• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    VesselsValue: To 16% του παγκόσμιου στόλου αξίζει όσο τα παλιοσίδερα. Τι ισχύει για τα ελληνικά πλοία

    tanker


    Για παλιοσίδερα (scrap) θα μπορούσε να πουληθεί το 16% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή 7.271 πλοία, καθώς η αξία τους έχει υποχωρήσει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue, η πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων και αφορά στις τιμές που ίσχυαν μέχρι και τις 31 Αυγούστου 2016.

    στοιχεία VesselsValue

    Βέβαια, αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι τιμές διαφοροποιούνται για κάθε τύπο πλοίου. Για παράδειγμα, στα βοηθητικά πλοία τύπου OSV, οι τιμές έχουν υποχωρήσει σημαντικά και ποσοστό 30% της συγκεκριμένης κατηγορίας παγκοσμίως, θα μπορούσε να οδηγηθεί στη διάλυση, αφού σε αυτά τα επίπεδα έχει διαμορφωθεί η αξία τους.

    Αντίθετα, μεγαλύτερη αξία έχουν οι στόλοι που αποτελούνται από δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι τιμές για σχεδόν όλα τα πλοία αυτών των κατηγοριών κυμαίνονται σε επίπεδα κατά πολύ υψηλότερα από τις τιμές των scrap.

    typoi vessels

    Από γεωγραφικής πλευράς, στις χώρες Γαλλία και Βέλγιο, για τα περισσότερα πλοία οι τιμές διαμορφώνονται πάνω από τις τιμές διάλυσης που ισχύουν στην αγορά, ενώ σε χειρότερη μήνα βρίσκονται οι περιοχές της Μέσης Ανατολής.

    vessels countries

    Ικανοποιητική είναι η εικόνα στις χώρες της Μεσογείου, όπου συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα. Συνολικά στην περιοχή τα πλοία που έχουν τιμή scrap ανέρχονται σε 847 ενώ αντίθετα 6.064 πλοία έχουν τιμές αρκετά υψηλότερες. Μάλιστα ο ελληνικός στόλος έχει βαρύνουσα σημασία στην περιοχή, αφού οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το μεγαλύτερο αριθμό πλοίων, συνολικά 4.426, η αξία των οποίων ανέρχεται στα 87,12 δισ. δολ. , όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.

    vessel countries 2

    Συγκεκριμένα, μόλις το 8% του ελληνόκτητου στόλου έχει χαμηλή αποτίμηση, στα επίπεδα scrap, ποσοστό πολύ χαμηλότερο από το μέσο όρο αλλά και από τις περισσότερες χώρες της Μεσογείου. Συγκεκριμένα, για 364 πλοία η τιμή ανέρχεται στα 810 εκατ. δολ. ενώ τα υπόλοιπα 4.062 πλοία έχουν αξία 86,3 δισ. δολ.

    Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Τουρκία, από πλευρά αριθμού πλοίων. Ωστόσο, 367 πλοία της χώρας, ποσοστό 26%, αξίζει 263 εκατ. δολ. , βρίσκεται στα επίπεδα τιμών διάλυσης, έναντι 1.024 πλοίων με αξία 7.74 δισ. δολ.

    vessel med

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/aframax-se-timi-efkerias-gia-tin-atlas-maritime-tou-leonta-patitsa/74758

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    http://www.mononews.gr/ta-plia-fantasmata-tis-hanjin/74497

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