Ξεκινά η Ευρωπαϊκή περίοδος της F1 – με μια σύντομη παρένθεση στον Καναδά στα μέσα Ιουνίου – που θα συνεχιστεί ως το Ιταλικό Grand Prix της Μόντσα, στις 7 Σεπτεμβρίου.

Αρχής γενομένης από το Grand Prix Emilia-Romagna e del Made in Italy που διεξάγεται στην πίστα της Ίμολα, η οποία άλλαξε όνομα στη μνήμη του Enzo Ferrari και του γιου του Dino.

1

Ακολουθούν δυο ακόμη αγώνες χωρίς κενό σε Μονακό (25/5) και Ισπανία (1/6). Μετά τον Καναδά (15/6) υπάρχουν ακόμη 5 Ευρωπαϊκά GP μέσα στο καλοκαίρι: Αυστρία (29/6), Βρετανία (7/7), Βέλγιο (27/7), Ουγγαρία (3/8) και Ολλανδία (31/8) προτού φτάσουμε στη Μόντσα στις 7/9. Αυτό το τμήμα της σεζόν, περιλαμβάνει την πλειοψηφία των αγώνων που θεωρούνται κλασικοί.

Όπως οι αγώνες στην Ιταλία, η οποία έχει φιλοξενήσει τους περισσότερους γύρους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από οποιαδήποτε άλλη χώρα: 107 εκ των οποίων 74 έχουν διεξαχθεί στη Mόντσα, 31 στην Ίμολα, ενώ Μουτζέλο και Πεσκάρα έχουν φιλοξενήσει από έναν.


Το Autodromo Enzo e Dino Ferrari, της Ίμολα είναι μια από τις πιο εμβληματικές και τεχνικές πίστες στο καλεντάρι της Formula 1. Βρίσκεται στην καρδιά της Motor Valley της Ιταλίας, έχει μήκος 4.909 μέτρα, με 19 στροφές – δέκα αριστερές και εννέα δεξιές – και έχει φορά αντίθετη από αυτή των δεικτών του ρολογιού, γεγονός που την κατατάσσει στη μειοψηφία των αγωνιστικών πιστών παγκοσμίως.

Είναι παλαιάς σχολής, αρκετά στενή, με ψηλά και επιθετικά κερμπ, καθώς και αρκετές φυσικές αλλαγές υψομέτρου. Υπάρχουν συνεχείς στροφές, σημεία έντονου φρεναρίσματος αλλά και ορισμένα τμήματα με ροή. Μετά την εκκίνηση, έρχεται η στροφή Tamburello, ένα από τα πιο γρήγορα μέρη της πίστας, ακολουθούμενη από το σικέιν Villeneuve και τη στροφή Tosa, όπου ο οδηγός θέλει να έχει καλή πρόσφυση στην έξοδο.

Το τμήμα Acque Minerali είναι ένα από τα πιο τεχνικά και θεαματικά, ενώ το σικέιν Alta και η διπλή αριστερή Rivazza ολοκληρώνουν μια χάραξη που ανταμείβει την ακρίβεια, τη σταθερότητα και τη συνολική ισορροπία του μονοθεσίου.


Η Ίμολα φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα Formula 1 το 1980, τη μόνη φορά που το Ιταλικό Grand Prix δεν διεξήχθη στη Μόντσα. Από την επόμενη χρονιά έως το 2006, ήταν η έδρα του Grand Prix Aγ. Μαρίνου. Επέστρεψε στο καλεντάρι το 2020, ως το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα. Το 2023, ο αγώνας έπρεπε να ακυρωθεί λόγω σοβαρών πλημμυρών στην περιοχή.

Τότε προστέθηκε και το λογότυπο “Made in Italy” στο όνομά του. Ο Μίκαελ Σουμάχερ είναι ο βασιλιάς της Ίμολα, έχοντας κερδίσει εκεί επτά φορές. Στη δεύτερη θέση της λίστας των νικητών με τρεις νίκες ο καθένας, ισοβαθμούν δύο οδηγοί που ήταν πάντα μεγάλοι αντίπαλοι, συγκεκριμένα οι Αλέν Προστ και Άιρτον Σένα. Τρεις νίκες έχει πλέον και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έχει κερδίσει τις τρεις τελευταίες φορές. Όσον αφορά στις pole position, ο Σένα έχει 8, ακολουθούμενος από τον Σουμάχερ με πέντε και τον Αρνού με τρεις.

Με 12 τερματισμούς στο βάθρο, ο Σουμάχερ βρίσκεται στην κορυφή αυτής της λίστας. Ο Προστ έχει 6 παρουσίες στο βάθρο και ακολουθούν οι Σένα και Μπέργκερ στην τρίτη θέση, με πέντε παρουσίες ο καθένας. Όσον αφορά στις ομάδες, η Ferrari και η Williams έχουν τις περισσότερες νίκες εδώ με 8, μπροστά από τη McLaren με 6, η οποία έχει τον μεγαλύτερο αριθμό pole positions (8), μπροστά από τη Ferrari (6) και τη Williams (4). Οι ίδιες ομάδες έχουν και τα περισσότερα βάθρα με την εξής σειρά: Ferrari με 25, McLaren με 22 και Williams με 15.


