• media Sonia gif

    Media

    O Κυριακού και το Vice, η απόφαση του Μαρινάκη για το debate, o Τάνες παίζει δυνατή μπάλλα, τα αντανακλαστικά του Φιλιππόπουλου και η μεγάλη κόντρα Κουτροκόη – Οικονόμου

    • Σόνια Χαϊμαντά

    Περιεχόμενα

    Θοδωρής Κυριακού: Είναι president και όχι …Vice president

    Προβληματισμένος είναι ο πρόεδρος του ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ Θοδωρής Κυριακού για την τύχη του Vice και της Vice Greece και το «ανάχωμα» που θα πρέπει ενδεχομένως να κτίσει για να αποτρέψει τους μετασεισμούς που προκαλεί η αναμενόμενη κατάθεση πτώχευσης της μητρικής Vice Media.

    Ο κατήφορος για το πολλά υποσχόμενο συγκρότημα ξεκίνησε το 2022, πέντε χρόνια μετά το 2017 οπότε οι επενδυτές το αποτίμησαν στα $5,7 δις με το σημερινό πωλητήριο ωστόσο να μην ξεπερνά το $1 δις.

    Αλλά και αυτό το ποσόν φαντάζει «αλμυρό» για τους ενδιαφερόμενους.

    Να θυμίσουμε ότι το Vice συγκέντρωσε περισσότερα από $30 εκατ. σε χρηματοδότηση χρέους τον περασμένο Φεβρουάριο από την Fortress Investment Group, έναν από τους μεγαλύτερους πιστωτές της.

    Η Fortress είχε ήδη συμμετάσχει στον γύρο χρέους ύψους $250 εκατ. του Vice για το 2019. Εάν η εταιρεία χρεοκοπούσε, είναι πιθανό η Fortress να πάρει τον έλεγχο της Vice και να διεξαγάγει δημοπρασία για να την πουλήσει. Το 2022, τα έσοδα του Vice ήταν περίπου $ 600 εκατ, περίπου το ίδιο ποσό που κέρδισε το 2018-και δεν ήταν κερδοφόρο.

    Ο  παγκόσμιος πρόεδρος ειδήσεων και ψυχαγωγίας της εταιρείας, Jesse Angelo, ανακοίνωσε ήδη την αποχώρησή του ενώ την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία δήλωσε ότι ακυρώνει το εμβληματικό πρόγραμμα Vice News Tonight και καταργεί 100 θέσεις εργασίας.

    Τον περασμένο Ιούλιο, στη διαδικασία αγοράς του Vice είχε εμπλακεί και ο όμιλος Antenna Group, που έχει από το 2014 στρατηγική συνεργασία με το Vice και λειτουργεί το Vice Greece. Πιο συγκεκριμένα,  ο ΑΝΤΕΝΝΑ, συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλους επενδυτές, όπως η Lupa Systems του James Murdoch, η TPG, η TCV καθώς και η Sixth Street, στον πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης του VICE Media Group, που κατάφερε να συγκεντρώσει $135 εκατ.

    Νωρίτερα, η ηγετική παρουσία του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ στις περιοχές της ΝΑ και ΚΑ Ευρώπης, καθώς και στην Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών, επέτρεψε στη VICE Media να επεκταθεί επιτυχώς στην Ελλάδα, τη Σερβία και τη Ρουμανία, με στόχο να ηγηθεί της επέκτασης του VICE σε ολόκληρη την περιοχή, μέσα από διάφορες πλατφόρμες.

    Όμως αυτό το πλάνο φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή κινδυνεύει.

    Γιώργος Τάνες: To πρώτο βιολί στην επικοινωνία της ΝΔ και τα άλλα «όργανα» του ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ

    Η σχέση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον συνιδρυτή της εταιρείας μάρκετινγκ διαφήμισης και επικοινωνίας Frank and Fame, Γιώργο Τάνε, συνοψίζεται στην περιβόητη φράση του γκουρού του personal leadership  Warren Bannis: «Οι μάνατζερ κάνουν τα πράγματα σωστά. Οι ηγέτες κάνουν τα σωστά πράγματα».

