• LIFE&STYLE

    Επικά νέοι, ωραίοι, ισχυροί και… εφοπλιστές! (Μέρος Α’)


    «… Εμείς, ζούμε γύρω από μια θάλασσα όπως οι βάτραχοι γύρω από μια λίμνη», λέει ο Σωκράτης, στον πλατωνικό διάλογο «Φαίδωνα», όπου στο «εμείς», ορίζει τους Έλληνες στις πόλεις γύρω απ το Αιγαίο και τη Μεσόγειο θάλασσα της Παλιάς Ελληνικής Διασποράς. Και ήταν αυτή η θάλασσα και το εμπόριο για αυτό το «εμείς» που δημιούργησε την ύπαρξη και την επιβίωση του, καθώς παντού αλλού υπήρχαν βράχια και πέτρες. Όπως ο Πυθέας ο Μασσαλιώτης που μιλά για τον Ήλιο του Μεσονυκτίου και τις βόρειες θάλασσες, έτσι και ο Σκύλαξ ο Καρυανδεύς εξερευνά την Ερυθρά Θάλασσα και ο Νέαρχος, ο Κοσμάς ο Ινδικοπλεύστης καταπλέει τον Ινδικό. Αρχαίοι, και μετά Βυζαντινοί, φτιάχνουν θαλάσσιους δρόμους, κάνουν εμπόριο και εκείνοι που είχαν τα πλοία του εμπορίου οδηγούν επί οθωμανικής περιόδου, στην Ελληνική Επανάσταση.

    Ο τόπος γεννά τη ναυτιλία, ορίζει τους κανόνες της, γίνεται ταυτόσημο με την ύπαρξη του. Ώσπου σήμερα, οι Greeks, το ελληνικό θαύμα του εφοπλισμού, παραμένει το μεγαλύτερο, με τον σπουδαιότερο εμπορικό στόλο στον κόσμο και τις αξεπέραστες μορφές στον 20ο αιώνα των Ωνάση, Λάτση, Λιβανού, Νιάρχου. Και αν κάποτε ήταν η ανάγκη, η περιέργεια, τα σωκρατικά «δαιμόνια» τα υλικά της μεγαλοσύνης των Ελλήνων στην ναυτιλία, σήμερα έρχεται μια νέα γενιά, οι διάδοχοι των κραταιών παλαιότερων, με σπουδές στα σπουδαιότερα Πανεπιστήμια, με ορμή νεανική, με την εμπειρία των οικογενειών τους, για να χαλυβδώσουν την ισχύ των Ελλήνων εφοπλιστών στην θάλασσες του κόσμου και να διατηρήσουν τον μύθο τους…

    Γιώργος Μελισσανίδης του Δημήτρη

    O Γιώργος Μελισσανίδης, ο γιoς του ποντιακής καταγωγής Δημήτρη, του «Τίγρη», που ο παππούς του έφτασε πρόσφυγας από τον Καύκασο, στον Πειραιά, συνεχίζει να εκπλήσσει με τις δυνατότητες του και τις επιλογές του τον εφοπλισμό. Έχοντας εκπαιδευτεί από τον ενστικτώδη  πατέρα του, περιμένει και ξαφνικά χτυπά επενδυτικά, περιορίζοντας κάθε περιθώριο λάθους. Και ενώ ο πατέρας, ο «Τίγρης» Μελισσανίδης είχε την σπουδαία παρουσία στο πετρέλαιο και στην ναυτιλία στην Ελλάδα και σε 25 αγορές, παγκοσμίως, ο Γιώργος έκανε την επιτυχημένη επιλογή να οδηγήσει την Aegean Ship Management του στο ξηρό φορτίο, ενώ με τη νεότερή του Aegean Dry Bulk έδωσε παραγγελία για 4+4 bulkers σε κινεζικά ναυπηγεία, περνώντας από τα τάνκερ στα φορτηγά πλοία, διαβλέποντας την ευνοϊκή προοπτική για τον συγκεκριμένο κλάδο. Συγκεκριμένα για τον τομέα του ξηρού φορτίου ο νεαρότατος Γιώργος είχε δηλώσει πρόσφατα πως «δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός νέων παραγγελιών και διαφαίνονται σταθεροί ρυθμοί ανάπτυξης 4-6% του παγκόσμιου εμπορίου σε βασικές πρώτες ύλες τα επόμενα χρόνια, το πλεονέκτημα των ιστορικά χαμηλών τιμών των πλοίων πιστεύουμε πως είναι μεγαλύτερο. Να σας πω πιστεύω στους Έλληνες και στις δυνατότητές τους».