Η καινούργια γόμα C6 θα κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο στην Ίμολα, καθώς η Pirelli επέλεξε την πιο μαλακή τριάδα γομών από τη γκάμα του 2025 για αυτό το Σαββατοκύριακο, με την C4 ως σκληρή, την C5 ως μέση και την C6 ως μαλακή γόμα. Θα είναι η πρώτη φορά που οι οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν την C6 στα φετινά μονοθέσια, καθώς κανένας τους δεν τη χρησιμοποίησε στις δοκιμές του Μπαχρέιν.

Κατασκευασμένη για χρήση σε πίστες που καταπονούν λιγότερο τα ελαστικά, η C6 θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση σε έναν γρήγορο γύρο, ειδικά καθώς η επιφάνεια της Ίμολα είναι λιγότερο τραχιά από τον μέσο όρο. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τη χρήση της σε ένα μέρος αγώνα, αλλά τα δεδομένα που θα συλλεχθούν στην Ίμολα και στη συνέχεια στο Μονακό και στο Μόντρεαλ, θα επιτρέψουν στους μηχανικούς της Pirelli να την αξιολογήσουν για άλλα Grand Prix στο δεύτερο μέρος της σεζόν.

Ο νικητής Max Verstappen από την Ολλανδία με την Oracle Red Bull Racing RB20 παίρνει την καρό σημαία κατά τη διάρκεια του F1 Grand Prix of Emilia-Romagna στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari Circuit στις 19 Μαΐου 2024 στην Ίμολα της Ιταλίας. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Πέρυσι, η στρατηγική ενός πιτ στοπ αποδείχθηκε η πιο ανταγωνιστική. Νικητής ήταν ο Φερστάπεν μετά από μεγάλη μάχη με το Νόρις. Οι περισσότεροι οδηγοί (15) εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση (C4) γόμα, τρεις εκκίνησαν με τη σκληρή (C3) και δύο με τη μαλακή (C5).

Οι σκληρότερες γόμες λειτούργησαν καλύτερα, προσφέροντας πολύ σταθερή απόδοση, με περιορισμένη φθορά, παρά τις θερμοκρασίες πίστας πάνω από 50 °C. Όσοι ξεκίνησαν με τη μαλακή αναγκάστηκαν να κάνουν δύο πιτ στοπ. Είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η επιλογή πιο μαλακών γομών σε σύγκριση με πέρυσι θα έχει κάποια επίδραση. Υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS και οι ευκαιρίες προσπεράσματος είναι περιορισμένες στα άλλα σημεία. Την ίδια στιγμή χρονικά, η είσοδος – έξοδος από τα πιτ είναι η μεγαλύτερη στο καλεντάρι. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συντελούν προς την επιλογή της μιας αλλαγής σε αυτή την πίστα.

Η διαχείριση των ελαστικών επηρεάζεται από τα πολλά σημεία επιτάχυνσης και πέδησης, με τα ελαστικά να υπόκεινται σε χαμηλό φορτίο και περιορισμένη φθορά. Ωστόσο, τα ψηλά κερμπ μπορούν να αυξήσουν τη μηχανική καταπόνηση, ειδικά στην ανάρτηση και στα ελαστικά. Λόγω των περιορισμένων ευκαιριών προσπέρασης, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο, όπως και η εύρεση της σωστής αγωνιστικής στρατηγικής.


Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1 + την Κυριακή 18 Μαΐου στις 16:00. Μια ώρα νωρίτερα ξενικά, η εκπομπή «Formula 1 Show». Ο απεσταλμένος του ΑΝΤ1, Πάνος Σεϊτανίδης, θα μεταφέρει κλίμα και αποκλειστικό ρεπορτάζ απευθείας από την Ίμολα, ενώ η Μαρία Θωμά θα βρίσκεται στα Village Cinemas @ The Mall Athens, όπου θα πραγματοποιηθεί exclusive live προβολή του Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια.

Στις περιγραφές των αγώνων Formula 1, Formula 2 και Formula 3 θα είναι οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης και Τάκης Πουρναράκης, με τον Σταμάτη Κατσίμη να σχολιάζει από την οπτική του οδηγού.

Καλεσμένος στο studio της εκπομπής θα είναι ο Νίκος Βουρλιώτης, ενώ στην εκπομπή θα παρουσιαστούν μεταξύ άλλων αποκλειστικά θέματα, όπως το πώς ονειρεύεται ο Λιούις Χάμιλτον τη δική του Ferrari F44, η εμπειρία του Μαξ Φερστάπεν με Ferrari, αλλά και δηλώσεις των Τζέιμς Βόλβς και Αλεξάντερ Άλμπον για τη βελτίωση της Williams. Σε μία αποκλειστική συνέντευξη στην κάμερα του ΑΝΤ1, ο επικεφαλής της Cadillac, Γκρέιαμ Λόουντον, μιλά για τις προκλήσεις της ομάδας ενόψει της παρθενικής της συμμετοχής στη Formula 1 το 2026.


Πρόγραμμα απευθείας μεταδόσεων σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+:

2024 Emilia Romagna Grand Prix, Saturday – LAT Images

 

Διαβάστε επίσης 

Ιδού το νέο DS N°4

Nέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford E-Transit Courier

F1: Έκλεισε τα 75