Ήταν ο πρώτος αγώνας στη σύγχρονη ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, 75 χρόνια ακραίου ανταγωνισμού, δράματος και καινοτομίας, που οδήγησαν στο σημερινό παγκόσμιο αθλητικό φαινόμενο.
75 χρόνια Formula 1 σε αριθμούς:
-1.131 Grand Prix
-787 οδηγοί έχουν ξεκινήσει σε Grand Prix Formula 1, από 41 χώρες
-151 από τους 787 οδηγούς προέρχονταν από τις ΗΠΑ, 148 από το Ηνωμένο Βασίλειο και 85 από την Ιταλία.
-34 διαφορετικοί Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Οδηγών F1
-115 διαφορετικοί νικητές Grand Prix F1
-216 οδηγοί έχουν ανέβει στο βάθρο
-107 διαφορετικοί οδηγοί έχουν κατακτήσει την pole position
-Έχουν γίνει αγώνες σε 77 πίστες σε 34 χώρες
-11 πίστες εμφανίστηκαν μόνο μία φορά στο καλεντάρι της F1 (Καζαμπλάνκα, Βερολίνο, Ντάλας, Ντόνινγκτον Παρκ, Λε Μαν, Μονσάντο, Μουτζέλο, Πεσκάρα, Ρίβερσαϊντ, Σέμπρινγκ, Ζέλτβεκ)
-363.956,169 χιλιόμετρα έχουν διανυθεί από το Βρετανικό Grand Prix του 1950 (μέχρι το Grand Prix του Μαϊάμι το 2025), που ισοδυναμεί με:
-
- 9 φορές τον γύρο της Γης
- 17 ημέρες συνεχούς πτήσης ενός αεροπλάνου με 900 χλμ/ώρα
- 152 ημέρες συνεχούς οδήγησης με 100 χλμ/ώρα
- 95% της απόστασης μέχρι τη Σελήνη
- 9 κατασκευαστές ελαστικών
Στατιστικά:
-Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο νεότερος οδηγός που κέρδισε αγώνα, σε ηλικία 18 ετών, 7 μηνών και 15 ημερών στο Ισπανικό Grand Prix του 2016.
-Ο Λουίτζι Φατζόλι είναι ο γηραιότερος οδηγός που κέρδισε Grand Prix σε ηλικία 53 ετών και 22 ημερών στο Γαλλικό Grand Prix του 1951.
-Το ρεκόρ για τον νεότερο οδηγό που τέθηκε επικεφαλής σε αγώνα καταρρίφθηκε φέτος στην Ιαπωνία, όταν ο Κίμι Αντονέλι τέθηκε επικεφαλής στην πίστα της Σουζούκα σε ηλικία 18 ετών, 7 μηνών και 12 ημερών. Προηγουμένως, το ρεκόρ κατείχε ο Μαξ Φερστάπεν, αφού τέθηκε επικεφαλής στο Ισπανικό Grand Prix του 2016 σε ηλικία 18 ετών, 7 μηνών και 15 ημερών.
-Ο γηραιότερος οδηγός που τέθηκε επικεφαλής σε αγώνα ήταν επίσης ο Λουίς Φατζόλι σε ηλικία 52 ετών και 9 ημερών, το οποίο, παραδόξως, συνέβη ένα χρόνο πριν από το ρεκόρ του ως ο γηραιότερος νικητής αγώνα. Αυτό συνέβη επειδή ο Φατζόλι πιστώθηκε με μια νίκη στον αγώνα, μαζί με τον Φάντζιο στο Γαλλικό Grand Prix του 1951, όταν ο Φάντζιο αντικατέστησε τον Φατζόλι, παίρνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου του στα μέσα του Grand Prix, το οποίο βρισκόταν στην μέση του grid, πριν ο Φάντζιο κατακτήσει τη νίκη.
-Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι ο νεότερος οδηγός που κέρδισε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, σε ηλικία 23 ετών, 4 μηνών και 11 ημερών.
-Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο είναι ο γηραιότερος πρωταθλητής, σε ηλικία 46 ετών, 1 μήνα και 11 ημερών.
-Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο νεότερος οδηγός που έχει εκκινήσει αγώνα, στο Αυστραλιανό Grand Prix του 2015 σε ηλικία 17 ετών, 5 μηνών και 13 ημερών.
-Ο Λουί Σιρόν από το Μονακό είναι ο γηραιότερος οδηγός που έχει ξεκινήσει αγώνα Formula 1, όταν συμμετείχε στο εντός έδρας Grand Prix, σε ηλικία 55 ετών, 9 μηνών και 19 ημερών.
-Ο νεότερος οδηγός που έχει κατακτήσει την pole position σε Grand Prix είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ στο Ιταλικό Grand Prix του 2008 με τη Red Bull, σε ηλικία 21 ετών, 2 μηνών και 11 ημερών.
-Ο γηραιότερος οδηγός που βρέθηκε στην pole position ήταν ο Ιταλός Νίνο Φαρίνα στο Αργεντίνικο Grand Prix του 1954, σε ηλικία 47 ετών, 2 μηνών και 18 ημερών.
