• Business

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    • VesselsValue
    VesselsValue


    Tο Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Tankers

    Όλες οι αξίες των δεξαμενόπλοιων διατηρήθηκαν σταθερές καθόλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, με εξαίρεση την κατηγορία των πλοίων τύπου MR, όπου και παρατηρήθηκε πτώση στις αξίες του τονάζ παλαιότερης κατασκευής. Η πιο σημαντική κίνηση που καταγράφηκε ήταν η ακόλουθη:

    • Τα tankers τύπου MR2 Posillipo (κατασκευής τον Ιανουάριο του 2010) και Cenito (κατασκευής τον Νοέμβριο του 2009) και αμφότερα χωρητικότητας 53.000-dwt και κατασκευής στα ναυπηγεία CSSC OME, πουλήθηκαν -μαζί με συμφωνία χρονοναύλωσης διάρκειας δύο ετών με την Trafic- στη ναυτιλιακή MSEA Tankers για το ποσό των 36 εκατ. δολαρίων συνολικά, έναντι 39,66 εκατ. δολ. που προσδιόριζε συνολικά την αξία τους η VesselsValue.

    Bulkers

    Η εβδομάδα που πέρασε δεν χαρακτηρίστηκε από μεταβολές στις αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ωστόσο, στην κατηγορία των πλοίων τύπου panamax παρατηρήθηκε μικρή άνοδος στις αξίες. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

    VesselsValue

    • Τα bulkers UBC Ottawa (κατασκευής τον Ιούνιο του 2011), UBC Odessa (κατασκευής τον Δεκέμβριο του 2011), UBC Olimbus (κατασκευής τον Οκτώβριο του 2011) και UBC Oristano (κατασκευής τον Αύγουστο του 2011), όλα χωρητικότητας 118.600-dwt και κατασκευής στα ναυπηγεία Dayang Shipbuilding Co. πουλήθηκαν στη ναυτιλιακή Oldendorff Carriers για το συνολικό ποσό των 80 εκατ. δολαρίων, έναντι 75,06 εκατ. δολ. που προσδιόριζε συνολικά την αξία τους η VesselsValue.
    • Το bulker τύπου supramax Caroline Victory (χωρητικότητας 58.700-dwt και κατασκευής τον Αύγουστο του 2008, στα ναυπηγεία Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε για 13,8 εκατ. δολάρια, έναντι 13,69 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
    • Το bulker τύπου handymax Cielo di Venezia (χωρητικότητας 37.300-dwt και κατασκευής τον Ιανουάριο του 2008, στα ναυπηγεία Saiki) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Taylor Maritime (HK) Ltd. για το ποσό των 10,9 εκατ. δολαρίων, έναντι 10,87 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.

    Containers

    Οι αξίες των νεότερης κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου post-panamax και panamax ακολούθησαν ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Η πιο σημαντική κίνηση που παρατηρήθηκε ήταν η εξής:

    • Το containership τύπου panamax ALS Flora (κατασκευής 4.275-teu και κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2009, στα ναυπηγεία Samsung) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Quanzhou Ansheng για το ποσό των 15 εκατ. δολαρίων.

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,31% και διαμορφώθηκε στις 190,3 μονάδες
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση της τάξεως του 1,61% και έκλεισε στις 254,84 μονάδες
    • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,16% και διαμορφώθηκε στις 4244,73 μονάδες
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,05% και διαμορφώθηκε στις 554,62 μονάδες

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Πτώση 39% στα VLCCs

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έξαρση νέων παραγγελιών. Γιατί οι εφοπλιστές στρέφονται στα νεότευκτα πλοία;



    ΣΧΟΛΙΑ