• LIFE&STYLE

    Kiton: Ποιο είναι το θρυλικό ναπολιτάνικο brand, που επέλεξε ο Παύλος για το κουστούμι των 5.000 ευρώ

    • NewsRoom

    Παύλος Γκύξμπουργκ, ο πρωτότοκος γιος του τέως Βασιλιά Κωνσταντίνου


    Ένα από τα πιο διάσημα υφάσματα για όσους λατρεύουν την κομψότητα στα ρούχα τους επέλεξε ο Παύλος, ο πρωτότοκος γιος του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου για την κηδεία του πατέρα του.

    Ο Παύλος Γλύξμπουργκ εμφανίστηκε την περασμένη Δευτέρα στη Μητρόπολη Αθηνών, όπου και εκφώνησε έναν συγκινητικό επικήδειο με ένα μαύρο καλοραμμένο κοστούμι, το οποίο δεν πέρασε απαρατήρητο.

    Ο Παύλος επέλεξε να ράψει το κουστούμι του στην Ελλάδα και συγκεκριμένα σε ένα από τα καλύτερα μαγαζιά της χώρας, το Mah Jong, το οποίο έχει καταστήματα στο Κολωνάκι και στη Μύκονο.

    Το Mah Jong, το κατάστημα
    ειδών ανδρικής ένδυσης, το οποίο επέλεξε ο Παύλος για να ράψει το κοστούμι του.

    Ο πρωτότοκος γιος του τέως Βασιλιά Κωνσταντίνου βρέθηκε στο κατάστημα ανδρικής ένδυσης, το οποίο συνεργάζεται με τους πιο καταξιωμένους οίκους παγκοσμίως και στην Ελλάδα είναι ο μοναδικός προμηθευτής των πολυτελών προϊόντων Kiton. Για το κομψό μαύρο κουστούμι του, ο Παύλος φέρεται να πλήρωσε περίπου 5.000 ευρώ, μία μέση τιμή, τα πολυτελή υφάσματα της Kiton, το κορυφαίου ναπολιτάνικου brand, διάσημο για την ιταλική κομψότητα και τις υψηλές τιμές του.

    Μοναδικά και κομψά υφάσματα

    Η Νάπολη έχει παράδοση στην ραπτική, όμως αυτός που έφερε και πάλι στο κέντρο των εξελίξεων την ιταλική πόλη ήταν ο Ciro Paone, ο ιδρυτής της εταιρείας Kiton το 1965.

    Η τέχνη της ραπτικής, του tailoring,πήρε ξανά ζωή στην Ιταλία, με τον Paone να ξεκινάει την επιχείρησή του, στην αρχή μόνο για ραφή κουστουμιών. Εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο δημοφιλή luxury brands, πιστό στην παράδοση και την κομψότητα.

    Και μέχρι σήμερα, το ατελιέ του Ιταλού ράφτη έχει διατηρήσει αυστηρούς  κανόνες για το ράψιμο των ρούχων του, τους οποίους ο Paone μέχρι τον θάνατό του το 2021, φρόντιζε να τηρούνται, καθώς ήλεγχε ο ίδιος τις εργασίες.

    Στο ατελιέ τα κουστούμια της Kiton κόβονται και ράβονται με το χέρι και η τεχνολογία δεν είναι κάτι που αγαπούσε ο δημιουργός της luxury εταιρείας.

    Σύμφωνα με τα κορυφαία διεθνή μέσα που εξειδικεύονται στη μόδα, ένα κουστούμι Kiton μπορεί να πάρει για να ολοκληρωθεί ακόμα και 25 ώρες.

    Υπό την επίβλεψη 150 ατόμων με παραδοσιακά εργαλεία όπως κιμωλία, ψαλίδι και κλωστή, τα πολυτελή υφάσματα αποκτούν μορφή στα χέρια των εξειδικευμένων ραφτών. Η διαδικασία δεν γίνεται ποτέ με μηχανή που θα κατέληγε να χαλάσει το ύφασμα, να περιορίσει την κίνηση και τον δυναμισμό, να αφαιρέσει τον αέρα και την αρμονία που παρέχεται από το ανθρώπινο χέρι. Η Κiton έμεινε πιστή στην φιλοσοφία του Slow Fashion, ακόμα κι όταν η fast fashion κατέκλυσε τις αγορές.

    H εταιρεία επιλέγει να ράβει τα υψηλής αισθητικής υφάσματά της με το χέρι.