    Γιώργος Μελισσανίδης
    Γιώργος Μελισσανίδης

    Με τις ανησυχίες σκεπτόμενου νέου της γενιάς του, προτάσσει τον σεβασμό για το περιβάλλον ως πρώτη προτεραιότητά του και δηλώνει πως «τολμήσαμε να επενδύσουμε σε έναν «πράσινο στόλο». Είμαστε πρωτοπόροι θα έλεγα σε αυτό το κομμάτι για αυτό και οι οδηγίες που έχουμε δώσει και οι συνεργάτες μας ακολουθούν είναι βασισμένες σε πολύ υψηλά στάνταρ. Η τεχνική μας ομάδα έχει εκπονήσει μια σειρά από πρότυπα και κριτήρια που αποτελούν “μπούσουλα” για μας, με κεντρικούς πυλώνες την ασφάλεια, το περιβάλλον και την αποδοτικότητα. Αυτόν τον μπούσουλα τον χρησιμοποιούμε πάντα στις εκτενείς συζητήσεις μας με τα ναυπηγεία και τους σχεδιαστές έτσι ώστε να φτιάξουμε προδιαγραφές πλοίων που θα ικανοποιούν πλήρως τις απαιτήσεις μας, καθώς και όλες τις ισχύουσες νομοθετικές απαιτήσεις του ΙΜΟ, USCG, EU και άλλων οργανισμών. Τα «πράσινα πλοία» μας είναι μ’ αυτόν τον τρόπο πάντα αναγνωρίσιμα από τους ναυλωτές και πελάτες μας οι οποίοι και επιβραβεύουν τις υψηλές επιδόσεις του «πράσινου στόλου» μας».

    Μετρημένος, εργατικός και βαθιά ΑΕΚτζης, ο Γιώργος Μελισσανίδης δεν παραλείπει να επισκέπτεται το Φανάρι στην Κωνσταντινούπολη, αλλά είναι πάντα κοντά στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησιά και πως αλλιώς, αφού ο πατέρας του, τον Ιανουάριο του 2014, τιμήθηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο με το οφίκιο του Άρχοντα Κουροπαλάτου της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, τίτλος που είχε να δοθεί  από τον 15ο αιώνα, για την «ειλικρινή αφοσίωσή του στην Μητέρα Εκκλησία και για την προθυμία του στη διακονία και την προσφορά του στα ευσεβή και ευγενή τέκνα του μαρτυρικού Πόντου»!

    Nικόλας, Γιάννης και  Ανδρέας Jr Μαρτίνος

    Πρώτη υπήρξε η Νουνού Μαρτίνου, η γιαγιά! Μπορεί, λένε, να είναι η πλουσιότερη γυναίκα της Ευρώπης, προσωπική φίλη της Βασίλισσας Ελισάβετ, στην οποία καυχιέται πάντα για τη δεξιοτεχνία της στο κυνήγι και τις απαράμιλλές ικανότητες της στην σκοποβολή, με θέση της πάντα η ίδια και η οικογένεια της να κρατούν χαμηλό προφίλ, ενώ ακόμη και σήμερα, πάει μόνη της στη λαϊκή αγορά για τα  ψώνια της. Είναι αυτή που ρίχτηκε στα καράβια και στην ναυτιλία και μπόρεσε να ορθώσει μια αυτοκρατορία σε ανδροκρατούμενους χώρους. Λένε, ακόμα, πως η απλή γυναίκα, με την καθόλου εξεζητημένη εμφάνιση, η μητέρα και γιαγιά, είναι η πλέον αποτελεσματική, ορθολογική, μαθηματικής σκέψης, σύγχρονη, αυστηρή και ίσως κάποτε σκληρή, τεχνοκράτισσά που υπάρχει. Με τις αρχές της και την μεθοδικότητα της κινήθηκαν και οι τρεις της γιοι, ο  Ανδρέας, ο Θανάσης, ο Ντίνος, ενώ τη σκυτάλη της ναυτιλίας ανέλαβαν τα εγγόνια της, ο Nικόλας και ο Γιάννης του Nτίνου και ο Aνδρέας Jr του Aντρέα.

