• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Deutsche Bank: Γιατί εμφανίζεται πιο θετική για την αγορά των tankers


    Πιο θετική στις εκτιμήσεις της για την βραχυπρόθεσμη πορεία της αγοράς των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού εμφανίζεται η Deutsche Bank, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες παραγγελίες και την αύξηση της παλαιότητας των συγκεκριμένων πλοίων.

    “Σταδιακά είμαστε ολοένα και πιο αισιόδοξοι για τις προοπτικές των μετοχών ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά αργού πετρελαίου, για το 2018 και έπειτα”, επισημαίνει ο αναλυτής Amit Mehrotra.

    Σύμφωνα με τον αναλυτή, μόνο 13 πλοία VLCCs, που αντιστοιχούν στο 1,6% του στόλου που βρίσκεται στη θάλασσα, είναι 21 ετών και άνω, και αυτό πρόκειται να αλλάξει. Παράλληλα,  η Deutsche Bank στην ανάλυση της αναφέρει ότι έχει ήδη ξεχωρίσει 33 επιπλέον VLCC -ποσοστό 4,1% του στόλου- που θα φτάσει σε αυτή την ηλικία κατά τα επόμενα τρία χρόνια.

    “Δεδομένου ότι αυτά τα πλοία θα πρέπει να εισαχθούν για πέμπτη φορά για ειδικό έλεγχο, οι πλοιοκτήτες πιθανότατα θα δυσκολευτούν να καλύψουν τον υψηλό λογαριασμό των 4 εκατ. δολαρίων σε μία τόσο αδύναμη αγορά”, υποστηρίζει ο Mehrotra.

    Κατά συνέπεια υπάρχουν οι προδιαγραφές και τα δεδομένα για να γίνει μία νέα αρχή στην αγορά των tankers από το 2018 και έπειτα, γεγονός που θα επιδράσει θετικά τόσο στα ναύλα των συγκεκριμένων πλοίων όσο και στις μετοχές.

    Στις εταιρίες που ξεχωρίζει η Deutsche Bank περιλαμβάνεται η Euronav, η οποία έχει την καλύτερη μόχλευση και μπορεί να ανταποκριθεί σε περίπτωση βελτίωσης της αγοράς.

    Ωστόσο, η επενδυτική τράπεζα δεν προχωρά προς το παρόν τουλάχιστον σε αναβάθμιση της μετοχή της ναυτιλιακής, και διατηρεί τη σύσταση “hold”. Ο Mehrotra αναφέρει ότι η αιτία για την κίνηση αυτή είναι ότι η υφιστάμενη δύσκολη κατάσταση στην αγορά των tanker δεν θα παρουσιάσει μεταβολή άμεσα.

    Σημειώνεται ότι πρόσφατα σε ανάλυση της η JP Morgan αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει συμφωνίες για παραγγελίες συνολικά 11 νέων τάνκερ τύπου VLCC, και μάλιστα οι αναλυτές της εκτιμούν ότι είναι πιθανό αυτό να αποτελεί μία νέα τάση στην αγορά. 

    Σύμφωνα με τον αναλυτή της τράπεζας, Noah Parquette δεδομένης της όλο και πιο κυρίαρχης άποψης ότι μπορεί να υπάρξουν κάποιες αδυναμίες στα tanker αργού βραχυπρόθεσμα, είναι λογικό να υπάρξουν νέες παραγγελίες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/aegean-unity-tou-k-angelopoulou-ine-proto-dexamenoplio-pou-dieschise-ti-dievrimeni-dioriga-tou-panama-video/68430



    ΣΧΟΛΙΑ