    Πράγματι, όπως και το 2019 ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμπιστεύθηκε το δημιουργικό της επικοινωνίας της Ν.Δ. στον Γιώργο Τάνε που διαχειρίζεται ορισμένα από τα πιο ισχυρά διεθνή brands και δημόσιες καμπάνιες, ανάμεσά τους και την προώθηση του brand Ελλάδα στο εξωτερικό.

    Ο Γ. Τάνες είναι γιός του Μηνά Τάνε (πρώην πρόεδρος Lavipharm, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Food Plus) και παντρεμένος με την Έλλη Ιωάννου, κόρη του εκ των βασικών μετόχων της κατασκευαστικής Άβαξ, Δάκη Ιωάννου.

    Η εταιρεία, της οποίας συνιδρυτής επίσης είναι ο Θανάσης Παπαθανασίου, βρίσκεται στην κορυφή της προτίμησης ισχυρών brands (ERGO, Amstel, Olympiakos, Heineken, Πλαίσιο, Καραμολέγκος, Avin). Σε επίπεδο media agencies, η Ν.Δ. συνεργάζεται προεκλογικά με την Initiative ενώ την παραγωγή των καμπανιών υπογράφει η TopcutModiano.

    Κεντρικό πρόσωπο της προβολής της δημόσιας εικόνας του πρωθυπουργού και της καμπάνιας στα social media είναι η διευθύντρια επικοινωνίας του, Κύρα Κάπη ενώ επικεφαλής της ομάδας social media είναι ο Έρικ Θανόπουλος-Παρκς, υπεύθυνος ψηφιακών Μέσων του πρωθυπουργού.

    Στον σχεδιασµό της κεντρικής καµπάνιας συμβάλλει και ο υφυπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Θ. Λιβάνιος, campaign manager στο ∆ηµιουργικό.

    Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ πορεύεται με τις admine των Μιχάλη Αδάκτυλου, Τηλέμαχου Μαυράκη, Νίκου Ευμορφίδη και Γιώργου Ζωγράφου (δημιουργικό και media) και Stefi & Lynx (παραγωγή).

    Στα social media υπό την καθοδήγηση της διευθύντριας Επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ-Κινήµατος Αλλαγής, Στεφανίας Μουρελάτου, συνεργάζεται ο Βασίλης Πανάγου, γνώστης του Digital Marketing και Web Development.

    O ΣΥΡΙΖΑ, συνεργάζεται για τις ανάγκες της καμπάνιας του με στελέχη της αγοράς επικοινωνίας που λειτουργούν αυτόνομα από τις διαφημιστικές στις οποίες εργάζονται.

    Στο tik tok και το youtube η Ελλάδα αναστενάζει

    Σε αυτή την προεκλογική περίοδο παρατηρούμε τους πολιτικούς αρχηγούς, ιδίως της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, να έχουν  τηλεοπτικές εμφανίσεις σε πιο χαλαρά μέσα όπως ψυχαγωγικές εκπομπές και social media. Έως τώρα έχουμε 4 εμφανίσεις αρχηγών στο YouTube: τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη Νεφέλη Μεγκ και τον Αλέξη Τσίπρα στο ZoePreTV της  Zoe Pre, τον Γιάννη Βαρουφάκη (ΜέΡΑ25) στον zaraleaksTV του Χριστόφορου Ζαραλίκου και τον Δημήτρη Κουτσούμπα (ΚΚΕ) στο ίδιο κανάλι.

    20 εκατ. ευρώ στους εκδότες για να επουλώσουν τα «τραύματα» του πολέμου της Ουκρανίας, 9 εκατ. ευρώ για τους καναλάρχες

    Με έναν αυτοσχέδιο, πλην ισχυρό «τεχνητό αναπνευστήρα» 20 εκατ. ευρώ συνδέει η κυβέρνηση εκδότες εφημερίδων και περιοδικών στηρίζοντάς τους για το αυξανόμενο κόστος μεταφοράς και χαρτιού λόγω της ρωσικής επίθεσης κατά της Ουκρανίας, των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Ε.Ε. και τους διεθνείς εταίρους της και των αντιμέτρων που λαμβάνονται, από τη Ρωσία.