    Νικόλας Μαρτίνος

    O Nικόλας, ο οποίος είναι γνωστός και από τον χώρο της μουσικής, έχοντας παίξει ως DJ σε κοσμοπολίτικα club της Μυκόνου και του εξωτερικού και έχοντας υπογράψει τη μουσική και την παραγωγή στο single Looking for Love, εδώ και τουλάχιστον μια τριετία έχει μπει δυνατά στη Thenamaris ασκώντας καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου. Είναι παντρεμένος με την Ελένη Προκοπίου, κόρη ενός άλλου ισχυρού της ναυτιλίας, του Δημήτρη Προκοπίου και βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στη «δύση» του 2017 λόγω της παραγγελίας δύο νεότευκτων aframaxes τάνκερ που θα προστεθούν στον στόλο των 57 δεξαμενόπλοιων της εταιρίας το 2020.

    Ο Γιάννης, πάλι, αποφάσισε να χαράξει τη δική του ρότα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, πάντοτε όμως συνεργασία με τη οικογενειακή εταιρεία των Μαρτίνων, τη Thenamaris. Αποχώρησε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, και ίδρυσε τη Signal Maritime. Για να προλάβει όλους όσοι θα διέδιδαν φήμες και θα καλλιεργούσαν εντυπώσεις για οικογενειακές διαφωνίες και διαφορές, έκανε αμέσως σαφές ότι πρόθεσή του είναι να δοκιμάσει τις δίκες του δυνάμεις του στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτό διατήρησε το μερίδιό του στη Thenamaris, την οποία πλέον διοικούν ο πατέρας του και ο αδελφός του, Νικόλας. Στη νέα εταιρεία ο Γιάννης Μαρτίνος πήρε μαζί του τέσσερα επιτελικά στελέχη της Thenamaris, εκ των οποίων έναν διευθυντή υπεύθυνο για τις ναυλώσεις πλοίων. Ο στόλος της Thenamaris, υπολογίζεται σήμερα σε αξία άνω των 2 δισ. δολαρίων, συν καινούργια πλοία, αποκτημένα το 2015, να αξίζουν 907 εκατ. δολάρια επιπλέον. Παράλληλα, βρίσκονται υπό κατασκευή έντεκα νέα πλοία της εταιρίας, συνολικής χωρητικότητας άνω του ενός εκατ. dwt, στα οποία περιλαμβάνονται δύο VLCCs (Very Large Crude Carriers), τρία δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax, τέσσερα τύπου aframax για μεταφορά προϊόντων και δύο aframax για μεταφορά αργού. Και με αυτή την οικογενειακή δύναμη ο Γιάννης Μαρτίνος κατάφερε να κερδίσει όλες τις εντυπώσεις με την προσωπική του ναυτιλιακή εταιρεία, μόλις σε τρία χρόνια, ενώ, πρόσφατα, τιμήθηκε με το βραβείο «New Generation Shipping Award» της Loyd’s συνεχίζοντας το μεταπολεμικό θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας και το μύθο της οικογένειας. Είναι παντρεμένος με την Μάγια Ζαφειροπούλου.

