• Business

    Βουλγαρία και Ρουμανία διεκδικούν απ’ τη Τουρκία το εργοστάσιο της VW

    • NewsRoom


    Πίεση ασκούν στον Όμιλο Volkswagen η Βουλγαρία και η Ρουμανία ώστε να «κλέψουν» το πρότζεκτ της κατασκευής του νέου εργοστασίου αυτοκινήτων από την Τουρκία, προσφέροντας περισσότερα κίνητρα ώστε να μεταπείσουν τον γερμανικό Όμιλο.

     Η Volkswagen επανεξετάζει την αρχική απόφασή της για την κατασκευή του νέου εργοστασίου στην Τουρκία, όπως αναφέρει το Automotive News Europe, μετά τη στρατιωτική επιχείρηση της Τουρκίας στη Συρία.

    Η Volkswagen, αρχικά επέλεξε τη Μανίσα, 40 χλμ. βορειοανατολικά της Σμύρνης, στη δυτική ακτή της Τουρκίας, για να εγκαταστήσει το εργοστάσιό της το οποίο θα κοστίσει 1,3 δισ. ευρώ. Το αρχικό πρόγραμμα προέβλεπε ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2022.

    Την Τρίτη, η εταιρεία ανακοίνωσε την αναβολή της τελικής της απόφασης σχετικά με την περιοχή στην Τουρκία, εν μέσω διεθνών επικρίσεων για τη στρατιωτική επιχείρηση της χώρας στη Συρία και ανησυχιών για την φήμη της μάρκας.

    Έτσι η Βουλγαρία και η Ρουμανία μπήκαν στο παιχνίδι και θέλουν να αρπάξουν την ευκαιρία που προέκυψε από την αναθεώρηση της VW για τη χώρα που θα δημιουργηθεί το νέο εργοστάσιο.

    «Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας είναι έτοιμη να ενισχύσει την προσφορά της και να διπλασιάσει τις επιχορηγήσεις που θα διαθέσει στη VW, στα 260 εκατ. ευρώ από τα αρχικά 135 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο Ρόζεν Πλένβελιβ, μέλος του βουλγαρικού συνδέσμου αυτοκινήτων.

    «Μπορούμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με τη Volkswagen σε διαφορετικές περιοχές, η Βουλγαρία πρέπει να κατασκευάσει υποδομή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουμε επίσης ιδέες για την υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας με πρόσθετες υποδομές και εκπαιδευτικά μέτρα», συμπλήρωσε.

    Μετά την απόφαση της VW, η Ρουμανία δήλωσε ότι ξεκίνησε νέες συνομιλίες για να ασκήσει πιέσεις για την επένδυση.

    Η Ρουμανία διαθέτει εργοστάσιο της Ford Motor και φιλοξενεί τη Dacia, η οποία ανήκει στην Renault.

    Η νέα μονάδα της VW προγραμματίζεται να κατασκευάσει τη νέα γενιά των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 οχήματα, σύμφωνα με την Automotive News Europe.

    Το νέο εργοστάσιο, θα διευκολύνει την παραγωγική ικανότητα στα τσέχικα εργοστάσια της Skoda και θα επιτρέψει στο εργοστάσιο της VW στο Έμντεν της Γερμανίας, να διακόψει την παραγωγή του Passat και να επικεντρωθεί στη παραγωγή των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.



    ΣΧΟΛΙΑ