    Το μέτρο αποσκοπεί να διασφαλίσει ότι οι εκδότες – εφημερίδων και περιοδικών – αντιμέτωποι με την αύξηση των τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών και την οικονομική αβεβαιότητα – μπορούν να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους.

    Η νομική βάση για το μέτρο είναι το άρθρο. 81 του Ν/ 4949/2022 ενώ οι διαδικασίες και οι όροι χορήγησης της ενίσχυσης καθορίζονται στην τροποποιημένη Α1105/29-07-2022 ΚΥΑ με θέμα «Διαδικασία και όροι επιχορήγησης για το 2022 του κόστους μεταφοράς για τη διανομή και το εκτυπωτικό χαρτί των επιχειρήσεων που εκδίδουν εφημερίδες και περιοδικά τοπικής, περιφερειακής και πανελλαδικής κυκλοφορίας, οι οποίες επλήγησαν από τη σοβαρή οικονομική διαταραχή που προκάλεσε η ρωσική επίθεση στην Ουκρανία και οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την Ε.Ε. και τους διεθνείς εταίρους, καθώς και τα αντίμετρα που ελήφθησαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4949/ 4949. 81 του ν. 4949/2022». Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι οι επιχειρήσεις με έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση την Ελλάδα που λειτουργούν νόμιμα, έχουν υποβάλει δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. κ.ά.

    Αλλά και οι καναλάρχες δεν θα μείνουν παραπονούμενοι.

    Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ που φέρει τις υπογραφές των Θόδωρου Σκυλακάκη, αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών και Γιάννη Οικονόμου, υφυπουργού στον πρωθυπουργό, απαιτείται η οικονομική στήριξη (9 εκατ. ευρώ) επιχειρήσεων παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας, «καθώς προάγουν την πολυφωνία, τον πλουραλισμό και την ποιότητα στο δημόσιο διάλογο».

    Κωνσταντίνος Ζούλας: τα έλυσε όλα τα υπόλοιπα, «καθάρισε» με τη φυσική νοημοσύνη στην ΕΡΤ και έφτιαξε τον Ερμή, τον πρώτο Έλληνα εικονικό παρουσιαστή με τεχνητή νοημοσύνη!

    «Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας! Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας στο στούντιο 4 της ΕΡΤ.

    Είναι το στούντιο το οποίο σε λίγες μέρες θα φιλοξενήσει το debate των πολιτικών αρχηγών με συντονιστή τον Γιώργο Κουβαρά. Κανονικά θα έπρεπε να κάνει εκείνος αυτή την παρουσίαση, αλλά λόγω φόρτου εργασίας επιστράτευσαν εμένα.

    Η αλήθεια είναι ότι εγώ το μόνο που ζήτησα είναι να κάνω έναν πιλότο εκπομπής. Φαίνεται όμως ότι τους έβαλα ιδέες. Θέλουν λέει, να ακολουθούν πάντα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας…». Με αυτά τα λόγια αυτοσυστήθηκε τις προάλλες ο νέος εικονικός παρουσιαστής της ΕΡΤ (φέρνει λίγο στον Φώτη Καφαράκη ή είναι ιδέα μας;), ονόματι Ερμής – με τη χρήση τεχνολογίας deep fake –  παρουσιάζοντας τα στούντιο από τα οποία θα μεταδοθούν το debate και η εκλογική βραδιά αλλά και το ανανεωμένο ERTNEWS.

    Δεν έχει ακούσει προφανώς ο πρόεδρος της ΕΡΤ Κωνσταντίνος Ζούλας ότι η Δημοσιογραφία κινδυνεύει από την Τεχνητή Νοημοσύνη (μέχρι να τη δαμάσει και να την αξιοποιήσει;) ούτε του έχουν πει κάτι για τις θέσεις εργασίας των παρουσιαστών που εκλείπουν, ούτε για το πόσο ασήμαντοι εργασιακά κινδυνεύουν να γίνουν δημοσιογράφοι, κειμενογράφοι, παρουσιαστές, ταμίες τραπεζών και μια σειρά από επαγγέλματα;

