• LIFE&STYLE

    Όλοι νόμιζαν ότι ο Zuckerberg ήταν τρελός που έδωσε 1 δις δολάρια για μία άσημη εφαρμογή, όμως τελικά ήταν μια λαμπρή ιδέα…

    μαρκ ζακερμπεργκ

    Μαρκ Ζάκερμπεργκ


    Τον Απρίλιο του 2012 ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, έκανε κάτι το αδιανόητο: εξαγόρασε έναντι 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων την εφαρμογή φωτογραφιών Instagram, που τότε μετρούσε μόλις δύο χρόνια ζωής, είχε μηδενικά κέρδη, δούλευαν σε αυτήν μόλις 13 άτομα, και πιθανότατα οι επενδυτές στους οποίους απευθυνόταν εκείνη την περίοδο ο Zuckerberg, όταν το Facebook έμπαινε στο Χρηματιστήριο, δεν είχαν καν ακούσει για την εφαρμογή αυτή.

    Μάλιστα, η κίνηση αυτή είχε προκαλέσει σε πολλούς επενδυτές ανησυχία, ότι ο Zuckerberg είναι παρορμητικός και ενδεχομένως να μην είναι ο κατάλληλος για να διοικήσει μία τόσο μεγάλη επιχείρηση όσο είναι το Facebook. Κι όμως: αυτή η κίνηση ήταν μία από τις πιο έξυπνες που έχει κάνει ποτέ ο Mark Zuckerberg.

    Το Instagram κλέβει την παράσταση στον απολογισμό του Facebook για τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου του 2015, αν και δεν είναι σαφές ακριβώς πόσο συνεισφέρει σε αυτά. Ο Evan Wilson, αναλυτής της Pacific Crest Securities, εκτιμά ότι το Instagram αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην εντυπωσιακή αύξηση των προβολών διαφημίσεων κατά 29% σε ετήσια βάση το δ’ τρίμηνο του 2015, ενώ ο Paul Vogel της Barclay’s υπολογίζει τα έσοδα του Instagram κατά την ίδια περίοδο σε 276 εκατομμύρια δολάρια και εκτιμά ότι το 2016 αυτά θα ξεπεράσουν το 1,3 δις δολάρια – με άλλα λόγια, αυτή είναι μόνο η αρχή.

    Όμως υπάρχει και ένας ακόμα λόγος που η απόκτηση του Instagram ήταν μία εξαιρετική ιδέα: πολλές διαδικτυακές υπηρεσίες χάνουν γρήγορα τη φρεσκάδα τους, και οι νεώτεροι χρήστες τους «μεταναστεύουν» σε άλλες υπηρεσίες, πιο καινούργιες και πιο «cool». Όμως το Instagram όχι μόνο κρατά τους χρήστες του (που πλέον ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια), αλλά βοηθά και το Facebook να διατηρήσει την επιρροή του στους νεώτερους σε ηλικία χρήστες.

    Ενδεικτικά είναι αυτά τα δύο σχόλια από εφήβους σε μία πρόσφατη έρευνα του Business Insider για τη σχέση των εφήβων με την τεχνολογία:

    «Χρησιμοποιώ το Facebook, αλλά νιώθω ότι δεν μπορώ να είμαι ο εαυτός μου εκεί, γιατί οι γονείς μου και οι γονείς των φίλων μου είναι φίλοι μου στο Facebook. (16 ετών)

    «Στο Snapchat και στο Instagram λατρεύω να μοιράζομαι φωτογραφίες με όλα τα πράγματα που κάνω και τα μέρη που πηγαίνω. Επίσης μου αρέσει να βλέπω τι κάνουν οι άλλοι. (15 ετών)

    Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αναγνωρίζει το Facebook. Στην τελευταία ετήσια έκθεσή του, το Facebook παραδέχθηκε πως κάποιοι από τους νεώτερους χρήστες του «ασχολούνται ενεργά με άλλα προϊόντα και υπηρεσίες, παρόμοιες ή υποκατάστατα των προϊόντων και υπηρεσιών του Facebook, και πιστεύουμε ότι κάποιοι από τους χρήστες μας έχουν περιορίσει την ενασχόλησή τους με το Facebook λόγω της αυξημένης απασχόλησής τους με αυτά τα προϊόντα και υπηρεσίες».

    Ο Zuckerberg το γνώριζε αυτό ήδη από την άνοιξη του 2012, όταν αποκτούσε το Instagram. Αυτό που σε όλους τους άλλους έμοιαζε με μία παρορμητική γκάφα ήταν στην πραγματικότητα η διορατική ανάλυση μίας κρίσιμης αδυναμίας του μοντέλου του Facebook, και μία «ασφάλεια» ύψους 1 δις δολαρίων για να προστατευθεί από την αδυναμία αυτή. Και εκ των υστέρων αποδεικνύεται ότι ήταν μία πολύ έξυπνη κίνηση…



    ΣΧΟΛΙΑ