    Το 1964 ο Paone ξεκίνησε την εταιρεία του ως CiPa και ύστερα από τέσσερα χρόνια την μετονόμασε σε Kiton, όνομα εμπνευσμένο από τον αρχαιοελληνικό χιτώνα. Στη συνέχεια άνοιξε και μια σχολή για ράφτες με στόχο να μεταλαμπαδεύσει το παραδοσιακό savoir faire των ρούχων του και στη νέα γενιά.

    Άψογη ραπτική και σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι τα χαρακτηριστικά των ρούχων, με τα κουστούμια του να παραμένουν στην κορυφή για όσους αγαπούν τη μόδα και τη κομψότητα.

    Ένας οραματιστής ράφτης

    Ο Paone ανήκε στην πέμπτη γενιά μιας οικογένειας Ιταλών που εργάζονταν ως έμποροι υφασμάτων, μεταξύ αυτών μετάξι, κασμίρι και εκλεκτό μαλλί.

    Το φυσικό ταλέντο του Ciro Paone αναδείχθηκε στα κατάστημα υφασμάτων και αποτέλεσε την αρχή για να γεννηθεί λίγα χρόνια αργότερα η Kiton.

    O Ciro Paone, ιδρυτης της Kiton.

    Όταν ήταν είκοσι τριών ετών το 1956, ίδρυσε την CI.PA για την παραγωγή ανδρικών κομμένων στολών με προσωπικό σαράντα ατόμων. Ήταν από την αρχή προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και να επεκτείνει τις επιχειρήσεις του στο εξωτερικό, ξεκινώντας από την Γερμανία. «Ποιότητα και κάτι παραπάνω: το καλύτερο από τα καλύτερα και κάτι παραπάνω». Αυτό ήταν το μότο του και εφαρμόστηκε αυστηρά καθώς η επιχείρηση επεκτεινόταν σταθερά.

    Οι Γερμανοί γοητεύτηκαν από την ποιότητα του και μέχρι το 1975 η Kiton είχε μεγάλη επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά. Στη συνέχεια το brand στράφηκε στη Βόρεια Αμερική.

    «Έχω αγάπη για την ομορφιά, είμαι πιστός στην παράδοση, καμαρώνω για τη δουλειά μου», συνήθιζε να λέει ο Paone.

    Ξεκίνησε την εταιρεία του μόνο με κοστούμια, γρήγορα όμως αποφάσισε να προσφέρει μία ευρεία γκάμα ρούχων από πουκάμισα, πλεκτά, γραβάτες και υποδήματα.

    Όταν η μόδα άρχιζε να αλλάζει με ταχείς ρυθμούς, ο Paone έδωσε καταφύγιο σε όλους αυτούς τους τεχνίτες που κινδύνευαν με εξαφάνιση, εξασφαλίζοντας το επαγγελματικό τους μέλλον μέσω της Kiton.

    Ο Paone, ο οποίος προμήθευε τους παλιούς ράφτες ήταν σε θέση να αντιληφθεί ότι οι παραγγελίες τους μειώνονταν όσο διαδίδονταν στην Ευρώπη το αμερικάνικο «ready to wear». Την ώρα που οι αντίπαλοί του στράφηκαν στις τάσεις της εποχής, δηλαδή στο prêt-à-porter, εκείνος επέλεξε να συνεχίσει το όραμά του.

    Πέθανε σε ηλικία 88 ετών, τον Οκτώβριο του 2021. Οι κόρες του τον διαδέχθηκαν στην εταιρεία του. Η Maria Giovanna, είναι αντιπρόεδρος και διευθύντρια στο γυναικεία τμήμα του brand και η Raffaella  επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού στην εταιρεία.

    Οι ανιψιοί του Paone καλύπτουν θεσμικούς ρόλους στην εταιρεία. Oι Antonio De Matteis και Antonio Paone κατέχουν τις θέσεις του διευθύνοντα συμβούλου και του προέδρου, αντίστοιχα, της θυγατρικής Kiton Corp. των ΗΠΑ.

    Το brand διαθέτει περισσότερα από 50 καταστήματα παγκοσμίως, παρουσιάζει συνήθως τις γυναικείες και ανδρικές συλλογές της στο Palazzo Kiton, τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μιλάνο, ένα κτίριο που απέκτησε από τον οίκο του Gianfranco Ferré.

    Διαβάστε επίσης:

    Παύλος και Μαρί Σαντάλ: Πού θα εγκατασταθούν στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