    Ο Γιάννης Μαρτίνος με τη σύζυγό του Μάγια Ζαφειροπούλου

    Ο Aνδρέας ο νεότερος, ή Κίκος, είναι ο ξάδελφος των προηγουμένων και γιος του Αντρέα και της Αλεξάνδρας Μαρτίνου, που κινδύνευσε να πέσει θύμα απαγωγής το 2013 και έκανε όλη την οικογένεια να αυξήσει μέτρα ασφαλείας. Ο Ανδρέας Μαρτίνος junior αποτελεί ένα από τα μέλη της νέας γενιάς των Ελλήνων εφοπλιστών. Πριν καλά καλά τα 30 του έχτισε το όνομα του, με προσεκτικούς και εύστοχους χειρισμούς στη ναυτιλιακή εταιρεία του Minerva Marine Inc. Η δραματική απόπειρα απαγωγής του έγινε κοντά στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στη Βούλα το μεσημέρι της 12ης Δεκεμβρίου του 2013 και ο ίδιος κατάφερε να ξεφύγει από τους επίδοξους απαγωγείς του.

    Ανδρέας Μαρτίνος, εφοπλιστής Minerva Marine

    «Εμείς οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι γεμάτοι συναισθήματα, με την πατρίδα μας να είναι δίπλα στη θάλασσα. Η θάλασσα έχει διαποτίσει τη ζωή μας. Είναι στο αίμα μας. Και το μαγευτικό είναι ότι το καταλαβαίνεις αυτό από την πρώτη στιγμή που θα πατήσεις στο κατάστρωμα ενός πλοίου. Το νιώθεις στην καρδιά σου ότι αυτή η δουλειά είναι για σένα. Σε αιχμαλωτίζει. Είναι μια σχέση που δεν τελειώνει ποτέ» έχει δηλώσει και πραγματικά δε χάνει ευκαιρία να βρεθεί στο υγρό στοιχείο επιδόμενος σε θαλάσσια σπορ, ή απλώς κάνοντας βόλτα κοντά της. Η πρώτη και καθοριστική του επαφή με τα πλοία έγινε σε ηλικία 15 ετών, όταν αποβιβάστηκε στο κατάστρωμα του πλοίου ολοκαίνουργου και ομορφοχτισμένου «Matilda», που ήταν το καμάρι της εταιρείας. Περιζήτητος εργένης για χρόνια, μιας και είναι αθλητικός και ιδιαίτερα εμφανίσιμος, ράγισε καρδιές όταν παντρεύτηκε με την ωραία Μαρίνα Λιβανού.

    Μιλένα Παππά του Πέτρου

    H Mιλένα Παππά είναι η κόρη του Πέτρου Παππά, που έκανε την Star Bulk Carriers με την συμφωνία που είχε κλείσει με την αμερικανική Oaktree, μεγαθήριο στον εφοπλισμό, αφού πλέον διαχειρίζεται περισσότερα από 100 πλοία. Ο κωνσταντινοπολίτης και βαθύτατα ΑΕΚτζης πλοιοκτήτης, με τις οικονομικές σπουδές στο Μίσιγκαν και αθλητής στη νιότη του της εθνικής ομάδας σκοποβολής, με συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980 έχει κάθε λόγο να καμαρώνει την κόρη του.

    Μιλένα Παππά

    Είναι γνωστό πως ως φοιτήτρια δεν είχε κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη ναυτιλία έως τη στιγμή που πραγματοποίησε την πρώτη της πρακτική στη C Transport Maritime στο Μονακό, μετά την αποφοίτησή της από το Πανεπιστήμιο Cornell με ένα πτυχίο… Bachelor of Arts in Psychology και Sociology! Και ενώ ξεκίνησε για μόλις τρεις εβδομάδες πρακτική, παρέμεινε στο κοσμικό και εφοπλιστικό να το παραδεχτούμε κρατίδιο όλο το καλοκαίρι μιας και η ναυτιλία έγινε πάθος μέσα της και η κληρονομικότητα εκδηλώθηκε σε γυναίκεια έκδοση. Εντάχθηκε επίσημα σε μία από τις οικογενειακές επιχειρήσεις το 2007, ενώ αποφοίτησε και με πτυχίο Master of Science στον τομέα του Shipping, Trade & Finance από το Cass Business School του City University του Λονδίνου.

