• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Σε μεταβατική περίοδο η αγορά dry bulk: Τα χειρότερα πέρασαν, αλλά έρχονται τα καλύτερα;


    Σε μία αμήχανη μεταβατική περίοδο βρίσκεται ο κλάδος της μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (dry bulk), σύμφωνα με ανάλυση της JP Morgan, καθώς τα χειρότερα φαίνεται πως έχουν περάσει, όμως τα καλύτερα δεν είναι ακόμη καθόλου σίγουρο ότι θα έρθουν, τουλάχιστον σύντομα.

    Η JP Morgan, όπως γράφαμε στο mononews την Τρίτη, αναβάθμισε τη σύσταση της για τη μετοχή της ναυτιλιακής Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Πέτρου Παππά, από “neutral” σε “overweight” ενώ έθεσε την τιμή στόχο για τον τίτλο στα 6,5 δολάρια, σε μία που καταδεικνύει ότι υπάρχει περιθώριο ανόδου για τη μετοχή της τάξεως του 57,8% από την τρέχουσα τιμή των 4,13 δολαρίων.

    Όπως εξηγεί ο αναλυτής της JP Morgan, Noah Parquette, η μετοχή της Star Bulk ενέχει ακόμη κάποιους κινδύνους που σχετίζονται με τις διαπραγματεύσεις για τα χρέη της και ενδεχομένως με τα ίδια κεφάλαιά της, όμως οι πιθανές θετικές επιρροές υπερκαλύπτουν αυτούς τους κινδύνους.

    Πάντως, ο Parquette προειδοποιεί πως δεν είναι όλα τόσο ρόδινα για την αγορά. «Αν και οι σκοτεινές μέρες του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου ξεθωριάζουν σαν ένα κακό όνειρο, εξακολουθούμε να βλέπουμε σοβαρούς κινδύνους στην ιστορία», τονίζει και εξηγεί: «Ειδικότερα: η υπερβολική εξάρτηση από την Κίνα, το αβέβαιο μέλλον του άνθρακα και οι μεγάλες ποσότητες χωρητικότητας dry bulk στον κόσμο».

    Όπως μάλιστα σημειώνει, «θα προτιμούσαμε η απελπισία να κρατούσε περισσότερο, αφού αυτή βοήθησε στην εκκαθάριση της υπερβολικής προσφοράς και ήταν καλύτερη μακροπρόθεσμα, όμως, όπως είπε κάποτε κάποιος, δεν μπορείς πάντα να έχεις αυτό που θες».

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της JP Morgan, οι διαλύσεις πλοίων έχουν επιβραδυνθεί και θα είναι χαμηλότερες σε σχέση με τις προηγούμενες προβλέψεις, ενώ η ζήτηση ήταν καλύτερη της αναμενόμενης στο πρώτο εξάμηνο του 2016, όμως τώρα ίσως να πάει πίσω.

    «Η αγορά παραμένει με σημαντική υπερπροσφορά και νομίζουμε ότι έτσι θα παραμείνει σε όλη τη διάρκεια του 2016 και του 2017, προτού η αξιοποίηση αρχίσει να ανεβαίνει ψηλότερα το 2018», εκτιμά ο αναλυτής της JP Morgan, και προσθέτει: «Πιστεύουμε ότι η ανάκαμψη θα είναι αργή και σταδιακή, δεδομένης της έκτασης της υπερπροσφοράς, και η όποια ανάκαμψη είναι ακόμα ευάλωτη σε μεταβολές στα επίπεδα διαλύσεων, σε νέες παραγγελίες πλοίων και σε μία επιδείνωση της ζήτησης».

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/giannis-karagiorgis-times-navigation-iserchete-stin-agora-ton-tanker/62327



    ΣΧΟΛΙΑ