• First Top Stories

    Μαυραγάνης: Συνεχίζει με τα “ταξικά” πρόστιμα του ΚΟΚ ο υφυπουργός Μεταφορών

    Νικόλαος Μαυραγάνης,

    Νικόλαος Μαυραγάνης, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Συνέχεια στον “ταξικό” Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) έδωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νικόλαος Μαυραγάνης,  μετά τις ανακοινώσεις του ότι μελετάται η πρόταση ώστε το ύψος των προστίμων να προσδιορίζεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια.

    “Το ίδιο είναι να ξέρεις ότι θα πληρώσεις 50 ευρώ πρόστιμο για μια παράβαση όταν έχεις εισόδημα 10.000 ευρώ και το ίδιο όταν έχεις 100.000 ευρώ”  αναρωτήθηκε το πρωί της Πέμπτης ο Νικόλαος Μαυραγάνης, προκειμένου να αιτιολογήσει την πρόταση του υπουργείου για επιβολή προστίμων για τροχαίες παραβάσεις, αναλόγως του εισοδήματος. 

    «Στην διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή για την οδική ασφάλεια, παρουσιάστηκαν από το υπουργείο δι’ εμού 2-3 απόψεις. Η μία από αυτές, είναι να περιληφθεί μέσα στις πρόνοιες του ποινικού κώδικα, αλλά των διοικητικών μέτρων, σε κάποιον που προκαλεί θανατηφόρο δυστύχημα, ή σωματική βλάβη, να επιβάλλεται εν είδη κοινωνικής θητείας, να προσφέρει εργασία στην απάλοιψη του πόνου συνανθρώπων μας που νοσηλεύονται από τέτοια αιτία», ξεκίνησε ο υφυπουργός, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Αντ1.

    Στη συνέχεια ο υφυπουργός Μεταφορών παραδέχθηκε ότι δεύτερη πρότασή του είναι η επιβολή χρηματικού προστίμου βάσει του εισοδήματος του παραβάτη, σημειώνοντας πως «η κάθε ποινή έχει δύο στόχους, η μία να συνετίσει αυτόν που έκανε την παράβαση και η άλλη να αποτρέψει κάποιον από το να την κάνει». 

    Πρόκειται για συζήτηση και όχι για απόφαση, διευκρίνισε ακόμη και πρόσθεσε: «Θέλουμε να αποτρέψουμε τον εν δυνάμει παραβάτη, είναι το ίδιο αν θα πληρώσει 50 και 100 ευρώ, αν έχει εισόδημα 10.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ. Το θύμα δεν το νοιάζει το πρόστιμο. Το ένα μέτρο που έχει να κάνει με την ποινή και απειλείται με φυλάκιση κάποιος ο οποίος τραυμάτισε είτε θανάσιμα, είτε βαριά, έναν συνάνθρωπό του. Το διοικητικό μέρος του προστίμου όμως, πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να καταλαβαίνει πόσο κακό προκαλεί», είπε.

    Αναφορικά με το αν το μέτρο αυτό εφαρμόζεται σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ο κύριος Μαυραγάνης απάντησε: «Στις 28 Μαρτη στη Μάλτα έχουμε την επιτροπή του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια, όπου θα συζητήσουμε αυτές τις απόψεις».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Παππάς: Η Deutsche Bank αναβαθμίζει σε buy τη μετοχή της Star Bulk

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: The Wise Man: Οι Big Business των Α. Ταμβακάκη, Σαρρή και Κατσούλα. Γιατί ο Φαίδων της Alpha Trust πήρε το όπλο του

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέες εξελίξεις με την Porsche του Βακάκη – Ξεκινούν σήμερα οι καταθέσεις των μαρτύρων



    ΣΧΟΛΙΑ