• City Stories

    Δώδεκα παραστάσεις που πρέπει να δείτε μέχρι το Πάσχα


    Δεν είναι ψέμα. Δύο εβδομάδες απομένουν για την επίσημη ολοκλήρωση της φετινής περιόδου με τις περισσότερες παραστάσεις να κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή 1η Απριλίου. Βάλτε προτεραιότητες στη θεατρική ατζέντα για να μη χάσετε μερικά από τα καλύτερα που παραστάθηκαν φέτος, σε μια υποτονική ποιοτικά χρονιά.

    «Ο Φάρος» στο Θέατρο Αθηνών

    Η απόλυτη επιτυχία. Ανάμεσα στις λιγοστές παραστάσεις που ξεκίνησαν και ολοκληρώνουν τη σεζόν σε κατάσταση sold out ήταν η νέα σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Το αναπάντεχο και ακατάτακτο υλικό του Κόνορ ΜακΦέρσον – ένα κοινωνικό υπαρξιακό δράμα με στοιχεία μεταφυσικής αγωνίας – δεν τον εμπόδισε να κερδίσει το στοίχημα μιας ολοκληρωμένης πρότασης και να οργανώσει ερμηνευτικά τον δυναμικότερο ανδρικό θίασο της χρονιάς: Οι Αιμίλιος Χειλάκης, Νίκος Ψαρράς, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Προμηθέας Αλειφερόπουλος και ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ενδύονται μια ομάδα losers που από ένα ψαροχώρι της Ιρλανδίας στέλνουν απελπισμένο μήνυμα αγάπης.

    Pasxa Faros

    «Καντίντ ή η Αισιοδοξία» στο θέατρο Πόρτα

    Pasxa candide7Θεατρικό ή φιλοσοφικό σαλόνι; Το περιπετειώδες μυθιστόρημα του Βολταίρου – έργο ορόσημο του Διαφωτισμού – γίνεται ένα θαυμάσιο εργαλείο στα χέρια του Θωμά Μοσχόπουλου που οργανώνει με φαντασία και παιγνιώδη διάθεση μια παράσταση η οποία ανανεώνει τη συνθήκη της αφήγησης. Δεινός τεχνίτης, όπως φαίνεται μετά και τη «Δίκη του Κ.», στην επεξεργασία και τη διασκευή λογοτεχνικού υλικού με προορισμό τη σκηνή, αναδεικνύει σωρεία φιλοσοφικών αναρωτήσεων και στοχασμών μέσα από μια ειρωνικά ανάλαφρη θεατρικότητα – τονισμένη από εύστοχες σκηνογραφικές, ενδυματολογικές και κινησιολογικές λύσεις. Ερμηνευτές που εντοπίσαμε ως πολλά υποσχόμενους στην περσινή «Δίκη» – μεταξύ αυτών οι Μιχάλης Συριόπουλος, Ελένη Βλάχου και Ειρήνη Μπούνταλη – εξακολουθούν να μας επιβεβαιώνουν.

    «Γρανάδα» στο Από μηχανής θέατροPasxa Granada2

    Το ελληνικό έργο στα καλύτερα του. Ο Γιάννης Καλαβριανός επιστρέφει στη συγγραφική του δραστηριότητα και παρουσιάζει μια ιστορία με ήρωες καθημερινούς ανθρώπους να αντιπαλεύουν το μεγαλείο του έρωτα και του θανάτου. Η ποίηση και η υψηλή συγκίνηση συναντούν το σαρκασμό και το ρεαλισμό, το παρόν του μοντερνισμού συναντά το παρελθόν του ρομαντισμού και μέσα σε χρόνους αγάπης κι απώλειας υπάρχουν με πολλή αλήθεια οι πρωταγωνιστές του Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιώργος Γλάστρας, Εφη Σταμούλη. Ιδιαίτερης ευαισθησίας η παρουσία της Λυδίας Φωτοπούλου σε προβολή βίντεο.

    «Το τραμ με το όνομα Πόθος» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
    Pasxa Tram
    Το Λεωφορείο που έγινε Τραμ. Και ο πόθος που παρέμεινε πόθος. Η νέα σκηνοθεσία του Μιχαήλ Μαρμαρινού επιβεβαιώνει την αναπάντεχη διαχείριση που αναμενόταν στο κλασικό του Τένεσι Γουίλιαμς με τον καλύτερο τρόπο. Αναθέτοντας τη μετάφραση στον Αντώνη Γαλέο, η παράσταση παίρνει αποστάσεις από το ποιητικό μέγεθος του λόγου αλλά όχι και από τις λυρικές ατμόσφαιρες που εδώ συνυπάρχουν με νεορεαλιστικά στοιχεία απεικόνισης. Η σκηνοθετική επιλογή του Μαρμαρινού υποστηρίζεται με πάθος από τη μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου αλλά και τις ωραία συντονισμένες ερμηνείες: Η Μαρία Ναυπλιώτου σε κατάσταση ρεσιτάλ ως Μπλανς Ντιμπουά με τους Χάρη Φραγκούλη και Θεοδώρα Τζήμου να συμπληρώνουν ένα δυναμικό πρωταγωνιστικό τρίπτυχο.

    «Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων
    Pasxa Braun
    Ράινερ Φασμπίντερ, ο θεατρικός. Ο σκηνοθέτης Γιώργος Σκεύας, ύστερα από την εξάμηνη μελέτη πάνω στο αριστούργημα του αιρετικού Γερμανού σκηνοθέτη πετυχαίνει να το μεταφέρει στη σκηνή. Και παραδίδει μια παράσταση – φόρο τιμής στο κινηματογραφικό παρελθόν της με τη ροή και τη δομή ενός φιλμ, εντυπωσιακά γκρο πλαν και υποβλητική ατμόσφαιρα κρατώντας φυσικά στο επίκεντρο το σχόλιο του για την – αντιστρόφως ανάλογη με την οικονομική – την ηθική κατάπτωση της μεταπολεμικής Γερμανίας. Η Λένα Παπαληγούρα ενσαρκώνει με αξιώσεις τον εμβληματικό ρόλο της Μαρία Μπράουν ωραία πλαισιωμένη από τους Μάξιμο Μουμούρη, Γιάννη Νταλιάνη, Γιώργο Συμεωνίδη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Νίκο Γεωργάκη.

     

    Διαβάστε περισσότερα στο monopoli.gr



    ΣΧΟΛΙΑ