• First Top Stories

    Πάνος Γερμανός: Πώς μετέτρεψε τα PUBLIC στο απόλυτο success story

    • NewsRoom
    Πάνος Γερμανός. Επιχειρηματίας Public -Olympia Group

    Πάνος Γερμανός. Επιχειρηματίας Public -Olympia Group


    Μέσα σε 11 χρόνια τα Public του Πάνου Γερμανού κατάφεραν το ακατόρθωτο. Η εταιρία κάνει πλέον τζίρο 234 εκατ. ευρώ και κέρδη πάνω απο 3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το απόλυτο success story όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει το αφεντικό του ομίλου Πάνος Γερμανός, ο οποίος ότι κάνει μετατρέπεται σε επιτυχία, ακόμα και μέσα στην κρίση. Δεν είναι τυχαίο ότι τα Public είναι απο τις πλέον αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ελλάδα. Προ ημερών, άνοιξαν ακόμα ένα κατάστημα στο Κολωνάκι προσλαμβάνοντας δεκάδες υπαλλήλους. Μέσα σε λίγες ημέρες το μαγαζί έχει γίνει talk of the town. Το κατάστημα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κατάφερε να τονώσει την αγορά του Κολωνακίου, η οποία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα απο την κρίση, τα τελευταία χρόνια. Συνολικά απο τα Public σε όλη την Ελλάδα σε επίπεδο επισκεψιμότητας, έχουν περάσει 25 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ μεγάλη κινητικότητα κατέγραψαν οι πωλήσεις μέσω του e-shop των Public. Οι 32 εκατ. «ηλεκτρονικοί» επισκέπτες του 2015, έγιναν 40 εκατ. επισκέπτες το 2016, με προοπτική περαιτέρω αύξησης, μετά και το λανσάρισμα πριν από μερικούς μήνες της mobile έκδοσης της ιστοσελίδας για online αγορές.

    Σημαντική ενίσχυση κερδοφορίας και αύξηση μεριδίων το 2016

    Κάπως έτσι έφτασαν τα Public, μέλος του Ομίλου Olympia, να παρουσιάσουν και πέρυσι πολύ θετικές επιδόσεις, με αύξηση 5,3% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, (234,3 εκατ. από 222,5 εκατ. ευρώ το 2015) ή άνοδο-ρεκόρ των πωλήσεων μέσα σε μια διετία κατά 53 εκατ. ευρώ. Σαν αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων – EBITDA της χρήσης του 2016 υπερέβησαν τα 3 εκατ. ευρώ έναντι 146.000 ευρώ το 2015.

    «Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο, η Public κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια της σε στρατηγικές κατηγορίες με μεγάλη κερδοφορία, να μειώσει τα κόστη της και να υπογραμμίσει τη δύναμη της μάρκας αναλαμβάνοντας στοχευμένες πρωτοβουλίες», είναι τα λόγια του επικεφαλής της Χρήστου Καλογεράκη, ο οποίος κάνει ιδιαίτερη μνεία στα νέα concept stores στο Κολωνάκι και στο Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος, και συμπληρώνει:

    «Στόχος μας και το 2017 είναι να συνεχίσουμε τη θετική μας πορεία, έχοντας ως κεντρικό άξονα της στρατηγικής μας τη διαφοροποίηση, προς όφελος πάντα του πελάτη. Αρχή αυτής της διαφοροποίησης, είναι τα νέα concept stores στο Κολωνάκι και στο Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος».

    unnamed
    Χρήστος Καλογεράκης, Διευθύνων Σύμβουλος των Public

    Στο δια ταύτα, τα Public είδαν πέρυσι να ενισχύονται τα μερίδιά τους σε όλες τις στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως κινητά, laptops, βιβλία, gaming και παιχνίδια, ενώ ακόμα περισσότεροι πελάτες προτίμησαν την αλυσίδα για τις εποχικές αγορές τους, όπως λόγου χάρη την κατηγορία του Back to School. Και όλα αυτά, χάρη σε μια συνεπή εμπορική στρατηγική και παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση στη χώρα μας.