    Μάλλον θεωρεί ότι δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ να βρεθεί εικονικός πρόεδρος που θα μπορούσε να ασκήσει τα καθήκοντά του και να του φάει τη θέση…

    Debate: Τι λένε Χατζηνικολάου, Παπαδάκης,  Μάρα Ζαχαρέα, Τζίμα, Στάθης

    «Μπάζει» αρκετά το debate των πολιτικών αρχηγών που θα γίνει την επόμενη Τετάρτη σε στούντιο της ΕΡΤ με κεντρικό συντονιστή τον Γιώργο Κουβαρά. Σε συνάντηση που έγινε στο γραφείο του γενικού διευθυντή Ενημέρωσης Φώτη Καφαράκη της ΕΡΤ με τη συμμετοχή του διευθυντή Ειδήσεων και Ενημερωτικών Εκπομπών Γιάννη Τρουπή μπήκε στις ράγες ένα μάλλον απαρχαιωμένο τηλεοπτικό προϊόν – έτσι όπως πραγματοποιείται στην Ελλάδα για το οποίο ενημερώθηκαν ο Γιώργος Κουβαράς και οι δημοσιογράφοι Μάρα Ζαχαρέα (STAR), Σία Κοσιώνη (ΣΚΑΪ), Γιώργος Παπαδάκης (ΑΝΤ1), Αντώνης Σρόιτερ (ALPHA), Παναγιώτης Στάθης (OPEN) και Ράνια Τζίμα (MEGA).

    Εντωμεταξύ απορρίφθηκε από τη διακομματική επιτροπή η πρόταση των δημοσιογράφων που θα λάβουν μέρος στο debate για μια ελεύθερη ερώτηση προς τους πολιτικούς αρχηγούς.

    Τα κόμματα συμφώνησαν ότι το debate θα έχει διάρκεια τρεις ώρες, και θα περιλαμβάνει 5+1 θεματικές ενότητες: (1η οικονομία – ανάπτυξη – απασχόληση, 2η εξωτερική πολύτιμη και άμυνα, 3η κράτος – θεσμοί – διαφάνεια, 4η υγεία – παιδεία – κοινωνικό κράτος, 5η περιβάλλον – ενέργεια, 6η ελεύθερη χωρίς ερωτήσεις με τοποθέτηση πολιτικών αρχηγών).

    Η ερώτηση θα έχει διάρκεια 30 δευτερόλεπτα και η απάντηση 1,5 λεπτό με follow up από 15 ως 45 δευτερόλεπτα με συνολική διάρκεια 3 λεπτά.

    Στο πλαίσιο της κλήρωσης που πραγματοποιήθηκε η Σία Κοσιώνη από τον ΣΚΑΪ θα θέσει την πρώτη ερώτηση στους πολιτικούς αρχηγούς, ενώ η Μάρα Ζαχαρέα από τον Star θα υποβάλλει την τελευταία.

    Δεν θα συμμετάσχει ο Νίκος Χατζηνικολάου, καθώς είναι αντίθετος με την παρούσα διαδικασία της τηλεμαχίας, τη θεωρεί λάθος και παρέλαση μονολόγων ενώ προτείνει να οργανώνεται από την ΕΣΗΕΑ και από τους δημοσιογράφους με κανόνες που εκείνοι θα ορίζουν.

    Τον ΑΝΤ1 θα εκπροσωπήσει ο Γιώργος Παπαδάκης που αν και το βρίσκει ανούσιο και λάθος – το κάνει για μια ηρωική έξοδο για να περάσει του χρόνου στον κόσμο των βετεράνων δημοσιογράφων.

    Η Μάρα Ζαχαρέα η οποία εκπροσωπεί το Star, χαρακτήρισε βαρετή τη διαδικασία ενώ εντόπισε και το λάθος καθώς στο follow-up, έχουμε 6 πολιτικούς αρχηγούς, 6 δημοσιογράφους και 5 θεματικές ενότητες.

    Αυτό σημαίνει ότι ένας δημοσιογράφος δεν θα είχε τη δυνατότητα να ρωτήσει έναν πολιτικό αρχηγό! Ψιλά γράμματα!