-Η νεότερη μέση ηλικία ενός βάθρου της Formula 1 ήταν στο Βραζιλιάνικο Grand Prix του 2019, όπου οι Μαξ Φερστάπεν, Πιέρ Γκασλί και Κάρλος Σάινθ αποτέλεσαν την πρώτη τριάδα, με μέση ηλικία 23 ετών, 8 μηνών και 23 ημερών. Η μεγαλύτερη μέση ηλικία ενός βάθρου της F1 είναι 46 ετών, 8 μηνών και 20 ημερών, όταν οι Νίνο Φαρίνα, Λουίτζι Φατζόλι και Λουί Ροσιέ αποτέλεσαν την πρώτη τριάδα στο Grand Prix της Ελβετίας το 1950.
Κορυφαίες στιγμές από την ιστορία:
-Ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin είναι ο οδηγός με τη μεγαλύτερη διάρκεια καριέρας στην ιστορία της Formula 1, έχοντας αγωνιστεί για 24 χρόνια και 2 μήνες, με το ντεμπούτο του στο Αυστραλιανό Grand Prix του 2001, ενώ έχει επίσης τις περισσότερες εκκινήσεις αγώνων στο άθλημα – έναν εντυπωσιακό αριθμό 407. Ο Μίκαελ Σουμάχερ είναι ο δεύτερος μακροβιότερος οδηγός με 21 χρόνια και 3 μήνες στο άθλημα, ακολουθούμενος από τον Φινλανδό οδηγό Κίμι Ράικkonen, ο οποίος αγωνίστηκε για 20 χρόνια, 9 μήνες και 8 ημέρες.
-Η Μόντσα έχει φιλοξενήσει τον μεγαλύτερο αριθμό Grand Prix στην ιστορία της Formula 1 με 74, ακολουθούμενη από το Μονακό με 70 και το Σίλβερστον με 59 αγώνες από το 1950.
-Ο οδηγός της Ferrari, Λιούις Χάμιλτον κατέχει το ρεκόρ για τον αριθμό νικών στην 75χρονη ιστορία του αθλήματος, με 105 νίκες σε Grand Prix, ακολουθούμενος από τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος σημείωσε 91 νίκες στην καριέρα του, και τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έχει 64. Οι Χάμιλτον και Σουμάχερ κατέχουν επίσης το ρεκόρ για τον αριθμό των Πρωταθλημάτων Οδηγών, με 7 τίτλους ο καθένας. Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο έχει τον τρίτο μεγαλύτερο συνολικό αριθμό τίτλων, με 5.
-Ο Λιούις Χάμιλτον έχει ζήσει μερικές αξέχαστες στιγμές στον εντός έδρας αγώνα του στο Σίλβερστον, καταρρίπτοντας το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες ενός οδηγού σε μία πίστα με 9, μετά τη νίκη του το 2024. Ο Χάμιλτον κατέχει επίσης το ρεκόρ για τα περισσότερα βάθρα ενός οδηγού σε μία πίστα, με 15 στο Σίλβερστον.
-Στην ιστορία της Formula 1, ο συνδυασμός οδηγών στο βάθρο που έχει εμφανιστεί τις περισσότερες φορές περιλαμβάνει τους Βάλτερι Μπότας, Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν, με τους τρεις τους να εμφανίζονται μαζί στο βάθρο 20 φορές.
-Ο Ίαν Λάμερς κατέχει το ρεκόρ για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο εκκινήσεων σε αγώνες F1, με μια περίοδο 10 ετών, 3 μηνών και 22 ημερών μεταξύ της συμμετοχής του στο Ολλανδικό Grand Prix του 1982 και στο Ιαπωνικό Grand Prix του 1992.
-Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο νικών σε αγώνες Formula 1 από έναν οδηγό είναι 6 χρόνια, 6 μήνες και 28 ημέρες, ένα ρεκόρ που κατέχει ο Ρικάρντο Πατρέζε, ο οποίος μέχρι το Grand Prix του Σαν Μαρίνο το 1990, δεν είχε κερδίσει αγώνα από το Grand Prix της Νότιας Αφρικής το 1983.
-Ο Αυστριακός οδηγός Αλεξάντερ Βουρτς έπρεπε να περιμένει 7 χρόνια, 9 μήνες και 11 ημέρες για την επόμενη θέση του στο βάθρο μετά το Βρετανικό Grand Prix του 1997, ένα ρεκόρ στο άθλημα. Ο Βουρτς προήχθη στην τρίτη θέση στο Grand Prix του Σαν Μαρίνο το 2005, αφού ο Τζένσον Μπάτον αποκλείστηκε από τον αγώνα καθώς το μονοθέσιό του ήταν ελλιποβαρές.
-Ο πρωταθλητής του 2007 Κίμι Ράικονεν είναι ο οδηγός με το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο pole positions στη Formula 1. Από το Γαλλικό Grand Prix του 2008, ο Φινλανδός οδηγός δεν πέτυχε άλλη pole position μέχρι το Grand Prix του Μονακό το 2017, συνολικά 8 χρόνια, 11 μήνες και 6 ημέρες αργότερα.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπ. Περιβάλλοντος: Στη Βουλή η νέα τροπολογία για την προσαρμογή των κίνητρων του Νέου Οικοδομικού Κώδικα
- Viva – JP Morgan: Το μεγάλο μυστικό στον πόλεμο Καρώνη- Ντίμον που θα κρίνει τον νικητή
- Πόρισμα ΕΜΠ για Τέμπη: Πώς φτάσαμε στο συμπέρασμα για τα έλαια σιλικόνης και την πυρόσφαιρα
- Ευάγγελος Μυτιληναίος: Η βιομηχανία χρειάζεται αυτάρκεια – Το στοίχημα της Metlen στα μέταλλα
