• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Γιατί η Goldman Sachs επένδυσε μόλις σε μία startup οργάνωσης γάμων


    Airbnb στα ταξίδια, Uber Technologies στις μεταφορές, Zillow Group στο real estate: Οι περισσότεροι κλάδοι έχουν αλλάξει δραματικά με την εμφάνιση νέων τεχνολογικών startup εταιρειών τα τελευταία χρόνια. Και η εταιρεία Zola Inc. μόλις έβαλε… στεφάνι σε έναν μεγάλο γύρο χρηματοδότησης για να προσπαθήσει να κάνει το ίδιο για την ακριβή και πολύπλοκη επιχείρηση του… γάμου.

    Η startup ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι άντλησε το ποσό των 100 εκατ. δολαρίων από επενδυτές, μεταξύ των οποίων είναι η Comcast και η Goldman Sachs. Το deal αποτιμά την αξία της εταιρείας στα 600 εκατ. δολάρια περίπου, σύμφωνα με πηγή που έχει γνώση του deal.

    Η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2013, λειτουργεί μία online λίστα γάμου που δίνει τη δυνατότητα στα ζευγάρια να δουν τι δώρα τους έχουν αγοράσει οι καλεσμένοι τους πριν παραδοθούν, ώστε να μπορούν να τα αλλάξουν και να αποφύγουν τη φασαρία και το κόστος των επιστροφών. Πέρυσι, η Zola πρόσθεσε στις υπηρεσίες που προσφέρει εργαλεία διαχείρισης της λίστας των προσκεκλημένων και δημιουργίας ιστοσελίδων, ενώ σχεδιάζει να αναπτύξει και άλλα προϊόντα για να αποκτήσει ηγετική θέση σε μια αγορά αξίας 100 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας.

    «Σήμερα, ένα ζευγάρι είναι αναγκασμένο να χρησιμοποιήσει 20 διαφορετικά προϊόντα ή εφαρμογές ή υπηρεσίες», λέει η επικεφαλής της startup Shan-Lyn Ma. «Κάποια από αυτά τα προϊόντα δεν είναι καν σχεδιασμένα για την οργάνωση γάμου και κάποια από αυτά σχεδιάστηκαν δέκα χρόνια πριν. Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι», προσθέτει.

    Η εταιρεία μπορεί να προβλέψει πόση ποσότητα από ένα συγκεκριμένο προϊόν χρειάζεται να παραγγείλει εκ των προτέρων, επειδή οι πελάτες της συμπληρώνουν τις σχετικές λίστες εβδομάδες, αν όχι μήνες, πριν από τον γάμο. Η εταιρεία αποφεύγει, επίσης, τις περισσότερες επιστροφές, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να αλλάξουν τα πράγματα που δεν θέλουν. Επιπλέον, μειώνει το κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών της, χρησιμοποιώντας δικές της αποθήκες.

    Τα 100 εκατ. δολάρια που κατάφερε να συγκεντρώσει η εταιρεία στον τελευταίο αυτό γύρο χρηματοδότησης υπερβαίνουν τον αρχικό της στόχο, αλλά το γεγονός αυτό δεν αλλάζει τα σχέδια της εταιρείας, αναφέρει η επικεφαλής της. «Ένα από τα πράγματα που θέλουμε να αποφύγουμε είναι αυτό που κάνουν συχνά άλλες startup εταιρείες όταν συγκεντρώνουν περισσότερα χρήματα: να μπούμε στον πειρασμό να ξοδέψουμε χρήματα για πράγματα δεν είχαμε αρχικά στο μυαλό μας», λέει.

    Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περίπου 110 εργαζομένους και σχεδιάζει να τους αυξήσει στους 150 περίπου μέχρι το τέλος του 2018.



    ΣΧΟΛΙΑ