διευκρινίζει το πώς ο όμιλος θα καλύψει στα επόμενα χρόνια την κερδοφορία που χάνει από την πώληση της συμμετοχής του.

    H συμφωνία με την ELC προέβλεπε σταδιακή αποεπένδυση έως το 2028. Ποια ήταν η λογική της συμφωνίας και γιατί εντέλει ήρθε νωρίτερα το τέλος της συνεργασίας με τον αμερικανικό κολοσσό;

    Η ELC και ο Όμιλος Σαράντη είχαν συμφωνήσει από το 2019 την παράταση της συμφωνίας για το Joint Venture (JV) που έληγε το 2021 (είχε ιδρυθεί το 2001 με εικοσαετή διάρκεια) για μέχρι το 2028 και τη σταδιακή πώληση του ποσοστού της Σαράντης με άσκηση call options ως εξής: 9%, 25% και 15% με βάση τις οικονομικές καταστάσεις του 2021, 2024 και 2027 αντιστοίχως.

    Αυτό σημαίνει ότι ο Όμιλος θα έπεφτε ως ποσοστό συμμετοχής στο 40% για τα έτη 2022-2024 και 15% για τα έτη 2025-2027.

    Η λογική της συμφωνίας ήταν για μεν τον Όμιλο να κάνει μια σταδιακή ομαλή έξοδο, για δε την ELC να παραλάβει σταδιακά την διοίκηση και το Knowhow της εταιρείας στα εμπορικά θέματα και τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.

    Μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και την εκτόξευση του κόστους ζωής, το οποίο θα επέφερε τα επόμενα χρόνια σμίκρυνση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή, εκτιμήσαμε ότι το ύψος των κερδών του 2021 δεν θα ήταν στο μέλλον διατηρήσιμο και ειδικότερα τα τρία επόμενα χρόνια όπου θα είχαμε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω του ποσοστού μας στο 40%.

    Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι όταν υπάρχει κρίση και αβεβαιότητα για το μέλλον, οι πρώτοι τομείς της οικονομίας που πλήττονται είναι αυτοί των προϊόντων πολυτελούς διαβίωσης, τομέας στον οποίο το JV δραστηριοποιείται.

    Εκτιμήσαμε όλα τα δεδομένα και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην πώληση του 49%, κλειδώνοντας το τίμημα προς όφελος του Ομίλου  και των μετόχων του και αποφεύγοντας τα ρίσκα των αγορών.

    Στην αγορά δόθηκε η εικόνα ότι το «διαζύγιο» με την  Estee Lauder ήταν εσπευσμένο και κάτω από πίεση. Με λίγα λόγια, ότι η απόφαση για την  πώληση του ποσοστού έγινε εν μια νυκτί.

    Αυτό όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά είναι τελείως ανεδαφικό.  Η ELC παρότι έστειλε προειδοποίηση για την εξάσκηση του call option του 9% ουδέποτε ολοκληρώθηκε.

    Αντιθέτως άρχισαν συζητήσεις για την πώληση του συνόλου της συμμετοχής του Ομίλου ης Σαράντη, καθώς αυτό ήταν σύμφωνο με την σημερινή στρατηγική go-to-market της ELC, όπως αναφέρθηκε στην -από 16/6/2022- ανακοίνωση μας προς το επενδυτικό κοινό, η οποία έχει εγκριθεί και από την ELC.

    Όπως ήδη ανέφερα, η αβεβαιότητα που έφερε η έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και οι οξύτατες πληθωριστικές πιέσεις που δέχονται οι καταναλωτές με ορατό τον κίνδυνο της μείωσης της αγοραστικής δύναμης στα επόμενα χρόνια, οδήγησε τον Όμιλο να εξετάσει αυτό το ενδεχόμενο. Οι συζητήσεις κατέληξαν σε συμφωνία στις 15 Ιουνίου 2022 και φυσικά δεν έγιναν  εν μια νυκτί, καθώς τέτοιες σημαντικές διαπραγματεύσεις απαιτούν τον χρόνο τους.

    Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9



    ΣΧΟΛΙΑ