• Ροή Ειδήσεων

    Η νέα επένδυση, αξίας 20 εκατ. δολ., της H&M δεν έχει καμία σχέση με τη μόδα

    • NewsRoom


    Η H&M, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής πώλησης ενδυμάτων παγκοσμίως, απέκτησε μερίδιο στην σουηδική Κlarna, μία από τις κορυφαίες εταιρίες πληρωμών fintech της Ευρώπης.

    Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών θα ξεκινήσει σε 14 ευρωπαϊκές χώρες, αρχής γενομένης από τη Βρετανία και τη Σουηδία, ενώ στόχος είναι να επεκταθεί αργότερα στις ΗΠΑ και την Ασία, σύμφωνα με την Klarna.

    Η σουηδική αλυσίδα ενδυμάτων θα πληρώσει 20 εκατ. δολ. για να αποκτήσει μερίδιο λιγότερο του 1% στην Klarna, η οποία θα εκδώσει νέες μετοχές για την H&M, σε αντίθεση με μία παρόμοια συμφωνία που είχε συνάψει πριν ένα χρόνο, όταν η Visa απέκτησε υφιστάμενες μετοχές της εταιρίας. Τα στελέχη που συμμετείχαν στην συναλλαγή τόνισαν ότι η έκδοση νέων μετοχών αποτελεί σημάδι της σπουδαιότητας της συμφωνίας για τις δύο εταιρίες. Σύμφωνα με την τελευταία αποτίμηση της Klarna, το 2015, η αξία της διαμορφώνεται στα 2,5 δισ. δολ.

    Ο Sebastian Siemiatkowski, CEO της Klarna, επισήμανε στους Financial Times ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη συμφωνία συνεργασίας της εταιρίας μετά τις παρόμοιες συμφωνίες που είχε κλείσει με τη βρετανική Asos και την σουηδική IKEA.

    “Πρόκειται για μια τεράστια συμφωνία. Αυτό που εξετάζουμε εδώ είναι μία στρατηγική συνεργασία με την H&M. Αφορά τη σύνδεση των δύο πλευρών online και offline, όλα τα κανάλια διανομής και τις αγορές”, πρόσθεσε ο Siemiatkowski.

    Η H&M έχει αγωνιστεί τα τελευταία χρόνια εστιάζοντας αποκλειστικά στα καταστήματα της και δεν ασχολήθηκε αρκετά με το online, επισημαίνουν οι αναλυτές. Η Klarna υπόσχεται να απλοποιήσει τις επιστροφές και τις διαδικασίες παράδοσης της H&M – ένα αδύναμο σημείο για την εταιρία – καθώς και να συνδυάσει τις πληρωμές στο κατάστημα, στο διαδίκτυο και στο κινητό. Οι πελάτες θα μπορούν, για παράδειγμα, να πληρώσουν χρησιμοποιώντας την εφαρμογή smartphone της H&M τόσο στο κατάστημα όσο και σε απευθείας σύνδεση.

    “Η ανάπτυξη λύσεων πληρωμών αποτελεί σημαντικό μέρος των αγορών και, συνεπώς, ταιριάζει στο επενδυτικό μας χαρτοφυλάκιο”, τόνισε ο Daniel Claesson, επικεφαλής της επιχειρηματικής ανάπτυξης στην H&M.

    Οι μετοχές της H&M έχουν χάσει σημαντικό μέρος της αξίας τους από τις αρχές του 2015,  καθώς οι επενδυτές ανησυχούν για την αδύναμη αύξηση των πωλήσεών της και την πενιχρή κερδοφορία σε σύγκριση με τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, τον ισπανικό όμιλο Inditex, ιδιοκτήτη της Zara. Ο σουηδικός προμηθευτής των φθηνών αλλά σικ ρούχων, ήταν ένας από τους πρώτους λιανοπωλητές μόδας που δραστηριοποιήθηκε στην πώληση μέσω διαδικτύου, αλλά έδωσε έμφαση τα τελευταία χρόνια στην ταχεία ανάπτυξη των φυσικών καταστημάτων. Πολλοί από τους πελάτες της εξέφρασαν την ενόχλησή τους τα τελευταία χρόνια σχετικά με τις αργές παραδόσεις ή την έλλειψη σύνδεσης μεταξύ online και φυσικών καταστημάτων στις επιστροφές.

    H&M

     



    ΣΧΟΛΙΑ