Οικονομία & Επιχειρήσεις

Εντυπωσιακό! Aύξηση 6,5% του ελληνικού στόλου το 2016, εν μέσω κρίσης. Τι πλοία αγόρασαν οι Έλληνες εφοπλιστές

Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς σύμφωνα με ανάλυση της Petrofin Research, το 2016 η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία παρουσίασε ανάπτυξη κατά 6,5%, με τη χωρητικότητα του συνολικού της στόλου να αυξάνεται κατά 10,26%. 

Τα στοιχεία αυτά κρίνονται ιδιαίτερα εντυπωσιακά αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι κατά το τρέχον έτος οι συνθήκες στους περισσότερους τομείς της παγκόσμιας ναυλαγοράς ήταν ιδιαίτερα δύσκολές, με την κρίση να επηρεάζει σημαντικά τις αγορές αγορά ξηρού φορτίου και μεταφοράς εμπορευματοκιβωρίων. Μέσα σε αυτό το δυσμενές τοπίο που διαμορφώθηκε, με τις ταμειακές ροές να περιορίζονται δραματικά, οι πλοιοκτήτες, είχαν ακόμη να αντιμετωπίσουν και την αυστηρή δανειακή πολιτική των περισσοτέρων τραπεζών που έκλεισαν τις «κάνουλες» με αποτέλεσμα να περιοριστεί κατά πολύ η ρευστότητα των προηγούμενων ετών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin, ο αριθμός των ελληνικών πλοίων αυξήθηκε στα 5.130 από 4.909 που ήταν την προηγούμενη χρονιά. Η χωρητικότητα σκαρφάλωσε στους 361,934,047 τόνους dwt (αύξηση κατά 10,26%), ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων μειώθηκε και διαμορφώθηκε στα 12,19 έτη το 2016 από 12,73 που ήταν το 2015 και 13,26 έτη το 2014. 

Η αγορά ξηρού φορτίου ενισχύθηκε με 111 περισσότερα πλοία και μεγαλύτερη χωρητικότητα κατά 7,2 εκατ. τόνους dwt, ενώ ο αριθμός των εταιριών παρέμεινε ίδιος.

Ο στόλος των τάνκερ αυξήθηκε σημαντικά σε χωρητικότητα κατά 14,6 τόνους, με τον αριθμό των πλοίων να αυξάνεται κατά 43, φτάνοντας συνολικά στα 851 πλοία. Ωστόσο σε αυτόν τον κλάδο υπάρχουν πλέον τρεις λιγότερες εταιρίες. 

Σημαντική διεύρυνση σημείωσε ο κλάδος του LPG, με το συνολικό στόλο να υπερδιπλασιάζεται φτάνοντας στα 66 πλοία από 26 πριν και την ηλικία τους να υποχωρεί από τα 13,69 έτη στα 4,33 έτη. 

Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρίας πρέπει να επισημανθεί ότι την ώρα που ο ελληνικός στόλος αυξάνεται σε μέγεθος, αυξάνεται παράλληλα και ο συγκεντρωτισμός στον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο, καθώς ο αριθμός των εταιριών μειώθηκε. 

Συγκεκριμένα, σημειώθηκε συρρίκνωση κατά 1,5%, καθώς ο αριθμός των εταιριών μειώθηκε κατά 10 και διαμορφώνεται πλέον στις 638 ναυτιλιακές. Η κρίση στη ναυτιλία έπληξε τις μικρότερες οικογενειακές επιχειρήσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με την ανάλυση της Petrofin, αν λάβουμε υπόψη τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις, η μείωση είναι μικρή. 

Ωστόσο, σημειώνεται ότι κατά τα τελευταία 19 χρόνια, ο συνολικός αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών έχει μειωθεί κατά 31%. 

Αυτό επίσης που προκύπτει από την ανάλυση και αξίζει να επισημάνουμε είναι το γεγονός ότι οι έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια κεφάλαια προκειμένου να διευρύνουν και να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στα χέρια Dogus – Κωνσταντακόπουλου το Hilton – Ολοκληρώθηκε η πώληση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: RBS: «Λουκέτο» στο ναυτιλιακό τμήμα της Αθήνας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Γιατί έδωσε 900.000 μετοχές της Euroseas για την αγορά πλοίου 18 ετών


ΣΧΟΛΙΑ