    Τι κάνουν οι Κουτόφραγκοι

    ΗΠΑ: Στις ΗΠΑ, τα debates μεταξύ υποψηφίων για πρόεδρο και αντιπρόεδρο έχουν γίνει παράδοση, που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960. Διοργανώνονται από την Επιτροπή Προεδρικών Συζητήσεων, μια μη κομματική οργάνωση που θέτει τους κανόνες για τις συζητήσεις και επιλέγει τους συντονιστές.

    Συνήθως, υπάρχουν τρία προεδρικά debate  και ένα αντιπροέδρου. Αυτές οι συζητήσεις συντονίζονται από έναν μόνο δημοσιογράφο.

    Ηνωμένο Βασίλειο: Οι πρωθυπουργικές συζητήσεις οργανώνονται συνήθως από ραδιοτηλεοπτικούς φορείς όπως το BBC ή το ITV και συνήθως περιλαμβάνουν τους ηγέτες των μεγάλων κομμάτων. Η μορφή της συζήτησης μπορεί να ποικίλει, αλλά συνήθως περιλαμβάνει τους ηγέτες να στέκονται πίσω από τα βάθρα και να απαντούν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ή μελών του ακροατηρίου.

    Γαλλία: Στη Γαλλία, αποτελούν τακτικό χαρακτηριστικό των προεδρικών εκλογών από τη δεκαετία του 1970. Οι συζητήσεις διοργανώνονται από το Conseil supérieur de l’audiovisuel, τη γαλλική ρυθμιστική αρχή ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων (αντίστοιχο με το δικό μας ΕΣΡ).

    Γερμανία: Στη Γερμανία, διοργανώνονται από τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και συνήθως περιλαμβάνουν τους κορυφαίους υποψηφίους για την καγκελαρία.

    Καναδάς: Στον Καναδά οργανώνονται από τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και συνήθως περιλαμβάνουν τους ηγέτες των μεγάλων κομμάτων. Υπάρχουν συνήθως δύο ή τρεις συζητήσεις κατά τη διάρκεια μιας ομοσπονδιακής προεκλογικής εκστρατείας, με έμφαση σε διαφορετικά θέματα πολιτικής σε κάθε συζήτηση.

    Σουηδία: Στη Σουηδία, οργανώνονται συνήθως από τον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα της χώρας, SVT, και μπορούν να περιλαμβάνουν έως και οκτώ ηγέτες κομμάτων.  Εκτός από τις συζητήσεις των αρχηγών των κομμάτων, μπορεί επίσης να υπάρχουν περιφερειακές συζητήσεις που διοργανώνονται από τοπικούς ή περιφερειακούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς.

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Σιγά να μην αφήσει τον γάμο (μπάλα) να πάει για πουρνάρια (debate)

    Κανένας προβληματισμός, όπως γράφεται, δεν επικρατεί στο Mega επειδή δήθεν έχει δίλημμα ο μηχανισμός και ο πρόεδρος για το αν θα πρέπει να μεταδώσουν είτε το debate είτε  τον σούπερ ημιτελικό του Champions League ανάμεσα σε Μίλαν και Ίντερ.

    Ουδέποτε τέθηκε δίλημμα.

    Δεν είναι μόνο ότι το συμβόλαιο με την αρμόδια εταιρεία της UEFA, την ΤΕΑΜ, αναφέρεται ρητώς σε υποχρέωση μετάδοσης.

    Είναι ότι το προϊόν είναι ακριβό, ελκυστικό και φέρνει διαφήμιση.

    Για την τιμή των όπλων το debate θα μεταδοθεί μέσω Mega Play, ήτοι της υβριδικής πλατφόρμας του Mega.

    Βέβαια το Mega προσπάθησε να μετακινήσει την ημερομηνία του debate με το αίτημα να μην γίνεται δεκτό από τη διακομματική καθώς δύο από τους κομματικούς αρχηγούς τουλάχιστον είχαν άλλες υποχρεώσεις τις υπόλοιπες ημέρες.

    6 εκατ. για 25 μέρες

    Το ποσό των 6.000.000 ευρώ θα διαθέσουν δωρεάν σε μορφή τηλεοπτικού χρόνου οι ιδιωτικοί ενημερωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί και η ΕΡΤ για την προβολή των κομμάτων στις εκλογές της 21ης Μαϊου.

