F

ESG Today

Αγωγές για ισχυρισμούς σε καμπάνιες ESG: Η περίπτωση Earth Island-Coca Cola

  • NewsRoom
Αγωγές για ισχυρισμούς σε καμπάνιες ESG: Η περίπτωση Earth Island-Coca Cola

Sumona Majumdar, Earth Island Institute General Counsel


Το μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο Earth Island πριν ένα μήνα υπέβαλε αγωγή εναντίον της Coca-Cola, ισχυριζόμενο ότι η εταιρεία παρουσιάζεται ψευδώς και παραπλανητικά  ως «μια βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον εταιρεία, παρά το ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους συμβάλλοντες στην πλαστική ρύπανση στον κόσμο».

Καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες αυξάνουν το μάρκετινγκ των ενεργειών τους για τα κριτήρια Περιβάλλοντος, Κοινωνίας και Διακυβέρνησης («ESG»),  διαφημίζοντας έντονα τους στόχους  και την πρόοδό τους στην επίτευξη αυτών των στόχων, συχνά με υπερβολή, ακολουθούν και …οι νομικές αμφισβητήσεις των  ισχυρισμών τους.

Ήδη, έχουν προηγηθεί αγωγές που στοχεύουν σε ισχυρισμούς για παρελθόντα ή παρόντα αποτελέσματα (τα οποία, σε πολλές περιπτώσεις, μπορούν να αποδειχθούν ή να αποδειχθούν). Ωστόσο  πλέον γίνονται αγωγές που αφορούν φιλόδοξες δηλώσεις για το μέλλον (οι οποίες είναι ωστόσο από τη φύση τους πιο δύσκολο να αποδειχθούν ή να απορριφθούν), όπως η αγωγή  του Earth Island Institute για τους ισχυρισμούς της Coca Cola.

H αγωγή κατατέθηκε στο Ανώτατο δικαστήριο  της Κολούμπια, στη βάση ότι η Coca-Cola παραβιάζει τον νόμο περί διαδικασιών προστασίας καταναλωτών της Περιφέρειας της Κολούμπια (CPPA).

Aκόμη και αν είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε αν θα εξελιχθεί αυτή η υπόθεση,  χτυπάει ένα καμπανάκι στις εταιρείες. Σηματοδοτεί την απαίτηση όχι μόνο για ανακοίνωση στόχων αλλά και για περιγραφή της στρατηγικής για την επίτευξή τους, με διαφάνεια και συνέπεια.

Το Earth Island Institute αναφέρει στην καταγγελία του:

«Ο πλανήτης μας έχει σημασία. Ενεργούμε με τρόπους για να δημιουργήσουμε ένα πιο βιώσιμο και καλύτερα κοινό μέλλον. Να κάνουμε τη διαφορά στη ζωή των ανθρώπων, στις κοινότητες και στον πλανήτη μας, κάνοντας τις επιχειρήσεις με τον σωστό τρόπο. ”
Η Coca-Cola λέει ότι σχεδιάζει να “ανακυκλώσει το 100% των συσκευασιών παγκοσμίως έως το 2025.”
«Η κλιμάκωση λύσεων βιωσιμότητας και η συνεργασία με άλλους είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής μας.»
«Μέρος του σχεδίου βιωσιμότητάς μας είναι να βοηθήσουμε στη συλλογή και την ανακύκλωση ενός μπουκαλιού ή δοχείου για όποιο  πουλάμε παγκοσμίως μέχρι το 2030.»
«Χρησιμοποιούμε την ηγεσία μας για να επιτύχουμε θετική αλλαγή στον κόσμο και να χτίσουμε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τις κοινότητες και τον πλανήτη μας».

Το Earth Island Institute ισχυρίζεται ότι η εκστρατεία της Coca-Cola είναι παραπλανητική διότι «η εταιρεία απέχει πολύ από αυτό που οι καταναλωτές θα καταλάβαιναν ως μια βιώσιμη επιχείρηση». Ως απόδειξη, η καταγγελία αναφέρει την τρέχουσα παραγωγή πλαστικών της εταιρείας και δημιουργεί αμφιβολίες σχετικά με τον αντίκτυπο των σχεδίων βιωσιμότητας της εταιρείας στο μέλλον.

«Η Coca-Cola παρουσιάζει εδώ και  καιρό  τον εαυτό της ως  προστάτης του περιβάλλοντος, ενώ δείχνει τους καταναλωτές ως την πηγή της πλαστικής ρύπανσης. Αλλά είναι η Coca-Cola, όχι οι καταναλωτές, που επιλέγει να χρησιμοποιήσει μεγάλη ποσότητα  πλαστικών για τα προϊόντα της. Είναι καιρός αυτή η εταιρεία να λογοδοτήσει για εξαπάτηση του κοινού », δήλωσε η Γενική Σύμβουλος του Ινστιτούτου Earth Island Sumona Majumdar. «Όσο περισσότεροι καταναλωτές συνειδητοποιούν την πλαστική ρύπανση, τόσο περισσότερο η εταιρεία αυξάνει την υποτιθέμενη δέσμευσή της για το περιβάλλον για την ανακούφιση αυτών των ανησυχιών, αλλά τα πραγματικά αποτελέσματα των προσπαθειών της είναι διαφορετική ιστορία. Η εταιρεία πρέπει να είναι καθαρή και να είναι ειλικρινής με τους καταναλωτές”.

Τι είναι το Earth Island

Το Earth Island Institute υποστηρίζει έργα περιβαλλοντικής δράσης και βοηθά στην προώθηση της επόμενης γενιάς περιβαλλοντικών ηγετών προκειμένου να επιτευχθούν λύσεις στις κρίσεις που απειλούν την επιβίωση της ζωής στη Γη.

Το Earth Island ιδρύθηκε το 1982 από τον  περιβαλλοντολόγο David Brower. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, το Earth Island αποτελεί τη βάση για περισσότερα από 200 έργα περιβαλλοντικής δράσης  και σήμερα  διαθέτει ένα ζωντανό δίκτυο από περισσότερα από 75 έργα.

Διαβάστε επίσης

Γιατί η Coca Cola μπήκε στο στόχαστρο της Κομισιόν – Τι αναφέρει η EuroCommerce

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

 



ΣΧΟΛΙΑ