• LIFE&STYLE

    Οι επιχειρηματίες που ξέκοψαν από τα e-mail τους και… ησύχασαν

    Life is Good

    Life is Good


    Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσο χρόνο από τη ζωή σας σπαταλάτε στη δουλειά διαβάζοντας τα e-mail σας, χρόνο τον οποίο θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε για να κάνετε κάτι πιο δημιουργικό; Ναι, είναι πολύς χαμένος χρόνος. Και αν αναλογιστεί κανείς πως όσο πιο ψηλά στην ιεραρχία μίας εταιρείας βρίσκεται κανείς, τόσο περισσότεροι θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί του, είναι φανερό ότι ο χρόνος αυτός είναι απελπιστικά πολύς.

    Αυτό το ξέρουν από πρώτο χέρι οι John και Bert Jacobs, οι ιδρυτές της εταιρείας πώλησης ρούχων Life is Good, που ξεκίνησαν το 1989 πουλώντας μπλούζες στο δρόμο και σήμερα η επιχείρησή τους αποτιμάται στα 100 εκατομμύρια δολάρια. Και το περιγράφουν γλαφυρά στο βιβλίο τους Life is Good: «Ο χρόνος που περνούσαμε καθημερινά σκαλίζοντας τα inbox μας ήταν εξουθενωτικός. Και πηγαίναμε το βράδυ στο κρεβάτι νιώθοντας ένοχοι και ανεπαρκείς, επειδή δεν μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε. Όσο περισσότερα e-mail στέλναμε, τόσο περισσότερα έρχονταν μέσα».

    Προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό, αρχικά αποφάσισαν να κάνουν έναν συμβιβασμό: να απαντούν σε e-mail μόνο τις Τετάρτες. Όμως, όπως εξηγεί ο John Jacobs στο Business Insider, αυτό δεν είχε αποτέλεσμα, αφού και πάλι ήταν αντιμέτωποι με τον ίδιο, εξοντωτικό αριθμό e-mail. Έτσι, αποφάσισαν να κάνουν κάτι πιο ριζοσπαστικό: να εγκαταλείψουν τα e-mail τους.

    Στο βιβλίο τους τα δύο αδέλφια περιγράφουν πόσο ελεύθεροι αισθάνθηκαν όταν βγήκαν στο δρόμο, τη μέρα που πήραν αυτή τη ριζοσπαστική απόφαση. «Αναρωτιόμασταν αν ο κόσμος θα εξοργιζόταν, ή αν η αστυνομία e-mail ερχόταν να μας συλλάβει, αλλά δεν ήρθαν ποτέ», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

    Όπως εξηγεί στο Business Insider ο John Jacobs, πλέον τα δύο αδέλφια αναθέτουν όλα τα τεχνικά θέματα, μεταξύ αυτών και τα e-mail, σε μία ειδική ομάδα, η οποία κάθε δύο εβδομάδες τους ενημερώνει μόνο για τα πιο σημαντικά e-mail, κάτι που κατά τους ίδιους δεν είναι απλώς αποτελεσματικό, αλλά και απελευθερωτικό, καθώς τους επιτρέπει να εστιάσουν στη δημιουργική τους φύση.

    Η κίνηση αυτή αποδείχθηκε «πολύ υγιής» τόσο για τους ίδιους, όσο και για την επιχείρηση, καθώς τους απελευθέρωσε πολύ χρόνο και σκέψη που μπορούν να επενδύσουν σε πιο σημαντικά πράγματα.

    Πλέον, αν κάποιος θέλει να επικοινωνήσει άμεσα με τα δύο αδέλφια, θα πρέπει να τους τηλεφωνήσει στα κινητά τους. «Ανακαλύψαμε ότι ο κόσμος είναι κάπως πιο διστακτικός στο να σου μιλήσει για δευτερεύοντα ζητήματα στα κινητά, σε σχέση με το e-mail», υποστηρίζει ο John Jacobs.

    Ο ίδιος παραδέχεται πως το e-mail μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για ανθρώπους που το χειρίζονται σωστά και αναγνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι την πολυτέλεια να εγκαταλείψουν το e-mail τους, ωστόσο επισημαίνει πως θα πρέπει όλοι να δουν προσεκτικά τη σχέση τους με τα e-mail και να σκεφτούν πώς μπορούν να την κάνουν πιο αποδοτική: «Πολλοί άνθρωποι το χρησιμοποιούν με λάθος τρόπο και το παρακάνουν, και το να αδειάζουν το inbox τους αναδεικνύεται στην επιτυχία της ημέρας. Θα προκαλούσα σοβαρά τους ανθρώπους να απλοποιήσουν τη ζωή τους και να κάνουν κάποιες μικρές αλλαγές για να περιορίσουν την ποσότητα e-mail που διαχειρίζονται κάθε μέρα».



    ΣΧΟΛΙΑ