    Επιπλέον οι δύο συνδρομητικές πλατφόρμες Cosmote TV και Nova  θα διαθέσουν συνολικά 250.000 ευρώ ως τηλεοπτικό χρόνο

    Το Mega θα διαθέσει για τη μετάδοση των μηνυμάτων των κομμάτων, το 17,91% του χρόνου του, ο Alpha το 17,24%, ο ΣΚΑΪ 16,05%, ο ΑΝΤ1 15,65%, το Star 12,86%, το Open 7,29% και η ΕΡΤ (ΕΡΤ1, ΕΡΤ2, ΕΡΤ3) το 13%, η Cosmote TV το 50% και η Nova επίσης το 50%.

    ΑΝΤ1+: Συνδρομή με «αμερικανιά» τιμολόγηση και ιερό νούμερο το 9

    Την αμερικάνικη σχολή του marketing που για να πωληθεί κάτι εύκολα θα πρέπει να λέει στο τέλος 9, υιοθετεί το ΑΝΤ1+ προτείνοντας συνδρομή 9 μηνών προς 29.99 ευρώ.

    Με το κόστος αυτό και πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο της streaming υπηρεσίας διαθέτει προς 3,33 ευρώ το μήνα τους αγώνες της F1. Μετά τη λήξη της προσφοράς, η τιμή διαμορφώνεται στα 39,99 ευρώ για 9 μήνες.

    Θεοχάρης Φιλιππόπουλος σε εγρήγορση για τα rights

    Σε πλήρη σύμπλευση για το πώς θα διεκδικήσουν πνευματικά δικαιώματα από τις μεγάλες πλατφόρμες βρίσκεται η ΕΣΕΗΑ και ο  Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων των δημοσιογράφων «Ξενοφών» με τις ενώσεις των ιδιοκτητών εφημερίδων, των καναλιών και των sites.

    Από την πλευρά των εκδοτών, ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) Κώστας Κιμπουρόπουλος, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) Γιώργος Δήμας και ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) Δημήτρης Ηλιόπουλος, ενημέρωσαν για τις δυσκολίες που παρουσιάζει η διαπραγμάτευση με τις πλατφόρμες, σε όλη την Ευρώπη, «καθώς οι κολοσσοί του διαδικτύου επιχειρούν να χειραγωγήσουν τους εκδότες με κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους και συμψηφισμούς μέσω επιχειρηματικών συμφωνιών».

    Μετέφεραν επίσης την πρόθεση των ελληνικών εκδοτικών Ενώσεων για συνεργασία, στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων, με την ΕΣΗΕΑ και τον ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ.

     Ήδη λίγες ημέρες μετά τη διοργάνωση συνεδρίου στην ΕΣΕΗΑ «Δημοσιογραφία και Πνευματικά Δικαιώματα» ο Θεοχάρης Φιλιππόπουλος, ο πρόεδρος της ΕΝΕΔ συγκαλεί σε γενική συνέλευση την ερχόμενη Τρίτη 9 Μαΐου στο «Civitel Attik» για διάφορα ζητήματα μεταξύ των οποίων η ενημέρωση αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις περί της διεκδίκησης αμοιβής των εκδοτών από τις ψηφιακές πλατφόρμες και για την επιδότηση της ειδικής εργοδοτικής εισφοράς του 2% προς τον Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. για το έτος 2022.

