• Business

    Zoran Bogdanovic (Coca Cola HBC): Παραμένουμε σε εγρήγορση

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC


    Με ένα ολιστικό πλάνο που περιλαμβάνει ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική η Coca Cola HBC προετοιμάζεται για το τέταρτο τρίμηνο αλλά και το 2023 να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές πιέσεις.

    «Στην πλειοψηφία των αγορών μας δεν έχουμε δει αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και του περιορισμού της αγοραστικής δύναμης. Παραμένουμε σε εγρήγορση και παρακολουθούμε στενά τις αγορές και όπου χρειάζεται κάνουμε τις απαραίτητες αναπροσαρμογές» επεσήμανε ο  Zoran  Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου.

    Παρά τις ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις η Coca Cola HBC επέδειξε ανθεκτικότητα αυξάνοντας τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις –εξαιρουμένων της Ουκρανίας και της Ρωσίας-στο τρίμηνο κατά 19,6% σε οργανική βάση. Ο όγκος πωλήσεων σε επίπεδο ομίλου είχε διψήφια ανάπτυξη στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η οποία ωστόσο αντισταθμίστηκε από τη διακοπή των πωλήσεων εμπορικών σημάτων της The Coca-Cola Company στη Ρωσία με αποτέλεσμα να μειωθεί κατά 6,6%.

    Η στοχευμένη πολιτική τιμολόγησης

    Σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον η πολιτική τιμολόγησης είναι ιδιαιτέρα σημαντική, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Coca Cola HBC. Όπως είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση η εταιρεία εφαρμόζει μια ολιστική προσέγγιση με στοχευμένες παρεμβάσεις στις αγορές που δραστηριοποιείται. Στο επίκεντρο, ως αντίβαρο των ανατιμήσεων, βρίσκονται τόσο οι προωθητικές ενέργειες όσο και οι αλλαγές στις συσκευασίες σε κάποιες αγορές. Όπως για  παράδειγμα στην Πολωνία με τη συσκευασία 0,85 λίτρων αλλά και σε περιπτώσεις που αφορούν στη μείωση του 1,5 λίτρου σε 1,25 λίτρα.  Παράλληλα εκτός από τη μείωση των συσκευασιών ως προς το περιεχόμενο (όγκος) η στρατηγική περιλαμβάνει και τη μείωση των πολυσυσκευασιών με έμφαση στη μονή συσκευασία πρακτική που έχει θετικά αποτελέσματα.

    Η στρατηγική που ακολουθείται σχετίζεται άμεσα τόσο με τις πιέσεις που δέχονται οι καταναλωτές από τον πληθωρισμό, καθώς και την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Όπως είπε ο κ. Bogdanovic η επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων δεν έχει αποτυπωθεί στην καταναλωτική συμπεριφορά στην πλειοψηφία των χωρών που δραστηριοποιείται. Ωστόσο σε κάποιες χώρες όπως η Νιγηρία, ή η Αίγυπτος και σε μερικές όπως η Ρουμανία, οι καταναλωτές μειώνουν τις αγορές τους ή τροποποιούν το μοντέλο των αγορών τους. Όπως είπε σε αγορές που είναι λιγότερο ανθεκτικές σε σχέση με τις αντίστοιχες της Ευρώπης, η εταιρεία δίνει βαρύτητα στο να είναι προσιτά τα προϊόντα της.

    Άλμα στους όγκους πωλήσεων καφέ και ενεργειακών ποτών

    Εκρηκτική ανάπτυξη στο τρίτο τρίμηνο εμφάνισε η κατηγορία του καφέ (+51%) χωρίς να υπολογίζονται οι αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας. χωρίς να υπολογίζονται η Ρωσία και η Ουκρανία. Η Costa Coffee επωφελήθηκε από τη  συνεχιζόμενη προσέλκυση πελατών στην εκτός σπιτιού αγορά και κινείται με ισχυρή ανάπτυξη με τους υψηλότερους ρυθμούς να καταγράφονται στην Ιρλανδία και την Ιταλία. Πρόσφατα ο όμιλος προχώρησε στο λανσάρισμα του Caffè Vergnano σε συνολικά 14 αγορές.

    Αναφορικά με τα ενεργειακά ποτά τα οποία αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 30% ο κύριος Bogdanovic είπε ότι η κατηγορία παρά το γεγονός ότι την τελευταία πενταετία αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό, έχει ακόμη ισχυρές προοπτικές. Όπως χαρακτηριστικά είπε «τα ενεργειακά ποτά έχουν επεκταθεί σε μια ευρύτερη κατηγορία καταναλωτών και δεν απευθύνονται μόνο στους νέους.

    Αύξηση πωλήσεων κατά 19,6%

    Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του τρίτου τριμηνου, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας αυξήθηκαν κατά 19,6% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο, συνεχίζοντας την ισχυρή δυναμική ανάπτυξης του πρώτου εξαμήνου.

    Οι όγκοι πωλήσεων (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 5,7% σε οργανική βάση, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά στο +6,2%, τα ποτά ενέργειας στο +30% και την κατηγορία του καφέ στο +51%.

    Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 13,2% σε οργανική βάση .

    Η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 190 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 130 μονάδες βάσης το εννιάμηνο.

    Αναφορικά με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις του ομίλου αυτά αυξήθηκαν κατά 7,4% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο.

    Ο όγκος πωλήσεων σε επίπεδο Ομίλου μειώθηκε κατά 6,6% σε οργανική βάση, με διψήφια αύξηση στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η οποία ωστόσο αντισταθμίστηκε από τη διακοπή των πωλήσεων εμπορικών σημάτων της The Coca-Cola Company στη Ρωσία, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε επίπεδο Ομίλου αυξήθηκαν κατά 15,0% σε οργανική βάση.

    «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τις επιδόσεις μας στο τρίτο τρίμηνο που ήταν πάνω από τις προσδοκίες μας» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC και πρόσθεσε ότι «σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων της περιόδου και έχοντας επίγνωση του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των γεωπολιτικών κινδύνων στις αγορές μας, ανανεώνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένουμε ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ €860 και €900 εκατομμυρίων.»

    Διαβάστε επίσης

    Coca-Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων και κερδών στο 9μηνο

    Coca-Cola HBC: Προχωρά στην έκδοση ομολόγου τριετούς διάρκειας 

    Τι είπε ο CEO της Coca-Cola Hellenic στους αναλυτές της Jefferies



    ΣΧΟΛΙΑ