    Το διάστημα 2004-2005, η Μιλένα εκπαιδεύτηκε στη Merrill Lynch ως private wealth department και έπειτα στο CoeClerici Group ως risk management department. Το 2004, και ενόσω ήταν στη Merrill Lynch, συνέβαλε στη δημιουργία του Προγράμματος “Women’s Milestones”.

    Είναι η  S&P & Project Manager της Starbulk Carriers και ασχολείται κυρίως με τους τομείς του ξηρού φορτίου και των containerships. Ο νεότερος αδελφός της, Αλέξανδρος, δραστηριοποιείται περισσότερο στα δεξαμενόπλοια.

    Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός

    Αχώριστοι οι δυο αδελφοί Αντώνης και Φίλιππος, συνεχιστές για 6η γενιά της θαλασσινής αυτοκρατορίας των Λαιμών, με ιστορία στη ναυτιλία όλο επιτυχίες, που καθιέρωσαν το μικρούλι και πανέμορφο νησί τους, αυτό των Οινουσσών, σε φημισμένο τόπο παραγωγής σπουδαίων εφοπλιστών. Ήταν το 1848 που ο Γεώργιος Λαιμός ή παπά-Λαιμός και οι τρεις γιοι του αγόρασαν ένα μικρό μερίδιο του ιστιοφόρου «Ευαγγελίστρια». Τα δυο αδέλφια έχουν κληρονομήσει  τα θαλασσινά γονίδια αλλά και το βάρος αυτής της μεγάλης παράδοσης της οικογένειας τους, που από στα 1905, έγραψε ιστορία με την απόκτηση του ατμόπλοιου «Μαριέττα Ράλλη» από κοινού με τις Οικογένειες Πατέρα και Χατζηπατέρα. Η μεγάλη είσοδος της οικογένειας, όμως, στην πλοιοκτησία έγινε το 1930 και η μεγάλη ανάπτυξη ήρθε στην πρώτη μεταπολεμική περίοδο, με κέντρο το Λονδίνο.

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A. ναυτιλία
    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A.

    Μέλη της οικογένειας έχουν ιδρύσει περισσότερες από δέκα διαφορετικές και επιτυχημένες ναυτιλιακές, ενώ το κοινωφελές τους έργο είναι μεγάλο τόσο στον τόπο τους, αλλά και σε όλο τον ελληνισμό. Από τα δύο αδέλφια, τους συνεχιστές αυτής της θρυλικής ναυτιλιακής οικογένειας, ο  μεγαλύτερος, ο Αντώνης Λαιμός είναι δικηγόρος, ενώ ο Φίλιππος είναι πτυχιούχος στη φιλοσοφία, στην πολιτική και στην οικονομία, με εμπειρία στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της διαχείρισης των επενδύσεων. Και οι δύο είναι απόφοιτοι της Οξφόρδης.

    Μαζί με τον πατέρα τους, τον θρυλικό πλέον, Νίκο Σ. Λαιμό, ελέγχουν τη ναυτιλιακή Enesel S.A., που ιδρύθηκε στις αρχές του 21ου αιώνα,  που στεγάζεται στο μέγαρο επί της Βασιλίσσης Σοφίας, που είναι στο ύψος της Νεοφύτου Βάμβα. Ελέγχουν, επίσης, την εδρεύουσα στο Λονδίνο N.S. Lemos&Company Limited, που ειδικεύεται στο chartering, στη saleandpurchase (S&P) αγορά και σε συναφείς συμβουλευτικές υπηρεσίες.  Προτεραιότητά τους είναι να επενδύουν προσεκτικά και λελογισμένα για την επέκταση του στόλου, κοιτώντας όμως, πάντα τους αριθμούς για να μην αυξάνουν τα ρίσκα. Μάλιστα τα δύο αδέλφια έκαναν κίνηση-έκπληξη, τον Ιουνίου του 2017, όταν η ναυτιλιακή τους Enesel SA, προχώρησε μέσω της θυγατρικής της NS Lemos στη χρονοναύλωση του δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC Spyros (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2007) για 6 μήνες στην εταιρεία Clearlake, με τους ημερήσιους ναύλους να καθορίζονται στο ποσό των 23.000 δολαρίων, σύμφωνα με τους brokers.

