• ESG Today

    Αυτοκινητοβιομηχανία (McKinsey): Πάνω από 1 τρισ δολάρια πράσινες επενδύσεις ως το 2030 – Οι προκλήσεις

    • ESG Team
    Hyundai

    Hyundai


    Πάνω από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για το πρασίνισμά τους αναμένεται να επενδύσουν μέχρι το 2030 οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο για να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές τους, τονίζεται σε ανάλυση της  McKinsey, η οποία τονίζει την ανάγκη για συνεργασία μεταξύ εταιρειών,   κυβερνήσεων  και κοινοτήτων, αλλά και για την ανάγκη για έμφαση στην ανάπτυξη και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών σε κλίμακα.

    Η επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης αλλά και οι μεγάλες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει, απασχόλησε το πρώτο Φόρουμ για την αποανθρακοποίηση των μεταφορών που πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ.  Εκεί ηγετικά στελέχη εταιρειών που εκπροσωπούν την πλήρη αλυσίδα αξίας των τομέων των μπαταριών, του υδρογόνου και των μεταφορών, συναντήθηκαν για ανταλλάξουν  ιδέες για την πιο γρήγορη μετάβαση σε πιο βιώσιμες μεταφορές και συζήτησαν και για τις  υποδομές και τους πόρους καθαρής ενέργειας που απαιτούνται για την  υλοποίηση της μετάβασης. Στο φόρουμ συμμετείχαν περισσότεροι από 80 ανώτεροι ηγέτες από 56 εταιρείες και 15 χώρες.

    Ο τομέας της κινητικότητας είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παράγοντας εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, παράγοντας σχεδόν οκτώ μετρικούς γιγατόνους CO2 παγκοσμίως το 2022.

    Η εκδήλωση επικεντρώθηκε κυρίως στην αυτοκινητοβιομηχανία – ένα σημαντικό μέρος του τομέα μεταφορών – συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων και της απαιτούμενης υποδομής, τα οποία αποτελούν ουσιώδη μέρη των ευρύτερων δράσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση της πράσινης κινητικότητας.  Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στο τί πρέπει να γίνει για να επεκταθεί η καθαρή ενέργεια  και να γίνει μηδενικού αποτυπώματος ο τομέας των μεταφορών αλλά και να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να εντοπιστούν οι ευκαιρίες για την ανάπτυξη κρίσιμων υποδομών και τεχνολογιών.

    Τονίστηκε ότι η τολμηρή καινοτομία, τα νέα μοντέλα συνεργασίας και η υποστήριξη της πολιτικής θα είναι ζωτικής σημασίας για να προχωρήσει ο κλάδος με ουσιαστικό τρόπο. Η παρούσα έκθεση συνοψίζει τα βασικά θέματα και τα συμπεράσματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των συζητήσεων του φόρουμ και επισημαίνει τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουν οι ηγέτες σε όλη την αλυσίδα αξίας της κινητικότητας για να προωθήσουν τον κλάδο και να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας.

    Οι προκλήσεις

    Οι κύριες προκλήσεις, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της συνάντησης, για την ενεργειακή μετάβαση στις μεταφορές αφορούν το κόστος, τη διαθεσιμότητα των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και το θεσμικό πλαίσιο:

    – Κόστος

    Ο πληθωρισμός και το υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης έχουν αυξήσει τις οικονομικές προκλήσεις της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την επένδυση σε υποδομές ενέργειας. Ειδικότερα στον κλάδο της  υπεράκτιας αιολικής ενέργειας πολλές επενδύσεις τέθηκαν πρόσφατα σε αναμονή ή ακόμη και ακυρώθηκαν λόγω του υψηλού κόστους κεφαλαίου, εξοπλισμού και μηχανικής, προμηθειών και υπηρεσιών κατασκευής.

    – Διαθεσιμότητα των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας

    Τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να επεκταθούν για να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ζήτηση ενέργειας για ηλεκτρικά οχήματα, την παραγωγή υδρογόνου και τον εξηλεκτρισμό των βιομηχανιών και των κτιρίων. Ομοίως, τα δίκτυα θα πρέπει να μετασχηματιστούν για να αντιμετωπίσουν την ασυνέχεια των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με την ενσωμάτωση ενεργειακών αποθήκευσης ενέργειας, όπως μπαταρίες, αποθήκευση θερμότητας και αντλούμενο υδρογόνο. Τα δίκτυα μπορούν επίσης να προσαρμοστούν για να να αντιμετωπίσουν τη ζήτηση για ευελιξία, παρέχοντας, για παράδειγμα, ηλεκτρολύτες.

    –  Θεσμικό Πλαίσιο-Κανόνες

    Εκτός από την εξασφάλιση κεφαλαίων για την υποστήριξη πρωτοβουλιών καθαρής ενέργειας ή απαλλαγής από τον άνθρακα, οι κυβερνήσεις μπορούν να βοηθήσουν εναρμονίζοντας το θεσμικό πλαίσιο με τις ανάγκες  της ενεργειακής μετάβασης στις μεταφορές. Η διαδικασία αδειοδότησης για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την επέκταση του δικτύου, για παράδειγμα, πρέπει να εξορθολογιστεί και να επιταχυνθεί. Οι κανονισμοί του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να επιτρέψουν και να παρέχουν κίνητρα για την ταχεία ανάπτυξη των δικτύων για την υποστήριξη του αυξανόμενου αριθμού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.



    ΣΧΟΛΙΑ