• First Top Stories

    Μάθε τι τρέχει με τα νέα τέλη κυκλοφορίας

    τέλη κυκλοφορίας


    Το άγχος των περισσότερων ιδιοκτητών αλλά και εκείνων που σκέφτονται να αποκτήσουν νέο αυτοκίνητο, πως τα τέλη κυκλοφορίας στα καινούργια αυτοκίνητα θα αυξηθούν, ευτυχώς δεν επιβεβαιώθηκε και έπεσε στο κενό. Όλη αυτή η αναταραχή που δημιουργείται κάθε χρόνο τέτοιο καιρό με τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων μόνο κακό μπορεί να κάνει στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου αφού δεν της επιτρέπει τη σταθεροποίηση και την ομαλότητα υπό κανονικές συνθήκες. Καλό θα είναι να παρουσιαστεί ένα μακροχρόνιο πλαίσιο υπό το οποίο ο καθένας θα ξέρει το τι και το πώς έχει να πληρώσει για το αυτοκίνητό του. Οι συνεχείς μεταβολές αποσταθεροποιούν την αγορά και δημιουργούν ανασφάλειες οι οποίες μεταφράζονται σε αναβλητικότητα από πλευράς πολιτών.

    Επί του προκειμένου τώρα, ενόψει της προετοιμασίας των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων του 2018, που θα καταβληθούν ως τις αρχές του επομένου έτους, τονίζεται η διαβεβαίωση του ΥΠΟΙΚ ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεώτερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα. Η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού των 1,1 δις ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία («κατάθεση πινακίδων»). Συνεπώς, η μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα.

    Με την ευκαιρία, πρέπει να υπενθυμιστεί ότι δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (πχ. για τα προ του 2000), καθώς τα υπέργηρα οχήματα ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως κακά συντηρημένα, άρα και ανασφαλή.

    Παντού στην ΕΕ, τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας. Στη χώρα μας συμβαίνει δυστυχώς το αντίθετο, καθώς η φορολογία χρήσης (τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κλπ) μειώνεται ή και μηδενίζεται με την ηλικία. Αποτέλεσμα είναι η χώρα να κατακλύζεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά, κυρίως πετρελαιοκίνητα Euro 3 ή και παλαιότερα (ήτοι δεκαετίας και πλέον), που διώχνουν οι ευρωπαϊκές πόλεις και συνήθως πωλούνται ως νεώτερα, με «γυρισμένα χιλιόμετρα», ως «καλά και φθηνά», γεγονός που προφανώς δεν μπορεί να ισχύει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SSM: Τι θέλει από τις ελληνικές τράπεζες και τις ψάχνει

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Για λαθρεμπόριο καυσίμων συνελήφθη ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου «ΛΑΣΣΑΙΑ»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Εφορία: Οδηγός επιβίωσης εάν έχετε εκκρεμείς υποθέσεις για εισοδήματα του 2001-2008 (έως σήμερα)



    ΣΧΟΛΙΑ