• First Top Stories

    Πήτερ Λιβανός: Πώς θα εξασφαλίσει ρευστότητα για την GasLog

    Πήτερ Γ. Λιβανός

    Πήτερ Γ. Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.


    Η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, όπως όλα δείχνουν, ετοιμάζεται να επανέλθει δυναμικά στο Χρηματιστήριο του Όσλο. Ο όμιλος αναφέρει πως σχεδιάζει άμεσα την έκδοση νέων ανασφάλιστων ομολόγων πενταετούς διάρκειας στη νορβηγική αγορά ομολόγων.  Η GasLog οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση κυρίως επειδή κρίθηκε επιβεβλημένη η ανάγκη να αναχρηματοδοτήσει τα ήδη υπάρχοντα ομόλογα που λήγουν τον Ιούνιο του 2018. Η εταιρεία εξέταζε και το ενδεχόμενο να παρατείνει την περίοδο λήξης των ομολόγων της εδώ και μερικούς μήνες με σκοπό να εξασφαλίσει περισσότερο χρόνο για να σχεδιάσει λεπτομερώς τη στρατηγική της.

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που η ναυτιλιακή ελληνικών συμφερόντων προχωράει σε τέτοιες κινήσεις. Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2014, είχε πραγματοποιήσει για πρώτη φορά έκδοση ομολόγων στο Χρηματιστήριο του Όσλο. Είναι γνωστό πως η νορβηγική αγορά εταιρικών ομολόγων αποτελεί διέξοδο για πολλούς μεγάλους διεθνείς οργανισμούς που επιθυμούν να αντλήσουν δανειακά κεφάλαια από ξένους επενδυτές, κίνηση που εξασφαλίζει την απαραίτητη ρευστότητα που αναζητούν. Επιπλέον, το Χρηματιστήριο του Όσλο παρέχει πρόσβαση σε μια από τις καλύτερες αγορές υψηλών αποδόσεων, ακριβώς όπως η Wall Street και το LSE (London Stock Exchange).

    Υπεύθυνοι της έκδοσης των νέων ομολόγων της GasLog εμφανίζονται οι DNB MarketsNordea Markets καθώς και ο νορβηγικός τραπεζικός κολοσσός SEB. Να σημειωθεί πως η έκδοση των νέων ομολόγων δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί αλλά ούτε και οι όροι κάτω από τους οποίους θα γίνει η διαδικασία. Στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου η εταιρεία του κ. Λιβανού είχε καταγράψει απώλειες της τάξεως των 5,3 εκ. δολαρίων, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στη γενικότερη κρίση που περνάει ο κλάδος των μεταφορών υγροποιημένου φυσικού αερίου.

    Η GasLog αποτελεί έναν ναυτιλιακό κολοσσό με διεθνή παρουσία. Διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο 18 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), 11 εκ των οποίων βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία, ενώ τα υπόλοιπα 7 είναι παραγγελίες νεότευκτων. Τέλος, η εταιρεία σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ένα άνοιγμα και στον κλάδο των πλωτών τερματικών μονάδων αποθήκευσης και αεριοποίησης, τα λεγόμενα Floating Storage & Regasification Unit ή FSRU.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/spoudeo-vima-sotirias-gia-ti-hyundai-merchant-marine/52817

     



    ΣΧΟΛΙΑ