• LIFE&STYLE

    H “απάτη” του marketing: Γιατί οι γυναίκες πρέπει πάντοτε να αγοράζουν την… αντρική version κάθε προϊόντος

    • NewsRoom


    Ο γυναικείος πληθυσμός αποτελεί αδιαμφισβήτητα την βάση της πυραμίδας του αγοραστικού κοινού παγκοσμίως. Το marketing επικεντρώνεται εδώ και χρόνια στον φύσει ευαίσθητο συναισθηματικό κόσμο και την φιλαρέσκειά των γυναικών, στοχεύοντας μέσω της διαφημιστικής προπαγάνδας στην πώληση ολοένα και περισσότερων προϊόντων. Το ”περιτύλιγμα” ό,τι κι αν είναι αυτό (έντονο χρώμα, glamour σχεδιασμός, εντυπωσιακό σχήμα κ.α) είναι το μεγαλύτερο ατού στην προσέλκυση των γυναικών.

    Ακόμα κι αν στα διπλανά ράφια υπάρχει ακριβώς το ίδιο προϊόν με τιμή… σοκαριστικά χαμηλότερη, οι γυναίκες θα επιλέξουν χωρίς δεύτερη σκέψη στην… fancy εκδοχή του.

    4

    Χαρακτηριστική απόδειξη της δραματικής αυτής διαφοράς των τιμών των προϊόντων που απευθύνονται την ίδια στιγμή σε γυναίκες και άντρες, αποτελεί μία νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη από το New York City’s Department of Consumer Affair.

    Εξετάζοντας ένα δείγμα 800 προϊόντων που υπάρχουν διαθέσιμα τόσο στην ”γυναικεία” όσο και στην ”αντρική” εκδοχή τους διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες, χρεώνονται κατά 7% περισσότερο από τους άντρες, ακόμα και τη στιγμή που οι μισθοί μεταξύ των φύλων στην ίδια ακριβώς δουλειά και θέση εργασίας, είναι αντιστρόφως ανάλογη.

    Women_grocery_shopping

    Εντυπωσιακή διαφορά παρατηρήθηκε στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς, όπως είναι τα ξυραφάκια, τα σαμπουάν κ.α.

    Σύμφωνα με την έρευνα λίγους διαδρόμους μακριά από τα ράφια που παρατίθενται τα προϊόντα που απευθύνονται σε γυναίκες, υπάρχουν ακριβώς τα ίδια σε πολύ χαμηλότερες τιμές με την μοναδική διαφορά ότι βρίσκονται στα ράφια των ”αντρών”.

    xcfghfg

    Το ίδιο ωστόσο συμβαίνει και στα καταστήματα ρούχων, ένα απλό μπλουζάκι τύπου t-shirt, για παράδειγμα, κοστίζει κατά μέσο όρο 15% ακριβότερα απ’ότι ακριβώς το ίδιο σε αντρικό.

    Η ίδια ”παρανοϊκή” συνταγή ισχύει ακόμα και στα παιδικά. Ένα ροζ σκούτερ ”για κορίτσια” εντοπίστηκε να πωλείται σε διπλάσια τιμή από εκείνο που προοριζόταν για αγόρια, με την μόνη διαφορά ότι ήταν διαφορετικό χρώμα.

    1

    Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο μέρος της τιμής προέρχεται από τον συμψηφισμό των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης, που παρά το γεγονός ότι το κόστος κατανέμεται ισομερώς, οι γυναίκες είναι ”πρόθυμες” να πληρώσουν περισσότερα χρήματα γι’ αυτό και χρεώνονται περισσότερο.



    ΣΧΟΛΙΑ