    Κυριότερα στοιχεία

    • Το 71,2% των Ελλήνων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για ενημέρωση σε θέματα επικαιρότητας. Είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη αιτία χρήσης του ίντερνετ, στην Ελλάδα.
    • Το 61.50% της πρώτης και της δεύτερης σελίδας των αποτελεσμάτων της Google είναι δημοσιεύματα.
    • Στο twitter, το 42,69% των συνδέσμων, είναι δημοσιεύματα.
    • Οι Έλληνες χρήστες του Facebook, από 18 έως 65 ετών, που ενδιαφέρονται για ΜΜΕ φθάνουν το 1,5 εκ. και αν διευρύνει κανείς τις σχετικές κατηγορίες ενδιαφερόντων, ο αριθμός αυτός εκτινάσσεται στα 3,6 με 4,3 εκ..
    • Το ποσοστό που καταλαμβάνει το ειδησεογραφικό περιεχόμενο στο συνολικό όγκο του περιεχομένου που διακινείται στο διαδίκτυο πρέπει, σύμφωνα με δημοσιογράφους και εκδότες, να είναι σημαντικό κριτήριο για τις αμοιβές που θα αποδώσουν οι πλατφόρμες ώστε να εξισορροπηθεί το «χάσμα αξίας» (value gap) που προκαλείται από την διάθεση πνευματικών έργων με σκοπό το κέρδος.
    • Η Google αναγνωρίζει ότι τα έσοδα της πλατφόρμας από το ειδησεογραφικό περιεχόμενο δεν είναι καθοριστικός παράγοντας στη διαπραγμάτευση για τον καθορισμό των αμοιβών και ότι το πρόγραμμα News Showcase δεν σχετίζεται με αμοιβές για πνευματικά δικαιώματα.
    • Οι παράγοντες της ενημέρωσης, δημοσιογράφοι και εκδότες, βρίσκουν πεδίο επικοινωνίας και κοινής έκφρασης απέναντι στις πλατφόρμες που επιδιώκουν να περιορίσουν δραματικά τις αμοιβές τις οποίες οφείλουν ως πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα.
    • Οι 16 Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων εισέπραξαν για το 2021, μόλις το 31% του ποσού που θα έπρεπε να αποδοθεί με βάση την συνολική αξία των συσκευών – μηχανημάτων και των τριών κατηγοριών που ορίζει ο νόμος ότι πρέπει να τιμολογούν και να αποδίδουν πνευματικά δικαιώματα.
    • Από αυτά καταλήγει στους δημοσιογράφους περίπου 1,8%! Στις επιχειρήσεις Τύπου, λίγο παραπάνω: περίπου 2,1%!

    Εύα Κουτσαυτάκη καλεί Γιώργο Λιανό

    Προχωρά ο προγραμματισμός στον ΣΚΑΪ για το νέο ριάλιτι «I am a celebrity get me out of here», που θα προβληθεί την επόμενη σεζόν. Τα δικαιώματα είχε ο ΑΝΤ1, που δεν τα αξιοποίησε ποτέ, ενώ την παραγωγή θα έχει ο Ατζούν Ιλίτζαλι. Ήδη η Εύη Κουτσαυτάκη φέρεται να έχει δώσει τα χέρια με τον  Γιώργο Λιανό για την παρουσίαση και αναζητά τους celebrities που θα ταξιδέψουν στη Δομινικανή Δημοκρατία.

    Πάντα «στα Άκρα» η Βίκυ Φλέσσα που έγινε γιαγιά στα 57!

    Γιαγιά έγινε η Βίκυ Φλέσσα γνωστή από την εκπομπή της «Στα Άκρα» με μια πυκνή ζωή πίσω της, γάμο στα  18, παιδί στα 20 και εγγόνι στα 57 της.

    O τελευταίος να κλείσει την πόρτα στο Open που ψάχνει για καθημερινό σήριαλ

    Με βελούδινο διαζύγιο αποχωρούν τις περισσότερες φορές τα στελέχη του Open το οποίο ξεκίνησε ως πολλά υποσχόμενο κανάλι με ακριβό πρόγραμμα και σημαντικούς συντελεστές και τώρα λειτουργεί χωρίς διευθυντή προγράμματος προφανώς γιατί το σπορ το κατέχει ο CEO Γιάννης Λάτσιος.

    Από το κανάλι έφυγε και ο Γιάννης Μπέζος με την εκπομπή «Ότι Αγαπώ» που δεν παρήγαγε αποτελέσματα. Τέλος επίσης για το ΛΑΒΑ του Β.Περρή, το Κόκκινο Ποτάμι, τη Μάριον Μιχελιδάκη. Στο κανάλι μένει το επιτυχημένο σήριαλ  «Έρωτας φυγάς» το «Ποιος είναι πρωινιάτικα;» με την Μπέττυ Μαγγίρα και το «Οpen weekend» με την Ελένη Τσολάκη ενώ αναζητείται εναγωνίως καθημερινή σειρά για ενίσχυση της βραδινής ζώνης.