    Το δίκτυο καταστημάτων διευρύνθηκε, προστέθηκαν 3 νέα καταστήματα, 2 σε Ελλάδα (Μυτιλήνη, Ρέθυμνο) και 1 στην Κύπρο (Λάρνακα) με το συνολικό αριθμό των καταστημάτων το 2016 να ανέρχεται στα 51 και τον αριθμό των επισκεπτών να διαμορφώνεται στα 25 εκ. Επιπλέον, στις επιτυχημένες εμπορικές πρωτοβουλίες της αλυσίδας τη χρονιά που μας πέρασε εντάσσονται και η πρωτοβουλία να συστήσει στους Έλληνες καταναλωτές την ημέρα Black Friday, φέρνοντας και στη χώρα μας ένα επιτυχημένο διεθνή θεσμό.

    «Ηλεκτρονικοί» επισκέπτες

    Σε επίπεδο επισκεψιμότητας, το κοντέρ έγραψε πέρυσι 25 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ μεγάλη κινητικότητα κατέγραψαν οι πωλήσεις μέσω του e-shop των Public. Οι 32 εκατ. «ηλεκτρονικοί» επισκέπτες του 2015, έγιναν 40 εκατ. επισκέπτες το 2016, με προοπτική περαιτέρω αύξησης, μετά και το λανσάρισμα πριν από μερικούς μήνες της mobile έκδοσης της ιστοσελίδας για online αγορές.

    Αθροίζοντας τις επιδόσεις και των 2 online shops της εταιρίας σε Ελλάδα και Κύπρο, οι επισκέπτες ξεπέρασαν τα 40 εκ., πραγματοποιώντας περισσότερες από 900.000 παραγγελίες, με την on-time παράδοση στην Ελλάδα και την Κύπρο να αγγίζει το 96%, και το 98% των πελατών να δηλώνει πολύ ικανοποιημένο.

    Αποκλειστικότητες, καινοτόμες δράσεις και βραβεία

    Βασικός άξονας της στρατηγικής των Public το 2016 αποτέλεσε η εμπορική διαφοροποίησή τους, που στηρίχθηκε στον εμπλουτισμό της προϊοντικής τους γκάμας με πολλές αποκλειστικότητες και πρωτιές, στην έμφαση που έδωσε στην αγορά εποχικών προϊόντων, αλλά και στη βελτίωση και ενίσχυση του merchandising εντός των καταστημάτων της.

    Public

    Σημαντικοί ήταν και οι θεσμοί που υλοποίησε, όπως ο θεσμός των Βραβείων Βιβλίου, καθώς και ο θεσμός φωτογραφίας Public Moments, ενώ σε όλα τα Public έγιναν 1.000 δωρεάν εκδηλώσεις για το κοινό.

    Επίσης, σε επίπεδο υποστήριξης απαντήθηκαν πάνω από 600.000 απορίες πελατών στο call center της εταιρίας, ενώ το τμήμα service της Public, που υποστηρίζεται από 150 εξειδικευμένους τεχνικούς, υλοποίησε περισσότερες από 200.000 επισκευές συσκευών.

    Πολύ σημαντικό ήταν και το πρόγραμμα Εσωτερικής Δράσης ΑΠΟΓΕΙΩΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ, μία επένδυση που ξεπέρασε τις 300.000 ευρώ και αφορά σε δράσεις για το προσωπικό σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν περισσότερες από 18.500 ώρες εκπαίδευσης στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και ανάπτυξης, «PublicSchool of Retail».

    Κλείνοντας, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η επιτυχημένη παρουσία της εταιρίας το 2016 στον κλάδο του λιανεμπορίου επιβραβεύτηκε με τη διάκρισή της ως Retailer of the Year, ενώ απέσπασε επιπλέον 14 σημαντικές διακρίσεις στους τομείς εξυπηρέτησης, Ανθρώπινου Δυναμικού, και Εταιρικής υπευθυνότητας, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή προσπάθεια της για βελτίωση.



    ΣΧΟΛΙΑ