    Σημειώνεται ότι το Spyros είναι πλέον το μοναδικό VLCC της εταιρείας, καθώς στις αρχές του ίδιου μήνα είχε πουλήσει το Irene SL (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2004) για το ποσό των 30 εκατ. δολ. στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Sinokor Merchant Marine. Όσον αφορά την Enesel, ο στόλος της απαρτίζεται από 19 πλοία, 14 εκ των οποίων είναι containerships, ενώ περασμένο Φεβρουάριο παράγγειλαν από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) δύο νέα tankers με option για την κατασκευή ακόμη δύο. Τον Μάιο έκαναν χρήση της πρώτης option και τώρα επέστρεψε στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες για να εξασκήσει τη δεύτερη και τελευταία option που θα δει την ναυτιλιακή να προσθέτει στο στόλο της 4 νεότευκτα VLCC tankers. Το πρώτο από τα tankers αναμένεται να παραλειφθεί από τη ναυτιλιακή τον Ιούλιο του 2018, ενώ τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους θα ακολουθήσουν ακόμη δύο. Το τελευταίο VLCC θα μπει στον στόλο της εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2019.

    Τον Φεβρουάριο του 2017 σε ένα θρησκευτικό μυστήριο που χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος της χρονιάς» από τον ελληνικό αλλά κυρίως τον ξένο τύπο, ο Φίλιππος Λαιμός παντρεύτηκε τη Μαριάννα Γουλανδρή, γόνο της οικογένειας Βαρδινογιάννη, εγγονή της Μαριάννας.

    Στο γάμο που η νύφη εντυπωσίασε με το στιλ της και τις ασημένιες ψηλές της γόβες, είχαν παρευρεθεί ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος, η βασιλική οικογένεια της Ισπανίας, ενώ ο γιος του Παύλου και της Μαρί Σαντάλ ήταν ανάμεσα στα παρανυφάκια.

    Γουλανδρή - Λαιμός

    Η Μαριάννα Γουλανδρή δεν ασχολείται με τη ναυτιλία. Είναι σχεδιάστρια μόδας και εδώ και κάποια χρόνια λανσάρει τις προσωπικές της συλλογές σε ρούχα, μαγιό και κοσμήματα. Η οικογένεια Λαιμού δώρισε μετά το γάμο στο «Elpida Youth», στο οποίο έχει αφοσιωθεί η γιαγιά της νύφης Μαριάννα Βαρδινογιάννη, το γιγαντιαίο ποσό του 1 εκατ. ευρώ!

    Μαριάννα Γουλανδρή

    Και τα δυο αδέλφια μοιράζουν τη ζωή τους μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου, με ένα φορτωμένο επιρρηματικά πρόγραμμα που δεν τους εμποδίζει από το επιδίδονται στο  έντονο κοινωνικό έργο, για το οποίο φημιζόταν πάντα η οικογένεια και που περιλαβαίνει  από τη συντήρηση του Ναυτικού Μουσείου Οινουσσών μέχρι και την κατάθεση ιδιαίτερα σοβαρών ποσών στον λογαριασμό που έχει δημιουργήσει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την κάλυψη των αναγκών ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Επικά νέοι, ωραίοι, ισχυροί και… εφοπλιστές! (Μέρος Β’)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Μελίσσα Γκρόμελ–Βαρδινογιάννη: Η πιο αθόρυβη και σεμνή πραγματική αριστοκράτισσα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: O Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης οδηγεί τον Όμιλο της Motor Oil στη «νέα εποχή»



    ΣΧΟΛΙΑ