    Αγγελική Αρκάδη: Το πρόσωπο «κλειδί» για τα δικαιώματα

    Η Γενική Διευθύντρια της ΠΑΕ ΑΕΚ Αγγελική Αρκάδη, μέλος του Marketing Working Group του ECA (European Club Association), θα αποφασίσει αν θα εισηγηθεί στον ισχυρό άνδρα της ΠΑΕ Δημήτρη Μελισσανίδη αλλαγή πλατφόρμας για τα τηλεοπτικά δικαιώματα των κιτρινόμαυρων. Όλα τα άλλα είναι μυθοπλασία για δημιουργία εντυπώσεων.

    Κι άλλο Βατερλό;

    Και μέσα στην προεκλογική περίοδο έχουμε και τη Eurovision που θα μεταδώσει η ΕΡΤ καταβάλλοντας 200.000 ευρώ περίπου για μια υποψηφιότητα που στα στοιχήματα της Ευρώπης παίρνει κάτω από τη βάση ρίχνοντας τη χώρα μας από την 8η στην 11η θέση, που σημαίνει ότι προβλέπουν τον αποκλεισμό της από τον μεγάλο τελικό.

    Μικρό το κακό σε σχέση με αυτά που απασχολούν τη χώρα, μεγάλο ενδεχομένως για τη δημόσια τηλεόραση και τον πρόεδρό της, που επέλεξε προσωπικά τον καλλιτέχνη.

    Έλεος: πόσα χρόνια θα κρατήσει η κολόνια της έριδος μεταξύ Κουτροκόη και Οικονόμου-Παυλόπουλου;

    Δεν έχει πιάσει το «ξίδι» που μουρμούρισαν οι Οικονόμου-Παυλόπουλος προς τη Ντόρα Κουτροκόη όταν σήκωσε ένα κύμα συμπαράστασης στις 3 Δεκεμβρίου καταφερόμενη εμμέσως πλην σαφώς κατά της διευθύνουσας συμβούλου Εύης Κουτσαυτάκη όταν την εκπόρθησε νύχτα από την εκπομπή «Σήμερα» του ΣΚΑΙ αντιπροτείνοντάς της θέση βοηθού αρχισυντάκτη.

    Σήμερα 5 μήνες μετά και έχοντας ήδη βρει θέση στο Action24 η Ντόρα Κουτροκόη ξαναχτύπησε πικαρισμένη ότι «δεν το περίμενε από αυτούς τους δυο, τους εμπιστευόμουν».

    Ο Δημήτρης Οικονόμου  έδωσε τη δική του απάντηση τύπου «μη μου τους κύκλους τάραττε» μέσα από το «Mega Καλημέρα»: «Είναι προεκλογική περίοδος, έχουμε δουλειά μπροστά μας.

    Είναι σοβαρές οι καταστάσεις που διαχειριζόμαστε ενόψει εκλογών, αγάπη σε όλους. Να είστε καλά».

    Επιστρέφει τηλεοπτικά ο Πάνος Κοκκινόπουλος – H νέα του σειρά και οι πρωταγωνιστές της

    Τρία μεγάλα κανάλια και μια συνδρομητική πλατφόρμα διεκδικούν ένα ραντεβού με τον Πάνο Κοκκινόπουλο, σκηνοθέτη μεγάλων επιτυχιών που ετοιμάζει την τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του Αυγούστου Κορτώ «Μισό παιδί». Θα πρόκειται για μίνι σειρά 8 επεισοδίων στην οποία θα πρωταγωνιστήσουν δύο αγαπημένοι συνεργάτες του Πάνου Κοκκινόπουλου, ο Στέλιος Μάινας και η Λένα Παπαληγούρα.

    Διαβάστε επίσης

    Ποιοι δημοσιογράφοι θα εκπροσωπήσουν τα κανάλια στο πολιτικό ντιμπέιτ στην ΕΡΤ